Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Ocean: The Last Hope

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Legge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Palo käämit kun olen toisella planeetalla siellä citadelissa... jne.
Se palikka toimi toisella yrityksellä sen takia, koska olit löytänyt Shiny Stonen. Osassa palikoita se oli jo valmiiksi, mutta osaan se piti itse laittaa. Joskus tuo noiden vastustajien spawnaaminen heti alueelta poistuttaessa kyllä kieltämättä ärsyttää, mutta se on oikeastaan silti järkevin ratkaisu.

Ois kyl niin kiva jos tä peli edes vähän kertois mihin pitää mennä ja mitä tehdä, ärsyttävää rampata alueita uudestaan ja uudestaan läpi samojen vihujen ja kokeilla et joko nyt toimii joku juttu

Onko täs paljon tälläsiä kohtia et voi joutuu menee takasin päin kun epähuomiossa unohti painaa jotain tai tehä jotain
Mikäs puzzle se sitten olisi, jos kerrottaisiin suoraan mitä pitää tehdä? Tuollaisia vastaavia tuppaa JRPG:issä aika usein olemaan, ja tuo kyseinen oli vielä aika lailla yksinkertaisimmasta päästä. Itse olen tuon mainitsemasi Citadelin jälkeen mennyt pari luolastoa läpi, ja varsinkin viimeisimmässä sai pyöriä ympäriinsä ihan kunnolla. Harvoin sitä kuitenkaan kovin kauas tarvitsee peruutella, ja vihollisethan on kohtuullisen helppo aina väistää.

Viimeksi muokannut moderaattori:

No mut jos ees kerrottais jotain. Muistan kun painoin sitä kiveä sillo se sano jotain että tähän juttuun voi laittaa jotain. Miten mä olisin voinu tietää et normi aarrearkust tulis jotain questi esineitä muiden ohessa. Sain jotain light stone juttuja mut luulin et niit käytetään esineiden tekoon

Mun mielest se on huonoa kenttä designia kun joutuu ensin juoksee niin pitkälle tyrmään ku pääsee, napata tavarat, sitten juosta alkuun, ja taas juostaan tyrmän loppuun. Mut ehkä napisen turhasta loppujen lopuksi, tuntuu vaan et toi on ton pelin tyyli pidentää peliaikaa.

Alueet on muutenkin ihan turhan isoja kun miettii että siellä ei ole muuta kuin arkkuja ja satunnaisia harvest pisteitä löydettävänä, ja tosiaan kun saa sen skillin että näkee arkut, nii periaatteessa viimeinenkin scouttailun fiilis häviää kun voi suoraan marssia kohteelle

Pelitunteja reilu 15 takana ja kolmannella planeetalla tasolla 25 mennään. Erittäin mukava kuva jäänyt pelistä. Prototypellä ja Star Oceanilla mennäänkin varmaan kesä. Ajattelin kyllä että kaikki hahmot tasolle 255 ja keräilee kaikki mahdolliset mitä irti saa ekalla kerralla.

Nyt ollaan sitten viidennellä planeetalla ja edelleenkin ensimmäisellä levyllä. Meno on ollut paranemaan päin ja tarina on muuttunut koko ajan mielenkiintoisemmaksi. Sopivin väliajoin on saanut vähän naurahtaakin. Välivideoita on alkanut tulla vastaan vielä vähän useammin, ja ne ovat vieläpä melko pitkiä, mistä pidän erittäin paljon. Jatkukoot samaan malliin.

Välillä kyllä ärsyttävät pitkät kävelymatkat kun pitää hakea jotain tavaraa kauppojen tilauksia tai muita sivutehtäviä varten.

Osaisiko joku sen verran kuvailla kuinka paljon eroja tällä ja esimerkiksi Lost Odysseilla on? Itse olen tässä pitkin kevättä miettinyt, että Last Hopen ostan kuhan se kauppoihin putkahtaa, mutta nyt kun on lukenut topikkeja täällä kummastakin pelistä, niin alan itse kallistumaan Lost Odyssein puolelle, joka vaikuttaisi olevan lähimpänä vanhoja Final Fantasyjä (VI,VII, VIII, IX, X).

Hyvää täälläkin on tästä puhuttu, mutta onko tämä enemmän toimintapainoitteisempi verrattuna ylipäänsä RPG-genreen?

Osaisiko joku sen verran kuvailla kuinka paljon eroja tällä ja esimerkiksi Lost Odysseilla on? Itse olen tässä pitkin kevättä miettinyt, että Last Hopen ostan kuhan se kauppoihin putkahtaa, mutta nyt kun on lukenut topikkeja täällä kummastakin pelistä, niin alan itse kallistumaan Lost Odyssein puolelle, joka vaikuttaisi olevan lähimpänä vanhoja Final Fantasyjä (VI,VII, VIII, IX, X).

Hyvää täälläkin on tästä puhuttu, mutta onko tämä enemmän toimintapainoitteisempi verrattuna ylipäänsä RPG-genreen?

Mikäli haluat pelin joka muistuttaa enemmän vanhoja Finaleita niin silloin kallistuisin kyllä Lost Odysseyn puoleen, mutta kannattaa silti testata joskus myös star ocean, jos olet joskus aikaisempia osia pelannut ja niistä pitänyt.

Ja eihän tämä nyt varsinaisesti ole toimintapainotteinen ainostaan nuo taistelut joissa ohjastetaan yhtä hahmoista ja kone hoitaa muita. Kontrollit ovat varsin yksinkertaiset, yhdellä napilla tehdään perus iskut ja liipasimiiin saa laitettua skillit ja loitsuja sekä puteleita sun muita itemeitä voi heitellä Y napilla avautuvasta valikosta jolloin taistelu taukoaa sen ajaksi, kun valikko on päällä.

Mikäli haluat pelin joka muistuttaa enemmän vanhoja Finaleita niin silloin kallistuisin kyllä Lost Odysseyn puoleen, mutta kannattaa silti testata joskus myös star ocean, jos olet joskus aikaisempia osia pelannut ja niistä pitänyt.

Ja eihän tämä nyt varsinaisesti ole toimintapainotteinen ainostaan nuo taistelut joissa ohjastetaan yhtä hahmoista ja kone hoitaa muita. Kontrollit ovat varsin yksinkertaiset, yhdellä napilla tehdään perus iskut ja liipasimiiin saa laitettua skillit ja loitsuja sekä puteleita sun muita itemeitä voi heitellä Y napilla avautuvasta valikosta jolloin taistelu taukoaa sen ajaksi, kun valikko on päällä.

Kiitoksia. Auttoi valintaani paljon. Tuo taisteluiden toimintapainotteisuus on juuri ehkä hieman ärsyttänyt, jonka FF XII tuntuikin pienen ajan jälkeen täysin erilaiselta. Täytyypä laittaa Lost Odyssey tilaukseen.

Pitääkö taistelujen välissä itse parannella haavoja vai onko joka taistelussa omat enut? Kyllä jossain vaihees pakko ostos/vaihdos.

Enpähän ole paljoa tähän tutustunut mutta ymmärtääkseni kyseessä on taistelultaan ainakin vähän Tales of Symphonia/Vesperia tyylinen JRPG? Onkos täällä ketään Tales of Symphonian pelannutta, joka voisi niinkin yksinkertaiseen kysymykseen vastata, että iskikö tämä Star Ocean yhtä paljon kuin TOS vai kannattaisiko ennemmin vain odotella Tales of Vesperiaa?

En yleensä kauhean hyvin innostu vuoropohjaisista JRPG:istä, mutta TOS:n tyylinen taistelusysteemin on kyllä mahtava ja mukava.

Pitääkö taistelujen välissä itse parannella haavoja vai onko joka taistelussa omat enut? Kyllä jossain vaihees pakko ostos/vaihdos.

Ite pitää parannella taistelujen välissä.

Healautuuko tallennuspisteillä, siis saako HP:t ja MP:t (jos niitä täs on) takas?
Ja toisekseen, kuinka laaja kirjo noita eri sivutehtäviä on? Ilmeisesti paljon? Nääs tykkään jos on eri tapoja saada hahmoista voimakkaampia tms muita etuisuuksia saada, muitakin kuin grindaus.

Jos joku täällä on molempia pelannut, niin kumman ihan yleisesti katsoen ottaisitte, Star Oceanin vai Tales of Vesperian? Vähän pompin noiden kahden välillä tässä...

Healautuuko tallennuspisteillä, siis saako HP:t ja MP:t (jos niitä täs on) takas?
Ja toisekseen, kuinka laaja kirjo noita eri sivutehtäviä on? Ilmeisesti paljon? Nääs tykkään jos on eri tapoja saada hahmoista voimakkaampia tms muita etuisuuksia saada, muitakin kuin grindaus.

Jos joku täällä on molempia pelannut, niin kumman ihan yleisesti katsoen ottaisitte, Star Oceanin vai Tales of Vesperian? Vähän pompin noiden kahden välillä tässä...
Tallennuspisteillä eivät HP:t ja MP:t palaudu, sitä varten on erikseen healauspisteitä. Lisäksi hahmonsa saa täysiin voimiin nukkumalla maksullisesti majatalossa tai ilmaiseksi omassa aluksessa.

Sivutehtäviä on kyllä varsin paljon, mutta lähes kaikki koostuvat erilaisten tavaroiden toimittamisesta tai jonkun NPC:n löytämisestä. Niitä tavaroita saa sitten grindailla vastustajilta, poimia pensaista tai hakata kivistä oikein pahimpaan MMORPG-tyyliin. Sivutehtävien suorittamisesta palkitaan useimmiten rahalla sekä kokemus- ja taitopisteillä. Myös jokaisesta avatusta arkusta, hakatusta kivestä ja tyhjennetystä pensaasta saa näitä pisteitä, joten halutessaan hahmojaan voi kehittää vain poimimalla marjoja, ainakin jos haluaa viettää heti ensimmäisellä planeetalla toistakymmentä tuntia. Grindaamista en ole vielä näitä tavaroiden toimittamista vaativia sivutehtäviä lukuun ottamatta joutunut juuri edes harjoittamaan. Uudella planeetalla edetessään jokaista vastaan tulee vihollista vastaan taisteleminen riittänee aika lailla pitämään hahmot sopivalla tasolla, ja taistelutkin pysyvät juuri sopivan haastavina.

ToV:sta ei minulla ole vielä mitään kokemuksia, mutta kyllä se odotuslistalta löytyy. Demo ei oikien vakuuttanut, mutta arvosteluista on kyllä tullut korkeita pisteitä lähes poikkeuksetta. Itsekin otan mieluusti vastaan muiden kommentteja pelistä, tosin niitä saanee odotella kesäkuun loppuun saakka.

Joo ekspaa saa kaikist arkuist ja semmosista, mutta monsterien tapoista saa niin paljon enemmän ekspaa ja nopeemmin verrattuna vaikka puskien ja kivien hakkuuseen että ei kannata niillä alkaa hahmojaan kehittää ellei sit tosiaan halua hengailla parikymmentä tuntia samois alueis.

Varsinkin kun joutuu aina välil menee takas alukseen tai vaihtaa aluetta jotta ne puskat ja kivet respaan, samas vihut. sillee meneeki ne puskat ja kivet vihujen lomassa mukavasti, mut ei yksinään. Taistelut on muutenki erittäin yksinkertaisia, tusina vihollisia vastaan riittää kunrämppäät A nappia ja luet vaikka samalla jotain lehteä. Hahmo nimittäin juoksee ja lukittuu kohteeseen samassa kuin painat A:ta ni sun ei oikeestaa muuta tartte tehä heh

Jos pitäs Star Oceanin ja Vesperian välillä valita niin ottaisin vesperian vaikka siitä oonki vaan demoa pelannu, se on jotenki tyylikkäämpi ulkoasultaan ja demossa oli ainaki ääninäyttely kohdillaan. Muuten ne on aika samanlaista mätkettä, erittäin toimintapitoista

Mikäli olen oikein käsittänyt tales sarjan ja star oceaneidein taistelu systeemeiden samankaltaisuus johtunee siitä, että tri-acen perustajat olivat tekemässä ensimmäistä tales sarjan peliä tales of phantasiaa, jonka jälkeen avasivat oman lafkan.

Ja mitä tulee tuohon A napin rämpytykseen niin viimeistään ensimmäisessä bonus luolastossa tulee turpiin, jos edes yrittää pelkällä A napin näpytyksellä voittaa, nimimerkillä hävinnyt siellä ensimmäiselle normaali viholliselle. Ja kannattaa käyttää taisteluissa väillä muitakin hahmoja tämä tuo taisteluihin jonkin verran vaihtelua.

Tales of Symphonia on kyllä mielestäni parempi kuin tämä sitä ei käy kiistäminen, vaikkakin taistelusysteemi on minusta parempi last hopessa kuin TOSissa. Ainakin henkilökohtaisesti tämä on iskenyt ihan yhtä paljon kuin TOS. Vesperiasta en osaa sanoa mitään, kun en ole demoakaan testannut.

Niinku sanoin, perus vihuja vastaan kelpaa pelkkä A nappi. Tähän asti ainaki toiminu tolleen, ni en oikein tajua mitä kumman hienoa tossa systeemissä on

Niinku sanoin, perus vihuja vastaan kelpaa pelkkä A nappi. Tähän asti ainaki toiminu tolleen, ni en oikein tajua mitä kumman hienoa tossa systeemissä on

Eiköhän tämä yhden napin näpytys päde vähintäänkin joka toiseen jrpg:hen? Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä ja se, että sinä et näe siinä mitään hienoa ei tarkoita sitä etteikö joku muu voisi siitä nauttia. Mainitsit aikaisemmin, että pidit paljonkin Star Ocean kolmosesta, mutta siinähän taistelusysteemi on lähes identtinen tämän kanssa?

Eiköhän tämä yhden napin näpytys päde vähintäänkin joka toiseen jrpg:hen? Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä ja se, että sinä et näe siinä mitään hienoa ei tarkoita sitä etteikö joku muu voisi siitä nauttia. Mainitsit aikaisemmin, että pidit paljonkin Star Ocean kolmosesta, mutta siinähän taistelusysteemi on lähes identtinen tämän kanssa?

Silloin kelpas vähän yksinkertaisempiki peli ja olin tyytyväinen. Mitä Star Ocean kolmosesta on aikaa, 6-7 vuotta? Ja melkee mikään ei ole muuttunut siitä ajasta, vähän ovat hioneet grafiikkaa mutta sihen se jää.

Mut joo napisen turhasta, eikä tarkoituksena ole muuttaa kenenkään mielipidettä pelistä, jos tykkäätte ni tykkäätte. Itselle tämä oli suuri pettymys melkein kaikilla osa-alueilla. Niille ketkä aikovat hankkia tämän pelin, oikeesti lukekaa useita arvosteluja läpi, niin alhaisen pistemäärän antaneita kuin korkean jotta saatte mahdollisimman kattavan kuvan pelistä. Ketuttaa vietävästi jos laittaa kovalla työllä ansaitsemat roposet johonkin josta ei pidä

Silloin kelpas vähän yksinkertaisempiki peli ja olin tyytyväinen. Mitä Star Ocean kolmosesta on aikaa, 6-7 vuotta? Ja melkee mikään ei ole muuttunut siitä ajasta, vähän ovat hioneet grafiikkaa mutta sihen se jää.

Mut joo napisen turhasta, eikä tarkoituksena ole muuttaa kenenkään mielipidettä pelistä, jos tykkäätte ni tykkäätte. Itselle tämä oli suuri pettymys melkein kaikilla osa-alueilla. Niille ketkä aikovat hankkia tämän pelin, oikeesti lukekaa useita arvosteluja läpi, niin alhaisen pistemäärän antaneita kuin korkean jotta saatte mahdollisimman kattavan kuvan pelistä. Ketuttaa vietävästi jos laittaa kovalla työllä ansaitsemat roposet johonkin josta ei pidä

Totta ettei pelissä oikeastaan mikään ole muuttunut SO3:sen ajoilta, mutta näinhän se taitaa mennä lähes kaikissa jrpg sarjoissa esimerkkinä vaikka final fantasyt, joita on tullut huomattavasti ennemmän vuosien varrella ja lähes poikkeuksetta samaa huttua joka kerralla uudella ulkokuorella ja pienillä päivityksillä.

Mutta täysin samaa mieltä tuosta ettei kannata peliä suinpäin mennä ostamaan mikäli epäröi tai ei ole varma pitääkö pelistä ja vaikka tosiaan ennen ostopäätöksen tekemistä lueskella muutama revikka pelistä.

Ketuttaa vietävästi jos laittaa kovalla työllä ansaitsemat roposet johonkin josta ei pidä

Jeh, juuri tän takia ei millään pysty päättään, ToV vai SO. ToV:n taistelusysteemi oli ehkä vähän outo, ja mua ihmetytti kuinka kaverit ei pystynyt heitteleen toisilleen itemejä ilman erinäistä taitoa, mutta paljon parempi arvosanoja se on saanut.. SO:ssa taas taistelusysteemi ja se yleinen idea avaruusmatkailusta on siisti, koska siitä nyt ei eeppisemmäksi mennä =P

Onatsu, Final Fantasyt on itse asiassa hyvin erilaisia toisistaan, ainakin nää Pleikkari-eran fantasiat. Kaikissa on tappelusysteemin ohella jotain uniikkia, simppeleimmän ollessa IX, jossa taitoja opitaan SP:llä tms eri tavaroiden kautta. Ja johan sitä on tulevaisuudesta pompittu keskiaikaiseen menoon ynnä muuta..

Jeh, juuri tän takia ei millään pysty päättään, ToV vai SO. ToV:n taistelusysteemi oli ehkä vähän outo, ja mua ihmetytti kuinka kaverit ei pystynyt heitteleen toisilleen itemejä ilman erinäistä taitoa, mutta paljon parempi arvosanoja se on saanut.. SO:ssa taas taistelusysteemi ja se yleinen idea avaruusmatkailusta on siisti, koska siitä nyt ei eeppisemmäksi mennä =P

Onatsu, Final Fantasyt on itse asiassa hyvin erilaisia toisistaan, ainakin nää Pleikkari-eran fantasiat. Kaikissa on tappelusysteemin ohella jotain uniikkia, simppeleimmän ollessa IX, jossa taitoja opitaan SP:llä tms eri tavaroiden kautta. Ja johan sitä on tulevaisuudesta pompittu keskiaikaiseen menoon ynnä muuta..

Siis itse pidän pleikkarin ajan finaleista paljonkin, mutta ne uudistukset ainakin omasta mielstäni ovat osien välillä pieniä muunmuassa juurikin esim. tuo mainitsemasi taitojen oppiminen joka tapahtui IX:ssä tavaroiden kautta, kun taas VII:ssä taidot tulivat varusteisiin kiinnitettävistä materioista ja VIII:ssä kyvyt tulivat GF:ltä ja loitsut imettiin vihuilta, eli en tarkoittanut sitä etteikö peleissä mitään uudistuksia olisi ollut edellisiin osiin verrattuna ja sama pätee myös tähän star oceaniin jossa on jotain lisäysiä kuten tuo bonus boardi, blindsidet, hiukan muunneltu item creation näin muutamia mainitakseni, mutta nämä uudistukset ovat ainakin omasta mielestäni vähäisiä.

Ylös Bottom