Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Yllättävää, että kuvakulma sai negatiivista kommenttia uuden käyttäjäaallon myötä. Tuon eteen ollaan tekemässä muutosta erään toisen foorumin (luotettavan) lähteen perusteella. 15 pelituntia takana, tässä lisää fiiliksiä:

Pelimuotoja on ainakin neljä:

Uplink - varasta tiedot vihujen palvelimesta, kuljeta omaan baseen ja lataa. Ei tasapelejä, respawnina tai ilman.

Suppression - Perinteinen tappomatsi, joko respawnilla tai ilman. Respawnissa tappojen määrä ratkaisee kokonaisajan kuluessa, perinteisessä pelataan paras 11 kierroksesta. Tasapelit mahdollisia vain perinteisessä muodossa, jos kierroksen loputtua jää yhtä monta pelaajaa.

Bomb Squad - Kolme kohdetta tuhottavana, vain yhdellä on kyky purkaa pommit. Purkajalla moninkertainen kestävyys, kranaatinheitin, nopea ja tehokas haulikko lähitaisteluun ja 4x savukranaatti + 4x sokaisukranaatti. Hyökkäys- ja puolustusvuorot vaihtuvat joka erään.

Last Defense - Ota haltuun kolme (A, B, C) pistettä kartalla, saat vihujen päämajan esiin. Pisteet vallattuasi aikaa on vain 2 minuuttia. Peli jatkuu, jos vastapuoli saa puolustettua baseaan kyseiset 2 minuuttia. Kumpikin joukkue hyökkää vuorollaan, pelataan kaksi erää. Joko perinteisenä tai respawnin kanssa.

Vinkki tulinopeuden vaihtamiseen: L2 pohjaan ja ristiohjain (olikohan vasemmalle?), voit valita joko yksittäiset laukaukset, burstit (jos aseessa on) tai sarjatulen.

Konsolifinin betaklaanissa tällä hetkellä 57 jäsentä. Kutsukaa kaverit mukaan.

Tulipa muuten pelattua muutama klaanimatsikin tuossa, parhaimmillaan meitä oli kahdeksan paikalla. Kivaa, taktista pelaamista. Muutama tappomatsi, pari Last Defenceä ja Bomb Squadia.

EDIT: Klaaniin voi kutsua myös pelaajahaun kautta, frendilistaa ei siis tarvita. Kaikki klaanissa olleet ylennetty, kutsukaa lisää mukaan.

EDIT2: Ilmeisesti kaikkia pelimuotoja voi pelata joko perinteisellä Socomin tyylillä (kun kuolet, niin heräät vasta seuraavalle kierrokselle) tai sitten respawnina.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Bomb Squad - Kolme kohdetta tuhottavana, vain yhdellä on kyky purkaa pommit. Purkajalla moninkertainen kestävyys, kranaatinheitin, nopea ja tehokas haulikko lähitaisteluun ja 4x savukranaatti + 4x sokaisukranaatti. Hyökkäys- ja puolustusvuorot vaihtuvat joka erään. Ei tasapelejä, ei respawnia.
Jossen nyt ihan sekoile, niin nimenomaan tätä respawnina yleensä pelannu..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Jossen nyt ihan sekoile, niin nimenomaan tätä respawnina yleensä pelannu..

Hmm, saatan muistaa väärin. Tuntuu jotenkin liian helpolta pommeja purkavan tiimin osalta, kun koko porukka voi mennä isona köörinä kohteelta toiselle ja odottaa vain sopivaa tilaisuutta marssittaa pommimies purkamaan savujen turvaamana. Toisaalta vain se yksi tappo tarvitaan...Ja eihän se varsinkaan openilla mene koskaan näin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Hmm, saatan muistaa väärin. Tuntuu jotenkin liian helpolta pommeja purkavan tiimin osalta, kun koko porukka voi mennä isona köörinä kohteelta toiselle ja odottaa vain sopivaa tilaisuutta marssittaa pommimies purkamaan savujen turvaamana. Toisaalta vain se yksi tappo tarvitaan...Ja eihän se varsinkaan openilla mene koskaan näin.
Ei se tiimi sinne publalla mene :) Aina saan yksin pommimiehenä kulmasta kulmaan luikerrella. Tarvis Snaken pahvilootan :p
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Yllättävää, että kuvakulma sai negatiivista kommenttia uuden käyttäjäaallon myötä. Tuon eteen ollaan tekemässä muutosta erään toisen foorumin (luotettavan) lähteen perusteella.
Zipperin varmistama juttu tuo jo, eli ei tarvii minkään mutun varassa elää ;) Oheisessa linkissä koko retail patch notet, julkaistaneen about samaan aikaan kuin peli itse. Jos joku ei jaksa kirjautua tonne viralliselle saitille niin pistän tähän em. viestin kokonaisuudessaan:
Hello everyone,


The most common question on the SOCOM 4 beta forums directed at Zipper is easily, “what changes are you guys making based on our feedback with your beta?” While we have answered some of these questions one at a time in various threads, the guarantee that everyone would see those multiple posts is very small. It is with that fact that we’ve put this list together to better inform you of some of the changes and additions you’ll see to the retail version of SOCOM 4 when it hits stores in April.


One note about all changes listed below, these revisions are currently planned for the first patch we will release for the retail version of the game this April, and are not reflective of all planned updates or changes -- just what we can confirm at this time. An exact date for the retail patch has not yet been announced. All listed updates are considered tentative pending Zipper and Sony Computer Entertainment approval, and could be moved to a different patch without notice.


Another patch for the SOCOM 4 beta program is currently not on the schedule, but is possible barring time constraints. Our retail patch is taking priority, however, so an additional patch for the beta will only occur should time allow.


First Patch – SOCOM 4 Retail Version 1.XX
Estimated Release: April 2011


Multiplayer camera pulled further behind character (cuts off at around the mid-to-upper thigh)
Multiplayer camera field of view has been widened by roughly 20%
Firing accuracy has been improved for all weapons and aim modes; first few shots are substantially more accurate (with less accuracy the longer full-auto is employed)
Considerably increased horizontal and vertical recoil to all weapons in ACOG and Red Dot views
Decreased effective range of all SMGs
Reduced throw distance for all grenades
Made improvements to the HUD to make teammate names display above their head if they are onscreen; removed allied names (leaving only icons) when spotting friendlies at a distance;
Increased XP minimum requirements for character and weapon mod progression
Updated "Vote Kick" UI so that it no longer eats real estate on your screen like Galactus at the Milkway Buffet
Made various PlayStation Move adjustments including a latency reduction, less sensitive recoil countering, the added ability to pitch up while firing, tuning to the turn and pitch areas, fixes for Sharp Shooter hiccups, and more
More to come, stay tuned...


Deployed Patch – SOCOM 4 Beta Version 1.01
Released: March 18, 2011


(Standard) Suppression game length changed to 10 minutes from 20 minutes
(Classic) Suppression rounds changed to 11 from 7
(Classic) Suppression rounds changed to 5 minutes from 7
(Classic) Uplink rounds changed to 11 from 4
(Classic) Uplink game length changed to 5 minutes from 10
(Standard) Last Defense rounds changed to 1 from 3
(Standard) Last Defense minutes changed to 15 from 30
(Classic) Last Defense rounds changed to 11 from 5
(Classic) Last Defense minutes changed to 5 from 11
(Classic) Bomb Squad rounds changed to 10 from 4
(Classic) Bomb Squad minutes changed to 7 from 10



Other Things We're Adjusting/ Changing without Details
Estimated Release: TBD (Patch 1 or After)


Improvements to mic communication system to make it more obvious who is talking and who isn't; plus bug fixes associated with this

--------------------
Jeremy Dunham
Sr. Community Manager, Zipper Interactive
--------------------
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Hyvä päivitys, korjaa suurimman osan niistä asioista joista on vikisty.

Kiitokset Ellulle tulinopeusvinkistä, tuo oli vielä hakusessa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Eilen tuli muutama rundi pelattua illalla/yöllä, ja suhteellisen positiivinen kuva jäi pelistä. Itsellä on kuitenkin sen verran optimaalinen lähtökohta, että en ole ennen Socom - pelisarjoja pelannut netissä, joten en tiedä paremmasta Hieman hektistä menoa toi Last Defense -pelimuoto on respawnilla, mutta ei vielä kehdannut mennä pelaamaan vaihtoehtoista ei respawn pelimuotoa, koska napit ja kentät ei ollut hallussa. Uskon, että tästä tulee kyllä itselle tämän vuoden pääasiallinen online - peli...ainakin uuden khoustin ja batun saapumiseen asti.

Movella aloitin pelaamaan heti alusta lähtien, ja kaikki itseä häiritsevät viat tossa patch:ssä luvataankin korjata. Yksi asia kuitenkin ärsyttää suunnattomasti; eli miksi näihin peleihin ei voida laittaa mahdollisuutta pelaajalle itse valita mihinkä nappiin mitkäkin toiminnot laittaa, tai edes enemmän noita variaatioita. En tiedä olenko ainut josta tuntuu, että olalta tähtääminen tuntuisi kaikista luontevalta L2 - napista (movella siis). Itselle parhaiten sopisi seuraavanlainen järjestys: L2:tähtäys, L1:kranaatti, Movenappi: asevalikko, ja sitten näiden kahden aseen välillä voisi vaihtaa napeilla X ja O.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Joo sama ongelma kuin mistä eilen raportoin: peli kun on asennettu ja se rupeaa lataamaan sitä reilun gigan kokosta päivitystä, lataus jumittaa tosi nopeasti. Tänään annoin tunnin ladata ja tuloksena oli 7.7 mt :D Ja tuon se saavutti jo parissa minuutissa, kun alkua seurasin. Ja toisella kertaa latasi vain 2,7 mt. Onko palvelimet noin ruhkautuneet vai mikä on?
Sitten kun yrittää sammuttaa konsolia ei se sammu ja joutuu nykäsemään virtajohdon pois. :/
Netti on 2/2 meganen.
Pitänee yrittää ensi yöksi jättää päälle lataamaan, josko se siinä ehtisi sen ladata.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

6 tuntia betaa takana...

Kuvakulma: tästä nyt on turha mitään enää puhua, kun on jo tiedossa että se korjataan/muutetaan julkaistavaan versioon.

pelimuodot: aika järkevä veto Zipperiltä laittaa uudet pelimuodot julkaisuun ja sitten julkaista vanhat socom suosikit + lisämapit DLC:nä. money money.

kranaatit: välillä lentää ihan minne sattuu, mut kyllä ne aika hyvin lentää sinne minne pitääkin. "grenade arc" olis aika kova juttu.

partyt: toimii joten kuten että voi joinata kaverin peliin. Tiedossa on kuitenkin että party systeemissä on jotain ongelmaa, mut se yritetään saada julkaisukuntoon.

Eiköhän Zipper saa tästä hemmetin hyvän pelin aikaiseksi. Ainakin tähän mennessä olen tykännyt. Classic Last Defence on suosikki täl hetkel, ou yeah! :)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

BUMP!

Vielä jos minulle sen klaanikutsun joku kivasti laittaisi :eek:
PSN: Heskeli
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Hetken betan perusteella seuraavia huomioita:

Moninpelin graafinen ja äänipuolen anti yhtä pelistettyä kuin jo MAGissa. Ehkä yksinpelissä tilanne on toinen kun resursseja on enemmän käytössä mutta eikös Socom on aina ollut moninpeliin painottuva paketti?

Ainakin objektiivimuodoissa aika passiivista pelaamista publalla. Vain muutama pelaaja uskaltaa mennä kerrallaan ammuttavaksi objektiiveille, muut vetää TDM:ää ympäri karttaa. Pommimiehenä saa yksin yrittää siivota pommin ympäristöä kulma kerrallaan. Myöskään savuja ei paljoa näy helpottamassa objektiiveille menoa vaikka niiden kestoaika on piiiitkä.

Kranaatit lentää välillä ihan miten sattuu, ilmeisesti lagin takia. Jopa onnistuin heittämään savun niin että se osui heti itseeni ja tipahti suoraan jalkoihin.

MAGI lagi. Kun pelimoottori on sama kuin MAGissa, henki on joskus aika herkässä kun vastapuoli saa hieman lagietua osumilleen. Lisäksi näkyi jo useita japanilaisia pelaamassa joten myöhemmin voi kyllä olla luvassa samankaltaista lagiraiskausta aasian ihmeiden puolelta (ainakin sitten kun euroservut vähenevät/laitetaan nurin).

Kiteytettynä paljon porua, vähän villoja. Klaani/yhteisöpelien/Socom faneille luultavammin kultaakin kalliimpi paketti, mutta peruspubla-pelaajalle/pienille ryhmille/kaiken nähneille ei kauaa lämmitä. Parempia, nätimpiä ja erikoisempia vaihtoehtoja on jo nyt tarjolla, sekä lyhyen odottelun jälkeen lisää. Luulempa että Socom sai ajallisesti hieman takkiinsa, paljon aikaisempi julkaisu olisi voinut antaa huomattavasti paremman kuvan kun pelillisiä kilpailijoita ei olisi niin montaa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Itseasiassa gameplay on aika sujuvaa, tykkään suojautumis systeemistä ja first person aimista jos löytyy punapiste/kiikari. Ainoat miinukset nyt ovat mielestäni se kuvakulma ja spawnkänppi. Tuosta kuvakulmasta vielä sen verran että mm. viidakko mapissa välillä oli vaikea erottaa ympäristöä, ja huomasi juostessa heti että näki paremmin ympärilleen. Olin myös huomaavinani jonkin asteen kalansilmä ehfektin juostessa ja palatessa takaisin normivauhtiin, mikä meinasi pistää silimät harottamaan. Matsit voisivat nopeammin alkaa, sekä aina joku simppa on sielläspawnilla p90 kera.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Joo sama ongelma kuin mistä eilen raportoin: peli kun on asennettu ja se rupeaa lataamaan sitä reilun gigan kokosta päivitystä, lataus jumittaa tosi nopeasti. Tänään annoin tunnin ladata ja tuloksena oli 7.7 mt :D Ja tuon se saavutti jo parissa minuutissa, kun alkua seurasin. Ja toisella kertaa latasi vain 2,7 mt. Onko palvelimet noin ruhkautuneet vai mikä on?
Sitten kun yrittää sammuttaa konsolia ei se sammu ja joutuu nykäsemään virtajohdon pois. :/
Netti on 2/2 meganen.
Pitänee yrittää ensi yöksi jättää päälle lataamaan, josko se siinä ehtisi sen ladata.
Koska tämä tuntuu muilla toimivan, niin kyllä se nyt taitaa olla sun yhteydessä ongelma. Ei auta kuin yrittää uudestaan, kunnes toimii (varo kuitenkin repimästä sitä johtoa, se tietääkseni voi johtaa YLODiin)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kuvakulmasta huolimatta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselle pelille (ei tosin MAGIa voita)

Jos joku viitsisi klaani kutsua heittää psn: KoomanenKuutti
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Jonkunverran nyt tullu koitettua tuota betaa, mapit saisivat kyllä olla hieman pienempiä. Se viidakko mappi on ainaki aivan liian iso ja sekava, toinen ehkä hieman parempi. Onko koko versioon muuten tulossa muita vanhoja mappeja kuin abandoned ? Kyllähän tuo ihan pelattavalta peliltä tuntuu, toivottavasti koko peliin olisi tulossa ne lobbyt :) Itse en kyllä tykkää tuosta, että on kaksi primarya, pistoolit takaisin !
Sitten jos sitä kutsua saisi psn: HoOppia
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Zipperin varmistama juttu tuo jo, eli ei tarvii minkään mutun varassa elää ;) Oheisessa linkissä koko retail patch notet, julkaistaneen about samaan aikaan kuin peli itse. Jos joku ei jaksa kirjautua tonne viralliselle saitille niin pistän tähän em. viestin kokonaisuudessaan:
Hello everyone,


The most common question on the SOCOM 4 beta forums directed at Zipper is easily, “what changes are you guys making based on our feedback with your beta?” While we have answered some of these questions one at a time in various threads, the guarantee that everyone would see those multiple posts is very small. It is with that fact that we’ve put this list together to better inform you of some of the changes and additions you’ll see to the retail version of SOCOM 4 when it hits stores in April.


One note about all changes listed below, these revisions are currently planned for the first patch we will release for the retail version of the game this April, and are not reflective of all planned updates or changes -- just what we can confirm at this time. An exact date for the retail patch has not yet been announced. All listed updates are considered tentative pending Zipper and Sony Computer Entertainment approval, and could be moved to a different patch without notice.


Another patch for the SOCOM 4 beta program is currently not on the schedule, but is possible barring time constraints. Our retail patch is taking priority, however, so an additional patch for the beta will only occur should time allow.


First Patch – SOCOM 4 Retail Version 1.XX
Estimated Release: April 2011


Multiplayer camera pulled further behind character (cuts off at around the mid-to-upper thigh)
Multiplayer camera field of view has been widened by roughly 20%
Firing accuracy has been improved for all weapons and aim modes; first few shots are substantially more accurate (with less accuracy the longer full-auto is employed)
Considerably increased horizontal and vertical recoil to all weapons in ACOG and Red Dot views
Decreased effective range of all SMGs
Reduced throw distance for all grenades
Made improvements to the HUD to make teammate names display above their head if they are onscreen; removed allied names (leaving only icons) when spotting friendlies at a distance;
Increased XP minimum requirements for character and weapon mod progression
Updated "Vote Kick" UI so that it no longer eats real estate on your screen like Galactus at the Milkway Buffet
Made various PlayStation Move adjustments including a latency reduction, less sensitive recoil countering, the added ability to pitch up while firing, tuning to the turn and pitch areas, fixes for Sharp Shooter hiccups, and more
More to come, stay tuned...


Deployed Patch – SOCOM 4 Beta Version 1.01
Released: March 18, 2011


(Standard) Suppression game length changed to 10 minutes from 20 minutes
(Classic) Suppression rounds changed to 11 from 7
(Classic) Suppression rounds changed to 5 minutes from 7
(Classic) Uplink rounds changed to 11 from 4
(Classic) Uplink game length changed to 5 minutes from 10
(Standard) Last Defense rounds changed to 1 from 3
(Standard) Last Defense minutes changed to 15 from 30
(Classic) Last Defense rounds changed to 11 from 5
(Classic) Last Defense minutes changed to 5 from 11
(Classic) Bomb Squad rounds changed to 10 from 4
(Classic) Bomb Squad minutes changed to 7 from 10



Other Things We're Adjusting/ Changing without Details
Estimated Release: TBD (Patch 1 or After)


Improvements to mic communication system to make it more obvious who is talking and who isn't; plus bug fixes associated with this

--------------------
Jeremy Dunham
Sr. Community Manager, Zipper Interactive
--------------------

Hyvää settiä siellä työnalla, toivottavasti tekevät mitä sanovat.

Tulihan sitä itsekin eilen testattua ja koska odotukset eivät olleet aivan katossa, niin en aivan sitten tyrmistynyt, hyvä niin. Ei se nyt pöllömmältä tunnu, tosin siitä olen kyllä äimänä että FOV ei riitä 3rd person pelissä!? Onneksi tuo asia on nyt tuossa korjauslistassa, ihan uskomatonta kämmäilyä, tuo 20 astetta lisää on todellakin tarpeen.

Mapit ei ole niin huonon olosia kuin pelkäsin, joskin jäädään kuitenkin kauas Conffon loistomapeista. Jotenkin sellasia kliinisiä ja pieniähän nuo on, mutta eiköhän siellä hyvät ja jännittävät matsit saada aikaiseksi varsinkin Classic moodissa jossa on järkevä määrä pelaajia kerralla ja respat pois.

Laitan nyt tähän muutamia ensimmäisiä fiilinkejä ja huomioita. Vertailupohjana Conffo, vanhoja PS2 Sukkia en ole koskaan pelannut.

+ Ei liimatähtäintä ollenkaan, pitää vähän totutella ja opetella ampuskelua. Joutuu välillä miettiin, että kannattaako heti ampua vai jääkö odottaa parempaa paikkaa
+ Hit detection tuntuu toimivan hyvin kuten monta kertaa jo todettu
+ Lagikaan ei pääse haittaamaan osumista
+ 2 primary asetta ihan jees, koska nyt tulee mm. haulikkoa joskus käytettyä. Haulikot tuppasi Conffossa jäämään usein asekaappiin, koska pelkällä haulikolla oli vähän orpo olo
+ Matsiin yhdistäminen jne. tuntuu toimivan ainakin noin keskenään pelattuna varsin luotettavasti ja ei ole tilennyt tms. kertaakaan vielä
+ FPS tähtäys, tulee vähän FPS pelaamisen meininkiä paikoin
+ Single tulitus moodi pidemmille matkoille
+ Pelihahmon liikuteltavuus ihan ok
+ Helppo katsella, tyylikäs ja valoisa grafiikka
+ DTS äänet, myös äänien suunta 5.1 kuulostas äkkiseltään toimivan


- FOV aivan naurettavan pieni 3rd persin peliksi (onneksi luvattu korjata)
- Ehkä vähän liian lujaa vetää pelihahmo munaravia omaan makuun ja ei hengästy
- Ei pysty vaihtaan kameraa oikealle/vasemmalle
- Liian vähän hajontaa sarjalla (korjauksessa kaiketi)
- Nadeilla en äkkiseltään osaa tehdä mitään, voi olla etten vaan osaa
- Pelimuodot, ei ole todellista että Demolition puuttuu
- Puheäänet bugaa (korjauksessa tämäkin onneksi)

Jää vielä kysymysmerkiksi, että miten sitten mm. partyhommat jne. on järjestetty ja nepäs onkin loppupeleistä tärkeitä juttuja. Alustavasti näyttää pahasti siltä, että mm. partyyn et voi kutsua kuin frendejä ja kun frendilista on täynnä niin ongelmia tulee ja frendilistan päivittelyä näköpiirissä. Onneksi tuo klaanihomma osaltaan helpottaa ongelmaa, tosin sitten sen klaanitoiminnon joutuu "uhraamaan" tuon takia ja ei voi aivan omia klaanihommia halutessaan kehitellä joka saattaa harmittaa jossain kohtaa

Pitää nyt katsella mitä tuleman pitää, mutta ihan mielelläni tuota jo nyt pelaan. Dual Shockilla tähtäimen kiihtyvyys vaatii aluksi hieman totuttelua mutta sehän on vain hyvän pelin merkki, että heti ei osaa ja asioita pitää harjoitella. Movella koitin muutaman matsin ja olin äimänä, että kuinka hyvin se toimi. Jopa paremmin kuin Killzone 3 siis vaikka ongelmiakin siinä toki on. Move kontrolleista kiinnostuneille on "Ferrari inssin"video analyysi katsomisen arvoinen. Toivottavasti Zipperi pureutuu näihin Move-kontrollin lastentauteihin ja laittaa sen parempiin kuosiin myöhemmin. Mutta jo nykyiselläänkin Movellakin pystyy pelaamaan ja on hauskaa vaihtelua.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

No voihan vinetto. Hyvä kun selvisi.

Meinasi eilen käydä emämoka, mutta onneksi XShaved pelasti pulasta. Kommentoin vain moninpeliä, ja vain betan pohjalta.

---

Tuntuu siltä, että tällainen Army of Twon olisi pitänyt olla. Ghost Recon taas oli liian totinen peli. Socom tuntuu mukavalta välimallilta: välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.

Moninpelissä pääsee nopeasti hengestään, minkä tarkoitus lienee rohkaista rauhalliseen etenemiseen. Pelin harmina ovat ne samat asiat kuin viimeiset viisi vuotta joka ainoassa muussakin verkkoräiskinnässä: puukko ja kranaattien viskonta. Jos minä losautan jätkää rynnäkkökiväärillä rintaan ja hän huitaisee kerran luotiliiviäni puukolla, videopelien sääntöjen mukaisesti minä kuolen. Naatteja on onneksi varsin rajoitetusti, joten ne voi välttää varovaisuudella ja kiertämällä kenttien pullonkaulat. Satunnaista heittelyä hillitsee myös friendly fire: kaverin voi ampua ja siitä saa -10 pointsia. Omiensa tappajia ei tunnu juuri olevan, mikä on hieno asia.

Aseisiin avautuu kokemuksella erilaisia tavaroita kuin CoD4:ssä aikoinaan. Samoin taso nousee kokemuspisteiden karttuessa. Varsinaisia killstreak-kammotuksia ei tunnu olevan, mutta kohteen valtaamalla saa palkinnoksi jotain kivaa ylläriä taivaalta vihujen niskaan.

Olisi hyvä, jos kaikissa moninpeleissä asetettaisiin johtajat selvästi tyyliin MAG. Esimerkiksi Socomissa voisi asettaa yhden joukkueenjohtajan ja 2 ryhmyriä eli yhteensä 2 x 8 = 16 miestä per puoli. Johtajan näkyminen motivoisi ainakin yrittämään toiminnan koordinoimista, vaikkei siitä kummoista etua saisikaan.

Pöksyn puolella ei oikein ole vertailukohtaa Socomille. Siksi veikkaisin, että Special Forces pyörii masiinassani ainakin Gears of War 3:een saakka.

Pöksyn puolella Bungie Haloineen on selvästi moninpelien tekemisen kuningas. Plösöllä se taitaa sitten olla Zipper MAGillä ja Socomilla.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Klaaniin ei ainakaan nyt pysty kutsumaan, saan ilmoituksen "klaanikutsu epäonnistui". Jäseniä tällä hetkellä 64.

Puukotuksista muuten sen verran, että nopeat veitsenkäyttörefeksit ovat pelastaneet monta kertaa lähitaistelussa. Puukotus ei onneksi kuitenkaan ole MAGin tasoa, siinä ulottuvuutta oli aivan liikaa veitsitehosteen hankkimisen myötä. Lähitilanteita tuntuu tulevan suht paljon, omista tapoistani lähes 10% (70kpl) on tehty puukolla. Välillä tosin jäänyt omiakin uhriksi, kun vielä ei tunnista vastapuolen sotilaitten asuja ja joskus ne lakut eivät vaan ilmesty pään päälle ajoissa.
 
Ylös Bottom