Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SSX [PS3/X360]

Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

En usko, ei muissakaan äsäsäxissä voinut muistaakseni.

Eihän ne botit ollut edes hankalia, pari runia ja jäivät jo taakse

Justiinsa...en minä ainakaa voittanu paitsi sen vikan, vaikka boostailin usein?
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Moi! Tulin pelastamaan päivänne ja kertomaan tuntemattomasta snoukka pelistä nimeltään Supreme Snowboarding. Peli on suomalaisten vuonna 1999 tekemä peli ja se on kirkkaasti paras lumilauta peli ikinä. Skatesta tuttu alastulon korjaus ja kaikki mukana ja muutenkin todella sulavat hypyt jne. Mitkään kiitokset ei riitä, joten nauttikaa vaan pelistä. :p

Oon tehny pikku videon tästä pelistä jopa sen legendaarisuuden takia. Pakko levittää tätä ilosanomaa!!!!

[video=youtube;9VEVwPvGG_s]http://www.youtube.com/watch?v=9VEVwPvGG_s[/video]

Täältä saa demon. Ottakaa se Limited edition, ni ei tarvii imuttaa addoneja tai mitään erikseen. Onnea koko version metsästykseen!

supreme-snowboarding.tk
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Justiinsa...en minä ainakaa voittanu paitsi sen vikan, vaikka boostailin usein?

Tee temppuja, älä jokasesta hyndästä hyppää. Vedä siitä ekasta joku tripla korkki tai paljon se sitte pyöriikään. Sitte vedät sen alun sieltä vasemmasta reunasta, sun pitäis mennä siinä jo helposti ykköseks.

Sain tossa just molemmista kultaa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Omalla tavallaan tässä on todella paljon SSX-henkeä, mutta...

En kyllä muista, että temppujen landaaminen olisi ollut näin helppoa aiemmissa. Tässähän ei tarvitse katsoa spinnejään lainkaan, kunhan vaan päästää ajoissa irti nappuloista ja muistaakseni kyllä toimi eri tavalla aiemmin, sillä niissä piti mielestäni katsoa, kuinka paljon spinnaa ja missä vaiheessa päästää irti. Tässä on tehty turhan nopeaa spinnauksesta ja sitten on jouduttu helpottamaan landausta helvetisti. Tämä vie vähän pointtia eri trikeiltä, voi vaan spammata mitä haluaa.

On tämä toisaalta helvetin hyväntuntuinen, mutta toisaalta tuo spammi vie fiilistä pois. Kyllä tämä luultavasti menee kuitenkin hankintaan.

Musiikista pidän, samoin grafiikoista. Pelattavuus oli heti tuttua classic-kontrolleilla ja toimii todella hyvin.

Nämä "eihän tämä ole edes snoukkapeli" jutut ovat mielestäni turhia. Joku sanoi hyvin, että on sama kuin vertaisi Burnoutia Forzaan. Pelimaailmassa molemmille on tilaa. Muistan jo aikonaan yläasteella vai lukiossa, kun snoukkaintoilevat coolit tutut valittivat suunnilleen loukkantuneina, kuinka epärealistinen läppä SSX on. Pointti on perseestä, tämä on videopeli. Videopelejä voi olla arcadea ja voi olla realistista. Sama kuin olisin loukkaantunut NBA Jamista, kun se nyt ei ole sinnepäinkään, mitä se minun harrastamani laji on oikeasti, ei sellaisia pelejä saa tehdä! Noh, olin liikkeellä eri asenteella kuin nämä tutut ja pidin NBA Jamista helvetisti. Hyvä peli olisi mennyt sivu suun, jos olisi pitänyt jotain lajiuskovaista paskaa asennetta pitää ja nauraa tuolle epärealistiselle pelleilylle.

Joo, rant over. Tuli vaan takaumia sieltä kymmenen vuoden takaa näistä muutamista kommenteista..
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Kontrolleihin liittyen kannattaa lueskella niitä tutorialin ohjeita.
Temppujen tekemiseen voi käyttää perus painikkeita, vaikka ohjaisikin tikulla.
Asetukset ovat näin jo ihan defaulttina. Classic on tarkoitettu ainoastaan
niille, jotka haluaa D-Padia hieroa.

Kun tässä on noussu tätä vertailua vanhoihin SSX:iin, pakko sanoa, että
vanhoissa oli myös etunsa. Erityisesti tuo jonkun mainitsema ländääminen vaati
hieman enemmän taitoa, eikä pelkkä painikkeiden vapauttaminen toiminu.

Toisaalta uuden SSX:n etu löytyy tajuttoman hyvästä vauhdintunteesta
ja kunnon meiningistä. Ohjaus on herkkä, mutta siihen kun tottuu niin varsinkin
Race moodissa tämä ohjausmekaniikka toimii ajatusta paremmin. Temppuilussa
syvyyttä tuo kombottaminen ja reittien valinta, ei niinkään kuinka paljon sitä ohjainta puristelee.
Väittäisin että kyseessä on harvinaisen syvällinen peli, kunhan kunnolla saa jujusta kiinni.

Kaikki ne jotka ei ole täälä heittämässä lokaa loistavan pelin niskaan vois lisäillä postauksien perään
demossa kellotettuja tuloksia. Alotetaan esimerkillä

Race It: 1:57,43
Trick It: n.15,8 milj.

Jos ei usko, tai haluaa muuten vaan SSX aktiivisia tägejä listoille niin kaverikutsua tulemaan.
GT löytyy tosta sivusta.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Kyllä aikasemmissakin ländäys oli näin helppoa. SSX on tourissa se oli vielä helpompaa, siinä se pyörähti ainaki tuplanopeudella oikeeseen asentoon kun pääste napeista irti.

Nää uudet kontrollit on mahtavat! Noita gräbejä on hauska tehä tatilla.
Miinusta kyllä siitä että toi tekee napeistakin gräbin. Pari kertaa tullu menetettyy combo kun vetää tail pressii ja tulee tiputus ja se rupee indyy vetämään. :(

Toinen miinus siitä ettei noita reilitemppuja voi jatkaa ilmassa vaan se lopettaa ne automaattisesti kun reili loppuu.

Plussaa siitä että temput voi ländätä vaikka tattiia vielä vääns. Aiemmissa se pannutti jos piti nuolta vielä alas kun osu maahan, mutta tässä jätkä pysyy pystyssä jos tulee oikeessa asennossa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Joo toi vauhdintunne on ehdottomasti plussaa. Jotenkin toi spammaaminen vaan vie fiilistä, kun ei tarvi harkita temppujaan samalla tavalla ländäyksen vuoksi. Haaste tulee tosiaan vähän eri asioista, mutta en tiedä vielä onko se hyvä vai huono juttu.

Ehdottoman HC-pelihän tämä on silti, syvällinen ja taitoa vaativa. Ei vaan ainakaan vielä täysin SSX-fiilis tule, sellanen 80% vasta ehkä.

Classic-ohjaus on ainakin itselleni se ainoa oikea, ei jaksa alkaa opettelemaan uutta, kun vanha tulee lihasmuistista.

Trick itissä meni noin 22 miljoonaa. Paljon parempaankin on varmasti rahkeita, comboa sählään enkä muutenkaan muista kunnolla enää scoretuksen perusteita ja sääntöjä, miten temppuja kannatti varioida jne.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Miten oikein saatte race itissä alle 2min :O? Vaikka kuinka hioo reittejä ja miettii missä kohtaa vetää uber trickyt että saa maanopeutta mahdollisimman paljon mutta paras silti 2:03.93.

Trick itissä tuli 17,9milj. mutta jäi fiilus että paljon parempaankin on itsellä mahiksia

E: dulihan sieltä 19milliä
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Jotenkin toi spammaaminen vaan vie fiilistä, kun ei tarvi harkita temppujaan samalla tavalla ländäyksen vuoksi.
Mikä siinä ländäyksessä siis on ihmeellistä? Samanlainen kun aikasemmissa? Napeista irti ennekun osut maahan = ländäys. Ainaki toi pätee SSX 3:ssa ja on tourissa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Mikä siinä ländäyksessä siis on ihmeellistä? Samanlainen kun aikasemmissa? Napeista irti ennekun osut maahan = ländäys. Ainaki toi pätee SSX 3:ssa ja on tourissa.

Lienee aikakin kullannut jo vähän muistoja, mutta muistaakseni signature muuvit
tarvitsivat enemmän ilmaa ennenku kannatti lähtee kiskomaan. Myös muut temput
oli muistaakseni jokseenkin kankeampia. Kontrollitkin jonkinverran (joka puolestaan ei ollut hyvä piirre)

Tämähän siis vaikuttaa omasta mielestäni vain siihen kuinka paljon runeissa
vaikuttaa suunnitelmallisuus tempuissa. Nykyisellään vaikuttaa ehkä hieman
sekavalta, eikä kovinkaan suurta suunnitelmallisuutta vaadita. Lähinnä
pitää vaan muistaa mitä on tehnyt edellisessä hypyssä ja muistaa päästää
irti gräbeistä oikealla hetkellä.

Ite kyllä silti odotan tätä peliä kuin kuuta nousevaa, eikä oikeastaan mitään suoraan kielteistä
ole tullut vastaan. Sen verran löytyy vaan kilpailuhenkeä, että toivois suurempaa taito-elementtiä
temppuiluun, ettei alkais kyllästyttämään pidemmän päälle.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Joo kyllä kolmosessa piti enemmän ilmalentoa saada noihin uber temppuihin. Tässä uudessa näköjään voi lopettaa ne temput kesken joten landaus onnistuu paljon helpommin, kolmosessa joka kerta piti viedä liike loppuun asti. Esimerkiksi tässä uudessa voit tasaisella vetää noita lautairtijaloistatemppuja, kolmosessa ei ollut mitään mahiksia.

Tuohon taito-elementti juttuun että kyllä koviin pisteisiin ja aikoihin siltikin taitoa tarvii, eri tavalla vain kuin aikasemmissa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

En ole aiempia SSX:iä pelannut, joten odotin demolta paljon. Demo ei pettänyt, peli on mielestäni mahtava, aika outoa miten paljon peliä haukutaan täällä.
Jos jotain miinusta kuitenkin, niin kuten jo sanottu, landaus on liian helppoa. En tykkää miten voit mennä vaikka pää edellä maahan ja sitten päästää napista irti, niin tyyppi palautuu jaloilleen ennen maahan osumista.

Suurin miinus itselle on kuitenkin jaetun ruudun puuttuminen kokonaan. Se on tietääkseni ollut kaikissa aiemmissakin osissa, ja tässä kun ei taida olla edes kunnon nettipeliäkään? :/ Haamut löytyy, mutta kaipaisin kyllä samanaikaista kisailua niin, ettei kumpikaan ole mikään hologrammi, vaan voisi töniä toista ja niinpäinpois. Oh well, kyllä tämä silti tulee ostettua.

Mutta milloin se julkaisupäivä nyt onkaan? Otsikossa lukee 2.3, gigantin sivuilla taas 1.3. Se 2.3. varmaan se todennäköisempi? :3
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Mutta milloin se julkaisupäivä nyt onkaan? Otsikossa lukee 2.3, gigantin sivuilla taas 1.3. Se 2.3. varmaan se todennäköisempi? :3

1.3 on julkaisu Suomessa.

Joka tapauksessa peli tuli tossa ennakkotilattua jo vähän aikaa ennen demoa (en tiennyt, että demo tulee) ja odotukset on ihan kelpo lukemissa.
Ei mitään mahtipeliä ole tulossa, mutta ihan mukavaa varmasti ajanvietettä. Demo olisi voinut oll parempikin, mutta toisaalta huonompikin.

PS2 aikoinaan kyseistä sarjaa pelannut ja ihan kelpo menoa ja hyppyjä, joskin pelihahmo tuntuu vähän turhan köykäiseltä. Lisäksi näitä hyppyjä liikkeessä voi tehdä vähän miten sattuu pienistäkin hypyistä. Aikoinaan oli vähän parempi tuntuma ja se ettei ihan mistä tahansa voinut tehdä mitä tahansa liikettä. Lisäksi liike piti lopettaa ennen maahan tuloa tai kaatui luonnollisesti. Vähän myös tuo kieppuminen oli turhan nopeaa paikoin.

Mutta noin graafisesti ja kuitenkin tunnemmallisesti ja myös ihan pelillisestikin ihan hyvältä vaikuttaa ja hauskaa tulee olemaan. Ja temppukisassahan ei pärjää perus liikkeillä, mutta ainahan sitä voi tehdä vain perusliikkeitä noista hypyistä jos välillä tekee mieli vähän realistisemmin pelata.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 2.3.2012]

Juu juuri tuo, että saa olla pää ylösalaisin, kunhan päästää noin puoli sekuntia ennen ländäystä nappulat ja kaikki hyvin. Samoin eri temppujen vaatimat eri ajat oli aiemmin, nyt voi tehdä mitä temppua miten ja milloin haluaa. Ja saa hyppiä päin seiniä ja puita jne. Saa oikeasti tehdä töitä, jos haluaa kaatua.

Testasin SSX3 ja täytyy sanoa, ettei peli ole vanhentunut pätkääkään! Aivan käsittämättömän kova peli, pystyy pelaamaan jopa grafiikoiltaan ihan kevyesti tämän genin pelien seassa. Kyllä tämä uusi SSX silti henkisesti pitkälle tavoittaa edellisten osien tunnelmaa ja pelattavuutta ja pitkästä aikaa on vähän sellainen fiilis, että haluaa vain highscorea retry retry retry. Viime genissä varmaan puolet peliajastani oli retry retry retry pelaamista ja tässä genissä tuollaisia tapauksia on ollut aivan pari kolme. SSX aiheuttaa selvästi samaa reaktiota, eli kyllä peli selvästi on jo pelkän demon perusteella onnistunut. Saa nähdä vain, uskaltaako tätä ostaa. Voi olla, että hermoni eivät enää kestä sitä jatkuvaa ennätyksen tavoittelua. Todellinen ajantappaja peli tämä on, jos tämän hankkii.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Race it 1:22 !


e: oli joskus ssx 3 pleikka kakkosella ihan varmasti ostan tämän ! :)
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Wut?? Latailin ton demon aamulla ja yritin äsken pelata, mutta herjas "Disc is unreadable" erroria. Käynnistin boxin uudestaan, mutta vieläkin sama juttu. Yritän nyt ladata uudestaan.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Pikaisen testailun jälkeen jäi ihan hyvä maku. Viimeksi olen pelannut PS2:lla SSX 3:sta ja kyllä tuo nyt aika samalta vaikutti, jos oikein muistan. Varmaankin tulee jossain vaiheessa hankittua, mutta ennen sitä pitää kyllä iskeä SSX 3 vielä kerran tulille, oli se vaan niin hieno peli aikoinaan.
 
Ylös Bottom