Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

On melko syvältä että heti kun joku ei saa jonkun mielestä tarpeeksi tappoja, votetetaan pihalle.
Saman huomion tehnyt, eilen kokoajan oli vote ikkuna peittämässä näkymää, kun olin sen 10 tappoa saanut yhen toisen kanssa. Muilla oli 1-3 tappoa ja kauhee meteli ja vinkuna päällä. Omat jopa tappoi välillä, kun eivät vihuja saaneet - Jenkkien ihmeet tosin olivat asialla, olimme kuulema negroja ja mexikaaneja :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Osaako joku sanoa, onko mahdollista käydä kaverin pleikalle omalla tunnuksella lataamassa toi beta, kun kaverilla ei ole sitä plus jäsenyyttä? Onko joku vetänyt yhdellä psn tunnarilla useemmalle pleikalle tota? Ja toimiiko ne samaan aikaan verkossa?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Reilu 30h kellossa ja oikeastaan mitään uutta ja mullistavaa ei ole sanoa verrattuna edelliseen pitkään viestiin. Peli maistuu ihan hyvältä ja on tällä hetkellä MAGin ohella pleikkarin parasta moninpeliantia.

Suurin hassi omasta mielestä on tällä hetkellä pelimuodot. Suppression on sitä samaa istumista mitä socom3 aikaan, bombsquad ei toimi kun suurin osa ei osaa/välitä pelata kunnolla pommimiehenä ja eipä sitä kukaan jaksa suojatakaan. Toisaalta taas pommimies on liian ylivoimainen mies miestä vastaan taisteluissa. Last defense on liian "pitkä", alkupointeilla ei ole käytännössä mitään merkitystä vaan ainoastaan beaconin plänttäykset/onnistuneet ilmaiskut lasketaan joihin päästään erittäin harvoin. Vanha control oli paljon parempi. Jäljelle jää ainut hyvä pelimuoto, Uplink, joka on verrattavissa vähän capture the flagiin. Joukkueet yrittävät vuororundein kaapata vastustajan basesta 2 datatikkua ja kuljettaa ne omaan baseen. Uplink on oikeastaan ainut muoto joka pakottaa pelaajat liikkumaan. Toki bomb squadissa pätee sama, mutta ainut pakotettu liikkuja on käytännössä pommimies.

Jos saisin itse päättää tekisin seuraavat muutokset: Suppressioniin riittää ihan hyvin 3 minuutin rundit. Nyt kämppimään jäädään ihan liian helposti senkin pelossa ettei kiinnosta odottaa 5min kuolleena ja katsoa kun muut istuvat. Bombsquadista kokonaan pommimies pois ja jokaiselle mahdollisuus purkaa pommi. Last defenseen merkitys myös alkupointeille ja mahdollisesti poistaisin beacon-vaiheen kokonaan (ts. vanha control). Uplinkin jättäisin sellaiseksi kun on. Toivottavasti saataisiin jossakin vaiheessa edes maksullisena DLC:nä vanhat demolitionit, controllit yms.

Nämä on sitten ajateltu vain ja ainoastaan Classic-modia silmälläpitäen. Last defense ja muut voivat respana olla ihan jees, tai sitten ei. En tiedä kun en ole kokeillut ja tuskin jaksan kokeillakaan.

Osaako joku sanoa, onko mahdollista käydä kaverin pleikalle omalla tunnuksella lataamassa toi beta, kun kaverilla ei ole sitä plus jäsenyyttä? Onko joku vetänyt yhdellä psn tunnarilla useemmalle pleikalle tota? Ja toimiiko ne samaan aikaan verkossa?
Hyvin toimii. Itsekin sain tuolla tavalla omani.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Laittelin KonsoliFIN Beta -klaanin kutsuja niille kaverilistallani, joilta Socom löyty. Hyväksykää ja liittykää joukkoon. Nyt 32 jäsentä. Ylensin myös kaikki Upseereiksi, niin pystytte omalta listaltanne kutsumaan Socomin omistajat mukaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kylläpäs tulee lataus häiriöitä aseisiin tänään :mad:
Täysi lipas kiinni ja 1-2 kutia lähtee, varsinkin Terojen FDO-11 aseella.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Hyvä kirjoitus benew! Olen täsmälleen samaa mieltä kellonaikojen laskemisesta kolmeen minuuttiin, vaikka se vähentääkin taktisuutta. Kun vertaa tätä esim. Codin Search & Destroy -pelimuotoon, niin siinä kierrosten lyhyt peliaika on pelkästään positiivinen juttu. Socom on hidastempoisempi, mutta kentät eivät ole liian isoja lyhyeenkään aikaan. Kolme minuuttia tuntuu siksi sopivalta.

Vaan olipas kivaa tänään, kun erittäin intensiivisen 16vs16 -deathmatchin aikana pääsin livahtamaan vihollisjoukkojen läpi savujen turvin ja lahtasin snipuja spawnilla 11 tapon putken verran. Uskomatonta, miten jotkut urvelot vain jaksavat maata lähtöpaikallaan ja koettavat osua vastapäiseen spawniin. Joka kerta tietty kiusasin ammuttavaa kommenteilla mikin kautta "how does it feel to know you are already dead?" ja muuta vastaavaa ennen kuin lasautin. Välillä hivuttelin muutamalla kudilla ja katselin reaktioita ennen kuin päästin päiviltä. Yhden urpon löysinkin monta kertaa putkeen samalta paikalta ja sitten piti jo karjaista "get to the frontline you camper!!"
- kaveri otti ritolat servulta ammuttuani hänet neljännen kerran.

Tahtoo vapaasti kustomoitavat tauntit takaisin :)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kylläpäs tulee lataus häiriöitä aseisiin tänään :mad:
Täysi lipas kiinni ja 1-2 kutia lähtee, varsinkin Terojen FDO-11 aseella.
Ok, mä jo luulin että sormissa on vikaa kun ei skodet lähde. :D Ja mulla esiintyy taas sama ongelma kuin aikaisemmissakin osissa. Kun tulee lähitaistelu, painan tattia liian lujaa jolloin puukko heilahtaa ja olen kuollut. Pitää perehtyä muihin näppäiasetuksiin. :)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Löytyi hyvä postaus joltakin jenkiltä virallisilta foorumeilta joka saattaa vähän avata niiden silmiä jotka ihmettelee että mitäs ne vanhat pelaajat taas parkuu kun ei tullut s2 kloonia tms, boldasin vielä omasta mielestä oleellisimmat kohdat:
In North America alone Socom 2 had 100k users playing the game online(up until the next installment). Think about that for a second. This was back before network connections were built in. You had to buy a network adapter. The reason why 100k people were signing on everyday, was because the game was one hell of a competition, and the maps never, I repeat, never got old. This was due, in large part, because each map was designed for a specific game mode in mind. Now a days, games come out and they have what? Maybe six maps? Socom 2 had 12 or more maps, sorry not doing the math right now. Thats all on the disc, not waiting/paying for the DLC. Which by the way hadn't even come about yet, and the game still held the interest of it players.



So yes, when "We" the true Socomers hear that a new Socom is coming out and we play the game, then it better live up to those expectations. Especially on a next gen console, as it has the computing power to smoothly handle all the graphics and rendering needed to prevent and glitches. Which was the main problem with Socom 2, that and Code 9....



Thats why you hear us get all up in arms about simple things you might think are petty, or something that you think balances out the game. We don't want a balanced game. Why, you ask? Because we prefer the challenge. Was Enowapi a fair map? Not by a long shot, but we all loved playing the challenge. We don't want a game thats a simple walk in the park. We want something that is actually going to stimulate our brain however significant or slight. If someone beat us by doing something we've never seen before, then it was our job and mission to figure out how to stop it. Sometimes it was simple others not so much.



As far as Socom 4 is concerned. The game itself, isn't that bad of a game. The beta alone, outshines most online experiences. However, to call it Socom without the core features that have been explained over and over again is simply an injustice. The title of Socom has a reputation to uphold and we are here to let you know when it meets that reputation and when it falls short. Take it from us, it falls short of Socom.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Löytyi hyvä postaus joltakin jenkiltä virallisilta foorumeilta

Lainauksessa löytyy pari pointtia pähkinänkuoressa: Pitää olla haastetta! Sujo, Enowapi, Deathtrap...oli monta mappia, joissa Teroilla oli selvä etu. Naurettavinta oli lobbyssa katsoa, kun vaihtoi puolta Siileille ja heti joku kuittasi tyhjän paikan vihollisleiristä.

Toisekseen, mapeilla oli persoonallisuutta, aina jaksoi uudestaan ja uudestaan. Oli rähinä-Frosti, aina toimiva Desert Glory, tunnelmallinen Night Stalker, lukuisten reittien Abandoned (ilman yötä!), huikean hyvin tasapainotettu Blizzard, putkitaistelu-Rat´s Nest, "kookoot kouraan ja joukolla menoksi-Bitter Jungle" (vaikka lagasikin usein) ja niin edelleen. Kaikissa kentissä jotain hyvää.

Tuo 100 000 pelaajan luku on kyllä hurja, kun ajattelee siihen aikaan PSN:n toimineen juuri tuolla lisäadapterilla ja törkeän hitaalla Network Access Disketin kautta toimineella alueella.

We want old skool! Olisi mielenkiintoista nähdä, miten paljon pelaajia tilastoitaisiin vanhojen mappien kohdalla, jos ne tulisivat pelattaviksi vielä kerran. DLC:nä tai ilman, hankintaan menisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tuo 100 miljoonan pelaajan luku
100 000 ;)
Samoilla linjoilla. Nämä betamapit ovat ihan jees, mutta niihin on tungettu ihan liikaa kaiken maailman esteitä, korkeuseroja ja kämppipaikkoja. Ennenvanhaan mapeissa ei ollut kuin muutama (taktisesti)korkeampi paikka jonka oppi katsomaan onko siellä ketään istumassa. Nyt tällaisia paikkoja on liikaa, ja pitää osata katsoa telkkariruudulta koko näkymää ilman hetken hengähdystaukoa ja rauhaa. Piilopaikkoja on ihan liikaa joka johtaa ylettömään kämppimiseen.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]


Oho, my bad :)

Kaiken lisäksi kranaatitkin ovat tehottomia, pamaus hädin tuskin kuuluu kauempaa. Lähtevät muutenkin heitettäessä liian korkeassa kaaressa, matalissa käytävissä ei ole toivoakaan heittää paukkua pitemmälle. Myrkkykaasua olenkin alkanut viljelemään enemmän, tappaa suht nopeasti ja ohjaa viholliset "oikeaa" reittiä suoraan syliin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Uusi mappi, Cesspool:

[video=youtube;Rj2GMhCEeXU]http://www.youtube.com/watch?v=Rj2GMhCEeXU[/video]
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Looks sweet :)

No ni nyt on peli ennakkotilattu. Saa sen yhden lisäkartankin ja haulikon "Super M90 Shotgun”.

Nyt ku vaan jaksais viikon odottaa et pääsee itekkin betaa testaamaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Mistä pitäää ennakkotilata jotta saisi tuon lisäkartan? Haulikko taas ei kiinnosta ollenkaan, aina vihannu niitä socomissa. Itse ajattelin tilata VPDstä muttei siellä ainakaa näkyny mitään tuollaista
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Lisää uusia kenttiä sinne verkkopeliin, Von Heine Express.

[video=youtube;2mdI_PC0baA]http://www.youtube.com/watch?v=2mdI_PC0baA[/video]
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Laittelin KonsoliFIN Beta -klaanin kutsuja niille kaverilistallani, joilta Socom löyty. Hyväksykää ja liittykää joukkoon. Nyt 32 jäsentä. Ylensin myös kaikki Upseereiksi, niin pystytte omalta listaltanne kutsumaan Socomin omistajat mukaan.
Mä en saanu kutsua :( Vai yrititkö kutsua, kun olin vielä siinä randomissa suomalaisessa klaanissa?
Kaiken lisäksi kranaatitkin ovat tehottomia, pamaus hädin tuskin kuuluu kauempaa. Lähtevät muutenkin heitettäessä liian korkeassa kaaressa, matalissa käytävissä ei ole toivoakaan heittää paukkua pitemmälle.
Joo toi kranaatti on kyllä täysin turha. Kuten sanoit se ei tapa, se osuu seiniin sun muihin, vaikea arvioida mihin se tippuu (osaisit jopa oikeassa elämässä heittää tarkemmin). En todellakaan käsitä miksi se kaari poistettiin. Jopa sen kanssa Confossa sait käyttää maagisia voimia saadakses sen oikeeseen osotteeseen. Siinä tosin naatit oli liiankin tehokkaita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Joo toi kranaatti on kyllä täysin turha. Kuten sanoit se ei tapa, se osuu seiniin sun muihin, vaikea arvioida mihin se tippuu (osaisit jopa oikeassa elämässä heittää tarkemmin). En todellakaan käsitä miksi se kaari poistettiin. Jopa sen kanssa Confossa sait käyttää maagisia voimia saadakses sen oikeeseen osotteeseen. Siinä tosin naatit oli liiankin tehokkaita.

Itse tykkään näistäkin naateista, lentävät tällä kertaa riittävän pitkälle joten alkunaatitkin ovat takaisin ja voimakkuudeltaan ne on juurikin sopivia. Heittäminen nyt vaatii alussa hieman totuttelua mutta kun pääsee siitäkin jyvälle niin onnistuu ne tarkatkin heitot jopa pitkälle matkalle :)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Joo toi kranaatti on kyllä täysin turha. Kuten sanoit se ei tapa, se osuu seiniin sun muihin, vaikea arvioida mihin se tippuu (osaisit jopa oikeassa elämässä heittää tarkemmin).

Jep, noi kranaatit tuntuvat elävän ihan omaa elämäänsä. Välillä heität 2 naattia suoraan vihun viereen, ei mitään, välillä kranaatti jossain 3m päässä, kuolee.

Jonkin näköstä viivettä myös ollut havaittavissa. Välillä aivan järkyttävääkin, esim. varsinkin itse aina kun ammun snipulla niin eka olen osuvinani vihuun, no ei se kuollutkaan, noh 5 sec päästä tulee ilmoitus, että vihu kuoli snipuuni.

Ja mielellään tuo sprinttinappula pois, ja tilalle hieman hitaampi juoksuvauhti kuin sprinttinappulan kanssa. Siksi, että vaikka haluaakin nopeamman juoksuvauhdin kuin Confrossa niin ei se tarkoita sitä, että spawnituurista riippuen vihu juoksee 25 sekunnissa vastustajan spawnille.

Kamera kääntyy liian nopeasti pelaajan tappajaa kohti, esim. eilen otin videota hieman niin huomasin, etten edes nähnyt omaa tappoani kuin vain tekstinä, koska kamera nykäisi heti taakseni omaa puolulaista kohti, joka vahingossa ampui minut.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ei samanlainen SOCOM, kuin vanhat.. Mutta silti hyvä peli imo. :) Alkanut jopa huomaamaan pieniä addiktion poikasia, mutta onneksi vasta pieniä.. Korjausehdotuksia onkin laiteltu foorumeille kiitettävästi ja turha kai niistä samoista asioista on nillittää, kun muut on jo sen tehneet.

Naatit on musta ihan ok! Vaati aluksi hieman totuttelua, mutta kyllä noi mun mielestä suht tarkasti lentää ja on sopivan tehokkaita. Tottakai vaatii sen kaaren, mutta sehän on kai meille jo luvattu?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Naatit on musta ihan ok! Vaati aluksi hieman totuttelua, mutta kyllä noi mun mielestä suht tarkasti lentää ja on sopivan tehokkaita. Tottakai vaatii sen kaaren, mutta sehän on kai meille jo luvattu?

Tartutaanpa nyt tähän aiheeseen, kun siitä muutama jo puhuikin. Kranaatilla on mielestäni vaikeaa saada tappoa aukealla, mutta talossa se tuntuu toimivan hyvin. Talon oviaukkoon en osaa vielä osua nopealla reagoinnilla, mutta sisätiloissa tuhoa tuntuu syntyvän. Viimeksi tänään tuli heitettyä "Assault and battery" -mapissa pieneen taloon vasemmalla reunalla ja kolme tappoa napsahti yhdellä räjähdyksellä. Kävin katsomassa moista ihmettä ja ruumiit olivat suht erillään toisistaan... joten kyllä sitä tehoa sitten kuitenkin on.

Kranaatin kuvan ilmestymistä jalkoihin pidän erittäin turhana, tähtäimessä esiintyvä tuttu "välähdys" saisi riittää. Tämä antaa joskus lähes sekunnin lisää reaktioaikaa väistämiseen = liikaa. Tietty korkeus vaikuttaa tähän, ekojen Socomien aikana pystyi heittämään hyvänkin suojan päälle kranun niin tarkasti, että se räjähti kohteen pään päällä.

Löytyi yksi bugikin lisää, jos heittää kranaatin ns. ahtaasta välistä - taas näitä kuuluisia näkymättömiä pikseleitä, joista kranu ottaa oudon lentoradan. Saattavatpa pudota aivan nenän eteen, kuten tänään.

Osaako joku muuten sanoa miten nuo vihujen sijainnit paljastuvat aina joskus? Esim. Bad Company 2:ssa selectiä painamalla pystyi havaitsemaan vihuja ja ne ilmestyivät muutamaksi sekunniksi kartalle.
 
Ylös Bottom