Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Socom: Confrontation

- Kranaateissa ei esim. pitäisi muokata vain niiden tehokkuutta vaan myös niiden heittomatkaa ja senkin voisi muuttaa, että niitä heitetään vain paikaltaan kuten kakkosessa.

- Suojat pois ja sitä kautta kaikille samat healthit ja liikkuvuus kakkosen tasolle.

- Isot sniput yhdellä osumalla tappaviksi ja niiden scopen toiminta samanlaiseksi kuin kakkosessa.

- Aseiden pikavaihto vanhanlaiseksi ja sellaseksi, että se pysyy koko ajan eikä joka rundin alussa joudu tekemään uudelleen.

- Scopetus samanlaiseksi ku kakkosessa ja kaikki aseen kustomoinnit pois (ei tule kyllä tapahtumaan, mutta pitäisi)

- Alun pimeys pois ja homma samaksi kuin ennenkin eli ihan vaan paikaltaan lähdetään, kun kaikilla on mappi/rundi latautunu.
Noi kun päivittäisivät tohon peliin niin meikäki alkas suunnitteleen PS3-ostoa (ehkä) . Silti aika älyttömän paljon ne patchaa kerralla. Ehkä toivoa vielä on :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Mun mielestä se kamera olkapäällä on hyvä. Ainoa on, että kun se pomppii koko ajan siihen kokonäkymään ja ainakun respaa niin kamera on selän takana. En tiedä johtuuko se kuvan vaihtuminen osumasta tai jostain mut välillä kun ampuu kyykystä punatäplälä ärsyttää kun laukausen jälkeen kuva pomppaa takanäkymään.

Mitä tulee ampiseen, sekin on suht realistista. Luodilla jope kestää lentää kun siinä antiikin temppelikartassa ampuu rotkon toisella puolella olevaa vihua ehtii jo ajattelemaan "eikö se osu" kunnes huomaa luodin osuneen. Siinä vaan kestää lentää jonkin aikaa jos etäisyys on joku 700metriä tms.

Ei yhtään harmita ettei voi ladata samalla kun hyppää....ei kait silleen oikeesti tehdä muutenkaan. Latausaikahan on tuossa pelissä todella epärealistinen, kuinka moni oikeesti vaihtaa lippaan jossain sekunnissa?? Eli ei se paha ole nytkään.
Sen verta siinä kuitenkin kestää, että monesti tulee mentyä piiloon vaihtamaan se kuten kuuluukin.

Itselläni ei ole pahaa sanottavaa mutta minä en olekkaan Socommia pelannut ennen joten ei ole ennakkoasenteita tuota kohtaan.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Eli tammikuussa tulossa eurooppalainen versioa vai häh? Heti huhtikuussa ku kotiudun ni pakko hankkii ps3 ja socom! Eli tää on siis enemmän 2 ku 3 tapanen peli jos nyt oon oikein ymmärtäny?
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Mun mielestä se kamera olkapäällä on hyvä. Ainoa on, että kun se pomppii koko ajan siihen kokonäkymään ja ainakun respaa niin kamera on selän takana. En tiedä johtuuko se kuvan vaihtuminen osumasta tai jostain mut välillä kun ampuu kyykystä punatäplälä ärsyttää kun laukausen jälkeen kuva pomppaa takanäkymään.

Huomasin saman, että kamera pompahtaa punatäplästä pois kun ammuskelee. Sain semmoisen käsityksen, että esim. kevytkonekivääreillä ampuessa voi muutaman kudin ampua, että kuvakulma pysyy punatäplänä, mutta jos alkaa paria kutia pidempää sarjaa pätköttämään, niin johan pomppaa takakuvaan. Periaatteessa varsin relistista. Tuskin kukaan voi skopettaa sarjoja edes rynkyillä. Tietysti punatäplä tähtäin ei ihan mikään kiikari ole. En ole vielä ehtinyt testaamaan refleksiivi tähtäintä. Käsittääkseni sellaisella ei tähdätä silmä tähtäimessä kiinni. Eli jos peli on realistinen, refleksiivi näkymästä ei pitäisi sarjoja ampuessakaan hypätä takanäkymään.

Onkos muuten kukaan huomannut , että onko tähtäimien valinnalla vaikutusta takakuvakulmista ampumiseen? Vähäsen olen testaillut, mutta selvää näkemystä ei vielä ole tullut asiasta. (Laser tähtäin tietenkin tekee luotisuihkusta kohdennetumman, mutta kuinkas kiikarit?.) Suomen armeijan barretti ei ainakaan tapa vihua 150:stä metristä helpolla, mutta yli kolmensadan siitä tulee tappava. Tuntuis jotenkin epärealistiselta pistää rynkkyyn pitkänmatkan skope ja tiputtaa sillä vihuja lähitaisteluissa. Pitää kyllä itte testailla vielä eri tähtäimiä rajusti. En ole vielä päässyt kunnolla selvillä mihin tilanteeseen mikäkin sopii.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

No tuota rekyyliä ajattelin syyksi. Mutta kyllähän sitä nyt rynkyllä voi sarjaa ampua tähtäimen läpi, eikä punatäplä nyt poikkea käytöltään rautatähtäimistä.

Ja kyllä joku kevyt kk (MP5) on tehty nimenomaan, että sillä ammutaan sarjaa tähtäimen läpi.
En tiedä mikä tuossa on idea mutta mielesäni se no vähän tyhmä. Kyllä jos olet tsuumannut punatäplään tai scopeen, sen pitäisi pysyä päällä niin kauan kuin haluat.
Ei punatäplälläkään voi kirmailla ympäriinsä koska näköalue on rajoittunut joten jos haluaa liikkua niin pitää katsoa olan yli.

Tuo on tietty kaikille sama joten ei se maailmaa kaada.

Itse käytän punatäplää jolla ampuu aika kaukaa rynkylläkin, kunhan muistaa olla laulattamatta sarjaa. Snipu kivääreillä sitten joku medium scope jotta voi käyttää suht pienillä etäisyyksillä.
Sniputus on pelissä onneksi suht vaikeaa, kun luoti lentää aika kauan kohteeseen. Fallen kartassa sniputin omasta basesta viereiselle kukkulalle niin siinä ehdin jo ihmetellä "mikä *ttu on kun ei osu" kunnes vihu kupsahti headshotista. Luoti sattui lentämään sen jonkun 1-1.5 sekkaa. Luodit tuntuisivat lentävän suht viivasuoraan mikä on helpotus mutta annetaan se nyt anteeksi. (se nyt olisikin jos pitäisi säätää kiikarin säätöjä riippuen kohteen etäisyydestä)

Lempiaseekseni on muodostunut M60 punatäplällä ja gripillä. Se on aika hyvä ase jos etäisyydet alhaisia. Joissain tunneleissa jos vihuja kirmaa vastaan saa sillä lakaistua aika hyvin kunhan roiskii edes sinneppäin. Ei lopu luodit tulitaistelussa kesken. Pahana puolena on taas pitkä latausaika ja luotien hajonta jos vihu on vähänkin kauempana.

Yksi mistä pidän tässä pelissä, ettei ole mitään "martydromeja" tyylin COD. Kun niittaat käytävällä äijän on se vainaa ja mitään jälkikranaattia ei tule jos se nyt ei sattunut yrittää heittää kranaattia.

Samoin se ettei mitään medikkejä ole. Jos annat rynkyllä sarjan päähän on siinä joka jätkä vainaa, ei auta medikit tai pistokset.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Lempiaseekseni on muodostunut M60 punatäplällä ja gripillä. Se on aika hyvä ase jos etäisyydet alhaisia. Joissain tunneleissa jos vihuja kirmaa vastaan saa sillä lakaistua aika hyvin kunhan roiskii edes sinneppäin. Ei lopu luodit tulitaistelussa kesken. Pahana puolena on taas pitkä latausaika ja luotien hajonta jos vihu on vähänkin kauempana.

Yksi mistä pidän tässä pelissä, ettei ole mitään "martydromeja" tyylin COD. Kun niittaat käytävällä äijän on se vainaa ja mitään jälkikranaattia ei tule jos se nyt ei sattunut yrittää heittää kranaattia.

Samoin se ettei mitään medikkejä ole. Jos annat rynkyllä sarjan päähän on siinä joka jätkä vainaa, ei auta medikit tai pistokset.

Jep, eli juuri SOCOMIn hyviä puolia on, ettei ole mitään "supervoimia" tai jotain vastaavaa.
Ja tuosta M60:stä, että en tiiä nykyään, mutta ennen(Socom 2) sen käytöstä ei liiemmin pidetty.
En toki pakota sinua vaihtamaan heti sitä pois, koska kukin pelaa tyylillään, vaikka se ei olisi kovin kaunista katsottavaa. Kranaatinheittimet ovat sitten asia erikseen.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Ja kyllä joku kevyt kk (MP5) on tehty nimenomaan, että sillä ammutaan sarjaa tähtäimen läpi.

Kevyt konekiväärit on semmosia megaluokan mutkia joilla ampuu 300m. Toi mp5 on submachinegun (eli vissii niinku joku konepistooli, en tarkalleen tiiä). Armeijasta saadun kokemuksen perusteella, kvkk:lla pystyy osumaan 300m noin 2-4 kudin sarjoilla. Tämä on mahdollista siitä syystä, että koko ase painaa kuin sika ja siinä on raskas luisti sekä suuri tulinopeus. Rynkyillä taas jos ampuu sarjan 150m niin vain ja ainoastaan yksi kuti osuu, vaikka maali olisi ladon seinä. Kokeiltu on. Oli valitsin vahingossa sarjalla ammunnoissa. Rynkyissä ja konepistooleissa sarja on tarkoitettu tähtäämättä ampumiseen, eli ihan vain muutamien metrien matkoihin korvaamaan nyrkit ja puukot.

Anyway koitin itse nakuttaa (siis pelissä en todellisuudessa) eri tähtäimillä pitkään matkaan yhtä kutia kerralla. Saa tälläkin tavalla aika nopeaa sarjaa (ei tarvita kuin lännen nopeimmat nakkisormet). Erona perus sarjatuleen on se, että kudin voi ampua matkaan vasta sitten kun on saanut tähtäimen palaamaan jampan otsan kohdalle. Jos vetää tatista sopivasti alas(käännetty ohjaus) ja nakuttaa menemään niin rytmin voi pitää melko tiheänäkin. Suosittelen kokeilemaan. Heti kun hoksasin tuon, rupesi peli luistamaan astetta paremmin.

Lempiaseekseni on muodostunut M60 punatäplällä ja gripillä. Se on aika hyvä ase jos etäisyydet alhaisia.

Toi M60 on just kvkk. Meikän lemppari kans. Hivenen turha pitkillä etäisyyksillä, mutta sanotaanko että lähitaistelusta vähän alle puolimatkaan jamppaa kaatuu vaikka useampi yhdellä sarjalla. Ehkä voisi vähän tehokkaampi olla, mutta sitten se olis jo liian kovasana. Agocin kanssa olen tällä aseella husinut. Vielä kun on armorit täysillä niin aika pysäyttämätön on fiilis. Siinä ei vastustajalle jää muuta mahdollisuutta kuin pysyä siellä nurkan takana. M60 soveltuu varsinkin siihen jos jossain pitää varmistaa, että vihollinen ei hyökkää nurkan takaa tai kun vihollista ei saa päästää nousemaan/kurkkimaan/sihtailemaan suojistaan.

:cool:Hyh mitä hifistelyä minä päästä, mutta kun se eloonjääminen on yhtä taistelua. ;)

Seuraavaksi pitää varmaan testata haulikkoja. Aika vaikeaa tulee olemaan luulisin. Jotenkin tuntuu, että tässä pelissä ei haulikoilla suurta roolia ole.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

joo..sori..kyllä tiedän kvkk ja konepistoolin eron..lipsahti väärä lyhenne.
Kyllähän rynkylläkin ampuu yksittäisiä laukauksia ja vielä tarkasti 600m päähän. Tosin ne on aika harvinaisia. (siis oikeasti)

M5:llä voi ampua tarkasti sarjaa. Etäisyys on vain alle 50m ja tosiasiassa alle sen. Monestihan tuossa pelissä kuitenkin ammutaan noin 15-30m etäisyyksiltä ja lähempääkin niin kyllä siinä pitäisi pystyä punatäplän läpi ampua sarjaa. Mutta kuten sanottu tuo on pelin ominaisuus ja se on sama kaikille. Varmaan tehty vaikeuttamaan peliä.

Mulle ihan sama onko M60 suosittu tai vihattu. Jos se on niin ylivoimainen niin miksei kaikki sit käytä. Se on varmaan rynnijöiden mielestä "nooob" ase kun ryntään M60 miestä vastaan lähtee siinä yleensä henki. Mun mielestä siinä on äijämäinen meininkin ja monesti jos vihulainen vähänkin kauempana ja innoissaan ampuu "sarrrjjaaa" niin kyllä siinä oma henki ennemmin lähtee.

Pitää tietty pelata oman aseen mukaisesti. Minä tuolla M60:lla pyrin lakaisemaan käytäviä ja jos pelaan pienemmällä tuliluikulla etenen varovaisemmin ja pyrin ampumaan lyhyitä sarjoja tarkasti.

Itse en nykyään ota edes kranaatteja tai miinoja kantoon kun välillä kun on jotain kannettavaa mukana, ei se siitä "pika" aseenvaihtanäppäimetä annakkaan käsiasetta vaan jonkun helkkarin miinan. Yritä nyt sillä huiskia kun pyssystä skodet loppu tai pitäis ladata ja haluat vaihtaa käsiaseeseen niin tuleekin joku miina käteen..
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Mulle ihan sama onko M60 suosittu tai vihattu. Jos se on niin ylivoimainen niin miksei kaikki sit käytä. Se on varmaan rynnijöiden mielestä "nooob" ase kun ryntään M60 miestä vastaan lähtee siinä yleensä henki. Mun mielestä siinä on äijämäinen meininkin ja monesti jos vihulainen vähänkin kauempana ja innoissaan ampuu "sarrrjjaaa" niin kyllä siinä oma henki ennemmin lähtee.

Itse en nykyään ota edes kranaatteja tai miinoja kantoon kun välillä kun on jotain kannettavaa mukana, ei se siitä "pika" aseenvaihtanäppäimetä annakkaan käsiasetta vaan jonkun helkkarin miinan. Yritä nyt sillä huiskia kun pyssystä skodet loppu tai pitäis ladata ja haluat vaihtaa käsiaseeseen niin tuleekin joku miina käteen..

Kranaatinheittimet luulisi sentään ymmärtävän, että niitä vihataan? Tottahan tuo on, että M60:stä käytettäessä on äijämäinen meininki, ja sanoinhan, että en tiedä onko se enään niin ylivoimainen kuin Socom 2 aikoihin, ainakaan oman kokemuksen kautta se ei ole enään niin suuri harmin kohde.
Ja tuo pikavaihto juttu todellakin pitäisi korjata, kun nyt se pitää joka rundin alussa laittaa uudestaan. Päivittäisivät, että pystyy laittaa pikavaihto näppäimille L1 ja L2 kranaatit ja aseet.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kranaatinheittimet luulisi sentään ymmärtävän, että niitä vihataan? Tottahan tuo on, että M60:stä käytettäessä on äijämäinen meininki, ja sanoinhan, että en tiedä onko se enään niin ylivoimainen kuin Socom 2 aikoihin, ainakaan oman kokemuksen kautta se ei ole enään niin suuri harmin kohde.
Ja tuo pikavaihto juttu todellakin pitäisi korjata, kun nyt se pitää joka rundin alussa laittaa uudestaan. Päivittäisivät, että pystyy laittaa pikavaihto näppäimille L1 ja L2 kranaatit ja aseet.

Suoraansanoen M60 on huono ase. Ei millään tasolla verrattavissa M60 s2 tai MK.48 S3:ssa.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kranaatinheittimet luulisi sentään ymmärtävän, että niitä vihataan? Tottahan tuo on, että M60:stä käytettäessä on äijämäinen meininki, ja sanoinhan, että en tiedä onko se enään niin ylivoimainen kuin Socom 2 aikoihin, ainakaan oman kokemuksen kautta se ei ole enään niin suuri harmin kohde.
Ja tuo pikavaihto juttu todellakin pitäisi korjata, kun nyt se pitää joka rundin alussa laittaa uudestaan. Päivittäisivät, että pystyy laittaa pikavaihto näppäimille L1 ja L2 kranaatit ja aseet.

Kranut on ikäviä. Samaan oltas päästy jos peliin olis laitettu satunnaisräjäyttelijä joka vain sattumalta räjäyttää pelaajan silloin sun tällöin. Harvoimpa sitä tietää mistä vinkuu ja kenen toimesta. Usein tulee juostua kranuun, kun eipä niitä juuri näe tai kuule ja sit se on pum.

Ja kandee muutes kyseenalaistaa nämä noobi ase jutut. Itse olen kokenut, että noobittelu johtuu usein halusta pitäytyä omassa huonossa taktiikassaan toivoen että pärjäävä osapuoli muuttaa omaansa. Siis ainakin näiden noobi aseiden osalta. Codissa oli kyllä se noobituubi (ja se tosiaan oli melko ikävä värkki), mutta enpä sittemmin ole noobiaseeseen törmännyt vaikka itse olenkin aika noob. :)

Suoraansanoen M60 on huono ase. Ei millään tasolla verrattavissa M60 s2 tai MK.48 S3:ssa.
Ei se huono oo. Tulituki ase. Ehkä vähän alitehoisen oloinen, mutta lähelle sillä voi pitää laajan sektorin puhtaana. Pitkille etäisyyksille tolla pitäs pystyä todellisuudessa pätköttään paremmin kun rynkyllä, mutta tässä pelissä tuolla ei osu juuri mihkään jos etäisyys nousee liiaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Socom: Confrontation

Juu, en mä sitä kranaatinheitintäkään käytä koska kun ottaa sen pois päältä menee mulla yleensä se kertatuli päälle ja taas joutuu ihmettelee kun ampuu et mikä on kun ei lähde sarja..

Nyt noilla jenkkiservereillä jengi on oppinut sen singon tehon ja ilmeisesti se ei edes haittaa liikkumista joten singot on yleistyneet.

Itse noiden nappulaongelmien takia aseistan kaverini vain pyssyllä ja sivuaseella jotta vaihdosta varmasti saa käsiaseen eikä tartte kikkailla millään muilla jutuilla.

Tuossa pitäisi olla selkesti vielä joku "hyökkäys-puolustus" pelimuoto niin, että toiset puolustaa jotain yhtä linnaa, taloa tms ja toisten pitää vyöryttää sisään. Näin voisi hyödyntää miinoitteita.

Nyt on miinoilla tappaminen ihan tuuria kun äijät voi kirmailla ympäri karttaa. Sniputtaminenkaan ei ole sillä turvattua kun oikein missään kartassa ei pääse niin suojattuun asemaan jossa voisi oman tulo-poistumistien turvata miinoilla.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tuossa pitäisi olla selkesti vielä joku "hyökkäys-puolustus" pelimuoto niin, että toiset puolustaa jotain yhtä linnaa, taloa tms ja toisten pitää vyöryttää sisään. Näin voisi hyödyntää miinoitteita.
Breach-pelimuoto on juuri tämä ja on ollut mukana Socom 2:sta lähtien. En tiedä miten se on käännetty suomeksi. Ideana kuitenkin on että toiset puolustavat ja toiset hyökkäävät käyttäen C4:ää päästäkseen esteiden läpi.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Breach-pelimuoto on juuri tämä ja on ollut mukana Socom 2:sta lähtien. En tiedä miten se on käännetty suomeksi. Ideana kuitenkin on että toiset puolustavat ja toiset hyökkäävät käyttäen C4:ää päästäkseen esteiden läpi.
Murto pelimuotona se taitaa olla tuossa.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Ok. Hyvä tietää, kun yleensä törmään vain pommi, control tai surpression servereihin.

Pitäis varmaan laittaa oma serveri pystyyn jossa testaisi eri pelimuotoja.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Siis juoksisin mieluummin pistooli kädessä kuin m60. Noi tulitukihöpinät ei päde socomissa. ! :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

No niin. Muutamia pelejä takana ja yhden miehen klaanissa on rank noussut tasolle 2.

Jollei ajoittaista lagia ja tippumista jenkkiservuilta lasketa niin tämän haluaisin korjata:

Pelissä pelaajalistan lataaminen (selectillä) kestää pienen iäisyyden. Aina välillä haluaisi kuitenkin tarkastaa montako miestä on eri puolilla elossa.

Samaan aiheeseen liittyen: kun yläkulmaan tulee ilmoitus "xxx tappoi pelaajan yyy aseelle noobipyssy" - olisi niiin mukavaa jos tämä olisi esim. punaisella kun oma kuolee ja vihreällä kun vihu on tapettu. Ei kaikkien omien nimiä voi muistaa jos pelailee ihan random servulla pari matsia.

Eihän tuo ongelma ole jos pelaa tutulla porukalla tai fiksusti liikkuu ryhmissä. Mutta sunnuntaipelailuun auttaisi.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Pelissä pelaajalistan lataaminen (selectillä) kestää pienen iäisyyden. Aina välillä haluaisi kuitenkin tarkastaa montako miestä on eri puolilla elossa.

Tuohon tulossa korjaus mitä ilmeisimmin seuraavassa versiossa 1.3.

First up, the transparent scoreboard. We took feedback from the SOCOM Community that you would like to see the scoreboard be transparent and to be able to continue to move while it is displayed. We've added this functionality so that if you hold down the select button the scoreboard will be displayed on screen, it is transparent and you can continue to move. It works in the same way as previous SOCOM games.

Lähde: http://socom.us.playstation.com/default.aspx

Tuolta löytyy ominaisuudesta myös esimerkkivideo.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Saisi vaan se päivitys tulla jo... Sen lataamisen jälkeen alkaa kunnolla uuden socomin opiskelu.
 
Ylös Bottom