Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

State of Play - Sonyn peliuutisia web-lähetyksenä

Ai että kun odotin että olisi ollut Bloodbornen "directors cut" ja jotain FFXVI:stä!

Silti ihan hyvä show. Kylmikset tuli Wolverinesta ja Spider-man kakkosesta. Hyvin aikaa kolata ykkönen loppuun ja Miles Morales. Ehkä jopa ehdin.
 
Ai että kun odotin että olisi ollut Bloodbornen "directors cut" ja jotain FFXVI:stä!

Silti ihan hyvä show. Kylmikset tuli Wolverinesta ja Spider-man kakkosesta. Hyvin aikaa kolata ykkönen loppuun ja Miles Morales. Ehkä jopa ehdin.
Luulen, että FFXVI nähdään Tokyo Game Showssa tämän kuun lopussa.
 
Tämä olisi ollut muuten oikein loistava showcase, mutta jotenkin tuntui olevan nyt aika paljon CGI:tä, etenkin niistä uusista julkaisuista jotka muuten varmasti ovat päräyttäviä pelikokemuksia (Kotor, Wolverine, Spiderman 2).

Oli siellä toki Forspokenia, Borderlandsia ja God of Waria joista saimme pelikuvaa ja helvetin hyvältähän ne näyttävät, mutta kenties itselläni oli vain hieman liian isot odotukset tälle tapahtumalle jonka myötä tapahtuma tuntui vain "ihan jees"-setiltä.
 
Voi perse, kyllä on pettymys gta v kohdalla että siirretty monella kuukaudella, luulis että olisivat tähdänny sen joulumarkkinoille. Onneks siellä oli hyvääkin tietoa, gran turismo 7 sai vihdoin julkaisupäivämäärän, maaliskuu 2022. Ja alkoi kiinnostamaan tuo alan wake.
 
Vähän samat fiilikset tuli mitä PS5:n julkaisussa. Ehkä oma IGN-striimi ei ollut hyvää laatua, mutta vähän laimea fiilis jäi. Wolverine ja Project Eve saivat isoimmat fiilikset aikaiseksi.

Forspokenin päähahmo heitti niin huonoa läppää, että oikein puistatti.
 
IGN:in striimi ei ole koskaan hyvää. Kiinnostavat videot kannattaa katsoa jälkikäteen 4k:na, jos haluaa saada paremman käsityksen. PS5:n julkaisussa tosiaan myös jäi aika vaisuksi se anti, kun sitä katsoi ensin huonolla laadulla.
 
En itse katsonut lähetystä, mutta lueskelin uutisia julkistuksista. Peleistä ainakin Spider-Man 2, Uncharted Thief's Collection ja God Of War Ragnarok olivat hyviä julkistuksia. Uncharted kuuluu minun suosikkipelisarjaan, niin varmasti menee ostoon peli, kun sitten ilmestyy.
 
Tämä olisi ollut muuten oikein loistava showcase, mutta jotenkin tuntui olevan nyt aika paljon CGI:tä, etenkin niistä uusista julkaisuista jotka muuten varmasti ovat päräyttäviä pelikokemuksia (Kotor, Wolverine, Spiderman 2).

Oli siellä toki Forspokenia, Borderlandsia ja God of Waria joista saimme pelikuvaa ja helvetin hyvältähän ne näyttävät, mutta kenties itselläni oli vain hieman liian isot odotukset tälle tapahtumalle jonka myötä tapahtuma tuntui vain "ihan jees"-setiltä.

Mistä tuo CGi varsinkaan Spider Manin kohdalla tulee? Trailerissa lukee Captured on PlayStation 5 ja muissa trailereissa aivan muuta.
 
Omasta mielestäni oli yksi parhaista showsta moneen vuoteen, vieläkin fiilikset korkealla.
 
Mistä tuo CGi varsinkaan Spider Manin kohdalla tulee? Trailerissa lukee Captured on PlayStation 5 ja muissa trailereissa aivan muuta.
Okei myönnetään, että väsyneenä tuli väärin CGI-ilmaisua käytettyä, mutta tarkoitin ettei itse pelikuvaa nähty näistä isoimmista peleistä. Itse en juuri pysty ei-pelikuva yllätyksistä innostua ennen kuin näen näistä itse pelikuvaa.
 
Okei myönnetään, että väsyneenä tuli väärin CGI-ilmaisua käytettyä, mutta tarkoitin ettei itse pelikuvaa nähty näistä isoimmista peleistä. Itse en juuri pysty ei-pelikuva yllätyksistä innostua ennen kuin näen näistä itse pelikuvaa.

En tosiaan millään pahalla omaa viestiä tarkoittanut, itsekkin olisin mielellään pelikuvaa nähnyt hämiksestä mutta kun traileria katsoi niin hämisten liikkeet olivat kuin suoraan pelistä. God of Warin pelikuva tosiaan löi kerralla läpi että olisi melkein pitänyt jättää ovi auki että ei muutako lisää vaan! Lopputulos kuitenkin koko Showsta että kyllä kannattaa omistaa PlayStation 5!
 
Digital Foundryn mietteitä Sonyn lähetyksissä esitellyistä peleistä:

 
FCTwmSYXIAM417v

A new State of Play is heading your way next Wednesday, October 27 starting at 2:00pm PT / 10:00pm BST.
Playstation Europe Twitter
 
Surkea esitys tämä SoP. Ainoastaan Little Devil Inside vaikutti jokseenkin kiinnostavalta, mutta sekin on kyllä sellainen peli itselle, että pakko katsoa arvostelut ennen kuin lähtee peliä ostamaan.

Toivottavasti jotain yllätyksiä olisi pleikkarilla tarjolla vielä loppuvuodeksi joko TGA:ssa tai jos ne huhut PlayStation Experiencen uudelleen herättelystä henkiin ovat totta. PSVR2 uutisia kumminkin luvattiin täksi vuodeksi alkuvuodesta.
 
Pitkälti samaa mieltä edellisen kirjoituksen kanssa. Onneksi ei tullut valvottua tämän takia. Mahdollisesti mielenkiintoisia pelejä löytyi lähetyksestä kolme:

Death's Door - näytti Hadeksen serkulta ja/tai jotenkin todella kliseiseltä. Toivottavasti pelattavuus ja tarina ok.
Star Ocean - The Divine Force - SO-sarja voi yllättää positiivisesti, vaikka sarjan edellinen osa ei niin tehnytkään.
Little Devil Inside - Mielenkiintoisen näköinen jo visuaalisesti, mutta täytyy tosiaan odottaa arvostelut ensin.

Bändipeli näytti lähinnä Kalifornia-Sonyn tuotokselta ja aiheutti myötähäpeää. Muut pelit olivatkin sitä harmaata mössöä, joka ei jäänyt mieleen. Tässä jäi nyt kaipaamaan Japan Studion olemassaoloa ja jotain omaperäistä.
 
Death's Door - näytti Hadeksen serkulta ja/tai jotenkin todella kliseiseltä. Toivottavasti pelattavuus ja tarina ok.
Tälle kannattaa antaa mahdollisuus. Pelattavuus on viimeisen päälle kunnossa. Tarina taas sellainen perus indiepelin tarina, mutta ei missään nimessä huono. Isometrinen kuvakulma saattaa antaa Hades-viboja, mutta rakenteeltaan tämä on lähempänä Souls-pelejä.

Kirjoittelin elokuussa pelin läpäisyn jälkeen fiiliksiä yleiseen indiepelien ketjuun:
 
Ylös Bottom