Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Peliä on työstetty niin kauan että epäilemättä kunniahimoa on ja varmaan laajuutta ja monipuolisuutta myös. Toisaalta tämä tarkoittaa, että siellä on varmaan kyllä bugejakin, kuten niin monesti Bethesdan pelien julkaisussa.

Eipä tässä ole mikää AAA julkaisu säästynyt bugeilta. Varsinkaan open world pelit mihin tulee aina kattava lista päivityksiä pian julkaisun jälkeen.
 
Peliä on työstetty niin kauan että epäilemättä kunniahimoa on ja varmaan laajuutta ja monipuolisuutta myös. Toisaalta tämä tarkoittaa, että siellä on varmaan kyllä bugejakin, kuten niin monesti Bethesdan pelien julkaisussa.
Tarkoitatko Bethesda Game Studiosia? Vai kaikkia Bethesdan julkaisemia pelejä?
 
Niin kova peli kyseessä odotuksineen että pakko olettaa että se on sittenkin vain 8/10 peruspeli 30fps lukittuna niin jää vähän varoja yllättyä positiivisesti.
 
https://comicbook.com/gaming/news/starfield-xbox-release-date-rumor-rough-shape/

Starfield (sekä Redfall) nähtävästi vaatisivat vielä lisää kehitysaikaa, sanoo huhu. Toisaalta, Starfield on Bethesdan peli. Koska Bethesdalta ei olisi tullut ulos bugista mestariteosta, kysyn vaan. :D
Tämä on niin kaksipiippuinen juttu. Kun tiedetään millaisessa kunnossa Bethesdan massiiviset roolipelit yleensä julkaistaan, niin tämähän kuulostaa tutulta. Toisaalta Microsoftin rahallisella panostuksella kehitysaikaa voidaan pidentää (niinkuin nyt on jo tehty), jotta peli saataisiin ulos mahdollisimman bugittomana. Ymmärrettävästi Bethesda tai Microsoft eivät halua katastrofijulkaisua isolle pelilleen, mutta samaan aikaan peli pitäisi saada ulos pelattavaksi mahdollisimman pian.

Nyt kun tiedetään Redfallin toukokuinen julkaisupäivä, niin näkisin tässä kaksi mahdollisuutta. Jos peli on kunnossa toisin kuin nämä huhut väittävät, niin julkaisu voisi tapahtua ennen toukokuuta. Maaliskuun lopussa tai huhtikuun alussa. Tästähän taisi olla joku Steam tietokanta/CD keys -sivusto löydöskin, jossa julkaisupäivä oli merkitty 23.3.2023, mutta tietysti nämä on näitä. Jos taas huhut on totta, niin syyskuinen/alkutalven julkaisu voipi olla se mihin tämä menee.
 
Olihan toi arvattavissa, mut sopivasti tulee ikääntymis päivän tietämillä, jos ei myöhästy sitten lisää.
 
ESRB on arvioinut pelin. Rated M for Mature. Seksiä ja huumeita.

 
Oikeastaan ainoa hassu juttu tässä huhussa olisi, että ovat olleet apuna vasta viime vuoden elokuusta lähtien. Tällainen studioiden välinen yhteistyö on pelkästään järkevää toimintaa.

Aivan. Fallout 4 esim hand to hand combat oli todella hyvin toteutettu joten tässä voidaan odottaa paljon kehittyneempää yhteenottoa vihollisten kanssa.
 
Todennäköisempää tässä on se, että taistelusysteemi on ollut katastrofi ja sitä yritetään nyt pelastaa. Starfield on ollut erittäin pitkään kehityksessä ja vaikka Bethesda kuinka sanoo, että Creation Engine 2 on kokenut isoja muutoksia sen ensimmäisestä variaatiosta, on paljon uskottavampaa, että ikääntynyt pelimoottori on viimein löytänyt rajansa. Trailerit ainakin viittaisivat tähän suuntaan. Nyt jää nähtäväksi, miten paljon tilanne on parantunut sitten viime syksyn, sillä Microsoft ei tule helpolla tätä viivästyttämään enää Redfallin julkaisun jälkeen. He tarvitsevat ison lippulaivan tälle vuodelle, tapahtui mitä tapahtui.
 
Todennäköisempää tässä on se, että taistelusysteemi on ollut katastrofi ja sitä yritetään nyt pelastaa.
Voi se näinkin olla. Toisaalta jos yhteistyötä on tehty aikaisempienkin pelien kanssa, niin ehkä tämä on myös vain tapa toimia Bethesdan organisaatiossa. Nimittäin jos haluaisin itse apua ensimmäisen persoonan räiskinnän suunnittelussa/toteutuksessa ja omasta tallista löytyisi Id Softwaren kaltainen kärkinimi, niin miksei heitä hyödynnettäisi?
Starfield on ollut erittäin pitkään kehityksessä ja vaikka Bethesda kuinka sanoo, että Creation Engine 2 on kokenut isoja muutoksia sen ensimmäisestä variaatiosta, on paljon uskottavampaa, että ikääntynyt pelimoottori on viimein löytänyt rajansa.
Creation Engine on paukkunut liitoksistaan vähän joka pelin kohdalla. Onneksi se ei ole vielä kertaakaan tehnyt niistä peleistä huonoja (no ehkä Fallout 76). Starfield on myöskin ollut kehityksessä pitkään ihan siksi, että se on niin massiivinen peli.
Trailerit ainakin viittaisivat tähän suuntaan. Nyt jää nähtäväksi, miten paljon tilanne on parantunut sitten viime syksyn, sillä Microsoft ei tule helpolla tätä viivästyttämään enää Redfallin julkaisun jälkeen. He tarvitsevat ison lippulaivan tälle vuodelle, tapahtui mitä tapahtui.
Minä sen sijaan luulen, että Redfallin julkaisun jälkeen nimenomaan lykätään jos nähdään se pakolliseksi. Toista samanlaista julkaisua tuskin halutaan.
 
Voi se näinkin olla. Toisaalta jos yhteistyötä on tehty aikaisempienkin pelien kanssa, niin ehkä tämä on myös vain tapa toimia Bethesdan organisaatiossa. Nimittäin jos haluaisin itse apua ensimmäisen persoonan räiskinnän suunnittelussa/toteutuksessa ja omasta tallista löytyisi Id Softwaren kaltainen kärkinimi, niin miksei heitä hyödynnettäisi?

Creation Engine on paukkunut liitoksistaan vähän joka pelin kohdalla. Onneksi se ei ole vielä kertaakaan tehnyt niistä peleistä huonoja (no ehkä Fallout 76). Starfield on myöskin ollut kehityksessä pitkään ihan siksi, että se on niin massiivinen peli.

Minä sen sijaan luulen, että Redfallin julkaisun jälkeen nimenomaan lykätään jos nähdään se pakolliseksi. Toista samanlaista julkaisua tuskin halutaan.

Redfallin julkaisun jälkeen voi tosiaan olla että Microsoft luopuu karkean seulan käytöstä ja pelit joutuvat suurennuslasin alle että voiko tätä vielä julkaista vai ei. Kyllä lykkäykset ovat tätä nykyä helppo antaa anteeksi mitä sitten että ne joutuvat tekijöitään myöten haukun ja lyttäyksen kohteeksi.
 
Creation Engine on paukkunut liitoksistaan vähän joka pelin kohdalla. Onneksi se ei ole vielä kertaakaan tehnyt niistä peleistä huonoja (no ehkä Fallout 76). Starfield on myöskin ollut kehityksessä pitkään ihan siksi, että se on niin massiivinen peli.
Fallout 76:n ongelmat eivät johtuneet juurikaan pelimoottorista. Bethesdan pelejä pelataan karmeasta enginestä huolimatta ja varmaan sama pätee Starfieldiinkin, eli sisältö ratkaisee. Parissa tunnissa kökkö engine unohtuu, jos vaikka uppoutuu Skyrimiin, jonka rajoittuneisuus pistää silmään kuin puolimetrinen halko aina kun sen aloittaa tauon jälkeen. Minusta Fallout 76 tuntuu enginen puolesta paremmalta kuin sisarpeli ESO, jota on kehitetty paljon enemmän vuosien saatossa.
 
Ylös Bottom