Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zuor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Ei nyt neuvota ihan päin honkia kummiskaan.

Se mitä trial mode jättää kertomatta on se että focus atackin ja ultran väliin tarttee tehdä forward dash. Dashi canceloi FA:n recoveryn ja näin ollen antaa enemmän aikaa ultran tekoon (ja myös vie ukkosi vastustajan iholle, jotta tämän tyyppinen gräbi-ultra on edes mahdollinen).

Eli siis.
Lataat FA:n
FA osuu, suoritat samantien dashin eteen
Dashin aikana teet ultran komennon
dashin päättyessä olet ylipäätään osumaetäisyydellä ja ultra nappaa kiinni.

Ok, eli siis vasta Focus Attackin jälkeen, eikä "latauksen" aikana?

Kokonaan ladatun Focus Attack iskun jälkeen, eli todella nopeasti joutuu pyörittämään tattia.

EDIT:

Se mitä trial mode jättää kertomatta on se että focus atackin ja ultran väliin tarttee tehdä forward dash. Dashi canceloi FA:n recoveryn ja näin ollen antaa enemmän aikaa ultran tekoon.

Voi sen noinkin tehdä, mutta itse en dashia käytä kyseisen Ultran tekoon.

Kiitoksia neuvoista, lähtihän tuo nyt. Tosiaan fwdash oli mulla pakollinen, koska muuten hahmo juurikin vain palautui tuosta Focus Attacista, eikä comboa saatu.

Tuli vastaan taas ärsyttävä combo, jossa täytyy pistää:
  • [CROUCH] LK
  • [CROUCH] LP
  • [STAND] LP
  • [CROUCH] MP
  • [H] Neck Breaker
Eihän tässä muuten mitään, mutta kun se ikkuna landata nämä iskut onnistuneesti on aivan naurettavan pieni. Palveleehan tällainen pilkunviilaaminen varmasti puristeja, mutta näin sadistinen rajoittaminen ei tee juurikaan muuta kuin pelistä heikommin soljuvan useimmilla.

Heitto-ultrat eivät välttämättä tarvii dashia focus attackin jälkeen koska heitot on sen verta nopeita, sen voi toki tehdä. Zangiefilla esim focus crumble -> ultimate atomic buster lähtee ilman dashia.

Noniin, nyt alkaa mennä todella hermo tämän saatanan nettipelin kanssa. Ei mua turpaansaanti haittaa, mutta tällä hetkellä on yksi paskan hailea koskenko ohjaimeen matsissa vai en. Ja kun pelaajia on linjoilla aina ne yhteensä 8 samaan aikaan, ei voi oikein kitsastella peliseurassa, joka koostuukin sitten pelkästään puhtaista SF-hakkaajista.

Ei tää peli ole ilmeisesti mulle.

Heitto-ultrat eivät välttämättä tarvii dashia focus attackin jälkeen koska heitot on sen verta nopeita, sen voi toki tehdä. Zangiefilla esim focus crumble -> ultimate atomic buster lähtee ilman dashia. usein se dashi kuitenkin tarvitaan focuksen kanssa.

Argh! Kauheen ristiriitaiset fiilikset. Päätin vielä pelittää vähän, ja vaikka jatkuva heittopussina olo ketuttaa ja turhauttaa yli kaiken, tuntuvat ne harvat voitot paremmilta kuin petipuuhat. On varmaan melkoinen näky, kun meikäläinenkin pomppaa sohvalta ja rupeaa viuhtomaan ilmaan "You Win"-tekstin könöttäessä ruudussa.

Jospa annan tälle vielä vähän lisää aikaa.

Helpoittaisikohan Joohanin pelaamista se että yrittäisi opetella hiukan aloittajaystävällisemmän hahmon? Ibuki tosiaan sellainen ei ole, vaikkakin ihan kärkipään hahmo onkin osaavissa käsissä.

Jokin enemmän lämää kestävä ja pienemmällä vaivalla isompaa damagea tekevä hahmo ei varmaan saisi niin helpolla turhautumista aikaan. ?

Helpoittaisikohan Joohanin pelaamista se että yrittäisi opetella hiukan aloittajaystävällisemmän hahmon? Ibuki tosiaan sellainen ei ole, vaikkakin ihan kärkipään hahmo onkin osaavissa käsissä.

Jokin enemmän lämää kestävä ja pienemmällä vaivalla isompaa damagea tekevä hahmo ei varmaan saisi niin helpolla turhautumista aikaan. ?

Tuo on tosiaan käynyt mielessä, mutta joku siinä Ibukin mekaniikassa viehättää. Muita hahmoja on ollut mm. Vega, Fei Long, Ruy, Sakura, Guy ja Chun-Li. Eli on tullut valittua enemmän näitä nopeita ja ehkäpä hieman vähemmän vahinkoa aikaansaavia. Olisiko mitään hahmosuosituksia?

Mikä mulla kuitenkin tällä hetkellä mättää pelissä on se, että kangistun koko ajan siihen tiettyyn kaavaan, eikä intuitiivinen varioiminen tai luonnolliset combotukset tunnu onnistuvan. Eli replayta katsellessa yritän koko ajan vain pistää HK:ta hypyn kautta jonka jälkeen pyyhkäistä jalat alta, jonka jälkeen painan aina ihan reaktionomaisesti throwia - tai Focus Attackia. Kummassakin tapauksessa vähänkin kokeneempi pelaaja pistää meikun kahville helposti.

Niin, eilen sain muuten PP:t jo yli neljäänsataan. Melkoista uhkapeliä tuo matsinhakeminen kuitenkin on, kun vastaan voi tulla ihan minkälaista vipeltäjää vaan.

Mikä mulla kuitenkin tällä hetkellä mättää pelissä on se, että kangistun koko ajan siihen tiettyyn kaavaan, eikä intuitiivinen varioiminen tai luonnolliset combotukset tunnu onnistuvan. Eli replayta katsellessa yritän koko ajan vain pistää HK:ta hypyn kautta jonka jälkeen pyyhkäistä jalat alta, jonka jälkeen painan aina ihan reaktionomaisesti throwia - tai Focus Attackia. Kummassakin tapauksessa vähänkin kokeneempi pelaaja pistää meikun kahville helposti.

Kuulostaa vähän siltä että hypit muutenkin liikaa. Kokeile mennä maan pinnalla ja käyttää normaaleita hyökkäyksiä enemmän.

Joskus olen kuullut sanottavan että Street Fightereissä on aina väärin jos hyppää :).

Tuskin aina, mutta täytynee tietää mitä tekee. Kuulinpa sellaisen neuvon että menee onlineen, ei hypi, ja käyttää vain normaaleita, niin siinä oppii street fighterin perusteet hyvin.

Joo, hypin kyllä aivan hervottomasti. Ja usein ne päättyvätkin sitten siihen, että mut tiputetaan Shoryukenilla tai ihan normaalilla potkulla alas taivaalta. Tarve loikkimiseen on varmaan siinä, että mulla on maassa ihan hirvittävän epävarma olo varsinkin Ibukilla - vastustaja pystyy pyörittämään nopeilla potkuilla ja lyönneillä kyykyssä ja ylhäällä ihan suvereenisti, ja onnistuu myös pistämään näitä Supereita ja Ultria - just Zangief voitti kaksi kertaa millin terveyspalkilla heittämällä Ultraa vaan kehiin, kun yritin taistella maasta käsin.

Itse menin SF4:ssä parilla hahmolla ne trialit läpi kokonaan, Superissa olen useimmilla vasta siellä 20. trialin hujakoilla. En ole vielä vain jaksanut paneutua (plus on tullut niin paljon muutakin pelattavaa).
Tähän peliin pätee mielestäni muita pelejä enemmän se, että kun alkaa ahdistamaan ja vituttamaan niin jättää suosiolla huomiselle. Niin monta kertaa on tultu huomattua, että trialit ja miksei myös nettimatsitkin onnistuu seuraavana päivänä ns. puhtaalta pöydältä paljon paremmin.

Tuo kombojen linkkaussysteemi on kyllä aika ärsyttävää. Namcon tappelupeleissähän taitaa olla chain kombot? Tekisi kyllä tällaiselle amatöörille hyvää tähänkin peliin sellaiset.
Yleinsä vaan tulee tehtyä näitä perus SF4 komboja, tyyliin; cLK, cLK, cMK. Tai sitten sellaisia isompia joissa on anteliaammat frameikkunat (Rosen jumping HP, standing HP, H Reflect <3<3).

Kiitos Shinta muuten noista prioriteettilinkkauksista, en tiennyt moisista. Pitää alkaa testailemaan kunhan levy löytää taas tiensä koneen sisään.

Kylläpäs liikkeellä on raivostuttavia Bison-pelaajia. Näillä taktiikkana on lähinnä vain perääntyä perääntymiseen asti kunnes paukuttavat sitten sieltä turvallisen matkan päästä noita kierrepotkujaan.

Näin ohimennen, eli jos joku täällä kaipaa peliporukkaan lisää nimiä niiden loputtomien, harmaiden Ken/Ryu/Sagat- laumojen keskelle niin saa lisätä meikäläisen accon. Invisigoth 47.

Hahmoista pyörittelen lähinnä Bison/Chun-Li/Juri/Ibuki(Balrog/Adon... Eli aika no-shoto painotteista tullut pelattua.
Ja nyt muutenkin ollut vähän kuivilla tästä pelistä niin pieni harjoittelu voisi tehdä ihan hyvää

just Zangief voitti kaksi kertaa millin terveyspalkilla heittämällä Ultraa vaan kehiin, kun yritin taistella maasta käsin.
Tää olikin yksi niitä tapauksia jolloin hyppääminen voi olla varteenotettava vaihtoehto.. Jos gief tulee viereen niin pupujussi hyppää pois.. Giefiä kohti taas ei oikeastaan koskaan kannata hypätä..

ps. huomasin juuri että taustojen joukossa on cameoita.. Ainakin 3rd striken Hugo löytyy 'skyscraper under construction' taustalta. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Myös jos arveluttaa miten kehittää omaa peliään milläkin hahmolla, mitä comboja harjoitella tai miten tiettyjä hahmoja vastaan kannattaa lähteä rakentamaan omaa peliään niin kannattaa tutustua esim. shoryuken.com:n keskustelupalstoihin.

Mitä mieltä olette Guysta? Pariin sataan BP:hen pelaillut tässä, ja ihan mukavalta hahmolta vaikuttaa, vaikka tältä ei tietysti löydykään Ryun tai Guilen uskomatonta wake-up-iskua.

Netissä tulee muuten välillä vastaan näitä "flashy fightereita", jotka vetelevät hulluja yhdistelmiä ja erikoisiskuja, mutta unohtavat täysin lähitaistelun alkeet. Hauskahan noita on sitten potkia kintuille. :p

Ylös Bottom