Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stellar Blade

Noniin, ehkä vähemmän yllättäen koko False Advertisement refund olikin lopulta pelkkä feikki, eli kyseessä ihan normaali refundi (minkä saa jos peli on ostettu mutta ei ladattu) elä tämä oli pelkkä huomion/skandaalinen hakuinen yritys. ihmellinkin että ei Sony itse lähde tuollaisen syyn takia tarjoamaan refundeja varsinkin jos ihmiset ovat jo peliä useamman tunnin pelanneet.

This is false. They're not giving refunds. I just talked to a representative and they told me that until Shift Up doesn't make an official public statement (like CDPR did with Cyberpunk 2077) they will not go over the Cancellation Policy to give refunds to all people. The only way you can get a refund is if you've never downloaded the game to your console. If you downloaded it you're not getting a refund.
 
Viimeksi muokattu:

Öö... Tässä kiinnitti huomion lähinnä tuo fonttivalinta. Stettar Blade tuossa minun silmääni lukee :D Piti tarkistaa ja tuo ei edes ole mikään youtubettajan oma fonttivalinta vaan ilmeisesti myös pelin kannessa.

Ehkä kiinnitän turhan pieneen huomiota mutta ajoittain työssä taistelen samantyylisten ongelmien kanssa ja ratkaissut pari kertaa tuon sillä että muokannut juurikin t-kirjainta niin ettei se vedä poikkiviivaa l-kirjainten päältä.
 
Mikäs tuossa L3 juoksussa tökkii? Eikös tuo ole yksi klikkaud niin sprinttaa? Ei tarvi pohjassa pitää. Tuo esim ympyrällä sprintaus on huono siinä, kun yleensä sitä pidetään sitten pohjassa, jolloin peukalo ei ole vapaana liikuttamaan kameraa mitä ainakin itse liikutan kokoajan.
Se on vaan aina tuntunut hyvin oudolta, kömpelöltä. Koska se tulee vielä tattia tiltatessa eteenpäin tuntuu niin työläältä aina aktivoida. Tuota ympyrä hommaa en ees huomannut, en tajua miten mennyt ohi. Menee siis uudelleen kokeiluun demo ja sen perusteella koko versio.
 
Kyllä itselle ainakin L3 on ainut oikea juoksunappi yleisesti ottaen peleissä. Se on vaan niin helppoa naksauttaa sitä tattia. Ainoot pelit missä se on ongelma on Fromsoftwaren pelit, niissä kun hyppy ja juoksu on usein samassa napissa niin Tatin klikkaus hyppyyn on ihan perseestä.
 
Kyllä itselle ainakin L3 on ainut oikea juoksunappi yleisesti ottaen peleissä. Se on vaan niin helppoa naksauttaa sitä tattia. Ainoot pelit missä se on ongelma on Fromsoftwaren pelit, niissä kun hyppy ja juoksu on usein samassa napissa niin Tatin klikkaus hyppyyn on ihan perseestä.
Jep, imo ainoa oikea paikka sprintille niin peukalo jää vapaaksi muille kontrolleille. Jossain pelissä oli joskus L3 hold to sprint mikä oli taas ihan kamala mutta jos sitä tarvii vain kerran naksauttaa niin ehdottomasti tuossa. :)
 
Siis miten ihmeessä L3 juoksunäpäytys voi tuntua kömpelöltä muiden ollessa vapaana toimintaan?
What can i say, nää on näitä...en tosin ollenkaan oo ainoa kuka ton kokee hankalana. Kokeilin demoa uudelleen ja tuo ympyrä sprint vois toimia jos sitä pitäs vaan painaa kerran mutta sitä pitäs pitää pohjassa ja lisäks hahmo tekee dodgen joka kerta ennenkun alkaa juoksemaan.... Todella kusisen tuntusta ja koen kyllä että pelissä sais olla täysin kustomoitavissa ihan kaikki controllit. Tälläsenään menee varmasti paljon potentiaalia hukkaan koska peli näyttää ja vaikuttaa hyvältä muuten.
 
Täällähän keskustellaan ihan tatti ojossa
*BA DUM TSIHHHH*

.... Todella kusisen tuntusta ja koen kyllä että pelissä sais olla täysin kustomoitavissa ihan kaikki controllit. Tälläsenään menee varmasti paljon potentiaalia hukkaan koska peli näyttää ja vaikuttaa hyvältä muuten.
Liekö omalle kohdalle sattunut vaan huonoa tuuria, mutta on kyllä omassa pelikokoelmassa todella harvassa pelit jossa voi custamoida näpit laajemmin. Yleensä yksittäiset napit voi kääntää toistepäin. Toivoisi toki tämän yleistyvän myös pleikkarille.

Itse kyllä kaipasin useampiin avoimen maailman peleihin Xenoblade sarjan ominaisuutta jossa hahmon saa juoksemaan yhdellä klikkauksella siten että voit vaikka hetkeksi laskea ohjaimen käsistä pois. Eli ei tarvitse pitää nappia pohjassa tai tatin klikkauksen jälkeen pitää ääriasennossa eteenpäin jatkuvasti. Sen verran valtaviksi hiekkalaatikoiksi nämä avoimen maailman pelit kasvaneet
 
Videopelimaailman seuraaminen jäänyt hiukan vähemmälle muilta kiireiltä

-> Jahas, joku ihmeen Stellar Blade saa Hesarissa huimaa suitsutusta, Konsolifinistä saanee ulkomaalaisia lähteitä myöten kuvan siitä mitä tästä keskustellaan

-> tissivakosensuuri herättää tunteita

-> ok
 
Nyt on vähän reilu puolet päätarinasta läpäisty, toimivaa joskin yllätyksetöntä menoa. Mutta se on gameplay joka tässä pelissä loistaa. Pelin taistelut kasvaa kokoajan uusien kykyjen ja liikkeiden myötä, ollut todella viihdyttävää menoa. Maailma koostuu Soulslike putki alueista ja open zone sivutehtävä alueista ja sivutehtäviä riittää, ne ei ole mitään erikoisia mutta pelin taistelu ja loistavsasti tehty tutkiminen tekee niistä hauskoja tehdä.

Evelle on kasaantunut roppakaupalla uusia upeita asusteita ja on siellä sellaisiakin jotka poistaa seksuaalisuutta hahmosta, perse ja tissit on pienemmät ja ei senttiäkään paljasta pintaa, ainakin yksi sellainen badass musta asu löytyy. Sitten on tietenkin toinen ääripää kuten 49 tölkin löytämisestä saatava kangasriekale jota ei voi edes asuksi kutsua ja ei paljon jätä mielikuvitusken varaan. Itse suosin sellaista gootti schoolgirl asua ja pinkkii tukkaa. Myöskin sellainen puolet vartalosta peittävä villapusero on äärimmäisen kuuma.

Jokainen noista putki tarina alueista tuntuu täysin erilaiselta pelata kun jokaisessa on oma tyylinsä miten siellä edetään ja tekee pelistä freeshin tuntuisen aina uudella alueella. Noissa avoimilla alueilla on sitten tornit ja muut perus systeemit, myöskin lepäyspaikkoja on lähes joka nurkan takana joten vaikka pelissä on soulslike elementtejä ei se ole kovin rankaiseva pelaajaa kohtaan.

Oikeastaan mitään omaa tässä ei ole, kaikki on lainattu jostain toisesta pelistä, mutta kuten Lies of P osoitti, jos lainaat ja teet sen hyvin ei pelaajat välitä. Lies of P on noussut monen suosikki Soulslike peliksi ja tämä varmasti nousee monen toiminta pelin ystävän suosikkien joukkoon.

Ainut nipotuksen aihe kopioinnin lisäksi on pelin vähän epätarkat kontrollit jotka ei ole parhaat joihinkin tasohyppely kohtauksiin.

Matkaa on vielä, katsotaan jaksaako maaliin asti.
 
Täällähän keskustellaan ihan tatti ojossa
*BA DUM TSIHHHH*


Liekö omalle kohdalle sattunut vaan huonoa tuuria, mutta on kyllä omassa pelikokoelmassa todella harvassa pelit jossa voi custamoida näpit laajemmin. Yleensä yksittäiset napit voi kääntää toistepäin. Toivoisi toki tämän yleistyvän myös pleikkarille.

Itse kyllä kaipasin useampiin avoimen maailman peleihin Xenoblade sarjan ominaisuutta jossa hahmon saa juoksemaan yhdellä klikkauksella siten että voit vaikka hetkeksi laskea ohjaimen käsistä pois. Eli ei tarvitse pitää nappia pohjassa tai tatin klikkauksen jälkeen pitää ääriasennossa eteenpäin jatkuvasti. Sen verran valtaviksi hiekkalaatikoiksi nämä avoimen maailman pelit kasvaneet
Totta on joo, konsolipuolella tuo on harvinaisempaa. Helldivers 2 on tuore esimerkki missä on todella hyvät kustomointi mahdollisuudet ihan niin pikkutarkasti että sprintin saa monella tapaa(tap, double tap hold) aktivoitua. Mmo peleissä yleinen autorun on ehdottomasti mielekkyyttä lisäävä tekijä. :)
 
Nyt on vähän reilu puolet päätarinasta läpäisty, toimivaa joskin yllätyksetöntä menoa. Mutta se on gameplay joka tässä pelissä loistaa. Pelin taistelut kasvaa kokoajan uusien kykyjen ja liikkeiden myötä, ollut todella viihdyttävää menoa. Maailma koostuu Soulslike putki alueista ja open zone sivutehtävä alueista ja sivutehtäviä riittää, ne ei ole mitään erikoisia mutta pelin taistelu ja loistavsasti tehty tutkiminen tekee niistä hauskoja tehdä.

Evelle on kasaantunut roppakaupalla uusia upeita asusteita ja on siellä sellaisiakin jotka poistaa seksuaalisuutta hahmosta, perse ja tissit on pienemmät ja ei senttiäkään paljasta pintaa, ainakin yksi sellainen badass musta asu löytyy. Sitten on tietenkin toinen ääripää kuten 49 tölkin löytämisestä saatava kangasriekale jota ei voi edes asuksi kutsua ja ei paljon jätä mielikuvitusken varaan. Itse suosin sellaista gootti schoolgirl asua ja pinkkii tukkaa. Myöskin sellainen puolet vartalosta peittävä villapusero on äärimmäisen kuuma.

Jokainen noista putki tarina alueista tuntuu täysin erilaiselta pelata kun jokaisessa on oma tyylinsä miten siellä edetään ja tekee pelistä freeshin tuntuisen aina uudella alueella. Noissa avoimilla alueilla on sitten tornit ja muut perus systeemit, myöskin lepäyspaikkoja on lähes joka nurkan takana joten vaikka pelissä on soulslike elementtejä ei se ole kovin rankaiseva pelaajaa kohtaan.

Oikeastaan mitään omaa tässä ei ole, kaikki on lainattu jostain toisesta pelistä, mutta kuten Lies of P osoitti, jos lainaat ja teet sen hyvin ei pelaajat välitä. Lies of P on noussut monen suosikki Soulslike peliksi ja tämä varmasti nousee monen toiminta pelin ystävän suosikkien joukkoon.

Ainut nipotuksen aihe kopioinnin lisäksi on pelin vähän epätarkat kontrollit jotka ei ole parhaat joihinkin tasohyppely kohtauksiin.

Matkaa on vielä, katsotaan jaksaako maaliin asti.
Kiitos kattavasta arviosta. Mitenkä sanoisit, onko taistelu demon tapaan vähän "tahmeaa" vai oliko kyseessä vain osaamattomuus uuden pelin kanssa tai alun suppea liikevalikoima

Ps. Kukaan ei sitten heitä tahmeasta mitään hassun hauskoja hassutteluja :D
 
Kiitos kattavasta arviosta. Mitenkä sanoisit, onko taistelu demon tapaan vähän "tahmeaa" vai oliko kyseessä vain osaamattomuus uuden pelin kanssa tai alun suppea liikevalikoima

Ps. Kukaan ei sitten heitä tahmeasta mitään hassun hauskoja hassutteluja :D

No on se sillä tavalla tahmeaa että aina ei liikkeet aktivoidu niin nopeasti kun painelee nappuloita. Se on ihan tietoinen ratkaisu animaatioiden takia ja ehkä pitäisi opetella enemmän rauhallisempi tapa pelata eikä vaan hakkaa nappuloita kun mielipuoli. Mutta on se parantunut demosta kun ne viilasi sitä viivettä pienemmäksi.
 
No on se sillä tavalla tahmeaa että aina ei liikkeet aktivoidu niin nopeasti kun painelee nappuloita. Se on ihan tietoinen ratkaisu animaatioiden takia ja ehkä pitäisi opetella enemmän rauhallisempi tapa pelata eikä vaan hakkaa nappuloita kun mielipuoli. Mutta on se parantunut demosta kun ne viilasi sitä viivettä pienemmäksi.
Kuulostaa siltä etten itse pidä tämän pelin taistelusta. Minulle on tärkeää, että asiat tapahtuvat heti kun painaa nappia eikä viiveellä. Animaatioiden takia asian toki ymmärtää jollain tapaa.

Toki kaikkeen tottuu ajan kanssa, niin en tiedä tiedostaako sitten asiaa enää kun on peliä pelannut muutamia tunteja. Ainakin mitä nyt striimiä olen tästä katsonut, niin ihan hyvältä peliltä vaikuttaa ja voi mennä joskus hankintaan.
 
Tuli eteen jotain joka kyllä vie meikäläisen pois päätarinan ja sivutehtävien reitiltä. Nimittäin sain kalastuksen auki, on hyvin tehty ja pitää pelaajan aktiivisena. Ei ole rentouttavaa kalastusta :D
 
Korealaisilta ei ole jäänyt huomaamatta kuumana käyvä keskustelu sensuurin/sisältömuutosten osalta, sillä kehittäjä on ainakin oletettavasti reagoinut asiaan somessa:

Taustalla siis ainakin konkreettisemmin tämä inceleiden vetoomus, jossa on tällä hetkellä jo 68k allekirjoitusta. Tai ehkä ihmiset vain haluavat tuotteensa siinä muodossa, missä se on alunperin heille myyty.
 
Tuli vihdoin eilen tämä aloitettua ja on kyllä todella hyvät fiilikset. Taistelusysteemi on juuri niin hyvä kuin miltä se demossa alkoi tuntua. Kun taistelu alkaa soljua ja perfect parryja, väistöjä ja comboja saa tehtyä onnistuneesti, niin jumankekka se tuntuu hyvältä. Uusia taitoja saa jatkuvasti lisää ja ne tuo lisää uusia elementtejä taisteluihin. Se on hyvä merkki, kun kokoajan vain odottaa seuraavaa pomoa tai haastavaa kohtaa, jotta pääsee myllyttämään lisää.

Vaikka pelissä on Souls pelien tapaan leirejä, joihin edistyminen tallentuu, niin tässä on myös ainakin joissakin sivutehtävissä tallennuspisteitä, joihin palaat jos epäonnistut, eli siinä mielessä myös helpompaa ja pelaajaystävällisempää toimintaa. Yhdessä tasohyppelytehtävässä, kun putosin korkealta ja kuolin niin odotin palaavani takaisin edelliseen leiriin, mutta yllätyksekseni palasinkin kyseisen hyppelytehtävän alkuun.

Tarinasta on vaikea sanoa vielä mitään, kun on niin alkutekijöissä, mutta dialogista ja ääninäyttelystä voi jo tässä kohtaa sanoa, että sillä saralla ei kyllä ole oikein onnistuttu. Käytännössä kaikki kohtaukset tuntuu vain siltä, että näyttelijät lukevat vuorosanoja paperilta ilman mitään tunteita.

Uusia asuja on löytynyt muutamia ja se on kyllä erinomaista, että on pelejä, jossa visuaalisten asujen keräily on pelimekaniikka, eikä vain täytettä mikromaksukauppaan.
 
Nyt olen point of no return kohdassa, pleikkarin läpäisyprosentti näyttää 60% tarinasta. Täytyy siivota kaikki sivuhtetävät mitä löytyy ja saa tehtyä. Osassa on aika kinkkisiä pulmia. n.24h pelattuna. Eli varmaan sellainen 30h kesto pelillä about kaiken tehneenä.
 
Läpihän se meni, koitin tehdä kaiken mitä tuli vastaan, trophyjen perusteella ei hirveästi jäänyt tekemättä. 36 tuntia pleikkari väittää peliajaksi, yllättävän pitkään vaikka peli tuntui lyhyeltä. Mutta ehkä siksi koska peli myös maistui todella hyvin, combat on todella herkullista kun noita skillejä sai avattua, dash-hyökkäys ja tupla-hyppy oli avainkykyjä mitkä teki kaikesta parempaa. Ja onnistuneiden parryjen ja väistöjen teko tuntuu todella hyvältä.

Tasoloikkakohdat ja puzzlet toivat mukavaa vaihtelua taisteluun, vaikka välillä tuntui että Eve tippui turhankin helposti korokkeilta kuolemaan.

Myös alueiden vaihtelu putkimaisuuden ja avoimpien paikkojen välillä toimi, vaikka maisemat eivät juurikaan vaihdu, Ollaan joko kaupunkien raunioissa, ahtaissa viemäreissä, hylätyissä tutkimuslaboratorioissa tai laajoilla erämailla. Mutta niiden nuohoaminen oli tehty hyvin, melkein joka kulman takaa löytyi jotain järkevää loottia; varusteiden parannusosia, lorea maailmasta, uusia vaatteita tai jopa tölkkejä!, joiden keräys fanfaareineen on yksi pelin parhain asia.

Tarina ei ollut mitään mestarillista kerrontaa, mutta piti hyvin otteessa loppuun asti. Eve, Lily ja Adam eivät myöskään mielenkiintoisimpia hahmoja ole, mutta kyllä noihin tykästyi. Muut hahmot ja maailma itsessään ovat surua täynnä, ja monet sivutehtävätkin päättyvät yllättävänkin tylysti. Ääninäyttely on myös ailahtelevaa, mutta hoitaa asiansa. Musiikista pidin paljon, lepopaikoilla ja avoimilla alueilla rauhallisempaa rallattelua ja sitten isommissa bosseissa räjähtävämpää renkutusta.

Peli myös lopullaan muistuttaa paljon Soulseja sekä Nier Automataa, (ei sisällä tarinasta tarkempia spoilereita) eli tässäkin on useita eri loppuja, mihin vaikuttaa tavaroiden keräys sekä valinta lopussa. Nyt kun katsoin nuo muut loput, niin olen tyytyväinen minkä itse sain (Making New Memories).

Vahva 8/10. Todella positiivinen yllätys. Shift Up menee ehdottomasti seuraukseen, toivottavasti jatkavat samaa linjaa.
 
Ylös Bottom