Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Conviction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Näyttää siltä joo... Hm, vaikka toi Co-op olisi aika hieno vaihtoehto. Ja syy on se että joku ei ehdi pelaamaan peliä läpi? Miksiköhän me maksetaan niitä 60€ hintoja jos pelillä ei ole kunnon kestoa? Ehkäpä nyt valitan turhaan, mutta ei ole kiva maksaa pelistä noin paljon ja se ei kestä kovin pitkään.

Tähän ei voi vastata kuin, että kannattaa varmaan katsoa myös sinne peiliin ja miettiä miksi tuli se 60 euroa tuhlattua... Jos kysyntää on, niin ei ne niitä hintoja ala hyväntekeväisyyden nimissä pudottamaan.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Itselläni nyt reilu 3h peliä takana ja mä kyllä tykkään todella paljon. Nämä 'räiskintä' kohtaukset ovat ihan hyviä vaikka mielummin saisi olla koko peli hiippailua. Pelimekaniikka on hyvä, mutta oli siinä alussa näppäinkomentojen kanssa ongelmia kun ekan kerran Boxilla pelaan. Juoni on nyt mitä on, mutta se ei haittaa pätkääkään.
Vähän mielipidettä kohtauksista:
Irak-kenttä oli mielenkiintoinen ja siinä oli räiskintä toteutettu hyvin. Ja Bad Company 2:sta 50h pelanneelle mukava yllätys oli että sieltä sai vastustajilta aseeksi AKS 74U:n(engineerin ase BF:BC2ssa):D

Se kenttä kun paettiin sieltä jostain paikasta sen naisen avustuksella(räjäytettiin satelliitti lautanen,lentokone jne.) oli tähän mennessä paras kenttä. Siinä oli juuri sitä perinteistä ''yksi vihollinen kerrallaan'' meininkiä.

Washington monument kenttä oli vähän erillainen ja hauska. Ensin piti napsia 3vihollista varjoissa ilman että siviilit huomaa. Ja takaisin tullessa piti taas ohittaa kaikki viholliset.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Läpi meni vihdoin, eikä meno parantunut yhtään loppua kohden, päinvastoin. Täydeksi räiskinnäksi kääntynyt peli äityi niin pahaksi pakkopullaksi, että teki välillä mieli jättää peli kesken. Tunneissa peli ei kestänyt todellakaan pitkään, mutta järkyttävän kuivan pelimekaniikkansa takia peli tuntui ikuisuudelta.

Juoni? Oli siinä kai semmoinenkin. Äänet ihan ok, paitsi vihollisten samojen lausahdusten toistaminen alkoi todellakin käydä hermoille ja tekstityksen vammailu myös. Musiikki oli myös varsin perushuttua, eli aika yhdentekevää.

Pelissä olisi ollut paljonkin potentiaalia, mutta kustu mikä kustu. Yksinpelille 6/10.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Yeah, splittinä coop läpi ja kuninkaallista settiä oli! Upeasti vaihteleva (äsken läpäisty) yksinpelikampanjakaan ei jäänyt yhtään jälkeen ja on todella vaikea määritellä, kumpi näistä kampanjoista oikeasti oli se parempi. Ja se face-off splittinä vasta varsinaista namia onkin, ainoa huono puoli on yrittää tuijottaa tiukasti omaa puolta eikä kurkkia, että missä se tuhma Kestrel oikein hiippailee.. ;)

Kaikkia splinttereitä on pelattu ja vaikka suunta onkin aikaisempaa arcadempi, en valita. Omissa listoissani Conviction on tänä vuonna lootalle julkaistuista peleistä toiseksi paras, heti Mass Effect kakkosen jälkeen.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Läpi meni vihdoin, eikä meno parantunut yhtään loppua kohden, päinvastoin. Täydeksi räiskinnäksi kääntynyt peli äityi niin pahaksi pakkopullaksi, että teki välillä mieli jättää peli kesken. Tunneissa peli ei kestänyt todellakaan pitkään, mutta järkyttävän kuivan pelimekaniikkansa takia peli tuntui ikuisuudelta.

Eli samaa meininkiä kuin demo? Harmi. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Eli samaa meininkiä kuin demo? Harmi. :(

Demossahan peli vaikutti vielä mielestäni oikein lupaavalta. Hiippailua oli juuri sopivasti ja vihollisten määrä oli jotenkin järkevä. Yksi pelin suurimmista ongelmistahan on vihollisten määrä, joka pakottaa pelaajan räiskimään.

Pelatkaa Metal Gear Solidia. Se hoiti homman jo kotiin vuonna 1998.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Joku 5-7 tuntia lienee takana ja Welcome Home hoidettiin hetki sitten.

Tähän asti pudonnut ainakin kympillä. Parasta Fisheriä ikuna. Toivottavasti loppu ei sitten mene liikaa kuralle.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Yksinpeli on tullut pelattua läpi tuossa perjantaina ja kyllä ainakin minulle maistui kovasti. Kaikista aiemmista splintereistä olen tykännyt ja Chaos Theory oli oma suosikkini. Nyt en enään ole niin varma. :) Tarina oli mielenkiintoinen ja sisälsi ihan mukavia yllätyksiä, ainakin minulle, ja oli kevyesti kiinnostavin tarina mitä Splinter Celleissä on nähty.

Yksinpeli oli lyhyt, varmaan juuri jotain 7h mutta onneksi edes se 7h oli rautaa alusta loppuun. Edelleen toki on pelattavana Deniable Opsit ja Co-op tarina sekä iso läjä PEC haasteita. Eli pelattavaa kyllä vielä löytyy, jopa yksinpelaajalle. Itse olen pelaillut yksinpeliä uudelleen ja kokeillut kaikkia erilaisia lähestymistapoja ja reittejä. Monikohan vanhempi Splinter Cell on muuten ollut tuota 7h pidempi?

Hiippailun tyyli on muuttunut nopeatempoiseksi ja monenmielestä puhtaaksi räiskinnäksi. Itse en voi yhtyä tähän räiskintäkuoroon, koska tämä peli tekee jotain mitä muut hiippailut eivät ole vielä tehnyt, pelaaja voi hiipiä vaikka AI olisi täydessä sotavalmiudessa. Silti AI ei jollain ihmeen kaupalla tiedä missä pelaaja on vaan he etsivät pelaajaa ja pelaajalla on edelleen valta valita sortuuko räiskimään vai pysytteleekö varjoissa ja poimiiko vihuja yksikerrallaan. Kuitenkin suurinosa tehtävistä on sellaisia, että ne voi edetä vaikka niin että tappaa vain muutaman äijän ja kiertää loput.

AI käyttäytyy mielestäni hyvin. Toki pelaajasta voi tuntua, että vihut on tyhmiä, kun ne ei huomaa samiä parin metrin päässä, koska se on varjoissa. Tämähän on sitä tuttua Splinter Celliä. Last known position ominaisuus on myös hauska uudistus ja helpottaa hiiviskelyä kivasti vaikka peli olisikin revennyt tulitaisteluksi.

Pelissä on mielestäni, monen muun väitteen vastaisesti, paljonkin erilaisia toimintatapoja, joilla edetä tasot läpi. Suosittelen kokeilemaan kaikkia Samin vempaimia ja kykyjä monipuolisesti eri tilanteissa ja tutkimaan ympäristöä kunnolla. PEC haasteita tekemällä saa hyvän kuvan mitä kaikkea Samillä voi tehdä.

Grafiikka on pirun tyylikästä ja omasta mielestä erittäin nättiä. Parille kentälle voisi antaa erityismaininnan mutta en nyt ala spoilaamaan ketään. Kontrollit toimii ja on entistä sulavammat. Nyt Sam tuntuukin siltä, että se pystyykin niihin temppuihin mitä sillä voi tehdä.

Äänet ja musiikki ovat hyvää. Musiikista tulee välistä kovasti mieleen Bourne-elokuvat, mikä ei mielestäni ole ollenkaan huono asia. Eräs kiva yksityiskohta mikä täytyy mainita, oli, kun pelasin Deniable opsia yöllä, kuulokkeet päässä ja pääsin tasoon, jossa oli yökerhon tapainen paikka. Musiikin jumputus kuului taustalla niin hienolla tavalla, että piti jopa pariin otteeseen ottaa kuulokkeet korvilta ja kuunnella, että eihän tämä musiikki nyt kuulu naapurista tai toisesta huoneesta. :)

No joo, siinä "pieni" arvio siitä mitä itse pidän pelistä. Jokainenhan saa toki olla pelistä sitä mieltä mitä haluaa. Itse en vain halua haukkua tämän tasoista peliä, joka uudistaa sarjaa, joka on polkenut paikallaan käytännössä ensimmäisestä osasta asti. Neljä peliä siis, itseasiassa 5, jos lasketaan vanhan ja uuden boksin versiot double agentista, mitkä käytännössä ovat kaksi eripeliä.

Eli mielestäni oikein viihdyttävä paketti ja ainut suurempi valitus on yksinpelin lyhyys. 9+/10 kouluarvosanalla. :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

En kyllä tajua peliarvostelijoita nykyään, kun tämmöiselle pelille annetaan ihan sokkona pisteitä. Metacriticissä näyttäisi Gamepro antaneen pelille 100 pojoa. Siis mitä helvettiä?

Ei tämä paska peli ole, mutta aika hiton kaukana kiitettävästä arvosanasta. Grafiikka tahmaa toiminnan alkaessa, vihujen tekoäly on mitä on, haulikoilla saa ampua vihollista metrin päästä kolme kertaa ettei enää könyä pystyyn, kaikki vastaantulevat puhuu samalla äänellä ja niillä on puolitoista erilaista repliikkiä, juonesta ei edes kannata alkaa puhumaan jne. Tässä taas todistellaan, ettei iso raha mitään välttämättä takaa.

Moninpeleihin en ole vielä lähtenyt, odottelen että kaveri saa pelin. Saa kyllä melkoiset kompensaatiot tulla tuolta saralta jos meinaa mitenkään keskikastin pelistä omissa kirjoissa erottua. Käsittääkseni peli pääseekin vasta oikeuksiinsa moninpelin kanssa, eikä tätä yksinpeliksi kannatakaan ostaa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Demossahan peli vaikutti vielä mielestäni oikein lupaavalta. Hiippailua oli juuri sopivasti ja vihollisten määrä oli jotenkin järkevä. Yksi pelin suurimmista ongelmistahan on vihollisten määrä, joka pakottaa pelaajan räiskimään.

Pelatkaa Metal Gear Solidia. Se hoiti homman jo kotiin vuonna 1998.

Jep, niinpä se teki. Mutta minusta Splinter Cell: Chaos Theory oli aivan loistava myös. Vaikkakin tarina oli aika mauton ja hajuton.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Tulipas vedettyä tämäkin läpi. Aikaa taisi mennä hurjat 5 tuntia ja ilman trial and error -kuolemia yms. typerää pakollista hiippailutehtävää pelin kesto on about 3 tuntia. Ihan mukava pelihän se oli, mutta on kyllä saanut arvosteluissa aivan turhan kovia pisteitä.

Koko avautumisen voi lukea footerin linkistä
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mitenkähän porukka on tätä peliä pelannut... Itsellä meni Realisticilla varmaan about 10h.

Ja ainoastaan loppu meni hieman ryminäksi. Tietty jos pelin juoksee läpi aseet laulaen, niin kai sen pääsee 5 tuntiin läpi, mutta eipä ole koskaan ollut SC pelien idea...
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mitenkähän porukka on tätä peliä pelannut... Itsellä meni Realisticilla varmaan about 10h.

Ja ainoastaan loppu meni hieman ryminäksi. Tietty jos pelin juoksee läpi aseet laulaen, niin kai sen pääsee 5 tuntiin läpi, mutta eipä ole koskaan ollut SC pelien idea...

Mä ainakin pelasin pääosin aluksi väijymällä pari tyyppiä pois tilanteista ja sen jälkeen mark and executee perään. Varsinkin vikoissa kentissä huoneet tyhjeni sekunneissa niin eipä siinä peli kauaa kestä. Jossain laajemmilla ulkoalueilla sitten välillä tuli myös hiippailtua huomaamatta ohi, mutta eipä siinäkää kauaa nokka tuhise.

Hassuahan se olisi jos tässä ei olisi ideana tappaa porukkaa kun on tuommoiset kivat ominaisuudet kehitelty ja kentät on putkia:)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Montakohan kenttää pelin yksinpelissä on? Itse pääsin tuossa viikonloppuna kahdeksanteen kenttään, saa nähdä saako homman vietyä loppuun ensi viikonloppuna. Tähän mennessä peli on maistunut ihan mahtavalta noin yksinpelinsä puolelta.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mä ainakin pelasin pääosin aluksi väijymällä pari tyyppiä pois tilanteista ja sen jälkeen mark and executee perään. Varsinkin vikoissa kentissä huoneet tyhjeni sekunneissa niin eipä siinä peli kauaa kestä. Jossain laajemmilla ulkoalueilla sitten välillä tuli myös hiippailtua huomaamatta ohi, mutta eipä siinäkää kauaa nokka tuhise.

Hassuahan se olisi jos tässä ei olisi ideana tappaa porukkaa kun on tuommoiset kivat ominaisuudet kehitelty ja kentät on putkia:)

No sanoinko ettei ideana olisi tappaa porukkaa? Ilmeisesti et pelannut realisticilla jos homma oli tuollainen läpihuuto juttu? Välillä joutui tekemään oikein töitä ja väijymään kunnolla että sai jonkun harhautumaan ryhmästä ja kerättyä executionin.

Omasta mielestä ainakin realisticilla loppua kohti vihollisten havainnointi parani ja homma vaikeutui sopivasti kokoajan.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Itse pelasin realisticilla läpi ja yhteensä aikaa meni joku kuutisen tuntia. En edes ajatellut pelaavani muulla vaikeusasteella, koska peli oli realisticillakin varsin helppoa. Tiedä sitten mistä tuo vaikeusasteen nimi on repäisty, sillä vihollisten täysin epälooginen käyttäytyminen ja yliluonnolliset aistit eivät ainakaan minusta lisänneet realismia peliin tippaakaan. Fisherikin kesti kurmuutusta "realisticilla" aivan liikaa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Mullakin meni vaikeimmalla about 10 tuntia. Ei välttämättä Splinter Celliksi tunnistaisi, jos Fisherin tilalla olisi joku muu, mutta hienosti ovat uudistaneet sarjaa. Vähän samoin kävi Resident Evil 4:n kanssa, ei juurikaan mitään yhteistä edellisten pelien kanssa, mutta omasta mielestäni RE4 oli silkkaa parhautta!

Ei tuo liiallinen tappaminen mua häirinnyt, asetelmat on kuitenkin hieman erilaiset kuin edellisissä peleissä. Itsekin pyrin hoitamaan hommat mahdollisimman huomaamattomasti. Välillä se oli hiton vaikeaa mutta fiilis oli aika mahtava kun vihollisjoukko pistettiin kylmäksi, eikä kukaan huomannut mitään. Välillä taas räiskin kuin mikäkin Hollywood-tähti, oven läpi rymisten ja huone tyhjäksi executionilla. Aika äijä fiilis tuli!
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

No sanoinko ettei ideana olisi tappaa porukkaa? Ilmeisesti et pelannut realisticilla jos homma oli tuollainen läpihuuto juttu? Välillä joutui tekemään oikein töitä ja väijymään kunnolla että sai jonkun harhautumaan ryhmästä ja kerättyä executionin.

Omasta mielestä ainakin realisticilla loppua kohti vihollisten havainnointi parani ja homma vaikeutui sopivasti kokoajan.

No sanoinko että sä sanoit että ideana olisi tappaa porukkaa? Ihan itse kerroin että mielestäni on tarkoitus tappaa porukkaa kun sitä varten on kerran ominaisuuksia peliin ympätty ja niitä mainostellaan.

Ja en pelannut realisticilla ekaa kierrosta läpi. Miksi olisi pitänyt? Ja olenko sanonut että lyhyt kesto häiritsisi jotenkin? Käyppä lukemassa tuo arvostelu footerin linkistä niin ihan selväsanaisesti kerron että otan mieluummin kiinnostavan lyhyen pelin kuin tylsän joka ei lopu sitten millään. Ihan turhaa nyt yrität saada jotain tappelua aikaiseksi kun kummankaan mielestä Conviction ei ole paska peli.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Eilen tuli aloteltua pelin parissa ja ihan näppärästi otti kyllä haltuunsa, kunhan selvisin hieman totuteltavista kontrolleista liikenteeseen. Grafiikat kyllä multiplattariksi erittäin nätit ja vihujen AI tuntui olevan kohdillaan.

Pelasin eilen siihen ensimmäiseen flashback sotakohtaukseen asti ja ties monesko kerta kun pelissä huomaa mahdollisen erittäin suuren porsaanreiän ajankulussa ja juonessa, siinä kohtauksen alussa taisi lukea 20 Years ago ja silti pojat siinä jauhoivat, että mites Fisherin tytär voi. Kuinka vanha se Fisherin tytär nyt sitten oikeen on? Mikäli se on pikkutyttö vielä nykyajassa niin voi myötähäpeä vaan taas käsikirjottajille.

Samanlaisia bugeja monessa muussakin isossa titlessä nykyään, missä mättää?
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Eilen tuli aloteltua pelin parissa ja ihan näppärästi otti kyllä haltuunsa, kunhan selvisin hieman totuteltavista kontrolleista liikenteeseen. Grafiikat kyllä multiplattariksi erittäin nätit ja vihujen AI tuntui olevan kohdillaan.

Pelasin eilen siihen ensimmäiseen flashback sotakohtaukseen asti ja ties monesko kerta kun pelissä huomaa mahdollisen erittäin suuren porsaanreiän ajankulussa ja juonessa, siinä kohtauksen alussa taisi lukea 20 Years ago ja silti pojat siinä jauhoivat, että mites Fisherin tytär voi. Kuinka vanha se Fisherin tytär nyt sitten oikeen on? Mikäli se on pikkutyttö vielä nykyajassa niin voi myötähäpeä vaan taas käsikirjottajille.

Samanlaisia bugeja monessa muussakin isossa titlessä nykyään, missä mättää?

25 vuotias on tässä pelin nykyajassa eli syntynyt vuonna 1985. Eli ei ole pikkutyttö:)
 
Ylös Bottom