Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Ocean: The Last Hope

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Legge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Huhhuhhuijaa... lopputekstit on nyt katsottu. Viimeinen bossi oli kyllä sellainen, että en muista milloin olisi viimeksi tuollaista taistelua missään ollut. Kyllä siinä nyt ainakin tunti meni, hahmonikin taisivat olla vähän alitasoiset. Parannusesineet ne vaan hupenivat hupenemistaan, ja lopulta voitosta sai kiittää yhtä kaikkien aikojen ärsyttävintä pelihahmoa, enkä edes tarkoita sitä pikkutyttöä. Viimeiset 25 minuuttia hoidin healerin hommia juuri tällä kaiken ratkaisseella hahmolla. Eivätpä koneen ohjaamat tyypit kovin nopeasti saaneet vahinkoa aikaiseksi, mutta ei siinä oikein muutakaan voinut, kun ei ollut enää varaa tappaa ainoaa Resurrection-kyvyn taitajaa. Pari kertaa oli Game Over melko lähellä, mutta niin se vaan vihdoin kaikui ilmoille tuo tuttu Achievement Unlocked -ääni, ja se kuulostikin hienommalta kuin aikoihin. Kaksi endingiä jäi katsomatta, joista toisen tiesin menettäneeni jo etukäteen.

Mitä ylipitkiin luolastoihin ja liian harvassa oleviin tallennuspisteisiin tulee, niin ainoastaan juuri tuossa pelin viimeisessä luolastokokonaisuudessa olisi saanut olla pari tallennuspistettä lisää. Ääninäyttelyäkään en lähde sen kummemmin moittimaan, kunhan vain unohtaa ne kaikkien tuntemat pari hahmoa. Juoni oli muutamissa paikoin kiinnostava ja koukuttava, mutta eipä kuitenkaan mikään erikoinen, toivottavasti ToV:ssa on tämä osuus paremmassa kunnossa. TLH:n juoni oli loppujen lopuksi aika laimea, eikä loppuvideotkaan oikeastaan yhtä kohtaa lukuun ottamatta oikein mitään suurempia tunteita herättäneet. Tunteista puheen ollen, pelin aikana sai kyllä naurahtaa ja hymyillä moneen otteeseen. Varsinkin monet kahden tai muutaman hahmon väliset Private Actionit olivat usein hauskaa katseltavaa. Hahmot olivat ihan kelvollisia. Mukaan mahtui pari kiinnostavaa, sekä pari sietämätöntä hahmoa, ja loput olivat sitten sellaista mitäänsanomatonta soossia.

Graafisesti TLH ei koskaan ainakaan häirinnyt minua. Toki oli useitakin kohtia, joissa selviä puutteita huomasi. Pelin parissa CGI-videossa huulisynkkaus ei ollut sinne päinkään, muuten se oli kohdillaan tyydyttyävästi. Alueet olivat kuitenkin suurimmaksi osaksi miellyttävän näköisiä, ja muutama valokuvaamisen arvoinen maisemakin tuli matkalla vastaan. Vähän elävyyttä niihin olisin kyllä kaivannut, kukat, puut ja ruoho olisivat ainakin voineet edes heilua tuulessa.

Taistelusysteemin ärsyttävin ominaisuus on se, että kun tiukassa paikassa vaihtaa hahmoa, niin se uusi ohjastettava onkin juuri juoksemassa jonkun toisessa päässä kenttää olevan vihollisen kimppuun, tai castaamassa jotain spelliä, eikä tuota toimintoa voi millään pysäyttää. Toinen suurempi puute on tietenkin kohteen vaihtamisen puuttuminen. Muutamassa viimeisimmässä bossissa olisi myös ollut mukava jollakin tapaa nähdä paljonko bossilla on HP:ta jäljellä. Muilta osin olen kuitenkin systeemiin tyytyväinen.

Pelin Soundtrack on täyttä laatua alusta loppuun yleisintä bossimusiikkia lukuun ottamatta. Kaikki kappaleet sopivat juuri niihin paikkoihin joissa ne soivat. Ehkä yhden lauletun kappaleen olisi voinut vielä lisätä, mutta eipä se välttämättä olisi oikein sopinut pelin tunnelmaan.

Kokonaisuudessaan kyllä ehdottomasti hintansa arvoinen peli, joka kilpailee boxin parhaan JRPG:n tittelistä. Sitten vaan tappamaan pari lisäbossia, nostamaan itseään ykköseksi Colosseumilla ja hankkimaan pari muuta achievementtia, sekä tietysti odottelemaan mitä ToV:lla on tarjottavana.

Eli enköhän Edgenkin tule saamaan ylivoimaiseksi.
Edgestä kyllä tulee pelin aikana tosiaan aika lailla ylivoimainen toisiin verrattuna, ellei sitten heitä poikaa kokonaan ulos taisteluista, mikä ei kyllä ole edes kovin järkevää, sillä sen verran tasapainoinen hahmo on kyseessä. Edgelle kun vielä tarjoillaan pelin aikana parhaat aseet ja taidot. Pelin alkupuolella Reimi oli minulla kyllä aivan ylivoimainen, mutta loppua kohden tipahti sitten ihan peräpäähän.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Edgestä kyllä tulee pelin aikana tosiaan aika lailla ylivoimainen toisiin verrattuna, ellei sitten heitä poikaa kokonaan ulos taisteluista, mikä ei kyllä ole edes kovin järkevää, sillä sen verran tasapainoinen hahmo on kyseessä. Edgelle kun vielä tarjoillaan pelin aikana parhaat aseet ja taidot. Pelin alkupuolella Reimi oli minulla kyllä aivan ylivoimainen, mutta loppua kohden tipahti sitten ihan peräpäähän.

Tuosta olen kyllä omalla kohdallani eri mieltä itselläni molemmat ovat suurinpiirtein samoilla leveleillä (~160) kummallakin kaikki skillit täysillä ja lisäksi Edgellä on vieläpä paremmat varusteet kuin Reimillä mutta saan Reimiä ohjastamalla tapettua vihut paljon nopeammin kuin jos ohjastaisin Edgeä, tämä siis normaali matseissa joissa on useampi kuin yksi vihu, ei sillä että Edgekään huono olisi, mutta ei kyllä omasta mielestäni ylivoimainen. Taisteluissa pärjäämiseen vaikuttaa enemmän koko partyn valinta kuin jokin yksittäinen hahmo esim. Edgenkin voi helposti korvata vaikka Arumatilla tai Meraclella tai Reimin voi korvata Bacchuksella jne.

Kuten aiemmin tuolla jo mainitsin, että Reimi on mielestäni ylivoimainen itseohjattuna niin tämä on vain omakohtainen kokemus ja perustuu lähinnä monien vihulaisten yhtäaikaiseen hallintaan, skilleihin ja omiin mieltymyksiin. Toki tämähän on vain mieltymys/tottumus kysymys, eikä pelistä löydy ns. ylivoimaista hahmoa jota ei voisi korvata jollain toisella.

Omalla kohdallani tuo Edgen ongelma on lähinnä siinä etten ole löytänyt sille kunnon ketjutuksia noihin skilleihin menee ns. seuraava skilli lähes aina hukkaan kun vihu makaa kanveesissa edellisestä skillistä toisin esim. Reimillä olen pystynyt ketjuttamaan 5 skilliä joista jokainen osuu ja yksi näistä osuu joka ikiseen vihulaiseen kentällä. Ei sillä kyllähän Edgelläkin näin voi tehdä että ei mene skillit ohi mutten vain ole löytänyt järkeviä ketjutuksia vaikka Edgeä ohjastinkin lähes koko pääpelin ajan ja siirryin kokonaan Reimiin vasta ensimmäisen bonusluolaston aikana.

Asiasta kolmanteen, ei tuo parantajien tekoäly ole kyllä ihan kohdallaan, olen laittanut kaikki hyökkäys skillit pois päältä ja jättänyt vain parantavat niin esimerkkinä jossa kaksi hahmoista on kuolleena ja yhdellä on hp:t keltasella niin parantaja heittää ennemmin elossa olevalle jonkun buffin, kuin herättää jo kuolleen henkiin tai parantaa hahmoa jolla on hp:t vähissä. Ja vaikka laittaisi vielä nuo buffi skillit pois päältä niin tuntuu, että silti parantaja pihtaa hiilaus loitsujen käytössä.

Tuosta olen kyllä omalla kohdallani eri mieltä itselläni molemmat ovat suurinpiirtein samoilla leveleillä (~160) kummallakin kaikki skillit täysillä ja lisäksi Edgellä on vieläpä paremmat varusteet kuin Reimillä mutta saan Reimiä ohjastamalla tapettua vihut paljon nopeammin kuin jos ohjastaisin Edgeä...

Asiasta kolmanteen, ei tuo parantajien tekoäly ole kyllä ihan kohdallaan...

Minullahan nuo hahmot ovat tosiaan suunnilleen 100 tasoa alempana, joten kokemukseni perustui siihen, ja siis tarinan läpipeluun aikana vastaan tuleviin varusteisiin ja taitoihin. Ehkäpä "ylivoimainen" on silti vähän liioittelua.

Ylipäätänsäkään ei tuo tekoäly ole kovin korkealla tasolla, mutta parantajissa se kyllä näkyy ehkä kaikkein selvemmin. Senpä takia juuri oli pakko itse parannella tuossa viimeisessä bossissa, kun tekoälyn ohjastuksessa meni parantaja kuolemaan jatkuvasti, tai ainakin se yksi tietty siivekäs parantaja. Jostain syystä toinen pysyi paljon paremmin hengissä, vaikka kaikki ominaisuudet olivat kummallakin aika lailla samat. Varmaankin oli vain sattumaa.

Minullahan nuo hahmot ovat tosiaan suunnilleen 100 tasoa alempana, joten kokemukseni perustui siihen, ja siis tarinan läpipeluun aikana vastaan tuleviin varusteisiin ja taitoihin. Ehkäpä "ylivoimainen" on silti vähän liioittelua.

Ylipäätänsäkään ei tuo tekoäly ole kovin korkealla tasolla, mutta parantajissa se kyllä näkyy ehkä kaikkein selvemmin. Senpä takia juuri oli pakko itse parannella tuossa viimeisessä bossissa, kun tekoälyn ohjastuksessa meni parantaja kuolemaan jatkuvasti, tai ainakin se yksi tietty siivekäs parantaja. Jostain syystä toinen pysyi paljon paremmin hengissä, vaikka kaikki ominaisuudet olivat kummallakin aika lailla samat. Varmaankin oli vain sattumaa.

Samainen siivekäs parantaja on myös ollut omana päänsärkynäni eikä enää viitsisi toista parantajaakaan rueta treenaamaan kun ovat abouttia rallaa tasolla ~70. Minulla ongelma on siinä että parantaja ei paranna vaan seisoo tumput suorina taktiikkana siis "stay away from trouble" eipä siinä muuta, mutta kyllä turhauttaa kuolla sen takia kun tekoäly ei osaa parantaa.

Tuli hirvee probleema:

Olen siellä Cardianon mothershipissä 2b tasolla, ilmeisesti ihan lopussa kun kartan mukaan misää ei ole enää ove minnekkään.

Mutta nyt törmäsin oveen joka tarvii avainkortin jotta siitä pääsee läpi, avainkortti on jäätynyt kiinni yhden Cardianonin rintaan ja saan sen irti jos nostan lämpötilaa kylmähuoneessa. Se tapahtuu käyttämällä salamasormusta sihen yhteen konsoliin mutta ongelmani on siinä että sormuksessani ei ole enää yhtään chargea jäljellä :eek:

Joten nyt pitäisi jotenkin hiffata että miten sen sormuksen saikaan ladattua. Ärsyttäisi lähteä pois tuosta mestasta juuri kun ilmeisesti bossi on oven on toisella puolella ja pääsisin tarinassa eteenpäin.

any ideas?

Edit: nevermind, tajusin ite :D

Olin muuten samas kohdas jumis, ja aivan perhanan ärsyttävä paikka; ruma ku mikäki, vihasin niitä sähköesteitä, vastustajilla oli perhanasti ärsyttäviä iskuja joita ei voinut väistää yms..

No eniveis, tarinaspoilereita:
Jostain syystä rupes ärsyttämään ihan perhanasti kun
Edge anto sille sotilastädille sen energiakristallin.. Oikeesti, nyt jotain logiikkaa tähän: jos sä oot ite päässy todistaan kuinka typeriä kyseisen galaksin ihmiset ovat, niin MIKSI pitää antaa joku tajunnan ylittävä energianlähde tuntemattomalle sotilasämmälle joka on jo yhden ystäväs vanginnu? Jotain järkee nyt tähän puuhaan :D
Jostain syystä olin ilonen kun Edge rupes kyseisestä asiasta angstaamaan.

No oli miten oli, nyt päästiin seuraavalle planeetalle, ja apaut 20h peliaikaa takana. On nyt tullut todettua, että Reimi on mukavin hahmo pelata: tappelut on kaukoaseiden myötä varsin mukavia kun ei koko ajan tarvi ressata heittääkö se vihu jonkun ikivihattavan crit. combon tuhoten mun bonus boardin, ja Crit. attack skillin myötä Critical Finishejä saa aika helposti. Itse asias parhaimmillaan tullut 4 critical finishiä yhden tappelun aikana pelkkää Aata hakkaamalla. Hyvä peli ollut tähän mennessä, viimesimmästä bossistakin oli jo vähän haastetta vaikka sitä tuli jonkin verran grindailtua.

Joo olin kans siin kyseises kohdas niinku et
wtf Edge... mikä ihmeen aivopieru sille tuli ku menee tolleen tekee

Ja sit se jatkumo siit viel et "hei joo seuratkaa mua ja menkää tohon yhteen huoneeseen kaikki" *naks ovi kiinni* MUAHAHAHA huijasin teitä!

Edgen angstaaminen on kohtuu naurettavaa :D Ehdin jo ajatella että tässäpä massasta poikkeava päähahmo mut ei sittenkää haha. No toivottavasti se saa itseään vielä niskasta kiinni

sheeesh :) no anyway, pääsin kans seuraavalle planeetalle ja mulla oli bonusboardi täynnä ekspa boonusta, mut sit törmäsin joihinki puihin jotka sit läppäs koko boardin tyhjäks *heiluttaa nyrkkiä*

Laitoin edgelle sen crit skillin ni melkee joka toinen isku on kriittinen joten eipä senboardin suhteen hirveen paniikkia ole kun sen saa kohtuu äkkiä täyteen.

Odotan että saan sarahin tiimiin ni voin syntetisoida curryriisin miekkaan (häröä mutta noin voi tehdä) jolloin saan sihen aseeseen +20% pysyvän eks boonuksen, voi olla et niit saa laitettua useammankin. helpottaa grindaamista paljon. Mahtaakoha toi stakkiä jos laittaa kaikil sellaset aseet, se nostais ekspa saantia eeppisiin lukemiin

Tarina on ollut ihan ok tähän mennessä, en oikein ole vielä varma missä mennään mutta kai se siitä lähtee vielä aukenemaan kun ollaan vasta ekalla levylläkin. Ilmeisesti päätarina koostuu useammista pienemmistä yhteensidotuista tarinoista, ainakin siltä tuntuu

Ja sit se jatkumo siit viel et "hei joo seuratkaa mua ja menkää tohon yhteen huoneeseen kaikki" *naks ovi kiinni* MUAHAHAHA huijasin teitä!
Juuri niin, ja
ei olisi kovin suuri vaiva Bacchukselle ollut murtautua sieltä ulos heti, jolloin porukka olisi vielä voinut estää sen laitteen käynnistämisen. Aika heikosti suunniteltu kohta tosiaan.

Täytyy kyllä nyt itsekkin myöntää, että tuo materiaalien hankinta on jotakuinkin rasittavaa eilen hankasin yhtä ainutta materiaalia 3,5h ja sain yhden ainoan kappaleen ja ajattelin, että minäpä monistan niitä niin ei tarvii kymmeniä tuntejä yhden materiaalin takia hangata, mutta yhden kappaleen monistukseen tarvitaankin 11 kpl magical claytä. Ja vielä kun tätä kyseistä materiaalia tarvitsee useampaan parhaaseen varusteseen. Aseilla ei niin väliä, kun Edgellä ja Reimillä on molemmilla about 10k attackki niin damage on suht kohillaan, mutta haarniskat on parantajaa lukuunottamatta kaikkilla aivan surkeat ja tästä johtuen lähitaistelijat kuolevat vähän turhankin nopeasti.

Saakos tuota magical clayta helposti? Ja noin missä vaiheessa saa sen hahmon tms joka tuon monistamisen osaa?

Kohtapiakkoin jatkaamaan peliä.

Saakos tuota magical clayta helposti? Ja noin missä vaiheessa saa sen hahmon tms joka tuon monistamisen osaa?

Kohtapiakkoin jatkaamaan peliä.

Tuota magical claytä saa suhteellisen helposti mutta hitaasti, koska aina on käytävä tuolla hemmetin Calnuksella, että noi mining pointit uusiutuu. Lopussa tosin saa tuurillaan enintään 3 kpl suunnilleen parin minuutin kiesillä eräästä paikassa, itse en nopeampaa keinoa ole löytänyt. Ja tuon monistamis kyvyn saa vasta, kun on läpäissyt pelin. Tarkemmin sanottuna:

Ensimmäisestä bonusluolastosta

Alright, tattista.

Ja jahas, tuli sitten pinkki
'Cait Sith' pitkillä korvilla vastaan, ratsastajana vaan ei ollut pieni kissa vaan nainen
... :rolleyes:

Ja ikävän rajua samojen vastustajamallien toistoa tuolla samaisella planeetalla... :|

Joo ihan kiva idea toi ratsun hankkiminen mutta come on, pinkki jättiläis kani? mitä ne on polttanu tota peliä tehdessä :D Aavikkomaisemaan ois sopinu joku iso lisko tai jotain paremmin

Ja ikävän rajua samojen vastustajamallien toistoa tuolla samaisella planeetalla... :|

Joo olin kans vähän meh noitte vastustajien kans. Se on aika yleisesti käytös toi uusiokäyttäminen, vaihdetaan vaan väriä ja hyvä on. Oletan että sama linja jatkuu valtaosassa peliä.

Älälue tätä spoileria josset ole vielä vetänyt Roakia läpi!!!

Repesin ihan totaalisesti kun Faize hajos sen naisen kuolemalle ja alko hihittää yksinään :D Someone's goooooing craaaaazyyyy!

Ärsyttävää kun pitää aina juosta takasin samoja reittejä juonen loputtua ja pomojen kuoltua. Yleensä tän tyylisis peleis on aina ollu joku automaattinen siirtyminen ulos mut not in this game, saamari saa juosta ne super pitkät tyrmät lopusta alkuun samojen vihujen läpi, onneks ei puzzleja tartte uusiks tehdä.

ja vielä ärsyttävämpää on se että jos tyrmän keskivaiheilla tulee pieni välianimaatio jossa vaikka puhutaan ihan muutama lause, niin videon loputtua kaikki alueen vihut respaa ja gangbangaa sut heti vaikka juuri tapoit ne, grrr!

No voi huoh, taas joudutaan pelaamaan ilman hahmoa nimeltä
Reimi...
-_-
Kiva juttu. Toivottavasti ei tuu turhan vaikeita bosseja vastaan.

e: phew,
eipä sieltä mitään hullua tullut.

En kehtaa uutta viestiä pistää, niin.. On kyllä vaikee bossi tää
Armaros Manifest
... =P
Ite seison Sarahilla taustalla kun muut mättää, eikä kenenkään HP ole tippunut vielä puoleenkaan väliin.. Ja tässä siis kirjottelen kun nää taistelee. Ihan ymmärrettävää toki, oisko kaikki miltei lvl 70.. Helevetin kauan tää taisto vaan kestää, oisko 20 min jo mennyt.

e: Kuoli, 582k expaa =)

ARGH! joku jeesatkaa

Taas yksi tälläinen juonen kannalta täysin mitäänsanomaton "tehtävä" mikä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Niinkin kehittynyt rotu kuin Morphus ei saa jotain hemmetin köynnöskasvia leikattua ovesta irti ilman että joku wannabe sankari tulee tuulisormuksen kanssa puhaltamaan sen pois, moro vaan välillä miettii että mitä ne oikein ajatteli tätä tehdessään. Rotu joka on kehittänyt oman planeetan ja jonkun ihme kaikentietävän AI:n ei saa köynnöstä poikki .....

Olen nyt varmaan tunnin pyörinyt En II:lla etsien sitä hemmetin gravekeeperia jolta pitäs saada se tuulisormus,mutta ei vaan löydy sitten millään, eli menin ensin sinne old road to sanctuary, juttelin sen heebon kanssa ja kertoi että tarvin tuulisormuksen, noh menin sille kukkakauppiaalle ja se lähetti mut haudalle, siellä luki että sormus on gravekeeprillä

mutta missä on gravekeeper argh?! Olen oikeesti jutellut jokaisen kanssa eikä mitään tulosta. Sit se on tyyliin joku kissa jossain pimeessä nurkassa jolla ei ole ollenkaan kartta merkkiä...

ARGH! joku jeesatkaa

Taas yksi tälläinen juonen kannalta täysin mitäänsanomaton "tehtävä" mikä pitää tehdä että pääsee eteenpäin. Niinkin kehittynyt rotu kuin Morphus ei saa jotain hemmetin köynnöskasvia leikattua ovesta irti ilman että joku wannabe sankari tulee tuulisormuksen kanssa puhaltamaan sen pois, moro vaan välillä miettii että mitä ne oikein ajatteli tätä tehdessään. Rotu joka on kehittänyt oman planeetan ja jonkun ihme kaikentietävän AI:n ei saa köynnöstä poikki .....

Olen nyt varmaan tunnin pyörinyt En II:lla etsien sitä hemmetin gravekeeperia jolta pitäs saada se tuulisormus,mutta ei vaan löydy sitten millään, eli menin ensin sinne old road to sanctuary, juttelin sen heebon kanssa ja kertoi että tarvin tuulisormuksen, noh menin sille kukkakauppiaalle ja se lähetti mut haudalle, siellä luki että sormus on gravekeeprillä

mutta missä on gravekeeper argh?! Olen oikeesti jutellut jokaisen kanssa eikä mitään tulosta. Sit se on tyyliin joku kissa jossain pimeessä nurkassa jolla ei ole ollenkaan kartta merkkiä...

Hautakivessähän lukee, notta sitä vartioi "järkähtämätön haudanvahti" tjsp. Toisin sanoen käppäile portaitten päässä olevan puun tykö, ja tutki kolo:) Täytyy kyllä sanoa, että etsin itsekin hetken kyseistä. Kertaalleen kävin jo puullakin, mutta missasin näppäinpromtin tyystin.

Hautakivessähän lukee, notta sitä vartioi "järkähtämätön haudanvahti" tjsp. Toisin sanoen käppäile portaitten päässä olevan puun tykö, ja tutki kolo:) Täytyy kyllä sanoa, että etsin itsekin hetken kyseistä. Kertaalleen kävin jo puullakin, mutta missasin näppäinpromtin tyystin.

Argh! Kävin kans ite siin ympäristös mut en huomannu sitä... äh

Kiitos

Siis voi lol noille lopun/loppupuolen juonenkäänteille, ja muutenkin koko lopun juonukuviolle! :D
Ennen ihan vikaa bossia kävi jo niin pirun naurettavaks pelleilyks ettei mitään rajaa, melkein teki jo mieli pistää Boxi pois päältä =D

Suoraan sanoen hahmojen kehityksen ja emotionaalisen latauksen kohdalla varsin säälittävä räpellys kyseessä. Ei yksinkertaisesti pystynyt kokemaan minkään sortin surua, edes haukeutta eräissä ilmeisesti surullisiksi tarkoitetuissa kohtauksissa, saatika sitten millään tavalla iloa, lämpöä tms näissä hellissä kohtauksissa, "I wanna b with u!!1".

(isoja) spoilereita lopusta:
Vikan bossin jälkeen... "Edge kuoli, sou fakin wat.. No, saatiinpa jonkin sortin kliimaksi, kai."
Ja eikös tovi tarvinnut odottaa kun koko setti vielä tuhkattiin palauttamalla sama mies eloon jollain halvatun magialla.

Noh.. Näin uskomattoman surkeat, tunnekuolleet, mutta silti muka-sentimentaaliset hahmot yhdistettynä varsin tönkköön animointiin tuottaa kyllä suuresti hupia... Siis niissä kohdissa missä pitäisi ilmeisesti tuntea surua tai haikeutta :D

Toivottavasti Tales of Vesperia suoriutuu tarina-, tunnelataus- ja hahmo-osastoilla paremmin.. Paljon paremmin.

Taisteleminen tosin oli jossain määrin ihan hauskaa, eiköhän sitä huomenna tule vähän koklailtua noita sivudungeoneja ja Colosseumia.. Jos jaksaa katsella Edgeä, that is.

Joo, nyt erityisesti kun näki
Crowen ja Faizen
loput Youtubesta niin ei voi sanoa kuin.. Ei huoh. En oo kokenut näin karmean surkeeta loppua JRPG-tarinalle sitten.. Star Ocean kolmosen =D

All in all, kyllä tää seiskan peli on, tai 3 tähteä viidestä. Huonosta ääninäyttelystä ja animoinnista (Ja Edgestä... Ja dialogista) huolimatta tarina oli vähintään semikiinnostavaa alusta noin puoleen väliin, koska käytiin läpi enemmän tälläisiä pikkutarinoita ja koska kohtaukset eivät olleet sellasia wnb-surullisia tai muuten vaan säälittäviä räpellyksiä. Jos tappeleminen ei olis ollut niin hauskaa mitä se nyt oli, voin suoraan sanoa että tähtiä olis tullut max 2 viidestä :rolleyes:

Eipä tuota Vesperiaa mistään tähän hätään saa, jotenka tyydyn grindailuun ja sivutyrmien taklailuun tässä pelissä =P

Noniin nyt mennään viimeisessä paikassa tasolla 90 järjettömän 12 tuntisen grindaus reissun jälkeen En II planeetalla. Tein erästä side questia siellä ja siinä sitten aikaa upposi ja mukavasti 120% Exp bonuksella joka matsista joku 10-15 tuhatta expiä. Nyt pitäisi bossi hakata jonka jälkeen sitten jälleen Item Creationin kimppuun ja siitä sitten olisi tarkoitus hakata kaikki side questit. Kunhan tämä menee kunnolla läpi niin sitten peli vaihtoon ja Vesperia tilalle. Olen samaa mieltä noiden dialogien kanssa, aina kun kuulee Lymlen puheen meinaan oksentaa, eipä ole pitkään aikaan ollut niin ärsyttävää puhetta jollakin hahmolla ja toivon että Tri-Ace oppii jättämään nuo lapsihahmot pois ja lisäämään hahmoille lisää ikää ainakin 10 vuotta. Lost Odyssey toimi sen takia paremmin, en olisi nähnyt sitä 20 vuotialla hahmoilla vaikka siinäkin oli lapsia. Mutta taistelu toimii ja puskee sen verran tehoa ulos hahmoista niin se auttaa jaksamaan pelaamista.

Aah, vihdoin läpi. Loppupomo oli tuskaa vähän yli 50lvl:llä mutta grindasin 70lvl:lle tunnissa ja sit se kaatu ylihelposti. En taida jaksaa palata pelaan tätä enää kyl. Vesperia pitää pelata seuraavaks. :)

Edit: Ja pelitunteja kerty yhteensä 44. Ihan sopivan mittainen peliksi, jossa ei jaksa kerätä kaikkea mahdollista.
Edit2: Peli oli aikas keskinkertainen, 2.5 / 5

Ylös Bottom