Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonic Frontiers

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1667326521455.png

Nimi: Sonic Frontiers
Kehittäjä: Sonic Team
Julkaisija: Sega
Alustat: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, PC, Switch
Lajityyppi: Seikkailu, Tasohyppely
Julkaisu: 8.11.2022
Kotisivut: https://frontiers.sonicthehedgehog.com/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/sonic-frontiers




Johdanto peliin animaation muodossa.



Worlds are colliding in Sonic the Hedgehog’s newest high-speed adventure! In search of the missing Chaos emeralds, Sonic becomes stranded on an ancient island teeming with unusual creatures. Battle hordes of powerful enemies as you explore a breathtaking world of action, adventure, and mystery. Accelerate to new heights and experience the thrill of high-velocity, open-zone platforming freedom as you race across the five massive Starfall Islands. Jump into adventure, wield the power of the Ancients, and fight to stop these new mysterious foes.

En ole mikään massiivine Sonic fani koskaan ollut mutta pelit kyllä kiinnostaa aina. Olisiko nyt vihdoin aika hyvän 3D Sonicin. Edellisestä on jo tovi vierähtänyt. Toivotaan parasta, ihan hauskalta meno näyttänyt.
 
Mitä tästä nyt olen videoita katsonut niin mua häiritsee todella paljon miten kaikki silmukat ja muut vaan leijuu ilmassa.
Olisivat laittaneet niihin edes pienet ilmapallot jotta ne näyttäisi edes jotenkin järkevämmältä, mutta ei. Meillä on julmettu määrä rautaa taivaalla leijumassa.

Tuli myös katsottua tämä ennakko ja Johnnya alkoi tuo jatkuva tavaroiden kerääminen kyllästyttää aika nopeasti joka ei lupaa hyvää.
Äijä kuitenkin on kohtalainen sonic fani ja haluaisi tämän olevan oikeasti hyvä, mutta ei kovin lupaavalta näytä ainakaan toistaiseksi.
Toisaalta mun suosikki on WiiU:n sonic boom vaikka olen pelannut näitä ihan ekasta osasta asti kun olin vielä teini joten mikä minä olen sanomaan.

 
Oma suosikki 3D Sonic on Unleashed. Olisin tykännyt enemmänkin jos ei olisi ollut niitä järkyttäviä suorituskyky ongelmia.

Arvosteluilta toivon päälle 80 pistettä critic pisteille. Yli 80 pisteitä ei ole saaneet kuin kaksi 3D Sonicia, Sonic Adventures 1 ja 2 joten siinä on lähtökohdat.
 
Lisää prologue tavaraa sarjakuvan muodossa.

 
Huomenna pitäis tulla arviot, toivon todella että peli on onnistunut. Tämä ja NFS on itselle sellasia mahdollisia vuoden yllättäjiä.
Täällä kanssa sormet ristissä toivotaan parasta. Liian harvoin pääsee Sonicia pelaamaan kun ne on pääsääntöisesti harmillisen huonoja. Olin jo luovuttanut toivon kymmeniksi vuosiksi, mutta Sonicmania toi kaivatun toivon pilkahduksen ja nyt toivotaan "jackpotia" tai edes 5+2 lisänumeroa näihin 3D meininkeihin.

80 tai yli niin minut löytää kaupan kassalta julkkarina. Okei 78 lähdetään vielä!

 
Sonic-fanien toiveikkuus on kyllä jotain, mistä meidän kaikkien pitäisi osata ottaa mallia :D
Toivottavasti optimistisiin odotuksiinne vastataan!
 
Tunti.


 
Viimeksi muokattu:
Tunti.


Ole yli 80 Metacriticissa, pliiis! Varma hankinta heti kättelyssä minullekin, jos niin on. Selkeästi yli 70:täkin saattaa riittää, jos hajontaa on enemmän arvosanoissa. Hyvää tai suorastaan erinomaista Sonic-peliä on todellakin kaivattu!
 
Viimeksi muokattu:
itse veikkaan että rewikat asettuvat siihen 75-76 paikkeille, +80 arvosana olisi iloinen yllätys.
Hieman on samanlaiset odotukset. Tuo 75-76-taso saattaa kyllä jo riittää hankintaan heti kättelyssä. Hintakaan ei ole pahimmasta päästä.
 
Kovasti jakaa mielipiteet. Mutta alelaarista sitten varmasti koska kuten arvosteluista näkyy, moni siitä pitänyt paljon.
 
Ääh. Tän hetkiset arvosanat ei taida nyt riittää pelin ostoon julkkarissa. Videoistakin oon välillä katsonut että mitähän tästä tulee. Näyttää hieman keskeneräiseltä ja ilmassa leijuvat putket on koomisen ja epäsiistin näköisiä.

Ei kuitenkaan mitkään ihan surkeat arviot ja peli tulee ehkä hommattua vähän myöhemmin kun hinta laskee ja peli pätsätään paremmaksi. Odottelin tätä innolla jos olis tullut piiitkästä aikaa hyvä Sonic-peli mutta ei tämäkään taida ihan sitä titteliä ansaita. Hieman on pettynyt olo, vaikka voihan uudemmat arviot nostaa tuota keskiarvoa vielä.

Sonic-nälkään löytyy Sonic Colors Ultimate joka on vielä läpi pelaamatta. Se on päivitetty paremmaksi tai oikeastaan kuntoon, ja taisi saada julkkarin aikaan bugisenakin saman tasoiset pisteet kuin Frontiersilla tällä hetkellä.
 
Alle 60 pinnaa kriitikoista suosittelee, se kyllä vähän pistää miettimään.

Toivottavasti black fridaynä löytyy alesta Gotham Knights tai Sonic


EDIT: Kyllä harmittaa sinisen siilin kohtalo, jälleen kerran täysin keskeneräinen tuotos.



- järkyttävää poppingia, skillupin arvostelija sanoi että yksi kaikkien aikojen kamalimmista
- Peli tuntuu keskeneräiseltä, "alpha versiolta"
- kamera ei pysy mukana ja aiheuttaa lukemattomia tahattomia kuolemia
- kamera vastuksissa on vielä seuraavaan potenssiin mitä tulee paskeuteen

+ ironista kyllä pelissä parasta on aiempien pelien kentät, jotka toimii tässä bonuskenttinä. Tutut kentät uudelleen toteutettu sivulta kuvattuna, ylhäältä päin, nopeuskisana, tuttu juttua with a twist.
+ vastukset on pelin kohokohtia niinä hetkinä kun kamera ei ole ongelma
+ pelillä on valtavasti potentiaalia ja jatko-osa voi olla se kaikkien toivoma jackpot, jos sellainen näkee joskus vielä päivän valon

Peli siis todennäköisesti on parhaimmillaan alelaarista poimittua kun suurimmat popping ongelmat saatu korjattua
 
Viimeksi muokattu:
Pari mielenkiintoista videota.

Switchupin suorituskyky/tekninen arvio Switch versiosta. Aika karua on. Pitää 30fps ruudunpäivityksen hyvin, mutta tämä vaatii aika rankkoja uhrauksia visuaalisella puolella, niin resoluutiossa kuin esim. piirtoetäisyydessä.


Kaikkien lemppariarvostelija Skillupin arvio. Ei suosittele. Hänkin nostaa esiin visuaaliset ongelmat - jopa tehokonsoleilla.
 
Tämä peli tuntuu jakavan mielipiteet. Jos se vaan kiinnostaa niin kannattaa antaa ainakin alesta mahdollisuus. steamissä 93% arviot ja siellä jos missä saa pelit runtua jos ne sen ansaitsee. En lähtisi boikotoimaan parin huonon arvostelun takia.
 
Ylös Bottom