Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Special Events

Hydrogen

New Member
Eli tänne voi lisäillä vinkkejä/vain muuta keskustelua special eventseistä.

Tuli huomattua, että kun vedätte niitä rallikisoja niin laittakaa ne neliveto asetukset 50/50. (Vakiona 30/70). Edellyttää DFGT. Auttaa useita sekunteja. (menee parhaiten, kun ajaa "rata-ajoa" esim. seb löebin eiger haaste ekalla yrityksellä n.10 sekuntin marginaalilla kullalle.
 
Vastaus: Special events

Se ensimmäinen rallihaaste (level 10) soralla on itelle aika hankala, mutta lumi ja asfalttikisan olen onnistunu ajamaan hopealle

(Focuksella ajan, hevosvoimat ovat just vaaditut 246 BHP)
 
Vastaus: Special events

Se ensimmäinen rallihaaste (level 10) soralla on itelle aika hankala, mutta lumi ja asfalttikisan olen onnistunu ajamaan hopealle

(Focuksella ajan, hevosvoimat ovat just vaaditut 246 BHP)

Ota TC pois päältä kokonaan, jollei jo ole. Itseä ainakin auttoi huomattavasti soralla ja lumella. :)


Onko kellään antaa mitään vinkkejä millä säädöillä saisi kullan siitä Gran Touringin ekasta speciaalista, siitä lyhyestä eiger nordwand radasta missä ajetaan Alfalla. Padilla pelaan. Osaako joku heittää hyviä säätöjä? TC pois/päälle/paljonko, ja muuta? Ei tunnu siitä kultaa irtoavan mitenkään, vajaan sekunnin olen myöhässä :(
 
Vastaus: Special events

Ota TC pois päältä kokonaan, jollei jo ole. Itseä ainakin auttoi huomattavasti soralla ja lumella. :)


Onko kellään antaa mitään vinkkejä millä säädöillä saisi kullan siitä Gran Touringin ekasta speciaalista, siitä lyhyestä eiger nordwand radasta missä ajetaan Alfalla. Padilla pelaan. Osaako joku heittää hyviä säätöjä? TC pois/päälle/paljonko, ja muuta? Ei tunnu siitä kultaa irtoavan mitenkään, vajaan sekunnin olen myöhässä :(

Ite ajoin eilen tunnin sitä ja tulihan se kulta sieltä. Mulla oli kaikki muu poies paitsi ABS 1. Niihin mutkiin pitää vaan runtata. Kato mallia YouTube - Gran Turismo 5 - Grand Tour event; Eiger Nordwand (gold, onboard, no driving aids). Vaikeeha tuo oli.

E: siis tuo videohan ei ole sitten minun...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Special events

Onko kellään antaa mitään vinkkejä millä säädöillä saisi kullan siitä Gran Touringin ekasta speciaalista, siitä lyhyestä eiger nordwand radasta missä ajetaan Alfalla. Padilla pelaan. Osaako joku heittää hyviä säätöjä? TC pois/päälle/paljonko, ja muuta? Ei tunnu siitä kultaa irtoavan mitenkään, vajaan sekunnin olen myöhässä :(

Jostakin luin että TC pitäisi olla 7, mutta makuasioitahan nuokin ovat. On kyllä selvästi yksi vaikeimmista challengeista...
 
Vastaus: Special events

Viimeinkin onnistuin tuossa ekassa gran turismo 5 rallyssa, kiitos avusta

(kultaa tuli)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Special events

Eli tänne voi lisäillä vinkkejä/vain muuta keskustelua special eventseistä.

Tuli huomattua, että kun vedätte niitä rallikisoja niin laittakaa ne neliveto asetukset 50/50. (Vakiona 30/70). Edellyttää DFGT. Auttaa useita sekunteja. (menee parhaiten, kun ajaa "rata-ajoa" esim. seb löebin eiger haaste ekalla yrityksellä n.10 sekuntin marginaalilla kullalle.

myös padilla pystyy muuttamaan tc,abs, yms ajon aikana.Padilla ajaessani oon ohjelmoinu noi jutskat r3 ja ristikkonäppäimiin.
 
Vastaus: Special events

Eli tänne voi lisäillä vinkkejä/vain muuta keskustelua special eventseistä.

Tuli huomattua, että kun vedätte niitä rallikisoja niin laittakaa ne neliveto asetukset 50/50. (Vakiona 30/70). Edellyttää DFGT. Auttaa useita sekunteja. (menee parhaiten, kun ajaa "rata-ajoa" esim. seb löebin eiger haaste ekalla yrityksellä n.10 sekuntin marginaalilla kullalle.

Kiitos tästä vinkistä! Helpottui rallin ajaminen heti huomattavasti ja kultaa tuli kaikista kolmesta Loeb challengesta!
 
Vastaus: Special events

Alkaa olla ihan viimeiset hetket kun lentää padi seinään.Oon nyt tahkonnu yli 6 tuntia tota hemmetin nascar schoolin viimeistä koetta ja ei niin ei.Kultapokaali ollut lähimmillään 2 tuhannesosa sekunnin päässä.
 
Vastaus: Special events

Alkaa olla ihan viimeiset hetket kun lentää padi seinään.Oon nyt tahkonnu yli 6 tuntia tota hemmetin nascar schoolin viimeistä koetta ja ei niin ei.Kultapokaali ollut lähimmillään 2 tuhannesosa sekunnin päässä.

Laita ABS nollille niin ASM ei pääse hidastamaan.
 
Vastaus: Special events

Ei pääse säätämään ku pelkkää ABS:ää ja tuskin se mitään vaikuttaa, kun kahva auki vedetään kokoajan eli jarruun ei kosketa
 
Vastaus: Special events

ABS=0 niin samalla menee asm pois päältä.
Ja sitten sua vasta ärsyttääkin kun teet ton niin tulee kulta ekalla yrityksellä.
 
Vastaus: Special events

Ahaa, no hyvä tietää.Testaankin heti miten kulkee.Sama se mulla eilen, tahkosin pari tuntia jotain typerää nascar testiä ja sit huvikseni kokeilin ASM:n pois päältä.. heti goldia.

EDITTIÄ: ABS nollille, kolmannella yrityksellä kultaa.Onneksi ei tullu pelattua ku 6 tuntia sitä ennen ABS päällä.Ei vituta edes, hahhah
 
Vastaus: Special events

Vielä olisi suzuka jäljellä tuosta X-1 challengessa että saisi tuon kiesin.
3 sekunnin päähän päässyt parhaalla kerralla, ei ole tuo ainakaan liian helpoksi tehty edes pronssien osalta.
Onko mitään hyviä vinkkejä millä tuon 3 sekuntia saisi nipistettyä?
 
Vastaus: Special events

Vielä olisi suzuka jäljellä tuosta X-1 challengessa että saisi tuon kiesin.
3 sekunnin päähän päässyt parhaalla kerralla, ei ole tuo ainakaan liian helpoksi tehty edes pronssien osalta.
Onko mitään hyviä vinkkejä millä tuon 3 sekuntia saisi nipistettyä?

Kannattaa katsoa se esimerkkireplay ja keskittyä etsimään kohtia joissa mennään paljon nopeammin kuin oma ajosi. Kannattaa pitää silmällä kaasun ja jarrun käyttöä.

Omat prinsiipit:
-ensimmäiset polveilevat mutkat kaasunhallinnalla kuriin
-siihen 45 asteen mutkaan kaasu pohjassa mutta jarrua samalla hintsusti
-jarruta ajoissa seuraaviin mutkiin, ulostulo tärkeämpi kuin salamannopea läpivienti
-se lusikkamainen 2 kurvan yhdistelmä on ehkä vaikein mutka radalla, kallistuksen takia. malttia.
-shikaaniin hitaasti sisään ja napakka sisäänkääntö. puolivälissä voi jo alkaa avata kaasua suoraa varten (replayssa näkyy muistaakseni hyvin tämä)

Itellä joku 2 sekuntia matkaa kultaan :(
 
Vastaus: Special events

Kannattaa muuten katsoa tarkkaan ne rengas säännöt ja autossa olevat. Ihmettelin siinä vaikeimmassa asfaltti rallihaasteessa kun Lancia S4 ei millään pysynyt vauhdissa kunnes tarkistin et siinähän oli sports renkaat alla kun sallittuna oli Race:t..
Ostin race softit siihen niin johan annoin 1.5 minsaa AI:ta turpaan.

Samoin tuo vinkki tuosta 50/50 jaosta auttoi ainakin sen lancia kohdalla, muuten siinä oli perä rinnalla koko ajan.

Sit kun siinä haasteessa on ns. sadekelejä niin on ihan turha laittaa jotain sade tai välikelin rengasta alle. Race softit puree paremmin. Se sadehan lakkaa heti kun lähdet ajamaan ja ajoura on suht kuiva kuitenkin.
 
Vastaus: Special events

Sit kun siinä haasteessa on ns. sadekelejä niin on ihan turha laittaa jotain sade tai välikelin rengasta alle. Race softit puree paremmin. Se sadehan lakkaa heti kun lähdet ajamaan ja ajoura on suht kuiva kuitenkin.

Komppaan, racing softeilla pärjää siinä missä jollain saderenkaillakin, ehkä jopa paremmin.
 
Ylös Bottom