Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

Hyvin se riittää kahdella, tai kolmellakin konsolilla. Sitten vaan tiputetaan kaikilla konsoleilla ne ei ihan niin hyvät pelit pois. Kyllä itsellänikin kaikkea muuta tekemistä riittää, mutta kaikkien konsoleiden parhaat pelit on silti ehtinyt jossain välissä pelaamaan. Toki jokainen tavallaan. Itseäni harmittaisi kuitenkin, jos boxin tai miksei myös Switchin parhaat pelit jäisi pelaamatta. Asiaan varmaan vaikuttaa sekin, etten pidä pleikkarin yksinoikeuksia mitenkään ylivertaisina. Toki Days Gone säväytti kovasti aikoinaan, ja God of War 2018:kin kolahti aikoinaan lujaa (mitä Ragnarok ei sitten enää oikein nyt tehnytkään). Gran Turismot sinänsä myös varsin hyviä pelejä, ja löytyy niitä toki pleikkarille monia muitakin itsellenikin hyvin toimineita pelejä. Silti ottaisi kyllä pattiin, jos jäisi boxin yksinoikeudet väliin. Sieltä kun mitä todennäköisimmin on vain kasvavissa määrin tulossa hyvinkin laadukkaita yksinoikeuspelejä. Ja sellainen on jo nyt mielestäni Starfield.
Joo mutta se on oman pään sisällä periaate että en halua toista konsolia tuohon viereen kaikkine härpäkkeineen. Ei haittaa vaikka välillä tulee jotain yksinoikeuksia boxille mitkä kiinnostais, niin ne jää sitten pelaamatta jos ei koskaan saavu pleikkarille. VR on nykyään itselle todella isossa roolissa niin Jos VR olisi toisinpäin, eli boxille löytyisi ja pleikkarille ei, niin olisi varmaan hommattu jo ajat sitten
 
Joo mutta se on oman pään sisällä periaate että en halua toista konsolia tuohon viereen kaikkine härpäkkeineen
No, aina voit hommata pöytä peli-PC:n, sehän on samalla "työkalu", eli sen hankkimisen voi sillä perustella. Vai onko sekin "periaatteen" takana, enkä tarkoita tuolla mitään negatiivista.
 
Avaruusaluksessa tiettyjä osia saa ja pitää olla vain YKSI. Ei enempää eikä vähempää. Se ainakin ollu monelle epäselvää. YTtsä löytyy videotutoriaaleja.
 
Onx täs miten vaihteluja planeetois vai oletteko huomanneet paljon ns. Copy pastee tyyliin eri sävyillä?
Hyvin vahva copy/paste käytössä ainakin planeetoissa ja outposteissa. Loressa asia selitetään, että isot yhtiöt käyttää niitä paikkoja kaivostoimintaan yms, mutta kyllähän se vähän syö intoa jos jokainen on samanlainen.
 
No, aina voit hommata pöytä peli-PC:n, sehän on samalla "työkalu", eli sen hankkimisen voi sillä perustella. Vai onko sekin "periaatteen" takana, enkä tarkoita tuolla mitään negatiivista.
Nimenomaan. Samalla aukenee VR-maailma kunnolla ja pääsee myös käsiksi boxin yksinoikeuksiin.

Täällä vasta muutama tunti takana ja kieltämättä ainakin minimappia on ikävä. Yritetäänkö tällä sitten luoda jotain marginaalista immersiota, kun joudut itse suunnistamaan ja kysylemään että "missä voin myydä roinani". Lähinnä vaan ärsyttää, kun olet juuri naputellut immersion tuhoavaa valikkosimulaattori-minipeliä pari minuuttia matkataksesi paikasta toiseen.
 
Yritin esimerkiksi hieman parannella avaruusalustani, niin koko systeemi vaikutta aivan äärimmäisen monimutkaiselta ja lopulta tyydyin vain päivittämään tykkini parempaan versioon.

Itsekin tänään ensimmäistä kertaa päivittelin alusta, kun piti saada aarteille lisää tilaa. Kuten sanoit, tässä ei pidetä kädestä kiinni ja itse saa kyllä oppia paljon.

Vähän siinä meni ihmettelyyn aikaa, mutta lopulta sain kuitenkin paloiteltua koko aluksen kyljen auki, kiinnitettyä lisää tilaa rahdille ja laitettua kaikki osat takaisin niin, että systeemi hyväksyi tämän lentokelpoiseksi alukseksi. Legoilla rakentamiseen tuo vertautuu. Tein myös samalla pientä remppaa matkustamoon ja lisäsin toisen kerroksen. Virheilmoituksessa varoitettiin, että lisää voimaa tarvitaan, kun massaa tuli lisää ja tämän kävin ratkomassa päivittämällä moottorit tehokkaampiin.

Muutenkin Starfieldissa löytyy kyllä paljon puuhasteltavaa erinäisten kehityskohteiden kanssa. Pintapuolisesti olen tutustunut nyt myös aseiden ja suojien modaamiseen sekä mm. rakennusmateriaalien kasaamiseen, jos sitä omaa tukikohtaakin jossain vaiheessa alkaisi laittamaan kuntoon. Näihin kuvioihin saa varmasti uppoamaan aikaa, varsinkin jos yritys-erehdyksellä etsii oikeita polkuja, joten syvällisempi perehtyminen alkaa itselläni varmaan siellä NG+:n puolella vasta.
 
PC pelaajat, mitäs modeja tähän kannattais ladata?

Vähän päälle 8 tuntia tullut pelattua tähän asti ja en oikein tiedä mitä mieltä oon vielä tästä. Ei ollut itsellä kyl mitään odotuksia kyseistä peliä kohtaan kun en oo Fallouteistakaan ikinä tykännyt, mutta tähän mennessä pelannut Starfieldiä enemmän kun niitä. Mutta kait toi modeilla paranee vielä aika paljon.
 
Ei se ainakaan itselläni ole tosiaankaan huomaamisesta kiinni. Toleranssissa tuntuu tässä asiassa olevan eri ihmisten välillä erityisesti eroja. Itseäni ei 30 FPS yleensä juurikaan haittaa hetken totuttelun jälkeen, jos peli kuitenkin näyttää ja tuntuu muuten hyvältä.
Joo, itsellä ehkä tämä toleranssi on aika raaka, en kuitenkaan halua vihata pelejä sen mukaan ja nyt tähänkin loistavaan teokseen tottui kyllä ajan kanssa.
 
PC pelaajat, mitäs modeja tähän kannattais ladata?

Vähän päälle 8 tuntia tullut pelattua tähän asti ja en oikein tiedä mitä mieltä oon vielä tästä. Ei ollut itsellä kyl mitään odotuksia kyseistä peliä kohtaan kun en oo Fallouteistakaan ikinä tykännyt, mutta tähän mennessä pelannut Starfieldiä enemmän kun niitä. Mutta kait toi modeilla paranee vielä aika paljon.
En hirveästi lähtisi modailemaan vielä. Peli on kuitenkin uusi ja päivityksiä tulee tiuhaan, jotka saattaa rikkoa modit ja/tai tekee modista sellaisen, että peli ei toimi. Muutenkin itse näen niin, että peli on aluksi parempi kokea mahdollisimman naturaalina. Tuo DLSS modi kannattaa kuitenkin ladata jos haluaa parempaa suorituskykyä. Myös FOV modi oli itselleni ainakin pakollinen.
 
En hirveästi lähtisi modailemaan vielä. Peli on kuitenkin uusi ja päivityksiä tulee tiuhaan, jotka saattaa rikkoa modit ja/tai tekee modista sellaisen, että peli ei toimi. Muutenkin itse näen niin, että peli on aluksi parempi kokea mahdollisimman naturaalina. Tuo DLSS modi kannattaa kuitenkin ladata jos haluaa parempaa suorituskykyä. Myös FOV modi oli itselleni ainakin pakollinen.

DLSS modilla ei tee mitään jos on AMD näyttis.

Itsellä ei oo ees FSR pääl ja hyvin toimii silti ilman ongelmia.
 
PC pelaajat, mitäs modeja tähän kannattais ladata?

Vähän päälle 8 tuntia tullut pelattua tähän asti ja en oikein tiedä mitä mieltä oon vielä tästä. Ei ollut itsellä kyl mitään odotuksia kyseistä peliä kohtaan kun en oo Fallouteistakaan ikinä tykännyt, mutta tähän mennessä pelannut Starfieldiä enemmän kun niitä. Mutta kait toi modeilla paranee vielä aika paljon.

Itse olen ladannut vain tarpeelliset modit. Eli FoV muokattu, poistettu se vihreä kalvo pelistä ja tehty harmaasta mustasta mustempaa, Sitten lisäsin Playstation nappulat kun pelaan Dualsensellä ja vielä latasin modin joka tiivistää inventory valikon pienemmäksi ja mahtuu ruudulle enemmän tavaraa. Siinähän nuo taitaa olla. Isompia modeja kannatta odottaa kun peliä on päivitelty koska ei tiedä kauan niiden päivittämisessä menee jos päivitys rikkoo sen. Latasin kyllä tuon DLSS/XeSS modin kun ajattelin jos kokeilis miten XeSS toimii mutta kun ei FSR tuo parannusta freimeihin niin en usko että XeSS sen enempää tuo ja se jäi asentamatta.
 
Onx täs miten vaihteluja planeetois vai oletteko huomanneet paljon ns. Copy pastee tyyliin eri sävyillä?

Olen varmaan noin 20-30 planeetalla vieraillut ja itse planeettojen osalta on nähty ihan hyvin vaihtelua. Ihan sellaista vaihtelua tuolla näkyy kuin ihan oikeasti tunnetuilla planeetoilla on. Myös säätilat ja päivän sykli tuovat omaa lisää tunnelmaan.
 
En tiedä (en testannut) toimiiko mappi kaupungissa, mutta ainakin jonkun perusplaneetan pinnalla karttaan pääsee käsiksi niin, että painaa ensin sen skannauksen päälle LB:llä ja sitten painaa RB:tä. Tällä saa gridin kaltaisen kartan näkyviin, jossa näkyy alueen kiinnostuksen kohteet ja johon pystyy laittamaan oman markkerin.
Kokeilin tätä ni alkuun unohdin toki painaa tuota LB ni painoin sitte RB (heittää granaatin) siinä oltiin kaikki kahvilassa viettämässä hyvää iltaa kun mulla oli sellaset 3sek aikaa miettiä että hitto haluan teille vaan hyvää :D
 
Tulipa tänään väänettyä 9-10h ja tehtyä vaikka mitä ja sain kurkkutaudin joka aiheutti pahan yskän, piti kierrellä ympäri galaxya etsimässä parannusta. Rakentelen myös uuden aluksen sen ekan pohjalta ja nyt on rahti tilaa yli 1500 joten ei tarvi kokoajan huolehtia siitä ja hahmon kantokykyä myös parannellu. Toisen aluksen nappasin vaan planeetalta kun se siellä odotteli tyhjänä :DOnneksi eri alukset kulkee mukavasti mukana aina sinne minne menet eikä niitä tarvi hakea eri paikoista, eli voit lennosta vaihtaa sitä aina satamassa. Kampanjaa taisin yhden tehtävän verran kulkea eteenpäin.

Oman leirin pystytystä koitin myös mutta kun ei ollut materiaaleja oikein mihinkään niin jätin heti alkuunsa, täytyy palata sen pariin myöhemmin. Aika vaan menee siivillä tämän pelin kanssa. Pidän myös tuosta hahmonkehityksestä että pitää tehdä noita challengejä ennenkuin voit laittaa seuraavan pisteen kykyyn. Eli sitä pitää tavallaan käyttää vaikka sulla olis kykypisteitä ennenkuin voit sen pisteen siihen laittaa.
 
Laitoin parikymmentä QoL ym muita ärsyttävyyksiä korjaavaa modia lataukseen.

FOV modi, sinisen harson pelistä poistava, auto lockpick (ei suku meikältä) ja sit siirsin keskeltä ruutua nuo pomppivat XP tekstit alalaitaan ja player healthbar näyttää healrthin eri väreissä. Ensimmäinen NSFW modikin oli näköjään tullut, eli alastomat npct :D Kukahan noita lataa, itse en ole ikinä ladannut.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt perehdyin tuohon aluksen rakentamiseen ja kyllä se oman aikansa otti, mutta nyt tuntuu, että systeemi hallussa ainakin jotenkin. En vielä rakentanut uutta alusta nollista, vaan parantelin sitä alkuperäistä. Aika tyytyväinen olen lopputulokseen. Muutin asejärjestelmää siten, että nyt on vain 2 aseluokkaa, ballistic ja laser. Laserilla ensin vihollisten shieldit alas ja ballisticilla sitten runkoon tulitusta. Lisäsin myös isomman reaktorin, niin nyt voin ensin iskeä täydet energiat laseraseisiin ja vaihtaa sitten energiat ballisticeihin, kun kilvet on alhaalla. Värjäsin tietysti koko aluksen myös mattamustaksi ja muutin nimen :D. On tuokin kyllä todella hauskaa ja koukuttavaa puuhaa, kun vain saa juonen päästä kiinni.

Sellainen vinkki kaikille, jotka aluksia rupeavat tuunaamaan, että kaikilla energiaa käyttävillä osilla on energialuokka A, B tai C. Aluksen reaktori määrittää sen energialuokan, jota aluksessa voi käyttää. Siinä ensimmäisessä aluksessa se on A. Aluksi voi käyttää vain energialuokan A osia, ja jotta saat muita käyttöön täytyy ne oppia skillipuun kautta. Näin ainakin minä sen käsitin, saa korjata jos olen väärässä :D.
 
No voi perhana, uusiks meni. Meinasin ottaa tuon Kidd Stuff traitin alussa. Eilen sitten törmäsin tähän:
Tuo Colt on pakko saada, puhumattakaan tuffan-tuffan avaruuspuvusta ja kypärästä. Rahahanat voi kylmästi katkaista kun on hyöty otettu irti :p
 
Ylös Bottom