Vastaus: skate.-vinkit
Tulipahan mieleen...
Tuubi on pullollaan pelaajien tekemiä videoita. Itselleni on ollut ylitsepääsemättömän hankalaa tämä lähetä-löydä-lataa yhdistelmä, joten siitä syystä en ole voinut videoita tehdä. Olen itse niitä ihmisiä joiden mielestä SKATE olisi kutakuinkin tarpeeksi täydellinen skede-peli jo sinällään, jos omia videoita olisi vain tarpeeksi helppo väkertää.
Mutta niitähän on! Antakaahan kun selitän. Vietin taas kaksi päivää miettien miten, miten, miten... Kunnes jäin tuijottamaan tarpeettomaksi jäänyttä Panasonicin HDD-DVD värkkiä. (Digiaika, you know.. Ei digiviritintä=Timeria voi käyttää vain yhteen kanavaan. Siihen, mikä digiboxissa on päällä.) Mutta, mutta. Jos kuvasignaali kulkee laitteen läpi, niin kuvaa voi tallentaa.
Revin laitteen vapisevin käsin esiin, ja tuijotin epäuskoisena takapaneelia. A / V in ja A / V out. Hyvät hyssykät! Runnoin Boxin piuhat (ei HDMI) paikkaan A / V in ja kaivoin kaapista uros-uros mallisen A / V piuhan, minkä sovittelin ulostulosta tölsyyn ja... Ei mitään! Hahaa! Asentelin kanavat telkusta ja HDD-DVD:stä kohdilleen (bit tricky, mutta alle 4 min.) ja Boxin kaunis (?) valikko näkyi töllöttimessä aivan vääristyneenä. No, näkyipä kuitenkin. Rec päälle, ja tatilla valikkoa selailemaan ja kaikki tallentui nauhalle.
Mutta miksi kuva vääristyy...Pieni vihreä menninkäinen, joka päässäni asustaa, kehoitti minua kokeilemaan megahertsien vaihtoa, eli laatikon asetuksista PAL-50 päälle. (Itse en olisi tullut moista ajatelleeksi) Ja kuva oli täydellinen. Voi sitä rajatonta riemua, kunnes sydän löi kerran pari tyhjää ja nappasin SKATEn kotelon käteen ja varmistin ettei kyseinen peli vaadi 60 Mhz. Ei vaadi.
Loppu on sujunut kuin tanssi tähtien kanssa. Ainoa miinus on pieni show / hide ikoni mikä näkyy uusinnoissa, mutta sitä ei huomaa, ellei joku osoita sitä sormella. Laite ei myöskään ymmärrä tuon taivaallista HD:sta, mutta ei sen väliä. Tärkeintä on saada tehdä videoita helposti. Laitteen saa USB:llä suoraan tietokoneeseen ja tiedostostot siirrettyä. Kätevää. Filkat voi tietysti myös polttaa DVD:lle jo laitteessa itsessään.
Mutta miksi minä rehvastelen moisella. Siksi, että muutkin voisi. Vastaavia laitteita saa puoli ilmaiseksi, kiitos digiajan. Tavallinen tallaaja ei tee moisella juuri mitään, vaikka niitä muutama vuosi sitten myytiin rekkalasteittain. Itse yritin jo myydä omani 50:lla, mutta kukaan ei suostunut ostamaan. Huuto.net tai keltainen pörssi ei ole paras paikka moisille ostoksille, sillä ihmiset jotka ovat maksaneet laitteesta itseni tavoin bout 400-500, eivät tahdo vaihtaa värkkiä oravan nahkoihin. Ystävät ja tuttavat ovat parempia uhreja.
Oma laitteeni on Panasonic DMR-EH50.