Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splatoon 3

Aijaa tämä Eggstra Run onkin joku oma juttunsa, eikä Big Run. Mulle riitti kerta kokeilu. Näyttää hankalalta.
 
F-ZoRHjW0AIdXkk

Select a superlative salutation in this #Splatoon3 Splatfest, starting Saturday 18/11!
NoE X-sivulla
 
2023111919463400-4ce9bzepj.jpg

Nyt tuli pelattua Splatfestiä hali joukkueessa, kunnes sain hali hallitsija arvonimen. Nyt pelit menivät vähän paremmin, voittoja tuli 24 ja tappioita 21.
 
Kättely jengi voitti Splatfestin vaikka oli selvästi epäsuosituin vaihtoehto. Kerrankin epäsuosituin voitti.
 
2023120315193900-4ce9owe66.jpg


2023120315201300-4ce9b6ie7.jpg

Big Runissa tuli vastaan Megalodontia. Tuota pitäisi varmaan ampua selässä olevaan punaiseen nappiin, jossa on risti, mutta käytännössä tuli vaan juostua paniikissa ympäriinsä. Melkein saatiin tuo hengiltä mutta sitten loppui aika.
 
CpL5KO4.jpg

Nyt tuli pelattua Splatfestiä viikonloppuna perhe joukkueessa, kunnes sain perhe hallitsija arvonimen. Viikonlopun peleissä voittoja tuli 18 ja tappioita 24. Keksin sellaisen taktiikan, että tricolor taistelussa hyökkäysvuorossa laitoin suojakentän ultra signalin viereen ennen kuin aloin virittämään signaalia. Siinähän ampuvat kohti suojakenttää. Temppu tepsii vain amatööreihin. Tilanteessa pitää tietysti juosta suojakentän sisään ja täräyttää vasta sitten. Mutta jos ylhäällä olevalla ritilällä on porukkaa sniputtamassa niillä voi mennä sormi suuhun.
 
Solo voitti kaikissa kategorioissa. Kumma jos Perhe joukkueella on vain joku 25% osuus niin ei löydy tarpeeksi pelaajia muista joukkueista, että saadaan kunnon tricolor tappelu, vaan joutuu pelaamaan perhe vs. perhe vs. perhe satunnaisin värein.
 
3kxyxx8.jpg

Nyt tuli pelattua Splatfestiä sunnuntai joukkueessa, kunnes sain sunnuntai hallitsija arvonimen. Viime aikaisissa peleissä voittoja oli 11 ja tappioita 32, eli noin 3/4 peleistä päätyi tappioon. Vähän nihkeää. Otteluissa splattaustilastot meni usein niin että en saanut splatattua ketään ja sitten mut splatattiin 5 kertaa.
 
O9DpcbQ.jpg

Nyt oli aika jyrkät erot vaihtoehtojen suosiossa. Otan välillä sellaisen vaihtoehdon, jonka epäilen olevan epäsuosituin, niin sitten saadaan kunnon tricolor tappeluita eikä harjoitusmatseja saman joukkueen kesken. Nyt kaikki tricolor matsit oli kunnollisia eli perjantai vs. lauantai vs. sunnuntai.

awoXBSo.jpg

Ei ollut ainakaan mun ansiota että sunnuntai joukkue oli tricolor tappelun paras.

FNDhR17.jpg

Joku Splatoon pelaaja protestoi pisteiden laskua.
 
Side order pelattu ja sanotaan vaikka näin, että mä sain enemmän iloa season passin ekasta puoliskosta...joka oli pelkkä ekan splatoonin hub alue.
Jos jo side orderin paljastuksessa olisi kerrottu kyseessä olevan roguelite niin olisin jättänyt koko paketin ostamatta, mutta nyt idioottina luotin siihen, että se olisi edes joku octo expansionin tapainen ja lisäksi halusin sen hub alueen joten tein virheen ja ostin.

Mun mielestä roguelite on se laiskin mahdollinen tapa tehdä peli tai lisäri ja tässä se korostuu oikein kunnolla sillä sulla on torni jossa on 30 kerrosta ja joka kentässä on joku neljästä tavoitteesta.
Joko sun pitää ampumalla vierittää pallo oikeaan paikkaan, vallata ja suojella yhtä tai kahta aluetta, viedä torni maaliin tai tuhota portaalit joista vihollisia tulee. Siinä on kaikki vaihtelu mitä tämä tarjoaa.
Myös kentät on samalla tylsällä väripaletilla varustettuja alusta loppuun.

Mulla meni neljä yritystä ja neljä tuntia ja sekin oli jo liikaa tuota saman jankkausta.
Onneksi tässä voi kenttien välissä tallentaa ja lopettaa ja käydä lataamassa tallennuksen pilveen joten jos seuraavassa kentässä tulee game over niin senkus lataa tallennuksen takaisin ja koittaa uudestaan.
Itse tein noin sillä neljännellä yrityksellä kun pääsin 25:een kerrokseen ja sen jälkeen joka kerroksen jälkeen.
Palkinnoksi läpäisystä saa sen kakkosen hub alueen, mutta tietenkin se rytmipeli puuttuu. Sen mukana olo olisi tehnyt tästä edes hieman paremman.
Jotkut roguelite fanit ehkä tykkää, mutta luulis niidenkin kyllästyvän tuohon itseääntoistavaan mekaniikkaan.
 
G1QHD3n.jpg

Nyt on tullut pelattua splatfestiä kosketinsoitin joukkueessa, kunnes sain kosketinsoitin hallitsija arvonimen. Tämän kertaisessa tricolor tappelussa tuntuu siltä että puolustaminen on paljon vaikeampaa kuin hyökkääminen. Hyökätessä sain useammin voittoja myös siten että oma hyökkäävä pari oli parempi kuin toinen hyökkäävä pari. Varmaan kaikki puolustushommat päätyivät tappioon. Splatfestissä oli uutuutena fizzpommit, jotka ovat kuin pieniä ilotulitteita täynnä mustetta. Tilastojen mukaan viime aikaisissa peleissä viikonloppuna tuli 17 voittoa ja 28 tappiota.
 
Ylös Bottom