HideoMiyamoto
Well-Known Member
Reilu 10h peliä takana ja edelleen maistuu hyvältä. Olin niin lumoissani tuolla planeetaalla seikkailessa että olin unohtanut kokonaan pelin toisen puolen eli avaruuden. Sielläkin on paikkoja mitä tutki, tehtäviä, laitoksia mihin laskeutua ja piraatteja jotka yrittävät nitistää pelaajan. Liikkuminen planeetalta avaruuten muistuttaa hyvin paljon Starfieldiä.
Nyt kun peliä jo jonkinverran takana niin voi sanoa vähän niistä huonoista puolista.
-Ärsyttää suunnattomasti että peli asettaa kameran lähes maan tasalle kun liikut speederillä avoimessa maailmassa ja aina kun asetat kameran ylemmäs peli automaattisesti laskee sen sinne hahmon taakse.
-Kaatumiset eivät hävinneet kokonaan vaan nyt on alkanut tulemaan ajureiden kaatumisia, se ei tapahdu läheskään niin usein kun eilen siitä pilvestä johtunut kaatuminen mutta on se silti aina ärsyttävää. Onneksi peli tallentaa kohtalaisen usein.
-Peli maistuu liian tutulta. Toki omalla kohdalla auttaa todella paljon se että pelin teemana on Star Wars mutta ei se estä silti niitä tuntemuksia kun hiippailet tukikohdassa että tämähän on tismalleen kun Assassins Creedissä ja Far Cryssa, jos vihut näkevät sinut niin ne juoksevet hälyttimelle ellet ole sammuttanut niitä.
Näistä ongelmista kaksi voidaan ratkaista päivityksellä mutta pelin pohja ja rakenne ei sillä muutu ja se on auttamatta kovin tuttua.
Jotta nyt ei mene pelkäksi valittamiseksi niin peli maistuu silti todella todella hyvin ja missään nimessä en ole pettynyt varsinkin kun en odottanutkaan muuta kuin tuttua ja turvallista. Faction systeemi on mielenkiintoinen ja avaa pelaajalle vaihtoehtoja teetkö tehtävät kuten lupasit vai petätkö toisen puolen paremman palkinnon toivossa. Stormtrooperit toimii pelin poliiseina ja jos rikot lakia heidän alueellaan lähtevät he jahtaamaan pelaajaa ja asettavat tiesulkuja yrittäessään napata pelaajan ja kiinnijäämisestä saa maksaa kovan summan. Nix on hauska kumppani joka tekee tutusta gameplaystä sulevampaa ja pelaajan täytyy yhteistyössä ratkoa pulmia ja nitistää pahiksia.
Noita pakotettuja sniikkailu kohtia ei alun parin tutorialin jälkeen ole tainnut olla kuin pari kappaletta, toinen oli iso avaruusasemalle soluttautuminen jossa oli checkpointteja aina kun saavuit uudelle alueelle joten tähän mennessä olleet todella vähäisiä. Open Worldistä 100% on ollut vapaa valinta haluaako hiipiä vai räiskiä tiensä kohteeseensa poislukien noi ryhmittymien tukikohdat kaupungissa jotka aikaisemmin mainitsin.
Tosin en ole vasta tehnyt kun tuon ekan planeetan tarinan osalta ja sen jälkeen aukeaa 3 uutta planeettaa joista saa vapaasti valita mihin menee.
Nyt kun peliä jo jonkinverran takana niin voi sanoa vähän niistä huonoista puolista.
-Ärsyttää suunnattomasti että peli asettaa kameran lähes maan tasalle kun liikut speederillä avoimessa maailmassa ja aina kun asetat kameran ylemmäs peli automaattisesti laskee sen sinne hahmon taakse.
-Kaatumiset eivät hävinneet kokonaan vaan nyt on alkanut tulemaan ajureiden kaatumisia, se ei tapahdu läheskään niin usein kun eilen siitä pilvestä johtunut kaatuminen mutta on se silti aina ärsyttävää. Onneksi peli tallentaa kohtalaisen usein.
-Peli maistuu liian tutulta. Toki omalla kohdalla auttaa todella paljon se että pelin teemana on Star Wars mutta ei se estä silti niitä tuntemuksia kun hiippailet tukikohdassa että tämähän on tismalleen kun Assassins Creedissä ja Far Cryssa, jos vihut näkevät sinut niin ne juoksevet hälyttimelle ellet ole sammuttanut niitä.
Näistä ongelmista kaksi voidaan ratkaista päivityksellä mutta pelin pohja ja rakenne ei sillä muutu ja se on auttamatta kovin tuttua.
Jotta nyt ei mene pelkäksi valittamiseksi niin peli maistuu silti todella todella hyvin ja missään nimessä en ole pettynyt varsinkin kun en odottanutkaan muuta kuin tuttua ja turvallista. Faction systeemi on mielenkiintoinen ja avaa pelaajalle vaihtoehtoja teetkö tehtävät kuten lupasit vai petätkö toisen puolen paremman palkinnon toivossa. Stormtrooperit toimii pelin poliiseina ja jos rikot lakia heidän alueellaan lähtevät he jahtaamaan pelaajaa ja asettavat tiesulkuja yrittäessään napata pelaajan ja kiinnijäämisestä saa maksaa kovan summan. Nix on hauska kumppani joka tekee tutusta gameplaystä sulevampaa ja pelaajan täytyy yhteistyössä ratkoa pulmia ja nitistää pahiksia.
Noita pakotettuja sniikkailu kohtia ei alun parin tutorialin jälkeen ole tainnut olla kuin pari kappaletta, toinen oli iso avaruusasemalle soluttautuminen jossa oli checkpointteja aina kun saavuit uudelle alueelle joten tähän mennessä olleet todella vähäisiä. Open Worldistä 100% on ollut vapaa valinta haluaako hiipiä vai räiskiä tiensä kohteeseensa poislukien noi ryhmittymien tukikohdat kaupungissa jotka aikaisemmin mainitsin.
Tosin en ole vasta tehnyt kun tuon ekan planeetan tarinan osalta ja sen jälkeen aukeaa 3 uutta planeettaa joista saa vapaasti valita mihin menee.