Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [PS3]

Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Tällainen seikka myös pisti silmään, että network modea pelatessa pelaajavaihtoehtoja on todella vähän, varsinkin, jos ottaa quick matchin. Jostain syystä peli näyttää vain 3 mahdollista vastustajaa kerrallaan.
Lisäksi stabiilisuus on ihan järkyttävän huono välillä, pelit saattavat keskeytyä toisen erän alussa aivan yhtäkkiä ja pääasiassa stability-mittarit näyttävät joko nollaa tai pelkkää punaista.

Muutenkin tuntuu välillä, että vaikka ottaisikin hakukriteereiksi "samalla skillillä" pelaavia, on vastustajan BP:t jotain tuhansien luokkaa kun itsellä se on 0 tai parhaimmillaankin vain 20.

Suomalaisia haastajia kehiin nyt, perhana, ei tuota yksinpeliä kauaa jaksa paukuttaa!

PS.
Miten nuo lukitut hahmot saa avattua? Ryu:lla aukesi Easylla läpäistäessä yksi jäbä, eli joutuuko muiden hahmojen unlockaamisen eteen pelaamaan pelin KAIKILLA hahmoilla läpi kertaalleen?
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

SF:ssä noi combot pitää tehä ihan uskomattoman tarkasti. Tyyliin tuo mainitsemasi kyykky hardpunch, shoryuken -combo pitää tehdä niin että abaut samalla hetkellä kun hardpunch osuu vastustajaan olet jo "inputannut" shoryukenin käynnistävän näppäinkomennon mikä sit ikäänkuin canceloi hardpunchin loppu animaation ja vaihtaa tilalle shoryukenin. Helkkarin toimivaa ja tehokasta kunhan tajuaa mikä se on se ajoitus siinä.
Sama on sit melkein noitte erikoisliikkeitten kanssa. En tosin tiedä kun en oo testannu, et voiko noita super ja ultra mooveja canceloida mitenkään mutta kyllä ainakin joihinkin erikoisliikkeisiin tepsii focus attack, mutta sekin pitää osata ja keretä näppäillä heti erikoisliikkeen käynnistyttyä.
Hahmojen aukaisuun on ohjeet netissä. Boxi puolen tähän vastaavaan threadiin on postattu ne ohjeet. Periaatteessa sun pitää pelata kuudella tietyllä eri hahmolla arcade läpi että saat ensimmäiset kuusi hahmoa unlockattua. Tietyn hahmon unlockautuminen on siis täysin sidottu aina tietyllä hahmolla arcaden läpäisyyn. Kolme viimistä onkin sit vähän hankalampia.
Ite huomasin ainakin näin Boxilla pelaten että parhaiten ja helpoiten sopivia nettivastustajia saa siten että sallii sen että ihmiset saa haastaa sut kesken sun arcaden peluun ja asettaa kriteeriksi Same Level.
Jengi haastaa sua jonossa jo heti ensimmäisen Arcade matsin latausruudussa ja Samel Level -filtteröinti oikeasti toimii tässäkohtaa huomattavasti paremmin kun jos itse on etsimässä peliseuraa saman kriteerin kanssa.

Oisko aihetta yhdistää tämä ja Boxi puolen SF ketjut?
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Uuh, tämä peli on vieny kärkipaikan Tekkeniltä ainakin niin kauan, kunnes Tekken 6 ilmestyy. Käsittömättömän helmi ja addiktoiva peli. Aika monella hepulla saanu tehtyä jo kaikki challenget (trialit), vaikken mikään hyvä pelissä olekaan. :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

SF:ssä noi combot pitää tehä ihan uskomattoman tarkasti. Tyyliin tuo mainitsemasi kyykky hardpunch, shoryuken -combo pitää tehdä niin että abaut samalla hetkellä kun hardpunch osuu vastustajaan olet jo "inputannut" shoryukenin käynnistävän näppäinkomennon mikä sit ikäänkuin canceloi hardpunchin loppu animaation ja vaihtaa tilalle shoryukenin. Helkkarin toimivaa ja tehokasta kunhan tajuaa mikä se on se ajoitus siinä.
Sama on sit melkein noitte erikoisliikkeitten kanssa. En tosin tiedä kun en oo testannu, et voiko noita super ja ultra mooveja canceloida mitenkään mutta kyllä ainakin joihinkin erikoisliikkeisiin tepsii focus attack, mutta sekin pitää osata ja keretä näppäillä heti erikoisliikkeen käynnistyttyä.

Mitä toi cancelointi käytännössä tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että koko liikkeen toteutus peruutetaan vai vain se animaatio? ts. voiko heittää esim. Hadokenin ja Shoryukenin 100% ketjuun tuolla periaattella, jolloin hahmo toteuttaa molemmat, mutta tavallaan "canceloi" sen hadokenin animaation ja tekee heti perään shoryukenin?
Tuo kyykky+hardpunch+Shoryuken on aivan mahdotonta toteuttaa ainakin tämänhetkisillä skillseillä. Pitää varmaan ottaa trainingmode auki ja alkaa jauhamaan noita liikesarjoja jotta ne lähtis ihan selkärangasta. Meikälle ei kyllä toi ajoitus aukea millään.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Cancelointi on mun käsittääkseni animaation palautumisosan (- framet) peruuttaminen uudella liikkeellä. Eli esim. vetää kyykyssä potkun vaikka Ryulla ja ei päästä tikkua välissä neutraaliksi, vaan vetää suoraan neljännesympyrän taaksepäin ja tekee hurrikaanimörssipotkun... Tekee ensin tuon ja alkaa tajuta mekaniikkaa noiden takana, niin muutkin onnistuu helpommin.

EDIT: Tässä videossa on special liikkeen cancel focuksen avulla ajassa 4:24 kuten tekstin alussa mainitaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

SF:ssä noi combot pitää tehä ihan uskomattoman tarkasti. Tyyliin tuo mainitsemasi kyykky hardpunch, shoryuken -combo pitää tehdä niin että abaut samalla hetkellä kun hardpunch osuu vastustajaan olet jo "inputannut" shoryukenin käynnistävän näppäinkomennon mikä sit ikäänkuin canceloi hardpunchin loppu animaation ja vaihtaa tilalle shoryukenin. Helkkarin toimivaa ja tehokasta kunhan tajuaa mikä se on se ajoitus siinä.

Tää just oli mun mielestä ihan tappavan hankalaa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Combottaminen vaatii kyllä erittäin tarkkaa ajoittamista, ja Dual Shockin d-pad ei ole missään nimessä riittävän hyvä SFIV:n tarpeisiin. Itse pistin Hori Fighting Stick 3:sen tilaukseen MegastoreFinland.fi:stä - siihen sitten tilaan Sanwan tikun ja uudet näppäimet, ja minulla pitäisi olla SFIV TE -tason tikku noin 70 hintaan.

Olen edelleenkin erittäin huono pelissä, mutta pikkuhiljaa sitä alkaa tajuamaan pelin taistelumekaniikan saloja. Cammyä mainaan tällä hetkellä.

Olisi mukava saada Konsolifinistä peliseuraa, joten lisäilkääpä Artieficial ystävä-listoihinne jos aloittelija-tason SFIV -pelaajaa kaipaatte.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

JepJep, itekkin uusi street fighterien maailmassa ja meinasi dualshokki lentää seinään sen sata kertaa kun väänsin Sethiä C.Viperilla very easy asetuksilla. Muutama raivari tuli siinä. Kenillä meni ihan helposti ja monilla muillakin, mutta... Meinasin luovuttaa koko pelin pelaamisen kokonaan, mutta hetken harjoiteltuani, pelin salat rupesivat aukeamaan, pikkuhiljaa. Ihan kiva Learning Curve ja silleen, mutta erittäin taktinen peli loppupelissä. Nyt ajattelin ottaa yhden hahmon projektiksi ja alkaa hienosäätään ajoituksia noissa muuveissa/komboissa. Ja Dualshokki ei todellakaan riitä tähän peliin! Kunnon Tikku on must-hankinta, muuten saa olla aikamoinen velho noiden liikkeiden toteutuksessa. Mitenköhän noilla Xbox360-jäbillä sujuu peli?
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Ensin hirveä innostus SFIV:stä ja sitten ARCADE-OHJAIN JUMALAUTA HAJOAA!

Sanwankin saa näemmä paskaksi. Japanista uutta osaa ja peli siksi aikaa pölyä keräämään. Kyllähän noita charge-liikkeitä käyttäviä hahmoja pelaisi pädilläkin, mutta ei vaan tee mieli.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Combottaminen vaatii kyllä erittäin tarkkaa ajoittamista, ja Dual Shockin d-pad ei ole missään nimessä riittävän hyvä SFIV:n tarpeisiin. Itse pistin Hori Fighting Stick 3:sen tilaukseen MegastoreFinland.fi:stä - siihen sitten tilaan Sanwan tikun ja uudet näppäimet, ja minulla pitäisi olla SFIV TE -tason tikku noin 70 hintaan.

Huomasitko tän Megastoren sivuilta?
Arvioitu toimitusaika: Expected delivery from our supplier on 2009-06-15
Ootko saanu tilausvahvistuksen tms? Mitä siinä sanotaan toimitusajaksi?

Mistä tommosen Sanwanin osat meinasit tilata? Onnistuuko niitten vaihto pelkän ruuvimeisselin ym tykötarpeiden kera vai tarvitseeko juotto-hommia?

Itellä nimittäin kans aivan uskomaton tikun metsästys päällä. Boxille tosin. Tein tänään itelle ebay ja paypal tunnuksetkin. Näyttää siltä että meneen nimittäin ebay -hommiksi ellei kesään asti halua odottaa. :(

FinPetelle voi vastata että hyvin tämä tuntuu Boxillakin hoituvan. Pädillä pelaaminen jopa yllättävän sujuvaa, mutta kyllä sen tikun silti haluaa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Canceloinnista ja muusta

Street Fightereihin on kuulunut jo ammoisista ajoista mahdollisuus canceloida liikkeitä toisiinsa. Pelisarjan jatkuessa on kuvioon tullut mukaan supermittareita sun muita. Aloitetaan perustermeistä.

Cancel
Perusterminä tämä tarkoittaa jonkin liikkeen palautumisen (recovery) canceloimista seuraavaan liikkeeseen. Eli lyöt vastustajaa ja heti perään seuraava isku, joka "peruuttaa" oman hahmosi palautumisen lyönnistä ja tekee heti uuden. Useimpien hahmojen kevyet lyönnit ja potkut canceloituvat ainakin itseensä, eli kyykyssä voi tehdä Ryulla c.lk,c.lk,c.lk... (tämä toimi jo SF2-sarjan peleissä). Huomattavaa on kuitenkin, että monet perusliikkeet eivät canceloidu toisiinsa. Nykyään alkaa SF-sarjassakin olla kuitenkin hahmokohtaisia iskusarjoja, joissa normaalit iskut canceloituvat toisiinsa, kuten Kenin MP,HP, näistä käytetään nimeä Target Combo

Link
Toinen tapa combottaa, lähinnä normaaleja, iskuja toisiinsa. Tämä tarkoittaa, että tietyt liikkeet combottuvat vaikka niitä ei canceloida toisiinsa. Perustuu siihen, että kun lyöt vastustajaa niin hänen hahmonsa on niin pitkään "ottamassa osumaa" (eli hit stunnissa), että siihen saa perään jonkin muun liikkeen. Linkkicombot vaativat paljon tarkempaa ajoitusta. Canceleissa voi yleensä hakata combon niin nopeasti kuin sormet antaa myöden mutta linkissä pitää tosiaan seuraava liike tehdä juuri silloin kun oma hahmosi on lopettanut edellisen iskun (liian aikaisen painamisen tuloksena on ei mitään, koska peli ei anna tehdä liikettä kun edellinen on vielä kesken). Esimerkiksi Ryu voi linkata c.MP, c.MP (kaksi keskivahvaa lyöntiä kyykyssä).

Special Cancel
Tarkoittaa oikeastaan vain sitä, että normaali liike canceloidaan erikoisliikkeellä. Monen hahmon ihan peruscombot ovat juuri tyyliä: tehdään pari perusliikettä (jotka siis combottuvat toisiinsa tavalla tai toisella) ja sitten perään vaikka tulipallo tai shoryuken (jotka canceloivat viimeisen iskun recoveryn). Erikoisliikkeitä saa canceloitua huomattavasti usemmasta liikkeestä kuin toisia perusiskuja. Ryu: jo mainittu HP, srk (kova lyönti canceloidaan speciaalilla).

Super Cancel
Samoilla linjoilla mennään. Canceloidaan edellinen liike (yleensä speciaali) superilla. Eli jatketaan yllämainittua Ryun comboa: HP, srk, super (alan miehet merkkaisivat tuon combon HP x SRK xx SC, ainakin luulisin, että SF4:ssa käytettäisiin superista vain SC:tä = super combo, X:t tarkoittavat special ja super canceleita)

Ultra Cancel
TÄTÄ EI OLE OLEMASSA... paitsi Danilla. Tarkoittaa siis linjan mukaisesti, että ultra combo combotettaisiin cancelina jostain. Street Fighter 4:ssa tämä ei kuitenkaan onnistu, sillä peli on tehty tarkoituksella niin, ettei ultraa voi canceloida mistään (olisi kai liian voimakasta). Ultraan voi combottaa mutta ne ovat kaikki erilaisia linkkicomboja ja vaativat ajoitusta.

Focus Attack ja Focus Attack Dash Cancel
Focus Attack on siis tämä SF4:n uusi liike, joka on tavallaan korvaamassa SF3:n parrya. Suojaa iskulta ja antaa mahdollisuuden iskeä takaisin. Dash cancelin voi tehdä kahdella tavalla, joko alkaa lataamaan FA:ta ja sitten peruuttaakin koko liikkeen (vaikkapa hämätäkseen vastustajaa) tekemällä dashin eteen tai taakse. Toinen sovellus on iskeä vastustajaa ladatulla Focus Attackilla ja tehdä dash cancel siitä ja jatkaa combolla. Eli siis, kun Focus Attack osuu niin heti dash perään vastustajan viereen ja siitä vaan turpaan vetämään. Käsittääkseni jokainen pelin hahmo voi combottaa ultraan tällä tavoin.

EX Focus Cancel
Canceloidaan jotain muuta Focus Attackilla. Ihan perusjuttuna monet hahmot voivat combottaa vaikkapa kovan potkun tai lyönnin ja sitten heti perään painaa MP+MK niin sieltä tulee keltaisena välähtävä EX Focus Attack, joka combottuu...
...mutta tämä ei ole se jutun "pro-sovellus". Tosimiehet nimittäin canceloivat vaikkapa Abelin "Change of Directionin" (= qcf+P, eli neljännespyöräytys eteen + lyönti) Focucsella ja heti perään canceloivat Focus Attackin dashilla! Tästä pääsee ikäviin comboihin mutta alkaa vaatia jo jonkun verran treeniä, että noita matsissa tekee (nettipelissä ei ole tullut ketään vastaan, joka noita tekisi, en vielä itsekään yleensä lähde yrittämään ainakaan rankedissa).



Siinähän noita oli. Kannattaa käydä niitä hahmokohtaisia trialeja läpi, siellä on perusjuttuja ja aika vaikeitakin "dash cancel -> launch -> ultra combo" -settejä. Huonona puolena niissä ei selitetä miten combo pitäisi tehdä ja esimerkiksi Ryulla on semmoinen, että: "tee vahva hyppylyönti, keskivahva kyykkylyönti, toinen samanlainen ja sitten kamppi" (eli siis mättöpelikielellä j.HP, c.MP, c,MP, c.HK) ja tuo on linkkicombo, jossa jokainen liike pitää ajoittaa oikein, eli nappien hakkaaminen turbovauhtia ei auta (olkoonkin, että hyppylyönnin jälkeinen ensimmäinen kyykkylyönti on aika helppo saada combottumaan).
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Noni, siinähän sitä tietopakettia.

Tästä tulee oikein matikan prujut mieleen kun pitää niin kovasti miettiä mitä lukee :eek:
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Huomasitko tän Megastoren sivuilta?
Arvioitu toimitusaika: Expected delivery from our supplier on 2009-06-15
Ootko saanu tilausvahvistuksen tms? Mitä siinä sanotaan toimitusajaksi?

Mistä tommosen Sanwanin osat meinasit tilata? Onnistuuko niitten vaihto pelkän ruuvimeisselin ym tykötarpeiden kera vai tarvitseeko juotto-hommia?

Akihabarashop on hyvä mesta tilata osia.

Modausneuvot täältä. Pikku-Horit taitavat olla aina veemäisiä modattavia.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Kiitoksia Shinatalle kattavasta tietopaketista. Moni asia ja käsite jonka olevinaan tiesi suurinpiirtein selkeytyi tuon myötä varsin kirkkaiksi.

Mikä vehje sulla Hex on oman tikkusi pohjana? Vai ootko laatikkoa myöten väsännyt itse?
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Prkl taas tulee tuoreeseen muistiin kuinka ~17v sitten tuli itkuraivareita ja kapulat lensi kissaa päin niin pahasti että homma eskaloitu niin pahasti että kissan repimät arvet on mulla vieläkin selässä ><

Jotenkaan ultrat ei vaan tuu luontevasti mun sormista ja alkaa sapettaa kun kohta tunnin hävinny C.Viperille. Ei oo kiva että jo mediumilla on melkeen must saada ultrat 100% varmasti perille jos meinaa Viperin voittaa... Ois kyllä pro jos noi ultrat sais kokonaan pois käytöstä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Mikä vehje sulla Hex on oman tikkusi pohjana? Vai ootko laatikkoa myöten väsännyt itse?

PS3:lle minulla on Virtua Stick High Grade. Tämä ongelmaohjain on Xboxin HRAP XE. Vaihdan siihen nyt Seimitsun tikun ja korvaan Horin napit Sanwoilla.

HRAP on mukava tikku ronklata. Suht helppo avata, tilava ja uudet napit menee ihan plug and play. Tikun vaihdossa täytyy katsoa tarkemmin mitä ostaa, jotta hankkii sen oikeanlaisen asennuslevyn ja liitinten kanssa. Esim. HRAP XE:n kanssa menee kolvaamishommiksi. Ihan eka HRAP-malli, johon nyt samalla pistän uudet osat, on itse asiassa helpompi tapaus. Helppoa tämäkin kai silti on verrattuna halpis-Horien osien vaihtoon. Niiden napit ovat suoraan kiinni piirilevyssä ja tikku ei sovi ilman kepulikonsteja.

Ehkä tässä pitäisi vaan korkata SFIV:n PS3-versiokin ja jatkaa pelaamista sillä!
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

SF:ssä noi combot pitää tehä ihan uskomattoman tarkasti. Tyyliin tuo mainitsemasi kyykky hardpunch, shoryuken -combo pitää tehdä niin että abaut samalla hetkellä kun hardpunch osuu vastustajaan olet jo "inputannut" shoryukenin käynnistävän näppäinkomennon mikä sit ikäänkuin canceloi hardpunchin loppu animaation ja vaihtaa tilalle shoryukenin. Helkkarin toimivaa ja tehokasta kunhan tajuaa mikä se on se ajoitus siinä.

Meikäläiselle ei tuo ajoitus aukea kyllä ei sitten millään. Vaikka kuinka koitan räpeltää tuota kasaan niin ei tule mitään. Esim. Trialissa on levelissä 4. haasteena saada combo:
J.Hard Kick + C.Hard Punch + Shadoken + EX Focus Attack

Pääsen siihen vaiheeseen, että J.HK + C.HP menevät perille, mutta shadokenia en vaan saa alkamaan oikealla hetkellä. Välillä tuntuu aivan tuskalta koittaa saada tuo menemään tuolla Dualshockilla, jotenkin tuntuu, ettei kaikki näppäilyt mene aina perille vaikka kuinka koittaa painella.

Huomasin välillä, että jos pistää perus HK:n ja rämpäyttää tietyllä hetkellä MP+MK, hahmo välkähtää keltaisena ja vetäisee jonkintasoisen kohtuu kovan iskun perille. En ole onnistunut tässä kuin muutaman kerran vahingossa, mistä on kyse?
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Spacelord sanoi:
Huomasin välillä, että jos pistää perus HK:n ja rämpäyttää tietyllä hetkellä MP+MK, hahmo välkähtää keltaisena ja vetäisee jonkintasoisen kohtuu kovan iskun perille. En ole onnistunut tässä kuin muutaman kerran vahingossa, mistä on kyse?

Koska ohjekirjan lukeminen ei ole coolien jätkien hommaa (näemmä) niin lainaan itseäni edelliseltä sivulta (vinkkivinkki!)

Shinta sanoi:
Focus Attack ja Focus Attack Dash Cancel
Focus Attack on siis tämä SF4:n uusi liike, joka on tavallaan korvaamassa SF3:n parrya. Suojaa iskulta ja antaa mahdollisuuden iskeä takaisin. Dash cancelin voi tehdä kahdella tavalla, joko alkaa lataamaan FA:ta ja sitten peruuttaakin koko liikkeen (vaikkapa hämätäkseen vastustajaa) tekemällä dashin eteen tai taakse. Toinen sovellus on iskeä vastustajaa ladatulla Focus Attackilla ja tehdä dash cancel siitä ja jatkaa combolla. Eli siis, kun Focus Attack osuu niin heti dash perään vastustajan viereen ja siitä vaan turpaan vetämään. Käsittääkseni jokainen pelin hahmo voi combottaa ultraan tällä tavoin.

EX Focus Cancel
Canceloidaan jotain muuta Focus Attackilla. Ihan perusjuttuna monet hahmot voivat combottaa vaikkapa kovan potkun tai lyönnin ja sitten heti perään painaa MP+MK niin sieltä tulee keltaisena välähtävä EX Focus Attack, joka combottuu...
...mutta tämä ei ole se jutun "pro-sovellus". Tosimiehet nimittäin canceloivat vaikkapa Abelin "Change of Directionin" (= qcf+P, eli neljännespyöräytys eteen + lyönti) Focucsella ja heti perään canceloivat Focus Attackin dashilla! Tästä pääsee ikäviin comboihin mutta alkaa vaatia jo jonkun verran treeniä, että noita matsissa tekee (nettipelissä ei ole tullut ketään vastaan, joka noita tekisi, en vielä itsekään yleensä lähde yrittämään ainakaan rankedissa).

Se jäi tuosta EX Focus Cancelista mainitsematta, että se vie supermittaria koska ajattelin sen olevan itsestäänselvyys kun kerran muutkin EX-liikkeet vievät. Tässä on tosin erona se, että mittaria vaaditaan kaksi "palasta" (eli puolet supermittarista). Nämä ja oikeastaan kaikki salaiset supertekniikat ovat todella ovelasti piilotettu ohjekirjan sivuille. Tiedättekö, sellainen paperinen läpyskä, joka useimmiten löytyy kotelosta, jossa peli on ostettu.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Kokeilinpas sitten peliä. Voi jumankauta että se on kamala. Näin hirveää nappijono-opettelu roskaa ei ole tullut ennen pelattua. Menee järki tässä. Thät's it. Tappelupelit saavat painua jorpakkoon. Kehitys on seissyt yli 20 vuotta paikoillaan, enkä ilman uudistuksia tuovaa peliä enää näihin koske. Kaiken lisäksi peli on ruma. 2D pelimekaniikka ja yksinkertaisimmat animaatiot pitkästä aikaa, pitäisi edes graafinenloisto olla itsestäänselvyys.
 
Vastaus: Street Fighter IV [PS3]

Kokeilinpas sitten peliä. Voi jumankauta että se on kamala. Näin hirveää nappijono-opettelu roskaa ei ole tullut ennen pelattua. Menee järki tässä. Thät's it. Tappelupelit saavat painua jorpakkoon. Kehitys on seissyt yli 20 vuotta paikoillaan, enkä ilman uudistuksia tuovaa peliä enää näihin koske. Kaiken lisäksi peli on ruma. 2D pelimekaniikka ja yksinkertaisimmat animaatiot pitkästä aikaa, pitäisi edes graafinenloisto olla itsestäänselvyys.
Olipas asiallinen kommentti... Olisit vain sanonut että tappelupelit eivät iske ja lopettanut siihen, ei tänne tarvitse tulla pelistä pitäviä provoamaan.

Asiasta toiseen. Sain tänään vihdoin pelin hyppysiini, ja hermo meinasi mennä heti Sethiä vastaan vaikka vaikeustasona oli very easy... hävettää. SF Alphaa joskus hakkasin PSOnella ja sitä ennen SFII:ta Amigalla (yksinappisella joystickilla!), mutta kyllähän tämä tulee vaatimaan rutkasti harjoittelua. Lisätkää vaan kaverilistoille jos haluatte helppoja voittoja :rolleyes:.

DS3 on tosiaan aika huono ohjain tähän peliin. Tikkujakaan ei näytä oikein olevan saatavilla, eikä noita Mad Catzin fightpadejakaan löydy mistään. No, tilasin sitten Ebaystä kiinalaisen Saturnin USB-padin, joka Shoryukenin ja muiden alan harrastajien mielestä on paras mahdollinen padi Street Fightereihin. Hintaa postikuluineen n. 25 euroa, mikä on aika vähän kun kyseessä on kuitenkin (kuulemma) noita fightpadeja parempi ohjain. Joku piraattikopiohan se varmaan on, mutta ainakin Shoryukenin foorumeilla käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä omiinsa. Saa nähdä.
 
Ylös Bottom