Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wreck

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Starwreck

Tonppa sanoi:
Perustele. Samoin Dr. Evil.
Siitä on myöskin aikaa kun tuota katsoin, mutta muistan sen että elokuvan katsominen tuntui kunnon liisteriltä, ja piti töitä tehdä että jaksoin edes katsoa hieman alkua pidemmälle. Ja ainakin alun kohtaukset ja varsinkin dialogi saivat aikaan ainoastaan myötähäpeää tekijöitä kohtaan. En sitten tiedä paraneeko elokuva loppua kohden, mutta en kyllä ole aikeissa ottaa siitä selvää.
 
Vastaus: Starwreck

Oukke, hyviä perusteluja.

Erikoista vain, että mielipiteemme hajoavat näin paljon. Tosin uskon kyllä juuri ainakin Babylon 5-tietämättömyyteni olevan yksi syy siihen, etten Wreckissä pahemmin nauranut. Jos ei tunne parodiakohdetta, niin se ei vain voi silloin toimia. Star Trekejä olen sentään nähnyt (Original series 1 kausi + kaikki leffat) ja niitä juttuja kyllä hahmoitin. En tosin niillekään hirveästi nauranut, hymähtelin lähinnä.

Kohtalon Kirjassa minua miellytti todellinen yrittämisen fiilis ja monipuolisuus. Se avaruustarina lopussa oli kyllä huono, eikä "Tampere" -väkivaltajuttukaan hymyilyttänyt. Mutta esim. western oli todella mainio. Ja lavasteet olivat erittäin hienot.

Muttajooh, takaisin topicciin...
 
Vastaus: Starwreck

Huomenna (su 9.10.) on Star Wreckin Samuli Torssonen Arto Nybergin vieraana TV 1:ssä. Suora lähetys alkaa klo 19.45.
 
Vastaus: Starwreck

Invariant sanoi:
Huomenna (su 9.10.) on Star Wreckin Samuli Torssonen Arto Nybergin vieraana TV 1:ssä. Suora lähetys alkaa klo 19.45.
Ja tiistaina pojat ovat haastattelussa Ajankohtaisessa kakkosessa, klo 21.00.

Onkos muuten FilmiFINiltä tulossa mitään arvostelua elokuvan tiimoilta? Vaikka tuonne jutut osioon, mikäli kukaan finiläisistä ei ole DVD:tä (vielä) hankkinut.
 
Vastaus: Starwreck

Upea elokuva joka kyllä ansaitsee sen kaiken huomion minkä saanut tähän mennessä. Näyttää mallia muille mihin pystytään kun tahtoa on tarpeeksi.

Tuli nopeasti tämän mirrorin kautta.
 
Vastaus: Starwreck

Invariant sanoi:
Huomenna (su 9.10.) on Star Wreckin Samuli Torssonen Arto Nybergin vieraana TV 1:ssä. Suora lähetys alkaa klo 19.45.
Onko tuota ladattavissa missään? Unohdin sitten katsoa :mad:.
 
Vastaus: Starwreck

"Upea elokuva!" "Loistava!" jne.

Ei jumakauta, nyt alkaa kyllä todellisuuden raja hämärtyä. Miten te oikeasti pystytte kehumaan elokuvaa, joka on niin helvetillisen säälittävän pellesurkeasti näytelty (kyllä, amatöörileffastahan on kyse, mutta silläkin tasolla raina on järjettömän nolosti näytelty) että sitä katsottaessa tekee mieli vain painaa kuvakelausta?

Tekeekö ne upeat efektit tästä niin "loistavan"? Vai ovatko ne oikeasti ne insidevitsit, joita en vain tietämättömyydessäni tajunnut?

Todella putoan noista kehukommenteista, sillä Star Wreck: In the Pirkinning on huonoiten näytelty amatöörielokuva jota olen ikuisuuksiin (näin suuren luokan amatöörielokuvaa ajatellen KOSKAAN) nähnyt.

Noh, rusentavan arvostelun saatte lukea seuraavasta DVD Hohdosta... ;)
 
Vastaus: Starwreck

Tonppa sanoi:
Todella putoan noista kehukommenteista, sillä Star Wreck: In the Pirkinning on huonoiten näytelty amatöörielokuva jota olen ikuisuuksiin (näin suuren luokan amatöörielokuvaa ajatellen KOSKAAN) nähnyt.

Onko sen menestys jotenkin sinulta pois? Jos suurin osa katsojista on elokuvan laadusta eri mieltä, kannattaa yleensä itse harkita kantaansa uudelleen. Ehkä se kaipaamasi hieno amatöörihenki on jotain sellaista, joka pitää suuren yleisön mahdollisimman etäällä niistä aidoista elokuvataiteen "helmistä".
 
Vastaus: Starwreck

Vol sanoi:
Onko sen menestys jotenkin sinulta pois? Jos suurin osa katsojista on elokuvan laadusta eri mieltä, kannattaa yleensä itse harkita kantaansa uudelleen. Ehkä se kaipaamasi hieno amatöörihenki on jotain sellaista, joka pitää suuren yleisön mahdollisimman etäällä niistä aidoista elokuvataiteen "helmistä".

En kuulu siihen säälittävään joukkoon, joka perustelee kantaansa uudelleen muiden mielipiteiden perusteella. Otan osaa, mikäli sinusta Vol mielipiteet pitää harkita muiden mielipiteiden perusteella. En todellakaan siis tarvitse mitään uudelleenharkintaa, vaikka muut leffasta pitivätkin.

Kovasti vain ihmettelen, ei siinä sen kummempaa.

Ilmeisesti muut sitten näkevät elokuvassa sitä minun mielestäni poissaolevaa "amatöörielokuvanäyttelemisen iloa ja asennetta", kun kerran neljää ja viittä tähteä (no huhhuh!) tälle antavat.

No hyvä, että muut nauttivat. :)

[edit: enkä todellakaan väitä sitä, etteikö Star Wreckissä näkyisi yrittäminen kerrassaan loistavien efektien kautta. Ne touuuuudellakin ovat UPEITA, tuli melkein tippa linssiin kun näin miten hienoa jälkeä poijjaat olivat tietokoneillaan saaneet aikaan!]

[tupla-edit: leffa on siis teidän kaikkien muiden mielestä hyvin näytelty, siis amatöörielokuvaksi?]
 
Vastaus: Starwreck

Tonppa sanoi:
En kuulu siihen säälittävään joukkoon, joka perustelee kantaansa uudelleen muiden mielipiteiden perusteella. Otan osaa, mikäli sinusta Vol mielipiteet pitää harkita muiden mielipiteiden perusteella. En todellakaan siis tarvitse mitään uudelleenharkintaa, vaikka muut leffasta pitivätkin.

Aika epätoivoista flametusta. Kyllä, mielestäni pitää harkita uudelleen siinä vaiheessa kun muut pitävät elokuvasta, josta ei itse pidä. Joskus käy niin, että vaikka en itse löydä mitään arvoa elokuvasta, se on silti muiden mielestä erinomainen. Silloin olen vaikkapa katsonut elokuvan väärässä mielentilassa tai huonolla asenteella. On myös elokuvia, jotka eivät yksinkertaisesti kolahda mutta silloin mielumminkin unohdan koko jutun kuin alan julistamaan kuinka huonosta leffasta onkaan kysymys ja kuinka dorkia siitä pitävät ovat. Siis ei tarvitse alkaa pitämään mutta on rationaalista hyväksyä, että siinä on jotakin, josta monet pitävät.

Näyttelystä sen verran, että Star Trek ja Babylon 5 eivät ole mitään näytelmätaiteen helmiä. Pökkelö ylinäytteleminen kuuluu siihen ympäristöön kuin nyrkki silmään.
 
Vastaus: Starwreck

Vol sanoi:
Kyllä, mielestäni pitää harkita uudelleen siinä vaiheessa kun muut pitävät elokuvasta, josta ei itse pidä. Joskus käy niin, että vaikka en itse löydä mitään arvoa elokuvasta, se on silti muiden mielestä erinomainen. Silloin olen vaikkapa katsonut elokuvan väärässä mielentilassa tai huonolla asenteella. On myös elokuvia, jotka eivät yksinkertaisesti kolahda mutta silloin mielumminkin unohdan koko jutun kuin alan julistamaan kuinka huonosta leffasta onkaan kysymys ja kuinka dorkia siitä pitävät ovat. Siis ei tarvitse alkaa pitämään mutta on rationaalista hyväksyä, että siinä on jotakin, josta monet pitävät.

Näyttelystä sen verran, että Star Trek ja Babylon 5 eivät ole mitään näytelmätaiteen helmiä. Pökkelö ylinäytteleminen kuuluu siihen ympäristöön kuin nyrkki silmään.

Haha. Eli mun on pakko pitää elokuvasta, koska suurin osa pitää myös. Hehehoho... :D Sorry, mutta sanoin jo, etten kuulu siihen säälittävään joukkoon, joka muuttaa mielipiteitään muiden mielipiteiden mukaan. Hei Vol, Neuvostoliitto meni jo.

Etsin vain perusteluja muilta ja jokunen niitä jo kertoikin. En ole väittänyt muiden olevan mielipiteissään väärässä, olen vain ihmetellyt. Jos osaa lukea ja kaupan päälle vielä ymmärtää lukemaansa, niin sitä on varmasti kyllä jo älynyt sanomani...

B5:sta en sano mitään, koska en tiedä. Sen sijaan Star Trek -sarjojen näytteleminen on hieman eri galaksista kuin Star Wreckien. Jos jonkun mielestä Star Wreck on näytelty amatöörielokuvaksikin todella hyvin, niin mikäs siinä. Se on sitten sen katsojan mielipide.

Ja vielä sen verran, että olen kyllä leffaa katsonut puolin jos toisin ja DVD:n lisämateriaalit kahlannut läpi. Mielipiteeni elokuvan säälittävästä näyttelytyöstä ei muutu miksikään, vaikka kuinka rautalangasta yrittäisi vääntää. Sen sijaan tuollainen fanaattinen puolustaminen alkaa jo tökkiä.
 
Vastaus: Starwreck

Tonppa sanoi:
Haha. Eli mun on pakko pitää elokuvasta, koska suurin osa pitää myös. Hehehoho... :D Sorry, mutta sanoin jo, etten kuulu siihen säälittävään joukkoon, joka muuttaa mielipiteitään muiden mielipiteiden mukaan. Hei Vol, Neuvostoliitto meni jo.

Sinulla on luetunymmärtäminen on hieman hakusessa. Kirjoitin: "Siis ei tarvitse alkaa pitämään mutta on rationaalista hyväksyä, että siinä on jotakin, josta monet pitävät". Sinä tulkitset "Eli mun on pakko pitää elokuvasta, koska suurin osa pitää myös." Totean, että tällainen kommentointi ei vastaa käsitystäni mielekkäästä keskustelusta.

Tonppa sanoi:
En ole väittänyt muiden olevan mielipiteissään väärässä, olen vain ihmetellyt. Jos osaa lukea ja kaupan päälle vielä ymmärtää lukemaansa, niin sitä on varmasti kyllä jo älynyt sanomani...

Tonppa eilen 23.28:
Tonppa sanoi:
"Upea elokuva!" "Loistava!" jne.

Ei jumakauta, nyt alkaa kyllä todellisuuden raja hämärtyä. Miten te oikeasti pystytte kehumaan elokuvaa, joka on niin helvetillisen säälittävän pellesurkeasti näytelty (kyllä, amatöörileffastahan on kyse, mutta silläkin tasolla raina on järjettömän nolosti näytelty) että sitä katsottaessa tekee mieli vain painaa kuvakelausta?.

Tonppa sanoi:
Ja vielä sen verran, että olen kyllä leffaa katsonut puolin jos toisin ja DVD:n lisämateriaalit kahlannut läpi. Mielipiteeni elokuvan säälittävästä näyttelytyöstä ei muutu miksikään, vaikka kuinka rautalangasta yrittäisi vääntää. Sen sijaan tuollainen fanaattinen puolustaminen alkaa jo tökkiä.

En ole mielestänyt puolustellut elokuvaa fanaattisesti. Ihmettelen vaan miksi sinulla on pakonomainen tarve flamettaa tätä ketjua usealla samantyylisellä viestillä. On ihan normaalia, ettei tykkää kaikesta. Ei sen vuoksi kannata laittaa mitään draamakuningatar-showta pystyyn.
 
Vastaus: Starwreck

Katkaisaanpa Volin ja Tonpan dialogi hetkeksi :p
Eilen tuli tsekattua se haastattelu, mutta ei se kyllä ihan lataamisen arvoinen ole , ellei kiinnosta tosi paljon. Siinä ei itseasissa tullut mitään uuttaa mitä minä en olisi tietänyt , vaikka en ole leffan kehitystä seurannut pätkääkään.
 
Vastaus: Starwreck

Vol sanoi:
Ei sen vuoksi kannata laittaa mitään draamakuningatar-showta pystyyn.

Hehe, joo ei. :) Lopetetaan siis, etenkin kun luin yhden viestisi väärin; pahoitteluni siitä.

DVD:ltä löytyvä dokumentti on muuten ihan mielekästä katsottavaa. En tiedä pystyykö sitä imemään jostain netistä laillisesti, mutta jos voi niin elokuvan ystävänä se todellakin kannattaa katsoa.
 
Vastaus: Starwreck

Tonppa sanoi:
Hehe, joo ei. :) Lopetetaan siis, etenkin kun luin yhden viestisi väärin; pahoitteluni siitä.

Juu. Ymmärrän kyllä, että varsinkin, jos ei itselle leffan huumori toiminut niin jotkut ylilyönnit fanittamisessa tuntuvat ihmeellisiltä. Tuskinpa niitä 10/10 ja viiden tähden arvosteluja enää alkuinnostuksen jälkeen tulee samassa määrin kuin nyt.
 
Vastaus: Starwreck

Elokuvan suurin merkitys saattaa olla innoittajana sekä tuleville Spielbergeille että elokuvien lailliselle nettilevitykselle.
 
Vastaus: Starwreck

Tonppa sanoi:
Noh, rusentavan arvostelun saatte lukea seuraavasta DVD Hohdosta... ;)
Voisi olla varmasti ihan hyvä ottaa ns. toinen mielipide mukaan murska-arvosteluusi, kun mielipiteet kerran jakautuvat näin rankasti. Tietysti eriasia jos kaikki hohtolaiset ajattelevat samoin...

Mutta tuosta näyttelyasiasta vielä... Kuten jo mainitsinkin, huonot näyttelijäsuoritukset vain paransivat elokuvan huumoriarvoa, ainakin omalla kohdallani... :)
 
Vastaus: Starwreck

Leo Stenbuck sanoi:
Onkos muuten FilmiFINiltä tulossa mitään arvostelua elokuvan tiimoilta? Vaikka tuonne jutut osioon, mikäli kukaan finiläisistä ei ole DVD:tä (vielä) hankkinut.

Jotain semmoista voisi kehitellä tuossa ensi vloppuna, eli julkaisuun se tuleneis ehkä ensi viikolla. Arvostelijana allekirjoittanut. Ainakin tällaista menin tuossa lupailemaan. Arvio koskee juurikin tuota netistä imutettua versiota, eikä "virallista" DVD-versiota.

-Pjork
 
Ylös Bottom