Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Yritin tuossa aloittaa ja kahden ekan minuutin perusteella todella kiinnostavaa settiä. Mutta onhan tuossa nyt aivan ihmeellistä shimmeringiä noissa lätäköissä (edelleen) ja kauemmas katsottuna kuva jotenkin tosi eläväinen, olisiko ”noisy” oikea termi. Toki jos se tällainen on originelilla ps5:llä niin mikäs siinä en minä nyt niin kultasilmä ole. Mutta toisaalta kun nyt on kuvetta kaivettu niin ärsyttää jos kunnon pro patch tuleekin sitten heti kun pelin vetänyt läpi.

Jätin nyt yhä odottamaan ja jatkoin Final Fantasyn remakea joka ollut monta vuotta tauolla.
Tuota shimmeringiä en jotenkin itse huomannut kuin käytännössä aivan alussa. Myöhemmin taisi aika vähän olla lätäköitä ja sellaisia metallisia pintoja, joissa tuota olisi näkynyt. Muistelisin, että kun parisen tuntia oli pelattuna, niin en enää noita kyllä huomannut, paitsi eilen kun menin pelin läpi, niin hyvin lähellä loppua oli pienehkö metallinen yksityiskohta, joka edelleen välkehti/elehti patchista huolimatta.

Mutta voihan se kannattaa vielä lykätä jos malttaa.

Tuota shimmeringiä en jotenkin itse huomannut kuin käytännössä aivan alussa. Myöhemmin taisi aika vähän olla lätäköitä ja sellaisia metallisia pintoja, joissa tuota olisi näkynyt. Muistelisin, että kun parisen tuntia oli pelattuna, niin en enää noita kyllä huomannut, paitsi eilen kun menin pelin läpi, niin hyvin lähellä loppua oli pienehkö metallinen yksityiskohta, joka edelleen välkehti/elehti patchista huolimatta.

Mutta voihan se kannattaa vielä lykätä jos malttaa.
Okei mietinkin onko aloitusalue jonkinlainen poikkeus. Voisin viikon pari vielä malttaa odotella, onhan tuota pelattavaa ja muuta peliä aina kesken sen verran :)

Onks tää peli sitten orginal ps5 sitten parempi/ ongelmattomampi vai onks täällä jo kaikilla proot alla ;) Ois pienessä black friday alessa nyt kauppapaikalla jos tuon hommaisi.

Onks tää peli sitten orginal ps5 sitten parempi/ ongelmattomampi vai onks täällä jo kaikilla proot alla ;) Ois pienessä black friday alessa nyt kauppapaikalla jos tuon hommaisi.
Näyttäisi tuo ainakin netin perusteella tavallisessa PS5:llä pyöriä myös ihan hyvin. Itse en ole päässyt vielä kokeilemaan, kun ei ole tullut kirjastosta vielä.

Ihan ok se pyörii og vitosella. Framedroppeja siellä täällä, pääasiassa avoimilla alueilla ja sellasissa paikoissa missä on paljon efektejä ja partikkeleita, mut en huomannu droppeja paikoissa millä sillä oli väliä, eli pääasiassa combatin aikana. Mulla on tosin TV:ssä VRR joka myös auttaa droppeihin paljon sinne 50fps nurkille, jonka jälkeen sitä alkaa sit jo huomaamaankin.

Rupesi vituttaan kun ei ollut tämä upea nainen mukana game awardsissa, veti ihan käsittämättömän hienon roolin, voiko se olla niin että se oli joillekkin liian seksikäs, omasta mielestä just täydellinen, toivottavasti saa jossain muualla ehddokkuuden,

Viimeksi muokattu:
Rupesi vituttaan kun ei ollut tämä upea nainen mukana game awardsissa, veti ihan käsittämättömän hienon roolin, voiko se olla niin että se oli joillekkin liian seksikäs, omasta mielestä just täydellinen, toivottavasti saa jossain muualla ehddokkuuden,

No en tiie, olihan se seksikäs joo mut siinä kun ollaan jossain helvetissä ja mönjää ja paskaa joka puolel, örkit örisee jne oli mulla kaikkea muuta mielessä kun flirttailu ja että tässä nyt olisi jotain nannaa tekemäs mieli. :D Muijalki luulis olevan muuta mielessä tässä ihmeellisessä ympäristössä kun flirttailu.

Täälki saatiin peli läpi, huh huh nautin kyllä joka sekunnista! Aikaa kului 26h59m47sec eli keskimäärin kauemmin mitä tässä useimmat, en käyttänyt lukuun ottamatta kun siihen yhteen puzzleen google tipsiä joka sit tietenkin paljasti heti sen vastauksen, joka nurkka tuli koluttua rauhassa ja vaikka mielestäni joka nurkan ja huoneen kävin suurennuslasil läpi en silti löytänyt kaikkia kerättäviä.

Kyllä tässä pakko uusintakierros ottaa muttei varmaa ihan heti perään kun pitää hetki huokasta, on kyllä aivan mahtava peli... edelleen!

Tänään tämä tulee kirjastosta ja huomenna vapaapäivä. Kyllä tämä täytyy siis jo korkata :)

Millä vaikeusasteella pitäisi lähteä pelaamaan? Alkuperäistä en ole tosiaan koskaan pelannut.

Tänään tämä tulee kirjastosta ja huomenna vapaapäivä. Kyllä tämä täytyy siis jo korkata :)

Millä vaikeusasteella pitäisi lähteä pelaamaan? Alkuperäistä en ole tosiaan koskaan pelannut.
Standardilla lähdin itse pelaamaan ja on tuntunut ihan sopivalta. Alkuperäistä taisin joskus pelata vajaan tunnin, niin aika uusi kokoemus tämä myös itselle ollut ja tykkään kyllä todella paljon.

Itsekin suosittelen Hardia puzzle vaikeustasoksi. Jälkeenpäin katselin noita pulmia standardilla on turhan helppoja olisi sillä kyllä jo ollut. Yhdessä pulmassa olin tunteroisen jumissa mutta muuten meni aika sujuvasti tuolla hardillakin. Tuota ei sitten voi vaihtaa kesken pelin toisin, kun taistelun vaikeustasoa niin kannattaa valita tarkkaan.

Itsekin suosittelen Hardia puzzle vaikeustasoksi. Jälkeenpäin katselin noita pulmia standardilla on turhan helppoja olisi sillä kyllä jo ollut. Yhdessä pulmassa olin tunteroisen jumissa mutta muuten meni aika sujuvasti tuolla hardillakin. Tuota ei sitten voi vaihtaa kesken pelin toisin, kun taistelun vaikeustasoa niin kannattaa valita tarkkaan.

Toisaalta pulmat vaikka aloittaa hardilla niin voi silti edetä kun jää jumiin jos katsoo intrenetistä, jos vaan luonto antaa periksi. Toisaalta jos haluaa sellaisen eteenpäin soljuvan kokemuksen ilman että jää mahdollisesti tunneiksi jumiin niin normaali on tietysti parempi.

Toisaalta jos haluaa sellaisen eteenpäin soljuvan kokemuksen ilman että jää mahdollisesti tunneiksi jumiin niin normaali on tietysti parempi.
Tässäpä se hyvin kiteytetty. Riippuu paljon omista mieltymyksistä ja ajankäytöstä. Itsellä aika pelata on niin rajallista, että melkein olisin easylle voinut laittaa puzzlet. Pelissä on puoliväli juuri ylitetty ja normalilla tässä on nyt kuitenkin sitkuteltu. Yksi puzzle oli niin korkealentoinen, että tuskin olisin sitä saanut aivoissani jäsenneltyä edes parin päivän pohdinnan jälkeen. Pääosin nuo on onneksi hauskoja pohdittavia. Yhtä puzzlea ajattelin jopa aivan liian monimutkaisesti, vaikka ratkaisu oli todella yksinkertainen. Pari puzzlea taas mennyt rehellisesti aivan tuurilla läpi.

Combatti mennyt myös normalilla ja resurssit on juuri tässä puolivälin paikkeilla koko ajan sopivan tiukilla. Kuitenkin niitä on koko ajan juuri sen verran, että saa taistelut hoidettua. En tiedä onnistuuko peli tarkoituksella pitämään näin sopivasti veitsenterällä, mutta hieno on tunnelma. Ihanaa pelata ja stressata kainalot hiessä. Hauskaahan tässä on, että viholliset ovat enimmäkseen hitaita löntystelijöitä jotka voisi parilla huolellisella alaraajasihtauksella laittaa polvilleen ja käydä sitten mäiskimässä kumoon. Peli onnistuu paikoitellen luomaan niin kovan paniikin, että yhtäkkiä saakin vahingossa lippaallisen tuhlattua johonkin yhteen ölliäiseen ja ei auta kun hetkeksi painaa kämmenen otsalle. Yhtään en häpeile, jos joutuu pelin edetessä tämän vielä easyyn pudottamaan, mutta toistaiseksi normal toiminut hyvin.

Mulla oli kaikki normilla ja kyllä siinäkin parit puzzlet sai ihan tarpeeksi pähkäillä. Vaikka sanoin että pakko pitää taukoa niin kutkutti sen verran paljon uusintakierros et otin sitten heti perään ng+, kiinnostais ne kaikki vaihtoehtoiset loput nähää ja ehkä platina. Peli kyllä piti otteessaan alusta loppuun, tarinassahan on paljon enemmän syvyyttä kuin vain että mies etsii vaimoaan. Painostava tunnelma kantoi alusta loppuun eikä mulle tullut missään vaiheessa mitä monissa kauhupelissä että alkoi puutumaan, asiaan ehkä vaikuttaa että pelasin hyvin maltilla suht pienissä pätkissä.

Pelin pituus on myös sopiva, ettei venytetty liian pitkäksi vaikka käytinkin hieman enemmän aikaa mutta tän pääsee läpi kyllä helposti alle 20h.

Eli Normaalilla lähden liikkeelle. Eiköhän sillä peli solju eteenpäin siihen tahtiin, että saa pelin pelattua kirjaston laina-ajan puitteissa.

Muutenkin yrittänyt muuttaa tapojani, etten laita aina vaikeinmalle. Peliaika on näin ruuhkavuosina hyvin vähäistä, ja silloinkin pitää yleensä karsia omasta nukkumisesta :D

Itse taas odottelen kirjastosta tätä. Kuumottelisi jo päästä pelaamaan, mutta taitaa mennä ensi vuoden puolelle.
Sainkin jo tämän pelin lainaan ja alkua jo pelattu jonkun matkaa. En osaa sanoa vielä muuta kuin alkufiiliksiä pelistä, jotka ovat varsin positiivisiä.

Tämä peli on todellakin tunnelma edellä ja tarina on kyllä kiinnostava näin alkuun. Vaikuttaa tuo Silent Hill olevan aika mysteerin peittämä kaupunki, jota varmasti tutkii mielenkiinnolla.

Alkuperäistä en ole pelannut, enkä tiedä Silent Hillistä oikeastaan mitään. Ensimmäisen elokuvan olen katsonut, joka oli yllättävän pätevä videopelielokuvaksi. Varsinkin siihen aikaan.

Pääsispä jo jatkamaan peliä :D

Platina napsahti, eihän tää mikään vaikee platina ollut mutta kyllä alkoi jo ahistaa sen verran että 2 kertaa riittää. Vaikka jo tiesi toisella kerralla mitä tapahtuu oli silti kuumottavaa menoa. 8h40min oli "speedrun" ja ilman aseita homma oli helppo kun ng+ antaa
moottorisahan!
nii helpotti hommaa sen verran ettei ollut mitään vaaraa. Mainio peli, kyllähän tätä vielä joskus vois ihan vaan fiiliksen vuoksi vetästä läpi, mutta nyt pakko pistää peli tauolle ettei ihan täysin mielenterveys kärsis.

Ylös Bottom