kopolanpoika
Well-Known Member
Ai saakeli, oli kyllä huikea tuo Micks ravintolan loppukohtaus. didn't see that coming 

Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mikäli open world ei ole se huikein mahdollinen Spidermanissa mitä löytyy pelialalta niin eiköhän syy siihen löydy huikeasta grafiikasta (+tasainen 30fps) sekä mihin kaikkeen studiolla on aikaa panostaa pelin kehityksessä. Yleensä se on vähän tasapainoilua tehojen, resurssien ja tavoitteiden välillä. Spidermanissa on selvästi päähuomio ollut itse hahmossa ja pelimaailma on luotu hyödyntämään mahdollisimman hyvin hahmon toimintaa. Aivan erityylinen maailma kuin vaikkapa mitä Rockstarin peleissä.
Omasta mielestäni pelimaailma vaikuttaa hyvältä ACG:n videon perusteella:
Voi tallentaa manuaalilla siihen ja sit laittaa latautumaan edellisestä tallennuksesta, eli juuri siitä missä just olit.Hmm.. jostain syystä kartalta ja pelistä hävisi päätehtävän ikoni... taitaa olla restartin paikka
Ettet vaan epähuomiossa sammuttanut sitä ikonia? Niinkin voi tehdä jos tuntuu että kaikki tarjoillaan liian tarjottimella.Hmm.. jostain syystä kartalta ja pelistä hävisi päätehtävän ikoni... taitaa olla restartin paikka
Ettet vaan epähuomiossa sammuttanut sitä ikonia? Niinkin voi tehdä jos tuntuu että kaikki tarjoillaan liian tarjottimella.
Tänään tätä jatkoin, vaikka todella moni asia ärsyttää. Ehkäpä eniten tuo kaupungin turhuus, kun ei sillä mitään järkevää pointtia siellä ole ja nyt kun kartalla auki jo tutkimuslaitoksia jne, niin niiden Puzzlet ja tehtävät on niin suoraan jostain 6-10v suunnatuista peleistä, että olen aika varma pelin oikeasta kohdeyleisöstä.
Mutta olen tehnyt tietoisen valinnan, että en mene maan tasolle, kuin välillä ottamaan useamman rikollistehtävän putkeen, jotta niitä ei tarvi hetkeen taas tehdä.
Lisäksi menen päätehtävästä toiseen ja jos sivutehtäviä on, niin ne ensin. Näiden siirtymien välillä kerään kerättävät/turkimuslaitokset, jos osuu kohdalle. Jos ei niin sit menen suoraan. Eli käytännössä skippaan sen surkean maailman ja pelaan tarinapohjaisena pelinä, mikä on sikäli ihan typerää, että turhaan tehdö open world jos se on noin surkea.
Mut jokatapauksessa. Tällätavoin pelaten tarina on ollut ihan ok ja peliä on ollut ”ihan kiva” pelata pienissä erissä. Ja nyt kun pystyy hiipien tyhjentämään aluetta, niin olen 90% mennyt sillä. Ilman huomiota vain tyhjentänyt alueen. Se on moninverroin kivempaa, kuin se puuduttava mätkiminen. Tuskin tuokaan kyllä loppuun asti kantaa, mutta katsotaan..
Se joku ”välipomo”vai mikä olikaan, niin johan oli hanurista. Aikaa ei ollut oikeastaan yhtään edes väistää, saati sit napata L1/R1 pohjassa heitettäviä esineitä sen päälle. Teki mieli lopettaa pelaaminen siihen tehtävään, sillä oli kyllä aivan sieltä itsestään ja syvältä. Tasan yks mekaniikka koko vastuksessa ja sekin niin refleksi touhua et huh huh..Herman??
Mut tosiaan. Alkanut silleen varovasti tuntumaan ihan kivalta pelata, joskaan ei tämä yli seiskan peli tässä yksinkertaisuudessaan ja maailman surkeudessa mitenkään, mutta 1-10 välillä 7 on kuitenkin erittäin hyvä arvosana, mutta paljon parempaakin on tänävuonna nähty ja vielä loppuvuonna tulossa.
PS4 exclusive Spider-Man is the fastest-selling game of 2018 so far.
It narrowly beat previous record-holder Far Cry 5 (which was available on more platforms), and sold almost double that of the previous biggest exclusive of the year - God of War on PS4.
Kuvailet kyllä tarkalleen niitä samoja ongelmia, joita on ollut järjestään aikaisemmissakin Hämis-peleissä. Juuri tätä pelkäsin. Eli, että kyseessä on aika yksipuolista ja tylsäksi käyvää hiekkalaatikko-meininkiä, jossa itse hiekkalaatikko on teennäinen ja varsin tyhjä. Vahvistuu näkemykseni siitä, että taitaa olla lähinnä itselleni alelaarikamaa. Tosin peli on niin suosittu, ettei taida alelaarista saada vielä pitkään aikaan. Mutta eipä tuo haittaa, kun on niin paljon mielenkiintoisempia pelejä tulossa jo vuoden vaihteen jälkeen ja sitä ennenkin toki RDR 2 ja Bäfä 5.Kaikelle actionille? Se just kun siellä katoillakaan ei tapahdu mitään. Paitsi et mätkit ukkoja 5kpl, tai 10 tai 30.
Peli on käytännöss mätkintäpeli ja sit se sisältää kuolleen mestan missä voi sinkoilla seiteillä seuraavaan mätkintä peliin. Kyllä AC sarjassakin ollaan katoilla iso osa ajasta, eikä se ole noin staattinen mesta vaan maailma reagoi sun tekemisiin. Joo on se graafisesti upea mallinnus kaupungista, en sitä kiistä. Mutta se on kuin seikkailisi pienoismallin sisällä. Ei sillä kaupungilla ole tässä mitään virkaa ja se ei ole mitenkään sidoksissa sun tekemisiin.
Eli mikä on se kaikki mahtava tekeminen mitä tässä @Murdoc on? Kun 90% niistä rikoksistakin on siellä maantasolöa, missä jokaisessa se hyppää silmille miten irrallinen se tehtävä on muuhun ympäristöön nähden.
Sitä just tarkoitan kun ei graafisesti hieno kaupunki ole kuin pelkkä kuollut kulissi. Ja kuten todettu, niin en mene alas niin ei se haittaa, että autot katoilee, menet ihmisten läpi ja autot kulkee kuin särkänniemen se vanhanajan autot laite kiskoilla.
Mutta se tarkoittaakin sit sitä, että olet koko pelin täysin yksin kerrostalojen välissä.
Tosiaan noista rikoksista vielä, että jos joku on vaikka murtautumista jonnekin. Ne odottaa maailman tappiin asti jos et tee mitään. Voit rauhassa napsia yksittäisiä tyyppejä pois kun kaks äijää samalla muka on menossa sorkkaraudalla sisälle.
Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.
Kuulostaa pelottavan geneeriseltä peliltä. Tää asia tapahtuu kerran ja sitten sä toistat sitä koko loppu pelin.Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.
Kaikelle actionille? Se just kun siellä katoillakaan ei tapahdu mitään. Paitsi et mätkit ukkoja 5kpl, tai 10 tai 30.
Peli on käytännöss mätkintäpeli ja sit se sisältää kuolleen mestan missä voi sinkoilla seiteillä seuraavaan mätkintä peliin. Kyllä AC sarjassakin ollaan katoilla iso osa ajasta, eikä se ole noin staattinen mesta vaan maailma reagoi sun tekemisiin. Joo on se graafisesti upea mallinnus kaupungista, en sitä kiistä. Mutta se on kuin seikkailisi pienoismallin sisällä. Ei sillä kaupungilla ole tässä mitään virkaa ja se ei ole mitenkään sidoksissa sun tekemisiin.
Eli mikä on se kaikki mahtava tekeminen mitä tässä @Murdoc on? Kun 90% niistä rikoksistakin on siellä maantasolöa, missä jokaisessa se hyppää silmille miten irrallinen se tehtävä on muuhun ympäristöön nähden.
Sitä just tarkoitan kun ei graafisesti hieno kaupunki ole kuin pelkkä kuollut kulissi. Ja kuten todettu, niin en mene alas niin ei se haittaa, että autot katoilee, menet ihmisten läpi ja autot kulkee kuin särkänniemen se vanhanajan autot laite kiskoilla.
Mutta se tarkoittaakin sit sitä, että olet koko pelin täysin yksin kerrostalojen välissä.
Tosiaan noista rikoksista vielä, että jos joku on vaikka murtautumista jonnekin. Ne odottaa maailman tappiin asti jos et tee mitään. Voit rauhassa napsia yksittäisiä tyyppejä pois kun kaks äijää samalla muka on menossa sorkkaraudalla sisälle.
Tämä olisi voinut olla täysin putkijuoksu sisältäen kapeita siirtymiä kaupungissa. Olisi toiminut moninverroin paremmin. Tässä kun ei ole mitään tutkittavaa, alas ei voi mennä, vahanuket ja kiskoilla menevät autot elää elämäänsä kuin pienoismallissa ja peli on 80% mätkintää identtisillä vihuilla ja mekaniikoilla, 10% sinkoilua kulisseissa ja 10% kaikkea muuta lasten puzzlea ja muuta.
Kuulostaa pelottavan geneeriseltä peliltä. Tää asia tapahtuu kerran ja sitten sä toistat sitä koko loppu pelin.