Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SSX [PS3/X360]

Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Demossa Race It -rata tuli kokeiltua. Temppukisa on vielä testaamatta, sillä en onnistunut sitä ensin löytämään. Toivottavasti vuorissa löytyy sopivasti vaihtelua varsinaisessa pelissä. Muutama arvostelu ja pelanneiden kommentti tästä pitää katsella vielä ennen ostopäätöksen lopullista tekemistä, mutta näillä näkymin tulee tämä hankittua.

Ootko siis boxilla pelannut sitä demoo? millonkoha se tulee sitte ps3:lle storeen... :confused: vissiin aina keskiviikkona päivitellään EU storea.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

SSX3 oli vanhan xboxin lempipelejä, joten eilen ryntäsin intoa puhkuen testaamaan uuden SSX:n demoa. Alku oli ihan lupaava, sillä temppuilun opettaminen oli toteutettu varsin mukavasti. Siinä vaiheessa kun päästiin oikeasti lumelle meinasi päästä itku: lautailijan ohjaus lumella tuntui äärimmäisen kiikkerältä ja jotenkin painottomalta. En tiedä onko aika kullannut muistot ja muistan SSX 3:n olleen parempi kuin se olikaan, mutta muistelen että aluksi arveluttanut täysin ylilyöty temppuilu voitti puolelleen nimenomaan loistavalla pelattavuudellaan.

Tämä putosi kyllä demon perusteella hankintalistalta odottamaan arvosteluja ja mahdollista alelaarihankintaa. Toivottavasti ensireaktioni on väärä.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

^ Uskaltaako sitä ees kokeilla demoa, ku on jo ennakkovarattu...Tulee paha mieli ku haukutte pelin heti :(
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Suhtaudun suurella varauksella tähän peliin. Ymmärrän edellisen sukupolven vuoksi tämän tuomisen nykyajan konsoleille, mutta haluaisin tässä pohtia hieman snoukkapelejä muutenkin.

Aloitetaan PS1 ajoista ja Cool Boardersista. Kuka muistaa? No, tämä sarjahan oli aika arcadea, mutta nuo satojen metrien ilmalennot oli jätetty pois. Sarjan kolmas osa oli mieleiseni, edelleen mielestäni vahvin suoritus Cool Boardersissa. Miksi tämä toimi? Koska Tony Hawk - siksi. Kontrollithan olivat lähestulkoon samalla logiikalla ja tämä jo hyväksi todettu ohjaus oli helppo tuoda lumilautailuun.

Väliin puski sitten SSX sarja siirryttäessä PS2:lle, kontrollit uusittu, temput huimempia, lautaa koko ajan irti jaloista ja pyöritellään miten sattuu. Tämä meni jo mielestäni osastolle, jossa lumen olisi voinut korvata joku tulevaisuuden ihme hoverboard rata rakettilautoineen tms. Snoukkafiilis katosi nopeasti. Vaikka Cool Boardersit tarjosivat myös aika arcadea, SSX sarja meni jo aivan liian yli megalomaanisella olemuksellaan. PS2:lla Cool Boardersin "soihtua" kantoi 2001 julkaistu Shaun Palmer's Pro Snowboarder, jossa nämä Tony Hawk näppäimet oli taas palautettu ja vaikka peli oli itsessään hieman mielikuvitukseton, oli se silti vakaa, vahva ja hyvä snoukkapeli PS2:lla.

Tämä arcademainen extremeurheilulajien valta häipyi vasta nykyisellä sukupolvella Skate pelisarjan myötä. Ensimmäistä kertaa kontrolleihin saatiin intuitiivinen, hauska ja muuten vaan toimiva kontrollimaailma, joka mahdollisti realistisemman skeittikokemuksen. Sarjan alamäki tosin alkoi kolmannen osan kohdalla ja tiimi on ilmeisesti hajonnut, joten jatkosta ei ole tietoa. Noh, tämähän vaikutti kuitenkin sen verran snoukkamaailmaan, että Shaun White Snowboarding oli julkaistava. Nyt oli otettu oppia Skate sarjasta, mutta menty metsään vaihtamalla tärkeitä osia kontrollien logiikassa ja peli jäi torsoksi siitä, mikä sen potentiaali oli. Kysymys heräsi, että missä se kunnon skate tyylin snoukkapeli on? Muistelkaa Skateista kaikista suurimmat ilmat niillä big air radoilla. Fun Track ja Danny Way's Hawaiian Dream. Toimisivat loistavasti snoukkapelissä sama vaikeusaste sekä kontrollit (kickflipit yms. unohtaen tietenkin). Black Boxin Skate moottorille olisi käyttöä. SSX puskee nyt takaisin tuolla "avaruusmenollaan" ja allekirjoittanut on erittäin skeptinen videoiden perusteella. Demon varmaan latailen tänään ja kokeilen. Kesän THPS HD versioita odotellessa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Minua tässä uudessa häiritsi eniten pelin rakenne. Käsittääkseni siis pelissä ei ole vapaata lasku moodia ollenkaan, vaan aina kun menet rinteeseen on joku kilpailu päällä.

Esim Amped sarjassa ja tais olla ainaki SSX 3ssa menit rinteeseen laskeskelemaan ja osallistuit kilpailuihin ja muihin tapahtumiin rinteisiin sijoitetuissa pisteissä. Siinä sivussa sai tutkia laajoja rinteitä ja kikkailla vapaasti.

Demon ja IGN:n live streamin perusteella rinteet ovat paljon ahtaampia ja sellanen mielestäni lumilautailulle ominainen yksinkertainen hauskanpito puuttuu kokonaan.

En osta.

Edit. Ja tosiaan itsekin toivoisin snoukka peliä sen alkuperäisen Skaten pohjalta.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Demoa testattu ja ihan mukavaa, mutta ei päätä huimaa. Viimeksi olen pelannut snoukka peliä ps1:llä kauan sitten...Paljon kivoja hyppyreitä ja reilejä joissa temppuilla. Tuleekohan toi "MAC" niminen hahmo myös sitten koko versioon samantien kun kutsui kaverin mukaan demoon? En tiedä pitäskö perua varaus ja odottaa hinnan laskua, onhan sieltä tulossa muitakin kiinnostavia pelejä.:eek:
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

...

Tämä arcademainen extremeurheilulajien valta häipyi vasta nykyisellä sukupolvella Skate pelisarjan myötä. Ensimmäistä kertaa kontrolleihin saatiin intuitiivinen, hauska ja muuten vaan toimiva kontrollimaailma, joka mahdollisti realistisemman skeittikokemuksen. Sarjan alamäki tosin alkoi kolmannen osan kohdalla ja tiimi on ilmeisesti hajonnut, joten jatkosta ei ole tietoa. Noh, tämähän vaikutti kuitenkin sen verran snoukkamaailmaan, että Shaun White Snowboarding oli julkaistava. Nyt oli otettu oppia Skate sarjasta, mutta menty metsään vaihtamalla tärkeitä osia kontrollien logiikassa ja peli jäi torsoksi siitä, mikä sen potentiaali oli. Kysymys heräsi, että missä se kunnon skate tyylin snoukkapeli on? Muistelkaa Skateista kaikista suurimmat ilmat niillä big air radoilla. Fun Track ja Danny Way's Hawaiian Dream. Toimisivat loistavasti snoukkapelissä sama vaikeusaste sekä kontrollit (kickflipit yms. unohtaen tietenkin). Black Boxin Skate moottorille olisi käyttöä. SSX puskee nyt takaisin tuolla "avaruusmenollaan" ja allekirjoittanut on erittäin skeptinen videoiden perusteella. Demon varmaan latailen tänään ja kokeilen. Kesän THPS HD versioita odotellessa.

Allekirjoitan täysin. Itsekin toivonut juuri tuollaista Skate-kontrolleilla toimivaa snoukkapeliä. Tuntuma samanlainen kuin juuri vaikkapa Skate 2:n megaparkissa (unohdin sen nimen). Voi kuinka siistiä siellä onkaan aina laskea siitä ensimmäisestä hyppyristä ja vetää kunnon airit, pitäen silti sen realistisen tuntuman mukana.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

SSX on, ja on aina ollut täyttä arcadea. Olisi suorastaan raivostuttavaa jos siitä luovuttais.
Eri lajeista on tehty erilaisia arcade versioita, joista osa on jopa todella onnistuneita ja hauskoja.
SSX:n vertaaminen "realistiseen" lautailuun on kun vertaisi Burnout Paradisea Forza neloseen.

Demon perusteella se vanha meininki on saatu hyvin talteen. En muista millon olis demo koukuttanu
niin pahasti että menee useita tunteja sen parissa. Varsinkin Race tilaa tuli kellotettua
kavereiden kanssa useampi tunti, ja suorituksen hiominen kohti täydellisyyttä oli hauskaa.
Temppuilu on aina ollut juuri näin kreisiä ja ylilyövää. Kaikille tämä ei tietenkään maistu.
Ottakaa ihmiset silti huomioon, että monipuolisuutta tarvitaan pelirintamallekkin.

Viimosena vielä maininta kaikille näille "haluan tuntea itseni snoukkaajaksi" tyypeille.
Noin vuosi sitten euroopassa kauppojen hyllyille saapui Stoked: Big Air Edition,
joka on enemmän realistiseen lautailuun suuntaava. Itseltä löytyy kyseinen
peli hyllystä ja siinä sitä monipuolisuutta piisaa. Vuoria on useita, rinteitä kiitettävästi,
temput ja hypyt tehdään stikillä, sääolosuhteet heittää rinteille puuteria muuttaen rinteen ominaisuuksia,
helikopterilla pääsee lentelemään ja droppaamaan vapaasti minne tahtoo jne. jne. jne...
"Realisista" lautailua on kyllä tullut markkinoille ja varsinkin Stoked oli todella aliarvostettu.

Loistavaa että arcadelautailuakin tuotiin vihdoin takasin valokeilaan.
Monet kaverit on tykänny ja ei kyllä malta odottaa, että saadaan porukka kasaan ja
pääsee kunnolla tuon SSX:n makuun. Onneksi demo pitää pahimpia odotuksen oireita kurissa :)
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Siis jos tässä sais noi super über temput pois. Nopeutta puolet pois, ja tota pyörimisnopeutta varmaan 5 kertaa vähemmän, niin täähän ois ihan huippu peli.

Ainahan nää SSX pelit on vähän tällässii ollu mutta tuplakorkki tasaselta menee jo ihan naurettavaks.

Onneks sentään vapaalaskussa sitte saa nauttia siitä laskusta. Eihän noissa kisoissa ees nää että mitä se tekee siellä ilmassa kun pyörii sellasta vauhtia. Saattaa johtua kyllä kuumeestakin.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Aijai, itselle demosta jäi päällimmäisenä iso pettymys.

Jos jotain hyvää hakee, kentät on todella mageita! Täydet pisteet noista kahdesta, joita tuli kokeiltua! Ja mukava nähdä, että alun synkistely trailereiden jälkeen on saatu talteen sitä hyvää SSX-fiilistä, mikä oli PS2 aikoihin.

Mutta siihen se sitten jääkin. Suurin vitutuksenaihe on ehdottomasti kontrollit, jotka ovat itselle aivan liian monimutkaiset tälläiseen arcadehupailuun. Viimeksi siis SSX3 pelanneena, pidin enemmän siitä, että kun painaa mitä tahansa nappeja pohjaan niin kaveri tekee aina jotain erilaisia grabeja. Nyt joutuu perkele tekemään jotain street fighter comboja, että kaveri tekee jotain muutakin kuin meloonia. Välillä tulee kelattua taaksepäin vahingossa, enkä mä ole perkele vielä edes sitä boostia löytänyt! No, pakkohan se on jostain löytyä sekin nappi...

Toisekseen myös tuo lautailijan ohjaaminen tuntuu vähän liian kevyeltä. Lisää jämäkkyyttä ja fiilistä, että siellä rinteessä tosiaan ollaan. Liian heppoinen on ohjattavuus. Ja jotenkin temppujen ländääminen tuntui parin runin aikana vähän liiankin helpolta.

Ehkä mä olen vaan juurtunut siihen vanhaan aikaan, eikä tälläinen vanha enää opi uusia temppuja. Mutta hyllylle jää tämä peli, valitettavasti. Ei tällä ohjauksella.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

^ Harjottelu tekee mestarin, R2 pohjaa niin tulee boosti ja ei ole temppuja pakko tehä sillä tatilla (vai onko?) olihan siinä myös ne napit joista tekee samoja liikkeitä ku tattia liikuttaessa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Aaa, tuolla olikin asetuksissa mahdollista valita standardin ja classicin väliltä! Ainakin vähän helpottaa, tosin vielä kun tuo tekisi spinit tatista, eikä pelkästään ristiohjaimesta...
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Ihan hauskaltahan tämäkin vaikuttaa, mutta kyllä täälläkin kaivataan Skate tai Amped 3 tyylistä realistisempaa snoukkapeliä. Olisin aika fiiliksissä jos joku onnistuis tekemään pelin jossa kisamuotoina olis tutut slopestyle, big air ja pipe. Mahdollisesti joku rail jam vois olla lisärinä. Tempuissa pisteisiin vaikuttais muukin kun järjetön vispilänä pyöriminen, että aina se tuplakorkki1440 ei voittais vaan esim. bs900 bounatulla gräbillä arvosteltais paremmaksi. Kaikkia pelimuotoja pystyis pelaamaan "free skatena" ja pystyis kikkaileen kaikkea hauskaa.

Aika monta vuotta elettiin Tony Hawkin valtakautta ennen kuin Skate tuli ja kiilasi kärkeen, tapahtuiskohan lumilautapelien osalta vielä joskus sama? :)
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Ensimmäinen ps2 peli itellä oli juurikin ssx ja kolmosta tuli hakattua puoli lapsuutta (tai noh heh en kyllä vieläkään aikunen ole). Tunti demoa pelailtu ja itse ainakin pidän aivan järettömästi.

Paljos muute ootte saanu bulldogissa? 14,39milj. itellä :p

EDIT: Ja IIISO plussa että saa klassiset kontrollit noitten uusien nihkeitten tilalle

EDIT2: Valitetattavaa on juurikin tuo ohjauksen outo tuntuma, oli se ssx 3:ssa parempi. Ja temppujen vaihtaminen ilmassa on jotenkin oudompaa kun joutuu ensiksi päästämään kaikista napeista irti ja sitten vaihtamaan uuteen yhdistelmään.

EDIT3: JT2 oma paras 02.11.66
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Mielummin pelaisin tätä peliä:
SSX 3 (HD) - Snow Jam - YouTube

-Tuntuma parempi
-Vauhti parempi
-Tempuissa on vielä jotain tolkkua
-Grafiikka lähes sama (jopa parempi :confused:)
-Rinteet hyvät ja ympäristö hienomman näköistä.

Eli demo oli käsittämätön pettymys.

-Pyörimisnopeus lyöty täysin överiksi
-Grafiikka (Lumi,, tekstuurit jne.) ei vakuuta
-Mitä oikeasti uutta?
-Todella kiikkerä ja kevyt liikkuminen ja pelituntuma

Täytyy sanoa, että SSX 3 näyttää houkuttelevammalta kuin tämä uusi.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

En kyllä ymmärrä jengin negatiivisuutta tätä demoa kohtaan. Mitä porukka oikein sitten odotti tältä? Tämä on juuri sitä samaa SSX meininkiä jota ainakin itse tältä juurikin odotin. Plussana vielä se että nyt kontrollit ovat huomattavasti paremmat (ei tarvitse enää tuskailla dpadin kanssa). Onhan tuo kontrollointi kiikkerää, mutta hetken harjoittelun jälkeen ymmärtää myös sen pointin. Peli on sen verta hektistö menoa, että tässä on pakko olla kiikkerät kontrollit nopeita liikkeitä varten. Ei sitä tattia tarvitse kokoajan täysillä kääntää :)

Mahtavalta tuntuu ja nyt on piiiitkä viikko edessä :)
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Voiko tuota vaikeustaso vaihdella tässä demossa tai koko pelissä..tuntuu vaan pirun vaikeelta voittaa noi botit :eek:
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]


Aijai! Nyt kun tuon klipin katsoi niin huomaa joitain, joita kaipaisi tähän tulevaan.

Nuo listaamasi asiat menee jo överiksi, mutta siitä vahva sama, että voisivat edes hieman realistisempaa otetta ottaa tuon spinipyörimisen kanssa. SSX3 tuo balanssi oli mielestäni kohdillaan.

Toinen moitittava tässä uudessa SSX on reilaaminen, nythän tuossa reilissä pysyy vaikka olisi minkälaiset koukerot edessä ja voi kikkailla huoletta ihan mitä vaan, eikä ole vaaraa että tippuisi. Vanha systeemi takas, missä pitää tasapainotella! Minusta vähän typerää, että tuota on helpotettu noin paljon.

Ja grafiikoista olen todella erimieltä. Minusta nämä uudet rinteet olivat todella siistejä.

Mitä uutta? Tähän voisin todeta vanhan sananlaskun "Jos mekaniikka toimii, älä korjaa"
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Voiko tuota vaikeustaso vaihdella tässä demossa tai koko pelissä..tuntuu vaan pirun vaikeelta voittaa noi botit :eek:

En usko, ei muissakaan äsäsäxissä voinut muistaakseni.

Eihän ne botit ollut edes hankalia, pari runia ja jäivät jo taakse
 
Ylös Bottom