En henkilökohtaisesti tajua tuota valitusta hero:jen lukituksista. Tai ylipäätänsä mikromaksuista, ei niitä ole pakko käyttää ja meille, jotka ostaa laatikoita ihan mielellään se on vain hyvä juttu.
Et varmaan niin ymmärräkään, kun olet selvästi jo päättänyt, että olet valmis laittamaan 70 euroa maksavaan peliin toisen mokoman lisää. Ajatusmaailmasi on selkeästi "No siinähän ne lukitut herot avautuu samalla, kun ostelen luottokortilla bokseja".
Osa pelistä kiinnostuneista ajattelee, että 70 euroa pelistä(+nettimaksut, jotka ovat konsoleilla pakollinen lisäerä) on jo sen suuruinen hinta, että sillä pääsee pelaamaan "täysversiota", eikä tarvitse maksaa lisää. Sen takia netissä "valitetaan", tai ainakin itse käyttäisin termiä kritisoidaan, koska tämä nykyinen loottiboksimalli ja hahmojen lukitus nähdään
AHNEENA RAHASTUKSENA.
En toki itse olettanut tai edes toivonut, että kaikki olisi auki ja käytettävissä julkkarina suoraan paketista, mutta onhan tuollainen "ai haluat pelata Darth Vaderilla vai? no grindaa pelkästään sitä varten kymmeniä tunteja tai vaihtoehtoisesti maksa meille lisää satanen"-malli silti ahneuden perikuva. Missään muussa pelissä tuollainen toiminta ei toimisi, mutta Star Warsissa se toimii, koska tuotemerkki on kaikkien mielessä koko ajan. Olen ihan tyytyväinen viime päivien uutisista koskien noita valuuttojen ansaitsemisia, matchmakingiä ja vastaavaa, mutta onhan tuo EAn malli silti ahnetta rahastusta ja se toimii, koska Star Wars. Jos olisivat tunkeneet yksi yhteen samanlaisen systeemin Battlefield 1:een, niin kukaan ei olisi ostanut sitä peliä, mutta tämä menee kyllä kaupaksi, koska Star Wars.
EAn toiminnasta tulee mieleen syksy 2013 ja erään Microsoftin konsolin lanseeraus, jossa alunperin koitettiin käytännössä kusettaa kuluttajaa ja syöttää paskaa lautasella. Siitä noussut paskamyrsky pakotti kyseisen firman hölläämään ideoitaan rankasti ja sen seurauksena markkinoille saatiin ihan okei laite ja palvelu. Battlefront 2:ta kohtaan noussut ennakkomylläkkä pakotti EAn tekemään saman, eli hölläämään systeemiään, ja nyt näyttäisi sen pohjalta siltä, että markkinoille saadaan ihan okei luokan peli, vaikka siinä vielä niitä kritiikin kohteita onkin.