Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SSX Blur

Vastaus: SSX Blur

Justin Bailey sanoi:
Anyways, tässä vähä läppää noista kontrolleista ja alempana vielä YouTube videoita vastalauseeksi 1up:n ja muiden esiintuomille jutuille. Kannattaa lukea ja tsekata, jos vähän laajempi ja diipimpi käsitys asiasta kiinnostaa:

http://gonintendo.com/?p=13947

http://www.youtube.com/watch?v=h6FyMup8VAk&mode=user&search=

http://www.youtube.com/watch?v=Raw1UoI4R1E&mode=related&search=

Youtuben videot olin heittämässä tänne itsekkin, mutta kerkesit ensin. Jutun luin ja mielenkiinto peliä kohtaan nousi vielä reilusti (mahdollista enää ;))
Julkaisusta kysäisen... 31.3 vai 15.3?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SSX Blur

Kyllä tuo ihan hyvältä peliltä vaikuttaisi ainakin noiden videoiden ja arvostelujen perusteella :) Varsinkin se ensimmäinen SSX Ps2:lla oli kyllä omasta mielestäni ihan helvetin hyvä, vaikkakin oli sitten hieman laimeahko sisällöltään loppupeleissä. Tuo kyllä menee harkintalistalle omalla kohdallani :)
 
Vastaus: SSX Blur

Nyt on Blur hommattuna ja muutaman tunnin testit takana. Ihan hyvältä vaikuttaa, vaikken vieläkään täysin päässyt peliin sisään. Itse ohjaus toimii hyvin ja on todella hauskaa, mutta temput vaatii hieman harjoittelua. Nyt perustemput jo toimii, mutta ei ole vielä yhtä luontevia kuin padilla. Ubertrickit eivät todellakaan ole niin vaikeita kun on väitetty, mutta aika haussa nekin vielä ovat. Välillä kuitenkin onnistuu helpostikin.

Eli tällä hetkellä tunnelmat ovat sellaiset, että itse laskeminen on wiiohjauksen takia todella hauskempaa kuin ennen, mutta temppujen tekeminen ei ole sen parempaa kuin padillakaan. Tällä hetkellä vähän hankalampaa jopa, mutta uskoisin että nekin oppii. Ei niiden helppoja tarvitse ollakaan. Kunhan ovat luontevia.
 
Vastaus: SSX Blur

Kyllähän tuo hihaan tarttui pelikaupassa, ainut huono puoli tässä on vain se että Wii on Turussa puolisolla ja pääsen vasta huomenna peliin käsiksi. :(
 
Vastaus: SSX Blur

noose01 sanoi:
Kyllähän tuo hihaan tarttui pelikaupassa, ainut huono puoli tässä on vain se että Wii on Turussa puolisolla ja pääsen vasta huomenna peliin käsiksi. :(

Sellasia ne naiset on.... :D
 
Vastaus: SSX Blur

Tämähän kuulostaa varsin loistavalta näiden Gonintendon ja Arstechnican artikkelien perusteella.
Graafisesti tosi kivan näköinen ja musiikit miellyttää todennäköisesti, vähän arvelutti vaan taas nämä huonot arvostelut. Täytyy käydä hakemassa tänään peli kotiin. Toivottavasti vapaa lasku pitkin rinteitä ilman mitään tavoitteita onnistuu myös?
 
Vastaus: SSX Blur

peippo sanoi:
Tämähän kuulostaa varsin loistavalta näiden Gonintendon ja Arstechnican artikkelien perusteella.
Graafisesti tosi kivan näköinen ja musiikit miellyttää todennäköisesti, vähän arvelutti vaan taas nämä huonot arvostelut. Täytyy käydä hakemassa tänään peli kotiin. Toivottavasti vapaa lasku pitkin rinteitä ilman mitään tavoitteita onnistuu myös?

Onnistuuha tuo. Tavallaan jopa ymmärrän, että tästä pelistä on huonojakin arvosteluja, koska oppimiskäyrä on korkea, mutta tuntuu kuin arvostelijat eivät olisi edes vaivautuneet opettelemaan kontrolleja. Eli on se joka tapauksessa väärin. Tämänkin pelin kohdalla, uskomatonta kyllä, joudun kehottamaan uskomaan niitä parhaita arvosteluja. Eipä sillä kontrollien vaikeudella pitäisi paljoa olla väliä, jos ne ovat lopulta hyvät, mutta kyllä se kannattaa silti peliä ostaessa ottaa huomioon.
 
Vastaus: SSX Blur

Pyramidhead sanoi:
mutta tuntuu kuin arvostelijat eivät olisi edes vaivautuneet opettelemaan kontrolleja.
Eikö mielestäsi ole yhtään ristiriitaista, että toisaalta Wiitä hehkutetaan juuri siitä, että "uudella ohjaustavalla pelaaminen on helppo oppia", ja sitten toisaalta kritisoidaan arvostelua siitä, että ohjauksen vaikeasta opittavuudesta rokotetaan?

Sitäpaitsi, eikö pelin vaikeus ja ohjauksen vaikeus ole kaksi eri asiaa? Ensimmäinen on haaste, jälkimmäinen taas turhauttavaa. Minä ymmärrän oikein hyvin, että SSX:n pisteet tipahtavat, jos über-trickin tekeminen ei pitkälläkään harjoittelulla tunnu luonnistuvan. Ainakin joissain peleissä tuntuu olevan niin pirun vaikeaa saada peliä rekisteröimään jotain liikettä, ja se kyllä nakertaa sitä pelaamisen hauskuutta.
 
Vastaus: SSX Blur

jryi sanoi:
Eikö mielestäsi ole yhtään ristiriitaista, että toisaalta Wiitä hehkutetaan juuri siitä, että "uudella ohjaustavalla pelaaminen on helppo oppia", ja sitten toisaalta kritisoidaan arvostelua siitä, että ohjauksen vaikeasta opittavuudesta rokotetaan?

Sitäpaitsi, eikö pelin vaikeus ja ohjauksen vaikeus ole kaksi eri asiaa? Ensimmäinen on haaste, jälkimmäinen taas turhauttavaa. Minä ymmärrän oikein hyvin, että SSX:n pisteet tipahtavat, jos über-trickin tekeminen ei pitkälläkään harjoittelulla tunnu luonnistuvan. Ainakin joissain peleissä tuntuu olevan niin pirun vaikeaa saada peliä rekisteröimään jotain liikettä, ja se kyllä nakertaa sitä pelaamisen hauskuutta.[/QUOTE


Hetkonen, tässä on kyllä nyt kaksi eri peli"genreä" eli helposti lähestyttävät ja sitten ne joihin täytyy panostaa. Miksi wiille ei saisi tehdä pelejä jotka ovat suunnattuja HC-pelaajille? Niitä helppoja pelejä on pilvin pimein jo markkinoilla wiille. Itse ostin konsolin osittain sen takia että pääsee pelaamaan pelejä joissa on syvyyttä. Siis kontrolleissakin. Arvosteluja lukemalla tiedän että oppimiskynnys on korkea Blurissa mutta peli on myöskin ihan pirun palkitseva ;) Ja se on hienoa. Eikä tuo ubertrikkien tekeminen youtuben videoissa kovin mahdottomalta näytä.
 
Vastaus: SSX Blur

jryi sanoi:
Eikö mielestäsi ole yhtään ristiriitaista, että toisaalta Wiitä hehkutetaan juuri siitä, että "uudella ohjaustavalla pelaaminen on helppo oppia", ja sitten toisaalta kritisoidaan arvostelua siitä, että ohjauksen vaikeasta opittavuudesta rokotetaan?

Ei kaikkia Wiin pelejä ole tarkoituskaan oppia helposti. Wiille on selkeästi eri tyyppisiä pelejä. Jotkut ovat noita joita on helppo oppia. Kaikki eivät. Ja se on vain hyvä asia. Muuten HC-pelit jäisivät aika vähälle. Nintendo lupasi sekä helppoja uusille pelaajille sopivia pelejä että HC-pelaajille tarkoitettuja. Kyllähän sinä tämän oikeasti tiesit. Eikö niin?

Sitäpaitsi, eikö pelin vaikeus ja ohjauksen vaikeus ole kaksi eri asiaa? Ensimmäinen on haaste, jälkimmäinen taas turhauttavaa. Minä ymmärrän oikein hyvin, että SSX:n pisteet tipahtavat, jos über-trickin tekeminen ei pitkälläkään harjoittelulla tunnu luonnistuvan. Ainakin joissain peleissä tuntuu olevan niin pirun vaikeaa saada peliä rekisteröimään jotain liikettä, ja se kyllä nakertaa sitä pelaamisen hauskuutta.

Ei SSX Blurin vaikeus tule kontrolleista. Ei sen jälkeen kun ne on oppinut. Juuri äsken tein über-trickkiä über-trickin perään tuosta vain. Nyt voin muutenkin jo sanoa, että kontrollit ovat selkärangassa. Parin tunnin pelaaminen meni siihen, että oppi pelaamaan ihan hyvin ja toinen mokoma, että ne ovat selkärangassa. Ei se nyt niin paljoa ole vaadittu.

Itseasiassa nyt kun peli on hallussa niin täytyy aikasemmasta kokemuksesta sen verran korjata, että jopa temput on mukavampi tehdä wiimotella kuin padilla. Ne tuntuivat aluksi aika päälleliimatuilta, mutta nyt ne on todella mukava tehdä noilla liikkeillä. En kyllä palaisi enää padiohjaukseen. Tällä hetkellä tämä vaikuttaa parhaalta SSX:ltä. Siinä olisi kyllä arvostelijoille mietittävää.
 
Vastaus: SSX Blur

Oon jo jonkun aikaa miettiny että onko ostamisen arvonen peli ku en oo mistään päässy lukeen arvosteluja, mut näiden kommenttien jälkeen taidan heti mennä kauppaa ostaan. Hommasin ton SSX on Tourin aikanaa gamecubelle ja ite aineskii tykkäsin et josko tulis tätäkii vähän pitempään pelattuu ku muutama tunti.
 
Vastaus: SSX Blur

Kaikkien pelkojen jälkeen SSX Blur osoittautuikin vallan mainioksi peliksi, kiitos sille, että tuon ohjaimen kallistamis kääntymis jutun sai pois päältä.
 
Vastaus: SSX Blur

FindRb sanoi:
Kaikkien pelkojen jälkeen SSX Blur osoittautuikin vallan mainioksi peliksi, kiitos sille, että tuon ohjaimen kallistamis kääntymis jutun sai pois päältä.

Mitä? Saako sen pois päältä? Ei sillä että haluaisin, mutta enpä ole huomannut. Muutenkin tuo kallistaminen on ohjauksen onnistunein elementti mielestäni. Muissakaan kontrolleissa ei ole juurikaan vikaa, mutta tuo on selkeästi se suurin yksittäinen elementti mikä tekee pelaamisesta hauskempaa kuin ennen.
 
Vastaus: SSX Blur

Joo, Nunchakulla kallistelu toimii kyllä todella hyvin ja tuo ihan oman fiiliksensä, itelle parhaan tuntuman antaa kallistelun säätäminen 100% Nunchakulle, kannattaa kokeilla. Samoin Uber Trickit alko luonnistua parin tunnin opettelun jälkeen ja aika nopeesti liikkeen tekeminen toikin jo reilusti lisätunnelmaa.
 
Vastaus: SSX Blur

On kyllä erittäin hyvä peli. Löysin eilen käytettynä suht huokeaan hintaan ja tulihan sitä jo tunti jos toinenkin pelattua. Kontrollit toimivat loistavasti ja pelissä näyttäisi olevan tekemistä hyyyvin pitkäksi aikaa, mikäli suurimman osan pikkuekstroista ja eri kisoista aikoo kaivaa esiin.
 
Vastaus: SSX Blur

Noniin. Löysi tiensä pelihyllyyn vihdoin :)

Edelliset SSX:t on puhki tahkottu PS2:lla. Tässä pelotti maininnat ohjailun vaikeudesta.
Onneksi ohjaus olikin hyvin intuitiivista ja helppoa. Hetken aikaa hypyt tuntui hiukan hankalilta ennen kuin tajusi että A-napilla onnistuu ponnistus..

Ykkös-rinteen mäet meni ekalla yrittämällä läpi kultamitalin arvoisesti. Nyt kakkosta läpi - ehkä kohta täytyy harjoitella joku über-tricki..

Miinus täytyy antaa musiikki-puolesta, edellisiin verrattuna täysin onneton ja ärsyttävä. Onneksi saa pois päältä.
 
Ylös Bottom