Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Minusta on aivan turha väitellä siitä, että "tarvitseeko joku useamman konsolin". Ei tietenkään "tarvitse", mutta kyllä se harrastusta laajentaa kummasti ja antaa valinnanvaraa (ostat mitä haluat tai mihin on varaa - et enää vain sen mukaan mitä sille "omalle konsolille" tulee).

No minun näkökulmasta taas valinnanvaraa saa huomattavasti enemmän suhteessa sijoituksen arvoon, jos hankkii toisen "next gen" konsolin sijaan pelikelpoisen PC:n, Wiin, käsikonsolin, iPadin jne. Tokihan toisen konsolin voi ostaa mutta silloin täytyy kyllä oikeasti pitää niistä noin 15 hyvästä toisen konsolin yksinoikeuspelistä, jotta ostoksesta saisi jotain irti kun suurin osa peleistä on samoja ja laitteiden ominaisuudetkin ovat samankaltaisia paitsi bluray. Oikeasti omaperäisiä yksinoikeuspelejä ei ole tässä sukupolvessa kuin muutama.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Oikeasti omaperäisiä yksinoikeuspelejä ei ole tässä sukupolvessa kuin muutama.

Tämä on tietysti oma näkemyksesi ja siksi sinun ei ole varmaan perustelua ostaa "toista konsolia" (Wiin voi toisaalta ilmeisesti ostaa? Tuo pointti meni vähän ohi..). Mutta tästä näkemyksestä on aika pitkä matka siihen yleistykseen, ettei muidenkaan kannata..

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että jos konsolipelaaminen on rakas harrastus, niin useamman konsolin omistajat saavat siitä ko. harrastuksesta eniten irti (muut saavat toki paljon irti - mutta eivät eniten). Mutta yhdelläkin potkii todella pitkälle (monelle ihan tarpeeksi pitkälle).
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Tämä on tietysti oma näkemyksesi ja siksi sinun ei ole varmaan perustelua ostaa "toista konsolia" (Wiin voi toisaalta ilmeisesti ostaa? Tuo pointti meni vähän ohi..).

Wiillä on selkeästi erilainen pelivalikoima, eli sen hankkimalla laajentaa harrastusta huomattavasti enemmän. Kantani on, että ei kannata ostaa toista melkein samanlaista konsolia, jos ei ole äärimmäisen kiinnostunut niistä pienistä eroista tai muutamasta pelistä. Samalla rahalla saa moninkertaisesti enemmän ja vaihtelevampaa pelattavaa, jos hankkii jonkin muun pelilaitteen.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Sehän nyt on selvää, että useamman konsolin omistamalla on "enemmän vaihtoehtoja" ja laajemmasta pelivalikoimasta varmasti löytyy kiinnostavaa pelattavaa. Tämän toteamiseen ei tarvita suuria älynlahjoja, eikä edes tarvitse omistaa montaa konsolia.

Toisaalta ainakaan itselläni ei olisi edes aikaa useammalle konsolille. Kun tekee pitkää työviikkoa, harrastaa sosiaalista elämää ja ulkoilua, niin pelaamiselle jää arki-iltana aikaa se 1 - 2 tuntia, niin kyllä se Pleikkarin pelivalikoima on siihen enemmän kuin riittävä. Tälläkin hetkellä on vielä Black Opsista saamatta edes ensimmäinen 50 level, PESsissä pitäisi Master Leagueta pelata ja GT 5:n ajamiseen aikaa löytää...Näin ollen ei tosiaankaan ole Xboxille tarvetta tai aikaa.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Olen nyt pelannut PS3:lla rapia 7kk. Vieläkin saan pitkistä pelisessioista käteni kipeiksi ja painelen vääriä nappeja tiukassa paikassa.

Varsinkin Heavy Rainissa menevät R1 ja R2 (tai L1 ja L2) sekaisin koko ajan. Lisäksi kuperat liipaisimet lipsuvat tasaisin väliajoin. Jos on alle sekunti aikaa miettiä, painan aivan varmasti neliötä, kun peli haluaa painettavan X:ää (X on boksin ohjaimella neliön paikalla). Saa nähdä, kuinka kauan tähän tottumiseen menee. Pitää kai hankkia jostain boksin ohjaimen mukaan muotoiltu pleikkaohjain.

Sellaiset pelit, joissa ei tarvitse yhdistää symbolia ja toimintoa sujuvat ihan hyvin. Esimerkiksi MAGissa latausnappi on samassa paikassa kuin monessa muussa räiskinnässä. Tästä syystä voi aivan huoletta ajatella mielessään painavansa X:ää ruudun sijasta, koska toiminnan seuraus on sama.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Olen nyt pelannut PS3:lla rapia 7kk. Vieläkin saan pitkistä pelisessioista käteni kipeiksi ja painelen vääriä nappeja tiukassa paikassa.

Kyllä minäkin vielä painelen silloin tällöin vääriä nappeja boksin ohjaimella (en muista mikä se "lb" olikaan tms).. Kuitenkin se hiukan vähemmän käytössä.

Aika nopeasti nuo molemmat kuitenkin opin ja joka pelissähän saa melkein opetella napit muutenkin (tavallaan, osassa tietty aika samanlaiset). Itse näen että nämä asiat ovat enemmän peli kuin ohjainkohtaisia.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Olen paukuttanut jo penskana ps1:sella 4-5h pelisessioita originaalilla ps1 ohjaimella, ps2:sella ja vielä nykyään ps3:sella paitsi tietenki entistä pidempiä. Ei ikinä ole tullut sormet kipeäksi. Onse jännä juttu.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Olen paukuttanut jo penskana ps1:sella 4-5h pelisessioita originaalilla ps1 ohjaimella, ps2:sella ja vielä nykyään ps3:sella paitsi tietenki entistä pidempiä. Ei ikinä ole tullut sormet kipeäksi. Onse jännä juttu.
Niin minäkin. Mutta nykyään kipeytyy mullakin kädet. Onsejännäjuttu, tosijännä..
:confused:

Kiitti Hankkija linkistä, pitää laittaa harkintaan. Onks kellään omakohtaista kokemusta tuollaisesta härpättimestä?
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Kyllä kai itellä tuli ps1 aikoina sormet kipeäksi, mutta luulen että syy oli ihan pelaajassa. Enää ei tule puristettua ja runnottua ohjainta niin paljoa kuin ennen, kun ohjaaminen on todella hyvin mallinnettu peliin ja vaste näkyy ja tuntuu.

Kyllä nämä ohjaimet kovasti eteenpäin on menneet kaikilla. Nykyään tosin pystyy nytkymään ilman ohjaimiakin.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Täälläkin XO vei taas voiton. PS3 lähti uuteen kotiin, jättäen tyhjän paikan TV:n alle.
Uskottava se on. Pelikoneena XO vaan vie reilusti.
 
Tuli tänään ostettua pleikkarin rinnalle boxi..

Käsittämättömän monet kehuu boxia ja en suoraan sanottuna ymmärrä miksi.
Jo foorumilla on paljon enempi keskustelua ps3 puolella.

Mutta omia mietteitä:
-Kaikki alkutoimenpiteet olivat paljon sekavemmat kuin pleikan vastaavat.
-tämä ei varmasti ole normaalia, mutta alkutoimien aikana kolmeen kertaan tilttas kone.
-kinectin alku kalibroinnit tein myös kolmesti kun konsoli jumiutui aina kun kalibroinnin piti olla ok.
-käyttöliittymä on älytön sekamelska, samoin kuin kauppapaikka.
-ohjain on loistava ajopeleissä liipasimien takia, mutta pelit joissa käytetään kahta tattia samaan aikaan, tai yläolkanappeja niin ei istu mun kouraan yhtään.
-paristoja ohjaimessa..siis WTF?... Ja juu, saa ostettua akun, eikö kellään tullu mieleen integroida sitä. Pleikassa toimii loistavasti.
-oikeasti uusimmas mallis vasta wlan?? Myös aika uskomaton juttu.
-kauppapaikalla ei voi ostaa vain sillä summalla kuin peli maksaa?? Eli 1200 maksavasta on ostettava 2000pistettä? Ja miks ei voi olla oikeesti vaan euroina? Älytöntä.
-ei USB ratteja tueta.
-ei itse vaihdettavia random kiintolevyjä
-eli loppupeleissä lähes yhtä rajoitettu kuin Applen tavarat, mutta monet haukkuu Applea ja silti pelaa boxilla..jep jep.
-ei blueraytä
-eikö käyttistä tosiaan saa suomeksi?
-eikö kauppapaikalla voi hakea tekstikentän avulla?

Eli kaiken kaikkiaan alku fiilis on et onneks ostin 2v sitten pleikkarin. Monilta osin ihan kuraa ja Appleen kun tietokonepuolella tottunut, niin boxi tuntuu jotenkin niin "microsoftimaiselta" että pää meinaa rähähtää.

Noh, hieman nää tuntemukset on ollu jo kauppa testailuiden jälkeenkin ja nyt moni ihmettelee et miks daiju ostit koko koneen?

Kinect! Messuilla testannut ja mones paikas kattonu sitä ja oon ollu et voi luoja, ei toimi! Movea en käyttäny juur ollenkaan kun en jaksanu alkaa kytkee ohjaimia koneeseen, joten myin ne pois kuukaus sit.

Töissä taukohuoneessa on kinect ja sitä aloin viimeviikolla pelaamaan. Sehän oli hetken kunnon testauksen jälkeen ihan loistava. Oikeasti parasta mitä pelimaailmassa on tapahtunut..viivettä on joo, välillä jopa häiritsevästi mut 99% ajasta ei haittaa. Hauskaa on ja hiki virtaa. Wiin olen omistanut ja tosiaan sen moven, mutta kyllä kinect vie näitä miten vain.

Ps3 on mulla alakerran pelihuoneessa ja se on "mun". Kytketty ajopenkkiin jne. Sinne ei muut tule.

Xbox sensijaan tuli yläkertaan koko perheen kinect laitteeksi. Koko illan tossa kinect adventuresia pelattu ja hauskaa on ollut, tosin nyt paikat ihan jumissa.
Jopa 2,5v lapsikin pelaili onnessaan. Tämä kertoo paljon..tuon ikäinen lapsi pelaa pelikonsolilla ilman opastusta. Hienosti huitoi palloja ja meni niiden eteen. Kinect tunnisti niinkin pienen ihmisen ja toimi loistavasti. Annappa Move tolle kouraan ni leikkii sen löysän värikkään pallon kanssa vaan, eikä tajua pelistä mitään.

Kaiken kaikkiaan olen aivan myyty tuosta kinectistä. Hiukan vakavampia pelejä vaan markkinoille ni ai että. Nyt on adventures jo ja tilattu: sports, dance central ja sit joku kuntoilu peli..your..jotain. Jo normi pelit käy kuntoilusta, mutta kyllä kuntoilupeliä kaipaa tälläiselle laiskalle laihduttajalle, jos nyt jaksais treenailla kun muka pelaa.

Kinect pelien lisäksi tuskin tulee pahemmin pelejä ostettua juuri surkean ohjaimen takia. Ajopeleihin tuo tosiaan sopii, joten forza 3 ja tulevaisuudessa 4 tulee varmasti ostettua. Vaikka ajopenkki onkin, niin välillä kaipaa pädillä pelattavaa ajopeliäkin.


Konsolina
Ps3: 8/10
X360: 6/10

Elokuviin
Ps3: 9/10
X360: 7/10

Liiketunnistuspelaaminen
Ps3 5/10
X360: 9,5/10



Ps. Nää on täysin mun mielipiteitä..ei herneitä nokkaan. Moni asia myös voi muuttua kun tota tottuu käyttämään..nyt puhun ekan illan "huumassa", vaikkakin ensivaikutus olisi tärkeä!
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Mutta omia mietteitä:
-Kaikki alkutoimenpiteet olivat paljon sekavemmat kuin pleikan vastaavat.
-tämä ei varmasti ole normaalia, mutta alkutoimien aikana kolmeen kertaan tilttas kone.
-kinectin alku kalibroinnit tein myös kolmesti kun konsoli jumiutui aina kun kalibroinnin piti olla ok.
-käyttöliittymä on älytön sekamelska, samoin kuin kauppapaikka.
-ohjain on loistava ajopeleissä liipasimien takia, mutta pelit joissa käytetään kahta tattia samaan aikaan, tai yläolkanappeja niin ei istu mun kouraan yhtään.
-paristoja ohjaimessa..siis WTF?... Ja juu, saa ostettua akun, eikö kellään tullu mieleen integroida sitä. Pleikassa toimii loistavasti.
-oikeasti uusimmas mallis vasta wlan?? Myös aika uskomaton juttu.
-kauppapaikalla ei voi ostaa vain sillä summalla kuin peli maksaa?? Eli 1200 maksavasta on ostettava 2000pistettä? Ja miks ei voi olla oikeesti vaan euroina? Älytöntä.
-ei USB ratteja tueta.
-ei itse vaihdettavia random kiintolevyjä
-eli loppupeleissä lähes yhtä rajoitettu kuin Applen tavarat, mutta monet haukkuu Applea ja silti pelaa boxilla..jep jep.
-ei blueraytä
-eikö käyttistä tosiaan saa suomeksi?

Ensiksikin tervetuloa multikonsolistien kirjavaan joukkoon.

Mietin noita alun fiiliksiä ja itselle meni, jos ei nyt päinvastoin niin ainakin boksin alkutoimet sujuivat ongelmitta. Eikö se ole aika selvää, ettei kolme tilttausta ole ihan normaalia. ;)

Käyttöliittymä sekava? Kaikki on lajiteltu omiin lokeroihin. Ala-kategorioina löytyy ladatuimmat, parhaiten arvioidut jne. Omaan käyttöön selkeästi helppokäyttöisempi kuin pleikkarin vastaava. Menee tosiaan tunnelmat ihan ristiin, sillä Xboxin ohjain on paras padi, millä olen pelannut. Vain tappelupeleissä Dualshock vie voiton paremman digipadin ansiosta. Pleikkarin ohjaimen integroidulla akullakin on heikkoutensa. Tai ei oikeastaan akulla vaan mukana tulevalla latauspiuhalla. On nimittäin niin lyhyt, ettei voi pelata, jos ohjain on latauksessa. Microsoft-pisteet valuuttana ovat vähän kaksipiippuinen juttu. Toki olisi selkeämpää, jos hinnat olisivat suoraan euroissa, mutta nyt valveutunut ostaja saa latauksensa halvemmalla kuin Microsoftilla ehkä oli alun perin tarkoittanut. Itse olen ostanut pisteitä esim. seuraavasti: 4200 pistettä = 37€ tai 2100 pistettä = 19€. Kyllä tuossa loppujen lopuksi säästää.

Kinectin mahtavuudesta, USB-rattien heikosta tuesta ja blu-rayn puutteesta olen samaa mieltä. Kinect on itseasiassa korvannut illanistujaisissa vanhat partypelit Buzzin, Scene Itin, Singstarit ja Lipsit aika tehokkaasti. Dance Central ja Kinect Sports ovat nousseet uusiksi suosikeiksi. Rattien kanssa tilanne on ongelmallinen. En vaan viitsi ostaa rattia pleikkarilla, mutta ostaisin toki siinä tapauksessa, jos se toimisi myös boksilla. Fanatec tietysti toimii molemmilla konsoleilla, mutta vielä ei ole ollut varaa laittaa yli 300 euroa rattiin.

Nyt vain kaluamaan boksin yksinoikeuspelejä oikein urakalla läpi. Esimerkiksi Gears of Warit, Halot, Alan Wake, Forzat, Fablet, Crackdownit, Lost Odyssey, Project Gotham Racingit, Race Pro ja kaikki Live Arcaden helmet. Listailin autopelejä, kun ilmeisesti ne kiinnostaa. :)

Kinectille julkaistaan muuten tämän viikon perjantaina Rise of Nightmares kauhupeli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Varmaan tekee sekavaksi tuo kun on mainosmaisesti kuvakkeet joka paikkaan, kun pleikalla mennään vaan vaakaan ja ylös/alas "samalla" ilmeellä.

Ja tuo jumiutuminen ei taatusti ole normaalia, mutta kertaakaan tämmöisiä ongelmia ei nyt ole esiintynyt kun nuo alkutoimenpiteet saatiin suoritettua.

Itsellä menny niin et toinen latauksessa ja toisella pädillä pelaan. Mutta halvalla pidempiä johtoja saa kun on standardi piuhaa eikä sonyn omia, sen sijaan akkua en viittis maksaa kun kinect käyttöön tulee.

Forzaan tutustunut varmasti, PGR on ekasta xboxista tuttu sarja ja neloseen tutustun taatusti.

Tosiaan, saako käyttiksen suomeksi ja voiko kaupasta hakea jotain ihan kirjoittamalla hakusana? Miten löydän sieltä erikseen kinect pelit..jonkun löysin mut siin oli vaan muutama. Pleikallahan on movelle oma alaosio kaupassa.

Kysytään tässä nyt samalla et onko jotain ketjua jossa vois kysellä enempiä noiden kinect pelien perään?
 
Minusta taas boxin käyttöliittymä on paljon selkeämpi ja käyttäjä ystävällisempi kuin PS3:n. Makuasia tosin mistä tykkää.

Syyskuussa tulevassa boxin käyttöjärjestelmän päivityksessä tulee käyttöön hakukone bing, jolla löydät haluamasi pelit ja demot nopeasti. Bing haku toimii myös Kinect ääniohjauksella! "Xbox bing forza" ja zadam kaikki Forza peliin liittyvä läjähtää näytölle, bing toimii myös elokuvia etsiessä...

Mitä itse olen kummankin koneen kanssa ollut tekemisissä, olen huomannut että boxin uusi s malli on hiljaisempi kuin PS3 slim.

Pelikoneeksi ostaisin boxin käyttiksen, uudistusten, kinectin, crossgame chatin ja varsinkin ohjaimen takia.
 
Mitä itse olen kummankin koneen kanssa ollut tekemisissä, olen huomannut että boxin uusi s malli on hiljaisempi kuin PS3 slim.

Pakko kyl sanoa eriävä mielipide. Ekaa kertaa kiinnitän edes huomiota et konsoli pitää ääntä. En oo moista ees vanhois konsoleis huomannut.

Ps3 ei itellä ainakaan pidä käytännössä mitään ääntä. Slim versio siis.
Alta viikon vanha 250gigan slimmi boxi sensijaan....nyttenkin konsoli on päällä vaikka katon telkkaa (koht taas jatkan pelaamista ni turhaan sammuttaa) ja vaikka tv on jopa normaalia kovemmalla nyt, kuulen boxin "huudon" kokoajan. Ihan ku vaimon läppäri ois sylissä, vaikka boxi on parin metrin päässä.
 
Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

ja vaikka tv on jopa normaalia kovemmalla nyt, kuulen boxin "huudon" kokoajan.

Onko sulla siis peli päällä? Jos on, niin onko se asennettu kovalevylle? Boxilla se DVD-asema pitää kovinta möykkää. Asenna peli kovolle niin möykkä katoaa.
 
Onhan se juu, mites tuo asennus tapahtuu? Tottunu pleikassa et kysyy sitä automaattisesti.

Tosin nyt on levy sisässä ja pelaan kiintolevyltä trials HD:ta ja hiljasempi tuo on, mutta edelleen selkeästi kuulen konsolin. Ei tuo mua haittaa, mutta kun pleikka ei pidä mulla mitään ääntä niin en allekirjoita väittämään et tää ois hiljasempi missään nimessä, täysin päinvastoin.
 
Ylös Bottom