Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [PS3]

Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

raivostuttavan halpamainen tapaus tuo seth. mediumilla pelailee ja kapulan paiskominen seinään ei ole kovin kaukana... pahasti tulee mieleen vanhat ajat sf2n pariin bisonin pieksettävänä ollessa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Tottakai voitat jos olet riittävästi parempi, mutta se ei ollut pointti vaan se, että ylipäätään tarvitsee niin paljon lisäosaamista. Itsesi tasoinen Ken osaa varmasti lähelläkin ihan yhtä hyvät basic moovit.

Joo onhan se ehkä helpompaa keneillä, mutta hahmotasapaino on pelissä todella hyvä. Jos tolla basic moovi läpällä meinasit sitä mitä ymmärsin niin alappa tutustumaan niihin hahmoihin niin huomaat että ei kaikkien basic moovit oo todellakaan samalla viivalla.

Ja sit tosiaankin monella hahmolla pääsee siitä tulipallon ohi aika helposti käyttäen jotain siihen sopivaa liikettä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Samoilla linjoilla olen Muken ja Piben kanssa; ei shotoissa ole mitään imbaa tai sen helpompaa kuin muissakaan hahmoissa. Ryu ja Ken nyt vain sattuvat olemaan sen verran suosittuja ja tunnettuja peli-ikoneja, että totta kai ensikertalainen kokeilee peliä aluksi niillä. Ei niiden voittaminen nettipelissä ole yhtään sen vaikeampaa kuin minkään muunkaan hahmon.

Ei niissä ole mitään imbaa, kunhan vain ovat seisseet paikoillaan kehittymättä sen 20 vuotta tai mitä SF sarja nyt on ollut ulkona..
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Joo ihan hauskaa mäiskettä ja normilla olen mennyt nyt nelisen kertaa läpi ja ekalle kerralla jopa Seth kaatu ekalla yrityksellä puhtaasti 2-0 Hondalla. Noi jotkut trialin kombot osaa kyllä olla älyvaikeita ja ainoastaan Ruylla olen pääsyt ne viisi osiota läpi normista tähän asti. Jos joku täällä haluaa ottaa online matsia niin psn tunnus on tää sama ja laittaa vaikka inviä mulle sitten. :D
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Pitääpä lisäillä listoille, koska varmaankin pelaat myös Tekkeniä.

Itse en jaksa edes yrittää ihmeemmin noita trialeita, koska niissä on komboja millä ei tule käytännössä ikinä tekemään mitään kunnon pelailussa. Ei niitä ajoituksia voi oppia niin, että niitä voisi käyttää :eek:
No ehkä niitä tulee vedettyä jos ei löydy tuttuja pelaamassa netissä ja tekee mieli mäiskiä SF:ää.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Jooh, osa niistä hard trialien linkkicomboista on kyllä aikamoisen vaikeita. Ja osa on suorastaan mittarien tuhlausta (ellei nyt sitten matsitilanteessa kyseessä ole se vika combo, jolla voitto irtoaa).

Kannattaa niitä silti katsella ainakin niin pitkälle kun taidot riittää (typerää että ne pitää vetää järjestyksessä...) sillä kyllä sieltä voi noukkia toimivia palasia vaikka ei koko mallicomboa koskaan tekisikään. Joillain hahmoilla jotkin aivan käyttökelpoiset linkit ovat vielä jopa länsimaisilla nakkisormilla toteutettavissa. Esimerkiksi Sakuran LK.tatsu, c.LK/LK, EX.tatsu tai Akuman far HK, c.LK/c.LP, LK.tatsu.

Noihin linkkeihin ja niiden trialeihiin liittyen yksi neuvo, jos ei ole vielä yleisessä tiedossa. Eli, kevyet iskut (LP, LK) canceloituvat toisiinsa (käsittääkseni kaikilla) mutta silloin sitä tokaa, tai kolmatta tai monta nyt pitääkään tehdä, ei voi canceloida speciaalilla. Ne pitää linkittää, eli ei voi hakata nappia ja sitten tehdä speciaalia vaan pitää jättää niiden kevyiden iskujen väliin pieni tauko, jolloin viimeisen iskun voi special canceloida. Jos siis jossain trialissa et saa hahmoltasi erikoisliikettä ulos niin teet todennäköisesti alkuosan linkkicombon liian nopeasti. Mikäli taidot ei riitä "aidoilla tapahtumapaikoilla" eli matsissa, niin silloin kannattaa jättää linkkiosa väliin. Esimerkiksi Sakuralla oli muistaakseni jotain tyyliin j.HP, c.LK, c.LP, tatsu, niin jättää tuosta vaan toisen kevyen kyykkyliikeen pois niin helpottuu huomattavasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Meikäläinen ainakin vaan soveltaa noita esim. niin, että jos Ryulla on pitkä Focuksen jälkeen tehtävä kombo missä on sen kovan mahaiskun jälkeen vaikka mitä härpäkettä ennen shoryukeniä, niin teen vain sen mahaiskun ja suoraan sen jälkeen shoryukenin. Osuneen hyppypotkun jälkeen laitan esmes vain yhden alaiskun ja sen jälkeen spesiaalin. Saa ihan hyvin lämää näilläkin taidoilla noin, ja onnistumisprosentti on sataa hipova.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Kiitos vinkistä Shinta. En tiennytkään että ne pitää linkittää että super canceli onnistuu, ihmettelin vähän kuin Balrogin alalyönneistä ei aina headbutt lähtenytkään. :)

Lisätkää muuten minut listoille jos haluatte sparrailla. PSN: Trainedmonkey
Vähän huonosti on ollut aikaa käydä miiteissä. :eek:
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Trialit on kyllä mukavan (ja rasittavan) haastavia. Onnistuin Goukenin 3 hardissa, seuraava on jo ihan hullu (2-osaisena onnistuu mutta yhtenä rimpsuna aivan liian nopea pitäis olla).

En tiedä onko mulla huono tuuri vai olenko vain huono, mutta tulee netissä kokoajan liian kovia vastustajia (haarukassa 1-3k BP), joille häviän enemmän tai vähemmän niukasti. On jo kolmisen kertaa tullut käytyä jossain 500-700 BP tienoilla ja sitten taas tulee häviöputki ja nyt ollaan takaisin nollassa. Kuitenkin CPU:ita vastaan menee aina hyvin, mediumilla peli vedetty läpi (ja helpolla kaikilla hahmoilla), spessut ja ultratkin hyvin hallinnassa jne. Toisaalta vaihtelen hahmoja suht paljon, pitäis ehkä päättää joku yks mihin keskittyis niin varmaan pärjäis sillä paremminkin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Trialit on kyllä mukavan (ja rasittavan) haastavia. Onnistuin Goukenin 3 hardissa, seuraava on jo ihan hullu (2-osaisena onnistuu mutta yhtenä rimpsuna aivan liian nopea pitäis olla).

En tiedä onko mulla huono tuuri vai olenko vain huono, mutta tulee netissä kokoajan liian kovia vastustajia (haarukassa 1-3k BP), joille häviän enemmän tai vähemmän niukasti. On jo kolmisen kertaa tullut käytyä jossain 500-700 BP tienoilla ja sitten taas tulee häviöputki ja nyt ollaan takaisin nollassa. Kuitenkin CPU:ita vastaan menee aina hyvin, mediumilla peli vedetty läpi (ja helpolla kaikilla hahmoilla), spessut ja ultratkin hyvin hallinnassa jne. Toisaalta vaihtelen hahmoja suht paljon, pitäis ehkä päättää joku yks mihin keskittyis niin varmaan pärjäis sillä paremminkin.

Kannattaa tosiaan tuota Rankedia varten harjotella yhdellä hahmolla. Player matchia voi sitten pelailla ihan rennosti eri hahmoilla. Itsellä oli sama ongelma rankedin kanssa, pyörin siinä 200-300BP paikkeilla kun en edes vielä osannut perusasioita, eli kovaa harjottelua vaan niin tonnin rajapyykki on reippaasti ohi yhessä illassa :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

En tiedä onko mulla huono tuuri vai olenko vain huono, mutta tulee netissä kokoajan liian kovia vastustajia (haarukassa 1-3k BP), joille häviän enemmän tai vähemmän niukasti. On jo kolmisen kertaa tullut käytyä jossain 500-700 BP tienoilla ja sitten taas tulee häviöputki ja nyt ollaan takaisin nollassa. Kuitenkin CPU:ita vastaan menee aina hyvin, mediumilla peli vedetty läpi (ja helpolla kaikilla hahmoilla), spessut ja ultratkin hyvin hallinnassa jne. Toisaalta vaihtelen hahmoja suht paljon, pitäis ehkä päättää joku yks mihin keskittyis niin varmaan pärjäis sillä paremminkin.

Siis pelinhaku on totaalisen rikki. Minä taas saan jatkuvalla syötöllä näitä < 200 BP pelaajia vastaani joita voittamalla saan mahtavat +1 bp ja häviämällä -120 bp. Ei oikein tunnu mielekkäältä. :(
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Trialit on kyllä mukavan (ja rasittavan) haastavia. Onnistuin Goukenin 3 hardissa, seuraava on jo ihan hullu (2-osaisena onnistuu mutta yhtenä rimpsuna aivan liian nopea pitäis olla).

Kyllä ne siitä menee, vaatii vaan harjoittelu. Itseki vetäny suurimmalla osalla kaikki trialit vaikken mikään järin hyvä pelaan ole. Ne Challenget on muutenkin pirun koukuttavia, ja niissä oppii ihan hyvin linkitteleen liikkeitä. Ei tahdo millään lopettaa kesken kaiken. Pakko vetää läpi, mitä aloittikin. :)

Mitä itse nettipeleihin tulee, niin tahtoo Liven puolella toimia paremmin kuin PSN:ssä. Harmi vaan, kun tällä hetkellä vain PS3:lla omistan tikun. Noh tilauksessa on Sanwan kamat, niin pääsee myös boxin puolella jauhuutteleen kunnon välineellä, vaikka kyllähän tuolla FightPadilla myös pelailee.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Mikä on mielestäsi selkein ero?

No PSN puolella 70-80% peleistä ollu lagisia ja ei löydä muutenkaan pelaajia. Livellä taasen 80% lagittomia ja pelaajia löytyy 15s välein. Esimerkiksi ps3:lla ehdin pelaan läpi arcaden ja välissä tuli vain muutama vastus, kun Liven puolelle kerkesen samassa ajassa pelaan vain yhden arcaden cpu:n :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Hassua, mulla taas kaikki paitsi pari matsia on ollu lagittomia ja peliseuraa löytyy heti kun huoneen tekee.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Tuohan riippuu ihan kellonajasta. Livepuolella peliseuraa löytyy parhaiten about keskiyöllä, ja tässä alkuillasta taas ei meinaa löytyä ketään.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Pelasin iltapäivällä ja vihdoin ja viimein tuli yksi pelaaja joka taito oli melkein minun tasoa. Muussa tapauksessa tuli minua paremmat pelaajat vastaan vaikka asetuksissa on "same skill"...

PS. Voitto minulle
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Jos rupeaa hostaamaan ja hyväksymään vain kaikkea mitä vastaan tulee (99-prosenttisesti palkittomia yhteyksiä) niin kyllä rupeaa jo aloitusanimaatiot pätkimään puhumattakaan pelistä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Omat kokemukseni nettipelistä ovat myös varsin paljon positiivisen puolella. Jos ei lasketa sitä, että välillä tulee turpaan niin, että tukka lähtee ja tupakkia palaa ennätysmääriä...

Oma "taktiikkani" on se, että silloin kun olen liittymässä jonkun toisen peliin niin katson vain ja ainoastaan yhteyspalkkeja. Kolmella palkilla ei mun skilleillä yleensä edes huomaa eroa yksinpeliin. Kaksi palkkiakin saattaa olla ihan pelattava (joskus jopa yksikin riittää) mutta nyrkkisääntönä meikäläisen 3 megan kaapelilla se kriittinen raja on suunnilleen tuo kolme palkkia. Ei ne aina toki kerro kaikkea, lagisin peli ikinä tuli kolmella palkilla ja johti siihen, että laskin tikun kädestä ja lähdin tupakille (ja menetin 100+ BP:tä). Ja vastaavasti player matcheissa olen suostunut usein pelaamaan yhdellä tai kahdella palkilla ja suurin osa niistäkin on toiminut ihan hyvin. Tiedä sitten, aikamoista arpaa tämä konsolien nettikoodin toimivuus... mutta kuten sanottu, onneksi se on enimmäkseen toimivan puolella.

Vastaan on tullut myös samalla idealla peliä etsiviä ja joskus huoneeseeni on liittynyt joku yhden palkin jannu ja katsonut paremmaksi poistua. Itse tein saman kun joskus mokasin peliinliittymis-inputin ja menin väärään huoneeseen.
 
Ylös Bottom