Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonylla osataan. Nerokasta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja sitten jos ei kerran tykkää tommoisesta pelistä niin kuka pakottaa pelaamaan? Sen pelin voi kyllä jättää kaupaan ja jättää pelaamatta.

Minäkään en tykkää tanssi peleistä niin siksi jätin tämän Britneyn uuden pelin kauppaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
No olipas naurettava väite sulta keiu. Jos käännösten perusteella määritettäisiin konsoleiden teho niin thps3:sta katsottaessa PS2:nen olisi Xboxsia ja GC tehokkaampi. Xbox versiosta on jouduttu karsimaan lentoasemalta heijastus lattiasta ja GC:n versiossa on taas ongelmia ruudunpäivityksen kanssa.

vai menikös se juttu sittenkään niin... jopa heijastus jouduttu ottamaan pois (linkki?)

noh, tässä otteita THPS3 arvostelusta.

"However, this game is just an enhanced port of a title that's already graced the Playstation, PS2, and Gamecube, so it doesn't take full advantage of the power of Microsoft's black Box. Although this is the second Tony Hawk game on the Xbox, the third installment of this series doesn't look quite as pretty when compared with the Xbox exclusive Tony Hawk 2X. "

eli ensin kerrotaan että THPS3 ei vie kaikkia mehuja xboxista.

"However, that's not to say Tony Hawk 3 is a bad looking game. In fact, nothing could be further from the truth. And when compared with its counterparts on other platforms, the Xbox version is visually superior. Player models look strikingly realistic, both in their bodies and faces. The environments are expansive and gorgeous"

ohhoh, jopas pomppas paksua vai mitä hifi-mies?

"Graafisesti peli on hyvän näköinen. PS2-versioon verrattuna Xboxin Tony Haukan grafiikka on hieman pehmeämpää ja näin ollen pienestä rosoisuudesta on päästy eroon. "

ja tämä siis edomesta. On se kumma että kukaan muu ei ole huomannut PS2 version ylivoimaisuutta =(

noh, mutta ei tästä lisää... tämähän ei liity aiheeseen mitenkään.

Lucky : ei ole PS2 ainut jolla nämä exclusive sanat tuntuvat sekoilevan... *katsoo xboxin splinter cell*

T:Wombut
 
Niinpä niin Wombut. Tuo hifi_miehen kommentti on jäänyt minulta muuten huomaamatta, pistin merkille vasta kun quotetit. THPSstä sen verran että GC:n ruudunpäivitysongelmat ovat aika kiintoisa väite, sillä en ole vielä mistään sellaisia väitteitä lulenut. Paitsi tietty nyt hifi_mihen tekstistä. Linkkiä vaan kehiin niinkuin Wombutkin teki.

edit: IGN:n arvostelusta GCN:n THPS3sta "But on the other hand, much of the textures in the game -- bland and lacking detail -- aren't anything more than what we got with Tony Hawk 2 for Dreamcast. It's a look that can probably be categorized nowadays as PS2-esque. " Eli totta että se portti näyttää rumalta koska on PS2lta suoraan. Aika hassua että mainitaan tuo 'bland and lacking detail' PS2-maiseksi ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Niinpä niin Wombut. Tuo hifi_miehen kommentti on jäänyt minulta muuten huomaamatta, pistin merkille vasta kun quotetit.

Viitaten Tiltin arvosteluun: PS2-versio on parempi kuin GC:n, johtuen PS2:n paremmista kontrolleista ja vakaammasta ruudunpäivityksestä.

Että olisikohan turhaa vertailla näitä portteja ainakaan tässä vaiheessa, kun tuntuu että pelit portataan alustalta toiselle vähän vasemmalla kädellä!

Keiun Max Payne kommenttikin oli kyllä varsin mauton. Tosta on puhuttu jo moneen kertaan ja aika pöljää on tehoeroista minkäälaisia päätelmiä tehdä senkään pelin perusteella.


EDIT: Aika hauskaa että Tilt kuvasi grafiikoita muuten hyviksi ja toimiviksi... Ainoa haitta mikä teki versiosta huonomman graafisesti oli nykiminen.

EDIT2: Miten se portti sitten olis pitäny tehdä? Ensin gameboylle ja portata siitä sitten GC:lle?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Keiun Max Payne kommenttikin oli kyllä varsin mauton. Tosta on puhuttu jo moneen kertaan ja aika pöljää on tehoeroista minkäälaisia päätelmiä tehdä senkään pelin perusteella.

Olet sinäkin vaan aika jätkä kun valitat asioista lukematta. Puhuin lähinnä siitä kuinka XboX-fanit vetävät tuon Max Paynen esimerkiksi, ja itse juuri sanoit että siitä onkin puhuttu aikaisemmin. Joka OLI SE KOKO POINTTI.
 
My bad...

No siitä nyt on joka tapauksessa jauhettu jo tarpeeksi.

Oletin siitä Hifarin kommentista että olet ottanut taas saman VANHAN argumentoinnin käyttöön enkä edes jaksanut tarkistaa. Olihan tän koko ketjun avaus jo aika provosoiva siihen suuntaan. "Sony yrittää peittää tehottomuuden yksinoikeuksilla ja aikaistetuilla julkaisuilla"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
My bad...

No siitä nyt on joka tapauksessa jauhettu jo tarpeeksi.

Oletin siitä Hifarin kommentista että olet ottanut taas saman VANHAN argumentoinnin käyttöön enkä edes jaksanut tarkistaa. Olihan tän koko ketjun avaus jo aika provosoiva siihen suuntaan. "Sony yrittää peittää tehottomuuden yksinoikeuksilla ja aikaistetuilla julkaisuilla"

Teho onkin toissijainen asia pelikonsolissa joten ei siitä pitäisi suuttua jos väheksyy koneen teknisiä ominaisuuksia, vai mitä ;P No asiaan, tuo idea oli se että siinä missä esim. MS ratsastaa pelien ulkonäöllä ja Nintendo erilaisuudellaan, Sonyn täytyy keksiä jotain markkinoinnin tueksi ja se on juuri tuota.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Onneksi on Dreamcast. Sille on vielä iso nippu loisteliaita pelejä joita voin pelailla ennen kuin kiinnostavien pelien Gamecube-versiot tulevat. Näin minun ei tarvitse ostaa heikompia PS2-versioita vaan pelaan DC:llä jotain muuta hyvää kunnes GC-versio tulee! (ja tietenkin siinä sivussa GC:lle jo julkaistuja namipelejä)

DC -> GC. Kehityssuunta on selkeä, jopa nimissä! :D

Eihän sitten vedetä hernettä nenään? Piis!


Onneksi on Dreamcast millä voi pelata huippu pelejä, PS2 millä voi pelata huippupelejä ennemmin kuin X-Box omistajat ja GC millä voi pelata huippu pelejä mitä ei nähdä muilla konsoleilla.
 
PS2 millä voi pelata huippupelejä ennemmin kuin X-Box omistajat

köh..köh...splinter cell... köh...köh...
köh..köh.. huono esimerkki... köh.. on meinaa MGS-S, joka tulee kai eka xboxille?



edit:

"Konami of America Inc., today announced that Metal Gear Solid® 2 Substance, the latest entry in the hit Metal Gear franchise will be released for the Xbox video game console from Microsoft in November 2002. Versions for the Sony PlayStation® 2 computer entertainment system and PC are under development. Metal Gear Solid® 2 Substance is being developed by the world-renowned Konami Computer Entertainment Japan development team, led by Hideo Kojima."
 
joskus kannattaa lukea ennen ku vastaa

"PS2 millä voi pelata huippupelejä ennemmin kuin X-Box omistajat "

eli itse käsitin tuon ennemmin = aikaisemmin, ja Splinter Cell tulee ekana xboxille, ja myöhemmin muille

tietysti ennemmin voi tarkoittaa myös

"mä ajan Ferrarilla ennemmin ku Ladalla"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
joskus kannattaa lukea ennen ku vastaa

"PS2 millä voi pelata huippupelejä ennemmin kuin X-Box omistajat "

eli itse käsitin tuon ennemmin = aikaisemmin, ja Splinter Cell tulee ekana xboxille, ja myöhemmin muille

tietysti ennemmin voi tarkoittaa myös

"mä ajan Ferrarilla ennemmin ku Ladalla"


Joo onhan noita pelejä mitkä tulee ennemmin Boxille kuin PS2:lle, mutta myös toisinpäin, kuten GTA3. Pelienkehittäjillä on kovempi hinku tehdä pelit ensin PS2:lle, koska sitä on myyty moninkertaisesti enemmän. "Haloa on myyty miltei enemmän kuin X-Boxia" -kommentteja on Halon myyntiä kehuttu, mutta eihän Halo ole myynyt kuin miljoonan, eli X-Box on myynyt vähemmän kuin miljoona. ;) Noh, leikki leikkinä. Mitään autovertailua en viitsi laittaa tähän, ovat ne jo sen verran kuluneita vitsejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Joo onhan noita pelejä mitkä tulee ennemmin Boxille kuin PS2:lle, mutta myös toisinpäin, kuten GTA3. Pelienkehittäjillä on kovempi hinku tehdä pelit ensin PS2:lle, koska sitä on myyty moninkertaisesti enemmän. "Haloa on myyty miltei enemmän kuin X-Boxia" -kommentteja on Halon myyntiä kehuttu, mutta eihän Halo ole myynyt kuin miljoonan, eli X-Box on myynyt vähemmän kuin miljoona. ;) Noh, leikki leikkinä. Mitään autovertailua en viitsi laittaa tähän, ovat ne jo sen verran kuluneita vitsejä.

Voi halvattu! Piti heittää ihan äijänä autovitsi mutta en kai nyt kehtaa. No kuitenkin, onhan PS2 myynyt moninkertaisesti enemmän mutta valmistuskustannukset pelille ovat myöskin moninkertaiset. Ihan offtopic-juttuna.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
mutta eihän Halo ole myynyt kuin miljoonan, eli X-Box on myynyt vähemmän kuin miljoona. ;) Noh, leikki leikkinä

Niin siis miljoonan p-amerikassa. Tai sillon oli myynyt.
 
Karaten vähän offtopic, onko kellään tietoa myyntimääristä tällä hetkellä? Vähän on vanhaa tietoa mitä löytyy.
 
Jostain muistelisin lukeneeni että 88% xboxin omistajista omistaa Halon ja jenkeissä kahden miljoonan myydyn xboxin raja joko ylittyi tai on ylittymäisillään. Jälkimmäinen uutinen oli muistaakseni Pelit.fi:n uutisissa joskus 2-3 vko sitten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut


köh..köh...splinter cell... köh...köh...
köh..köh.. huono esimerkki... köh.. on meinaa MGS-S, joka tulee kai eka xboxille?



edit:

"Konami of America Inc., today announced that Metal Gear Solid® 2 Substance, the latest entry in the hit Metal Gear franchise will be released for the Xbox video game console from Microsoft in November 2002. Versions for the Sony PlayStation® 2 computer entertainment system and PC are under development. Metal Gear Solid® 2 Substance is being developed by the world-renowned Konami Computer Entertainment Japan development team, led by Hideo Kojima."

Eihän tossa uutisessa kommentoida ollenkaan sitä, mille koneelle tulee ekana!

Siinä sanotaan vain XB:n julkistuskuukausi ja se että sitä kehitetään myös PS2:lle ja PC:lle !

Keiulle: Tuskin kehityskustannukset PS2:lle ovat nykyisellään kovinkaan paljon kummoisempia kuin muillekaan koneille. Työkalut on kuitenkin aika hyvin olemassa. Varsinkin, kun PS2:ta on myyty 35 miljoonaa (viikko-pari vanha uutinen), niin tuskin pelien kehittäminen on suhteessa yhtä kallista kuin myyntimäärät ( olisi n. 10 kertaa kalliimpaa!!)

Keiu:lle lisää: enhän mä suuttunutkaan. On vaan tyhmää sanoa: " hei, peli a näyttää paremmalta koneella x - siisä x on ehdottomasti tehokkaampi" ottamatta huomioon mitään muita asioihin vaikuttavia tekijöitä.
Jo nyt on tullut useita pelejä jotka näyttävät parhailta milloin milläkin koneella, miten erottelet sieltä joukosta juuri sen pelin, joka ratkaisee sen tehoeron lopullisesti??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Teho onkin toissijainen asia pelikonsolissa joten ei siitä pitäisi suuttua jos väheksyy koneen teknisiä ominaisuuksia, vai mitä ;P No asiaan, tuo idea oli se että siinä missä esim. MS ratsastaa pelien ulkonäöllä ja Nintendo erilaisuudellaan, Sonyn täytyy keksiä jotain markkinoinnin tueksi ja se on juuri tuota.

Joo, Sonyn täytyy keksiä jotain tosiaan!! Eiköhän se ole kilpailijoiden joiden täytyy keksiä jotain, jottei sony dominoi aivan kuten tykkää. Sonyhan oli se firma, joka teki tästä koko harrastuksesta coolin, jopa sellaisen että sitä voidaan esitellä kaikkein kovimmissa klubeissa ja ties missä x-generaatio snoukka-hässäköissä.
Sony hallitsee tämän markkinointipuolen niin suvereenisti kilpailuun nähden, että se on aika uskomatonta. Tietty noi yksinoikeus titlet on osa suunnitelmaa, mutta koko palettiin kuuluu vallan muuta paljon oleellisempaa, joka on tehnyt sen että suurin osa ostavasta yleisöstä ei edes harkitse muita vaihtoehtoja kui sonya koska markkinointi on ollut niin onnistunutta.
 
Harmi vaan että joskus tuntuu tuo katu-uskottavuuden hakeminen ja massojen nuoleskeleminen vaikuttavan peleihin. Pelit (noin keskiarvolta) ovat lyhentyneet ja uuden luominen tuntuu olevan kirosana. Vaikeat ja monimutkaiset pelitkin ovat perseestä. Tosin onhan niitä parempiakin pelejä, mutta vähän huolestuttava suuntaus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Joo, Sonyn täytyy keksiä jotain tosiaan!! Eiköhän se ole kilpailijoiden joiden täytyy keksiä jotain, jottei sony dominoi aivan kuten tykkää. Sonyhan oli se firma, joka teki tästä koko harrastuksesta coolin, jopa sellaisen että sitä voidaan esitellä kaikkein kovimmissa klubeissa ja ties missä x-generaatio snoukka-hässäköissä.
Sony hallitsee tämän markkinointipuolen niin suvereenisti kilpailuun nähden, että se on aika uskomatonta. Tietty noi yksinoikeus titlet on osa suunnitelmaa, mutta koko palettiin kuuluu vallan muuta paljon oleellisempaa, joka on tehnyt sen että suurin osa ostavasta yleisöstä ei edes harkitse muita vaihtoehtoja kui sonya koska markkinointi on ollut niin onnistunutta.

Groover, onko markkinoinnintunnit lintsattu? Menetetty asiakas on 12 kertaa vaikeampi saada takaisin kuin hankkia uusi. On roskaa että kerran onnistunut markkinointi kestäisi koko tuotteen elinkaaren, ja jos asiakkaita ei tahdota menettää kilpailulle on pakko keksiä jotain uutta. MS selkeästi käyttää Sonyn markkinointistrategiaa, ja Sonyn on pakko keksiä jotain omansa tukemiseksi. Se jos Sony menettäisi nyt asiakkaitansa, olisi todella paha osuma firmalle sillä se on vasta jonkin aikaa sitten kääntynyt voitolle. PS2n installed base on sen verran huikea että uudet asiakkaat eivät ole lähellekkään niin tärkeät kuin olemassaolevat. Olemassaolevat asiakkaat pidetään tyytyväisenä tuolla strategialla mitä esittelin ensimmäisessä postauksessani. Oliko vielä jotain epäselvää?
 
Ylös Bottom