Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [PS3]

Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Hitto vieköön! en osaa super tai ultra komboja lainkaan tietyillä tyypeillä :mad: osaan vaan tietyillä kuten ryu:llä ja ryu:n ultra/super kombo yhdistelmiä muistuttavilla tyypeillä (kuten vaikka ken ja sagat...) sillä en tajuu niitä kombo yhdistelmiä (esim. zangiefillä) koska se hyppää aina kun yritän pyörittää nuolinäppäimiä kuten kombo listalla lukee :confused: (tai jos sen kuuluu hyppää niin en saa niitä kumminkaan millään toimimaan), eli mikä ei nyt toimi, tai miten se kuuluu tehdä?
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Hitto vieköön! en osaa super tai ultra komboja lainkaan tietyillä tyypeillä :mad: osaan vaan tietyillä kuten ryu:llä ja ryu:n ultra/super kombo yhdistelmiä muistuttavilla tyypeillä (kuten vaikka ken ja sagat...) sillä en tajuu niitä kombo yhdistelmiä (esim. zangiefillä) koska se hyppää aina kun yritän pyörittää nuolinäppäimiä kuten kombo listalla lukee :confused: (tai jos sen kuuluu hyppää niin en saa niitä kumminkaan millään toimimaan), eli mikä ei nyt toimi, tai miten se kuuluu tehdä?

Teet niin, että hyppäät vihun viereen ja ilmassa vemputat ne suunnat sisään siten, että juuri kun laskeudut maahan painat ne hyökkäyksen käynnistävät napit pohjaan. Oikeastaan mikä tahansa liike käy hyvin, kunhan sillä hahmolla on joku muu toiminta kun paikallaan seisominen menossa sen inputin aikana.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Teet niin, että hyppäät vihun viereen ja ilmassa vemputat ne suunnat sisään siten, että juuri kun laskeudut maahan painat ne hyökkäyksen käynnistävät napit pohjaan. Oikeastaan mikä tahansa liike käy hyvin, kunhan sillä hahmolla on joku muu toiminta kun paikallaan seisominen menossa sen inputin aikana.

Woah! toi todellakin toimii!!! en ois ikinä aatellu et se pitää tehä ilmas, thx!
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Noista ultrista vielä sen verran että onko charge liikkeisiin jotain kikkakutosta et mite se tehdään vai pitääkö suuntanäppäintä vaa painaa tyyliin 2sec ja sit jatkaa?
esim itselleni on vaikea saaga Guilen sonic boom toimimaan ja superit ja ultrat kun taas tässä videossa kaikki menee kuin leikiten:

http://www.youtube.com/watch?v=lato8FmMoIQ
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Noista ultrista vielä sen verran että onko charge liikkeisiin jotain kikkakutosta et mite se tehdään vai pitääkö suuntanäppäintä vaa painaa tyyliin 2sec ja sit jatkaa?
esim itselleni on vaikea saaga Guilen sonic boom toimimaan ja superit ja ultrat kun taas tässä videossa kaikki menee kuin leikiten:

http://www.youtube.com/watch?v=lato8FmMoIQ

sama täällä, en itekkään tajuu noita "charge" nappeja, peliohjeitten mukaan täytyy pitää pohjassa mut en saa niitä millään toimimaan esim. Chun-Liin special/ultra comboja. en ees osaa niitä helpoimpia komboja kuten joku mis on vaan yks charge suunta ja lyönti...
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Huomasin akuman aukeavan jo pelkästään siten, että pelaat arcaden läpi (vaikuesasteesta riippumatta) ja voitat vähintään yhden erän täydellisesti (perfect), ultra comboja ei tarvitse. Kertaakaan ei saa tietenkään hävitä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

sama täällä, en itekkään tajuu noita "charge" nappeja, peliohjeitten mukaan täytyy pitää pohjassa mut en saa niitä millään toimimaan esim. Chun-Liin special/ultra comboja. en ees osaa niitä helpoimpia komboja kuten joku mis on vaan yks charge suunta ja lyönti...

Sitä suuntaa täytyy pitää muistaakseni 55 framea pohjassa, tämän jälkeen vastakkainen suunta ja lyönti/potku siihen päälle. Eli about 1sek on toi aika.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Suoraan sanottuna,tuon zangief hahmon pyörimis liike pitäisi kieltää lailla.Se on ihan liian helppo(paina yhtä ylänappulaa).Sillä pystyy väistämään tulipallot sun muut ja se osuu monesti jos on liian lähellä,kun se pyörii ainakin kaksi tai kolmekin kertaa ympäri.

Jokainen kuitenkin pelaa millä haluaa,siihen en pysty vaikuttamaan,mutta sitä liikettä pitäisi hieman vaikeuttaa jotenkin.Yksi tapa pärjätä siihen on ampua tulipallo harhautukseksi ja mennä iskemään heti,kun se lopettaa pyörimisen.Usein kuitenkin tuntuu olevan aika mahdoton tapaus.Itse olen pelaillut monesti Dan hahmolla sekä akumalla.Niillä on tullu harjoiteltuakin hieman.Ja myös fei-long.On siinä välillä hermot kireällä kun pisteet tippuu ja sitten taas nousee ranked matseissa.Eniten kuitenkin ärsyttää se,kun monet pelaajat tekevät vain yhtä ja samaa liikettä voittaakseen.:mad: mutta siitä tämä peli on hyvä,kun on tullu pelattua näitä SF pelejä paljon aiemmin,niin liikkeetkin lähtevät kuin lennosta.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Suoraan sanottuna,tuon zangief hahmon pyörimis liike pitäisi kieltää lailla.Se on ihan liian helppo(paina yhtä ylänappulaa).Sillä pystyy väistämään tulipallot sun muut ja se osuu monesti jos on liian lähellä,kun se pyörii ainakin kaksi tai kolmekin kertaa ympäri.

Zangiefin lariatit hoituvat sweepillä, eli kovalla potkulla kyykystä. Tehoaa joka kertaa.

Zangiefin heitoista sen verran, että vaikka ohjeiden mukaan Spinning Piledriver ja Atomic Buster kumpikin vaativat suuntanappien pyörittämisen 360 astetta, lähtevät liikeet todellisuudessa jo 225 asteen pyöräytyksellä. Toisin sanoen pyöräytät edestä takayläviistoon (tai takaa etuyläviistoon; pyöräytyksen suunnalla ei ole väliä, ei edes ultralla ja superilla) ja painat tuon viiston kohdalla samanaikaisesti nappia, niin heiton pitäisi lähteä. Ajoitus vaatii harjoittelua, mutta sen jälkeen ei tarvitse enää koko ajan hyppiä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

oon huomannu arcadessa että jos sweepin tai heiton jälkeen tekee koko ajan focus atackia oikealla ajoituksella, niin sillon vastustajalle ei anneta mahdollisuutta nousta lainkaan koko tilanteesta kunnes hävii :D tämä toimii usein myös erittäin huvin sethiä vastaan normaalilla ja nettipelaajiakin vastaan ;). oon melkein jopa saanu perfect roundin tällä tavalla nettipelaajia vastaan ja voittanut vastustajan kun itellä oli milli healthia ja vastustajalla oli lähes täynnä :p ainoa tapa selvitä tästä on että hyppää tai hyökkää komboja kun vastustajan ajoitus on huono
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Orcastar sanoi:
Zangiefin lariatit hoituvat sweepillä, eli kovalla potkulla kyykystä. Tehoaa joka kerta.

Paitsi niinä kertoina kun Red Cyclone olikin ovela ja teki Quick Lariatin (KKK). Se osuu nimittäin alas heti startupin jälkeen (eli todennäköisesti Gief iskee sinua jalkaan) ja loppuajan se on kuolematon alaliikkeille, eli sweepit menevät läpi. Lariatit erottaa Zangiefin huudosta ja siitä, että KKK-lariat kestää huomattavasti lyhyemmän ajan. En ole varma niiden prioriteeteista, että voittavatko ne eri liikkeitä vai ovatko suunnilleen samantehoisia.

PPP-lariat tosiaan ottaa alaiskuista osumaa ja sweepit ovat ulottuvuutensa takia ihan hyvä vaihtoehto (jos tökit jalkaa sekaan liian lähellä nyrkkimyrskyä niin saattaa tulla trade: molemmat ottaa osumaa, Gief jalkoihin ja toinen nyrkin hampaisiin). Mutta paljoa muuta sinne ei kannata yrittää laittaakaan sitten... PPP-lariat voittaa ihan suoraan monet Ultratkin (Abel, Gouken, Fei Long, Chun-Li tulee heti mieleen ja tietysti Ryu ja Dhalsim kun niiden Ultrat ovat projektiileja). Toisaalta se sitten häviää alaiskulla alkaville Ultra Comboille (Sakura ja Cammy nyt ainakin, Guilekin voi kyykistellä siellä lariatin alla ja tehdä Ultran, se kun osuu Gieffiin ennen kuin Guile on noussut pyörivään nyrkkiin asti).

Peluri94 sanoi:
oon huomannu arcadessa että jos sweepin tai heiton jälkeen tekee koko ajan focus atackia oikealla ajoituksella, niin sillon vastustajalle ei anneta mahdollisuutta nousta lainkaan koko tilanteesta kunnes hävii tämä toimii usein myös erittäin huvin sethiä vastaan normaalilla ja nettipelaajiakin vastaan . oon melkein jopa saanu perfect roundin tällä tavalla nettipelaajia vastaan ja voittanut vastustajan kun itellä oli milli healthia ja vastustajalla oli lähes täynnä ainoa tapa selvitä tästä on että hyppää tai hyökkää komboja kun vastustajan ajoitus on huono

On siihen muitakin tapoja. Focus Attackin viljeleminen vastustajan ylösnousuun näyttää aluksi todella hupaisalta ja helpolta tavalta piestä vastustaja. Tekoälytön arcade-mode sikseen mutta todellisuudessa se ei välttämättä ole niin hyvä idea kuin miltä näyttää. Kaiken lisäksi se pitäisi olla sitten se täyteen ladattu FA (guard break) koska muutoinhan sen voi vaan torjua...

Ylösnouseva vastustaja voi muun muassa:
- heittää FA:ta lataavan vastustajan (jos kyseessä on Zangief niin tämä on aika todennäköistäkin)
- tehdä monihittisen speciaalin/superin/ultran reversalina
- tehdä teleportin reversalina (Akuma, Dhalsim, Bison, Seth)
- hakata kyykkyjabia kuin heikkopäinen
- tehdä combon, jos vähintään kaksi ekaa hittiä tulevat nopeasti (shotot esim: c.lk, tatsu)
- tehdä oman Focus Attackin (arvatkaapa mitä tästä seuraa...)
- hypätä pois sen edestä
- backdashata

Mutta joo, ei sitä tästä huolimatta kannata hylätä kokonaan. Varsinkin jos se kerran useita ihmisvastustajiakin vastaan tuntuu toimivan. Heittohahmojen, varsinkin Zangiefin, kanssa olisin varoivainen ettei ole liian lähellä tekemässä sitä, koska reversalina tehty command throw on yleensä normaalia heittoa nopeampi ja nappaa pidemmältä (edelleen: varsinkin Zangief). Normaaliheittokin toki voittaa FA:ta lataavan vastustajan aina, edellyttäen että se ylettää. Paljon on toki kiinni ajoituksesta ja sijoittautumisesta ja aina voi mokata.

PS. Kaikille tiedoksi, minä pelkään Zangiefia...
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

PS. Kaikille tiedoksi, minä pelkään Zangiefia...

Kuin myös :rolleyes:

Hyvää settiä (taas kerran) teikäläiseltä. Joo, se FA tehoaa ehkä parhaiten niitä vastaan jotka eivät vielä kunnolla sisäistä pelimekaniikkaa ja tuossa oli tuota taktiikkaa vastaan monta hyvää keinoa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Olipa kerran henkilö nimeltää Kaljuapina (KA), joka pelasi Street Fighter IV:a ensimmäistä kertaa viime perjantaina (6.3) Kuten arvata saattoi kaverit ja tietokone laittoi KA:n matalaksi kerta toisensa jälkeen koko illan. Ei auttanut taikajuomat, ei rohdot eikä salvat vaan kuokkaan tuli joka kerta.

KA oli tuomitsikin pelin alimpaan helvettiin tämän yhden illan perusteella ja vannoi ettei koskaan enää koskisi peliin. Konetta vastaan pelatessa KA ei päässyt ensimmäisestä vastustajasta eteenpäin vaikka vaikeustasona oli easiest. Yli-inhimmillisen vaikea tietokone vastustaja ei päästänyt KA:ta lähellekään vaan takoa rumasti turpaan ilman minkäänlaista armoa.

Tuli lauantai-ilta ja KA päätti antaa pelille vielä mahdollisuuden. Päättäväisenä ja tarmoa uhkuen KA laittoi pelin päälle ja aloitti pelaamisen. Turpaan tuli jälleen kerran. Ärräpäitä lensi ja Capcom sai kuulla kunniansa. Tästä ei peli enää vaikeammaksi tule.

Parin tunnin kuluttua KA päätti kokeilla vielä viimeisen kerran ja vannoi että tämä on sitten viimeinen kerta. Sitten tapahtui jotain käsittämätöntä: KA voitti ensimmäisen vastustajansa! "Vahinko", sanoi KA mutta päätti kuitenkin jatkaa luottavaisin mielin. Ohjaustuntuma ja hahmon liikkeet alkoivat iskostua KA:n selkärankaan ja peli alkoi enemmän ja enemmän olemaan miellyttävämpää. Kunnes yhtäkkiä KA tajusi että ruudulla oli hahmo, jonka nimi oli Seth. Energiaa pursuen ja ehkä hieman ylimielisesti KA haastoi Sethin mutta huonoin tuloksin. Noin 30 yritystä myöhemmin K.O. kajahti ruudulle ja KA pomppasi ilmaan. Se mikä aikaisemmin tuntui mahdottomalta, oli tapahtunut.

Nyt KA oli vauhdissa. Hän ajatteli pitää hauskaa omalla kustannuksellaan ja laittoi vaikeustasoksi medium. Se mitä seuraavaksi tapahtui on jotain käsittämätöntä. Erikoisliikkeet tulivat suoraan selkäytimestä ja vastustaja toisensa jälkeen kaatui. KA suorastaan lensi pelin läpi mediumilla! Tunne oli aivan uskomaton. Vielä edellisenä päivänä KA oli täysi sukka mutta nyt peli läpi mediumilla ja suorastaan näytöstyyliin.

KA oli lukenut internetin keskustelupalstoilta kuinka porukalla on vaikeuksia päästä peli läpi jopa mediumilla. Nyt KA oli tehnyt sen ja tunsi kerrankin saavuttaneensa jotain.

Mutta sitten....

KA päätti vetää koko touhun överiksi ja valitsi vaikeustasoksi HARDEST. Ei hän meinannut itsekään uskoa että mitä tuli tehtyä mutta pitihän sitä kokeilla. Huonoin seurauksin. Ensimmäinen vastustaja ei tuntenut armoa ja KA vikisi kuin pieni tyttö. KA vaihteli hahmoja yrittääkseen eri taktiikoita mutta vikiseminen jatkui. KA ajatteli jo lopettaa pilailun. "Kerta vielä" hän sanoi. Sitten se tapahtui: KA voitti ensimmäisen vastustajansa. "Mitä v****a?" kuului KA:n suusta. KA jatkoi. Seuraavat kolme vastustajaa noudatti samaa kaavaa. Noin parikymmentä yritystä ja voitto. KA:n pulssi alkoi nousta kuin vastustajaa kaatui pitkien mutta voitokkaiden taisteluiden jälkeen.

Sitten tapahtui jotain. Kolme viimeistä vastustajaa KA pieksi ensimmäisellä yrittämällä. "MITÄ??" sanoi KA. Uskomatonta. KA oli päässyt Sethiin asti ja hurmos oli valtava. KA:n oli pakko rauhoitella itseään koska ei vieläkään oikein uskonut mitä oli tapahtunut. Tänne asti oli kuitenkin päästy, joten luovuttaminen ei tulisi kysymykseenkään.

Ottelu Sethia vastaan alkoi. KA:n liike oli hermostunutta ja hyppimisestä ei meinannut tulla loppua. First Attack! tuli ruutuun KA:n puolelle. Pulssi nousi vielä ylöspäin. Hermoilu jatkui ja erikoisliikkeet ei onnistuneet yrityksistä huolimatta. Kädet hikoili ja hyppiminen jatkui. Sethin alkaessa teleporttaamaan epätoivo valtasi KA:n mielen. KA kuitenkin onnistui pysymään riittävän kaukana ettei Seth saisi otetta ja tekemään heittoa. Molempien energiamittarit tyhjentyvät tasaiseen tahtiin. KA saa vahingossa hirveän kombon onnistumaan, jonka ansiosta Sethilla on noin neljäsosa energiaa jäljellä. Tässä vaiheessa KA:n sydän hakkasi jo huolestuttavalla nopeudella. Seth saa liian paljon osumia tämän jälkeen sisään. Niin paljon että KA saa Ultra-mittarin täysiin. "NYT!" huutaa KA ja yrittää epätoivoisesti saada Ultra Comboa onnistumaan. Ei vaan onnistu. Seth saa osumia sisään vielä muutamaan ja sitten kajahtaa. Ultra onnistuu! KA pidättää hengitystään ja toivoo sydämensä pohjasta että Ultra osuu. Ja niin se osuu..... K.O. pamahtaa ruudulle Ultra Combo Finishin saattelemana! KA on aivan äimän käkenä. Kun hän viimein tajuaa mitä tapahtui ei riemulla ole rajaa.

Tämän tarinan tarkoitus ei ole kehuskella sillä että pääsin hardestilla läpi, vaan se että harjoittelu todellakin kannattaa ja luovuttaa ei saa. Tämä peli todellakin palkitsee ja tunne tuon voiton jälkeen oli kyllä uskomaton :D
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Paras OPETTAVA tarina ikinä!!! aivan kuin olisit kertonut oman street fighter tarinani :p
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Täytyy kyllä sanoa, että itselläni on onnistumisen tunteet melkolailla pienempiä kun suunnattoman vitutuksen jälkeen voittaa Sethin. Siis kun tietokonetta ei ota päähän se tappio :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Olipas kerrassaan hieno tarina! Nyt vain toivon kovasti oman pelini saapuvan Playstä pikimmiten.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

toi netti peli ainakin player modessa on aika hauskaa nykyään tuurilla tulee vastustaja, joka on oman tasoinen eikä lähe kesken pelin liitämään ja postamaan fu% da noob a#¤& viestejä ^^ aika naurettavaa jos en sanoisi
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Suoraan sanottuna,tuon zangief hahmon pyörimis liike pitäisi kieltää lailla.Se on ihan liian helppo(paina yhtä ylänappulaa).Sillä pystyy väistämään tulipallot sun muut ja se osuu monesti jos on liian lähellä,kun se pyörii ainakin kaksi tai kolmekin kertaa ympäri.

Jokainen kuitenkin pelaa millä haluaa,siihen en pysty vaikuttamaan,mutta sitä liikettä pitäisi hieman vaikeuttaa jotenkin.Yksi tapa pärjätä siihen on ampua tulipallo harhautukseksi ja mennä iskemään heti,kun se lopettaa pyörimisen.Usein kuitenkin tuntuu olevan aika mahdoton tapaus.Itse olen pelaillut monesti Dan hahmolla sekä akumalla.Niillä on tullu harjoiteltuakin hieman.Ja myös fei-long.On siinä välillä hermot kireällä kun pisteet tippuu ja sitten taas nousee ranked matseissa.Eniten kuitenkin ärsyttää se,kun monet pelaajat tekevät vain yhtä ja samaa liikettä voittaakseen.:mad: mutta siitä tämä peli on hyvä,kun on tullu pelattua näitä SF pelejä paljon aiemmin,niin liikkeetkin lähtevät kuin lennosta.

Niin, pelihän olisikin tasapainossa jos Zangiefilla ei olisi minkään sortin projektiilia eikä myöskään liikettä joka voi niille jotain. Jotain sekin tarvitsee. Ajatella että pelissä on ei-tulipallohahmo.

Kokeile vaikka blokata se lariatti tai mennä siitä läpi shoryukenin kuolemattomuusframeilla, tai potkia Venakkoa nilkoille, tai..

Oikeasti, blokkaa blokkaa backdashaa blokkaa. Tää peli on todella painottunut puolustuspelille (lue: turtlaukselle), ja kun tajuaa ettei tarvitse juosta naama edellä ensimmäiseen ojennettuun nyrkkiin niin battlepointsejakin alkaa tulla.

Eniten kuitenkin ärsyttää se,kun monet pelaajat tekevät vain yhtä ja samaa liikettä voittaakseen
Welcome to street fighter.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Welcome to street fighter.

Eiköhän tuo ole melkein kaikkien tappelupelien murhe.

Sf:ssä kumminkin pärjää satunnaisella nappien hakkaamisella tai erikoisliikkeiden viskomisella huomattavasti huonommin kun vakkapa Soul Calibur IV:ssä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

tää alkaa mennä nöyryyttäväksi en päässyt edes helpoimmalla tasolla läpi tämän päiväsiä arcade pelejä vaikka eilen ei ollut mitään ongelmia :D
 
Ylös Bottom