Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soul Calibur 2

Eihän mättöjä osteta koskaan muutaman illan huviksi Lloope :D. Sittenhän se vasta kunnolla alkaa kun on kaikki aseet ja sun muut rensselit tullut hommattua WM:sta. Eikun opettelemaan liikkeitä ulkoa ja hiomaan taitoja kun olet läpäissyt WM:n. Se on todella mukavaa pelata kavereita vastaan. Tietokonetta vastaan voi vain harjoitella, ei muuta.

Vaikeustaso ei vaikuta ollenkaan Weapon Masteriin vaan pelkästään muihin pelattaviin tiloihin. Kokeileppas muuten Ultra Hard-vaikeustasoa, vasta sillä tasolla koneesta on jotain vastusta koska osaa sentään tehdäkkin jotain.

Jotkin ukot (Berserker, Lizard Man, Assassin) saat vasta pelattuasi koko WM:n läpi sillä joihinkin paikkoihin aukeaa uusia paikkoja pelattavaksi. Lizard Manin saa juuri sellaisesta paikasta. Kahta muuta en enää muista mistä saa. Pelaamallahan nekin löytyvät.

Kaikille hahmoille on Soul aseet (kolmanneksi viimeinen) ja sellainen sanotaanko "parempi" ase (toiseksi viimeinen). Viimeisistä aseista ei kannata puhua mittään koska ovat leikkikaluaseita.:D
 
Joo en minä nyt tuon odottanutkaan kestävän kuin korkeintaan viikon kaikkine rensseleineen ja ajattelinkin enemmän ostavani halvalla hyvän moninpelin itselleni. Menin tuon ekan kerran läpi tuon WM:n ja tajusin sitten vasta, että siihenhän tulee vielä bonustehtäviäkin saman verran kuin alunperin oli aitoja.

Ja kyllä täytyy sanoa, että mättöpeliksi (ainakin TTT:hen verrattuna) on pirusti pelaamista, että saa kaikki systeemit auki pelissä. Itselleni tämä on eka oma mättöpeli, joten ei oikein vielä suju, kun nyt alkaa WM:ssä tulemaan pahempiakin vastuksia toisella kerralla. Kyllähän sitä pikkuhiljaa oppii. Tuossa practice modessa olen koittanut liikkeitä opetella. Vielä kun niitä oppisi käyttämään oikeassa paikassa itse taistelussa.
 
Jep jep. Mun mielestä siinä WM-modessa on ihan sopivasti väännettävää. Varsinkin, jos samalla opettelee uusia kujeita uusilla tyypeillä. On sielä pari aikarajoitteista juttua, joista en kyllä selvinnyt kuin tietyillä hahmoilla.
 
Usein tuntuu siltä että joitain kakkoskierroksen kenttiä (kuten se aukihalkaistussa linnassa käytävä endurance-ottelu) ei pääse läpi kuin joillain hahmoilla ja heittämällä vastustajat ulos joillain hannaritempuilla kuten Kilikin db+A+B:llä. Kyllä tämän vielä läpi jaksaa vääntää, mutta tuo VF 4 Evon Quest mode on kyllä jo aikamoinen iisakinkirkko. Kaikilla hahmoilla Quest läpi? Joo-o... :rolleyes:
 
Nyt viime päivinä jäänyt pelin pelaaminen vähän vähemmälle (viikonloppuna ei ollenkaan). Melkein kaikki systeemit aukaistu, mutta enää ei vain nappaa, kun niitä "ruuduntäyttäjä"luolastoja ja pari muuta on enää jäljellä ja tappelut ainakin konetta vastaan ovat puuduttavan tylsiä. Niillä hahmoilla, joilla pelaan (eli Nightmare, Talim, Taki) on muutama liike joita käytän ja koneen voittaa aina niillä. En ole perinteisestikään mikään mätkintäpelien fani ollut, mutta tämä peli on TYLSÄ.
 
En pelaa SC2:hta mutta pieni kommentti aiheesta kuitenkin.

Tärkein pointti taistelupeleissä on kaksinpelin toteutus. Weapon masterit, quest-modet sun muut yksinpelattavat säädöt on vain bonusta ja konetta vastaan pelaaminen on yleensä umpitylsää, koska tekoäly on lähes aina surkea. Kaksinpeliseuraa vaan jostakin niin eiköhän se ainakin hieman mielenkiintoisemmaksi muutu. Jos ei sittenkään maistu niin sitten peli tai koko genre vain ole sinua varten.

Sitä kaksinpeliseuraa muuten löytyy ainakin Rautanyrkki 3 -miitissä, josta postaan kohta. Tervetuloa sinullekin Lloope (EDIT: vaikka etäisyyttä näyttääkin olevan kohtuullisesti. :rolleyes: )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Usein tuntuu siltä että joitain kakkoskierroksen kenttiä (kuten se aukihalkaistussa linnassa käytävä endurance-ottelu) ei pääse läpi kuin joillain hahmoilla ja heittämällä vastustajat ulos joillain hannaritempuilla kuten Kilikin db+A+B:llä.

Vielä helpompaa on pakittaa Ivyllä selkä edellä reunaa vasten suojaus pohjassa, torjua lähietäisyydeltä isku tai pari ja siitä heitto. Cube-version Link toimii vielä tehokkaammin paremman kantaman vuoksi, mutta Ivyn kyseinen tappoheitto on tyyyyyyylikäs. Kannattaa kokeilla ihan vaan nähdäkseen. :)
 
Vastaus: Soul Calibur 2

Alright. Olen pelissä aivan alussa ja selailin muutamia foorumeita jne. ja rupesi ihmetyttämään että mitkä ihmeen 1-3 levelit on tuossa soul chargessa. Mitenhän nuo käytännössä toimii?
Ihmetyttää myös esim. Ivyn Kaleidoscope, "käyttäessä sitä sen voima selviää", en ole kyllä mitään erikoista siinä huomannut, todella hidas se vain on. Mitkähän nuo piilevät voimat noissa "legendaarisissa" aseissa mahdollisesti ovat?
 
Vastaus: Soul Calibur 2

No eipä niissä ole mitään sen erikoisempaa. Soul Chargen ominaisuudet riippuvat aseestakin mikä hahmolla on käytössä. Jotkut aseet tekevät hahmon joko nopeammaksi tai hitaammaksi, toiset taas vaikuttavat puolustukseen ja hyökkäysvoimaan, noiden yhdistelmiäkin aseista löytyy. Enpä minä osaa tämän paremmin selittää. Hahmojen aseita tarkastelemalla saa selville ominaisuudet mitä soul charge saa aikaan.
 
Vastaus: Soul Calibur 2

Eikös se siis ollut sillein, että jos lataat kerran, sinulla on level 1 charge, jos toisen kerran, level 2 jne. Tilanne tietysti nollautuu jos hyökkää. Ihan muistin pohjalta. Chargejen vaikutuksista en tiedä kun en peliä pelaa (vaikka sen omistankin).

-Manji
 
Vastaus: Soul Calibur 2

Tällänen käsitys mulla noista on, että kun tekee sen soul chargen ja keskeyttää sen jossain tietyssä vaiheessa tulee lvl 1 charge ja kun keskeyttää vähän myöhemmin tulee tietysti lvl 2. Viimeinen lvl tulee jos antaa sen tehdä sen loppuun. Sen chargen tason taisi nähdä siitä aseen väristä kun se käy hehkumaan. Nii ja tietysti jos ei ollu tiedossa nii se keskeytys tapahtuu guardia (G) painamalla. Vaikutuksista en muuta tiedä kun sen, että viimeisen tason chargessa taitaa olla sama vaikutus osuessa vastustajaan kuin löisi counterilla.
 
Ylös Bottom