JLunen
Well-Known Member
Niin, toki ikä vaikuttaa, mutta sitten taas en ole kauhupelien suurkuluttaja, vaan aika päinvastoin, Silent hillit on melkeinpä ainoat mitä tullut pelattua, eikä niitäkään lopulta kovin paljoa. Kauhuleffoja ei myöskään tule juurikaan katsottua, joten ei sillä tavalla ole noihin tottunut. Tavoitteena olisi kyllä pelata suunnilleen kaikki sarjan osat joskus, ainakin pääsarjan osalta, mutta toivottavasti nelosesta tulee remake, sen loppupuoliskoa ei huvittaisi alkuperäisenä oikein pelata. Wake 2:n lisäksi The Medium ja Signalis olivat myös ajoittain suht kuumottavat myös, enemmän kuin tämä SH2R tähän mennessä (11h).Veikkaan että silloin kuten me monet oltiin vielä nuoria ja varmasti ylipäänsä vähän kauhupelejä siihen aikaan, yhtäkkiä tuleekin peli nimeltään Silent Hill, olihan resident evilit jo mutta tämä oli jotain ihan muuta. Sit kasvettiin aikuisiksi ja videopelit sen mukana ja tullut pelattua yhtä sun toista kauhupeliä niin sietokyky kasvanut eikä enää välttämättä tämä yllä siihen mitä joskus 20v sitten nuorempana se ensimmäinen kokemus.
Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä, muistan itekin kun alkuperäistä pelasin niin oli monesti aidosti semmosia kohtia että sanoi ääneen "ei hemmetti onko mun ihan pakko nyt mennä tonne?, mä en halua" mutta silti sitä oli pakko. Tässä vielä ei ole semmosta tullut.
Alan Wake 2 oli kyllä paikoin melko kuumottavaa mutta kyllä tämä kuumottaa enemmän, en tiie miksi. Huomaan jo sen esim että tässä mä en ainakaa uusissa paikoissa uskalla käyttää juoksua, vaan kävelyä koska pelottaa että törmää johonkin, alan wake kakkoses oli pimmeetä tai ei oli aina juoksu päällä kun ei ollut semmosta vaaran/kauhun tunnetta mitä tässä.
Ellen väärin muista tässä remakessa on ihan se alkuperäinen soundtrack? Tai ainakin sama säveltäjä mikä alkuperäisessä.
Itsellä menee varmaan toisinpäin, Wakessa ahdisti enemmän tuo juokseminen kun vihut olivat jotenkin aggressiivisemman oloisia ja muutenkin vähän hankalampia tiputtaa ja sitten oli jump scareja yms. Ja kun niitä vihuja oli vähän harvemmassa tosiaan, niin ei ollut sellasta "kohta taas tulee kulman takaa yksi ja sitten tuolta huoneesta löytyy seuraava vihu" -meininkiä. Silent hillissä tulee juostua, paitsi ahtaammissa paikoissa mannekiinien takia ja sitten jos radio mölisee, niin toki täytyy hidastaa. Wakessa jotenkin oli enemmän vaaran tunnetta kuin tässä omasta mielestä toki tämä SH2 on sinänsä tutumpi kokemus kuin edellisosaan nähden täysin muutettu AW2. Voihan se tietysti olla, että omalla kohdalla juuri AW2:n jälkeen ei tule samanlaisia kuumotuksia sitten, kuin mitä olisi voinut tulla ilman sen pelaamista.
Silent Hillien soundtrackejä sitten on tullut kuunneltua kyllä satoja tunteja. Tämä remaken soundtrack on Yamaokan käsialaa kyllä, mutta taitaa kutakuinkin kaikki vanhat biisit olla muokattuja. 20. päivä julkaistaan tuo uusi soundtrack ja siinä on 94 kappaletta, kun alkuperäisessä taisi olla 21 jos oikein muistan. Alone in the town tosin oli ainakin sellainen biisi, mitä ei ole muuteltu. Mutta hyvin mielenkiintoista päästä tuota soundtrackia kuuntelemaan ja cd-levykin on ennakkotilattu.