Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Taistelupelejä ei ole muutenkaan koskaan suunniteltu pelattavaksi padilla, sillä ne ovat arcadepelejä alunperin ja arcadekabineteissa on digitaalinen joystick ja napit.

Padikin tietysti käy ja todennäköisesti melkein mikä vain muu padi kuin 360n perus on parempi..

Joystickohjaimista jos niihin tekee mieli siirtyä, ensimmäinen vaihtoehto lienee Hori Ex 2
esim:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dd-49-en-70-26p2.html

Jota on jopa ollut jo Suomessa joissain kaupoissa myynnissä, muttei välttämättä verkkokaupoissa. Enemmänkin jossain anttilan hyllyssä..

Parempia ja kalliimpia tikkujakin on jo saatavilla kuten Madcatz SF4 tournament edition stick ja hori real arcade pro Ex mutta ne pitää tilata varmasti ulkomailta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

No huh huh tätä peliä.

Jossain arvostelussa kehuttiin että pelattavaa riittää vaikka kuinka paljon, mutta mun mielestä tässä on kyllä harvinaisen tylsät yksinpelimoodit... Tosiaan tuo ikuisesti turpaan ottaminen Sethiltä mediumissa ei enää jaksa kiinnostaa ja helpoimmalla pelaaminen on melko tylsää. Eli esimerkiksi Soul Calibur IV:ssä on pelattavaa todella paljon enemmän.

Lähinnä toivoin tästä hyvää yksinpelikokemusta, mutta moninpeliin tämä kai on alunperinkin luotu. Muutaman turpaanvedon olen testannut onlinessä, mutta selvästi täytyy treenata joku hahmo jotta olisi mitään pärjäämisen edellytyksiä. Saas nähdä, josko tämä tästä vielä aukeaisi tai sitten pitää heittää lusikka nurkkaan.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

...Lähinnä toivoin tästä hyvää yksinpelikokemusta...

Toi on valitettavasti turha toive kaikkien tappelupelien kohdalla :/ Omasta mielestä paras yksinpelikokemus on ehdottomasti Virtua Fighter 5. Siinä eri tekoälyt pelaavat huomattavan paljon ihmistä muistuttavasti. Mukana on mm. yhden liikkeen spammaajia ja muuta inhimillistä :)

Otat vaan jonkun hahmon (SF4), väännät sillä ainakin sen normaalin trialin läpi, ja tulet ottamaan turpaan liven välityksellä. Tuota se on alkuun, mutta muutaman kymmenen turpareissun jälkeen se homma alkaa sujua. Muista se, että parhaiten opit pelaamaan kun otat päähäsi. Niin se vaan valitettavasti on.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Meikällä on ollu tosi hauskaa aikaa pelin seurassa siten että metsästän sitä yhtä Achievementtiä (pelaa arcade läpi mediumilla kaikilla hahmoilla) ja pidän live haasteet samalla päällä. Ennen arcadeen lähtöä pelaa helpommat trialit läpi.
Tolleen oppii ainakin jotenkuten pelaamaan kaikilla hahmoilla.

Paitsi ehkä C.Viperilla. Menee hermot ton hahmon kanssa. Helposti surkein hahmo koko pelissä, ainakin mun mielestä. En vaan osaa. Oon kolmesti pelannu Viperilla Sethiin asti ja jättäny kesken kun mitään ei tule. Itse asiassa se Sethiin astikkin pääsy on vaikeeta tolla Viperilla.

Sit taas esim E.Honda oli semmonen että pelasin sillä eka trialit ilman suurempia ongelmia ja sit arcadeen. Meni vissiin yhellä continuella koko homma. Sethkin kaatu ekalla. Ja toi siis oli eka kerta koskaan kun tossa pelissä Hondalla pelasin. Hyvä hahmo.

Liven puolella Kenitkin on vähentyny huomattavasti. Ja ne jotka pelaa Keneillä niin on jo huomattavasti parempia kun vertaa niihin laumoihin jotka oli Livessä pari viikkoa sitten.

Time attackit ja Survivalit on kans aika kivoja.

Henkilökohtaisesti tää on ollu mulle tän vuosikymmenen kingein peli.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

(pelaa arcade läpi mediumilla kaikilla hahmoilla)

Jo mediumilla läpi meneminen on tähän mennessä mahdotonta _millään_ hahmolla minulle. Sethiin asti pääsee melko vaivatta, mutta kyllä tuo loppuvastus pilaa ilot multa mediumilla. Spammaamalla pelkkää hyppyä ja hard kickiä saa jotain alkua tuohon, mutta kun Sethillä lähtee tuhoa-moodi päälle, ei millään ehdi saamaan äijää takaisin pystyyn. Puhumattakaan että ehtisin saada mitään erikoisliikkeitä peliin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Käytättekö muuten xboxin ohjaimesta sitä d-padia vai tattia pelatessa? Itse käytän tattia ja erikoisliikkeiden perille meno on aika tuuripeliä.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Käytättekö muuten xboxin ohjaimesta sitä d-padia vai tattia pelatessa? Itse käytän tattia ja erikoisliikkeiden perille meno on aika tuuripeliä.

Taitaa olla tuo ristiohjainkin Boxin ohjaimessa aika käyttökelvoton tämän tyyppisessä pelissä. Itse olen pelannut tuota Super Street Fighter 2 Turbo HD Remixiä ja saman ongelman olen havainnut. Pitäis ilmeisesti joku erikoisohjain/tikku laittaa hankintaan, jotta pelistä pääsisi nauttimaan täysin rinnoin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Ite menin ja investoin tommoseen Horin Ex2 ArcadeStickiin.
En kadu pätkääkään.

Pikkusen päälle ovh:n maksoin. Uusi vehje.

Aluksi oli ongelmia vähän totutella siihen kun oli kerenny siihen boksin pädin tattiin tottua mut nyt menee kun unelma.

Suurin ongelma mulle oli boxin perus ohjaimessa se että kun teki ultria/ex-mooveja ja piti käyttää niitä vasemman puolen triggeria ja bumbberia niin oli yhdelle kädelle liikaa tekemistä kun peukun piti vatkata se liike + etusormen painaa vielä nappia.

On se vaan niin kingi kun on arcade tikussa kuus nappia joista painaa kahta/kolmea ihan yhtä helposti kuin yhtäkin ja vasen käsi hoitaa yksinään tikun.

Suosittelen kaikille tikun ostamista jahka niitä jostain saa/niitä suomeen rantautuu.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Ite menin ja investoin tommoseen Horin Ex2 ArcadeStickiin.
En kadu pätkääkään.

Pikkusen päälle ovh:n maksoin. Uusi vehje.

Aluksi oli ongelmia vähän totutella siihen kun oli kerenny siihen boksin pädin tattiin tottua mut nyt menee kun unelma.

Suurin ongelma mulle oli boxin perus ohjaimessa se että kun teki ultria/ex-mooveja ja piti käyttää niitä vasemman puolen triggeria ja bumbberia niin oli yhdelle kädelle liikaa tekemistä kun peukun piti vatkata se liike + etusormen painaa vielä nappia.

On se vaan niin kingi kun on arcade tikussa kuus nappia joista painaa kahta/kolmea ihan yhtä helposti kuin yhtäkin ja vasen käsi hoitaa yksinään tikun.

Suosittelen kaikille tikun ostamista jahka niitä jostain saa/niitä suomeen rantautuu.

Nyt menee meikäläisellä jo hieman offtopikiksi, mutta menköön tämän kerran. Haluaisin siis udella, että mistä tuon oman tikkusi hankit?:)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Oli näköjään jääny pois. Pitihän se mun siihen kirjottaa :).

"Pikkasen päälle ovh:n" antaa tosin jotain vihiä että ei kaupasta tullu hommattua.
Brittien eBaysta huusin.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

On tässä tullut jo jonkin verran pelailtua ja Chun alkaa jo toimia ihan kohtuullisen hyvin. Ainoa ongelma on se, että pelaaminen menee ihan hirveäksi turtlaamiseksi Shoryuken-hahmoja (Ryu,Ken,Sagat, Cammy jne.) vastaan, koska jotenkin se hyökkääminen tuntuu aivan ylivoimaiselta. Se etuyläviistoon singahtava lyönti/potku tuntuu menevän kaikesta läpi ja itse päätyy kanveesiin joka kerta.

Nykyisin toiminta on kärjistettynä se, että yritän houkutella vastustajaa tekemään tuon liikkeen ja rankaisen sen jälkeen. Apua :)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

On tässä tullut jo jonkin verran pelailtua ja Chun alkaa jo toimia ihan kohtuullisen hyvin. Ainoa ongelma on se, että pelaaminen menee ihan hirveäksi turtlaamiseksi Shoryuken-hahmoja (Ryu,Ken,Sagat, Cammy jne.) vastaan, koska jotenkin se hyökkääminen tuntuu aivan ylivoimaiselta. Se etuyläviistoon singahtava lyönti/potku tuntuu menevän kaikesta läpi ja itse päätyy kanveesiin joka kerta.

Nykyisin toiminta on kärjistettynä se, että yritän houkutella vastustajaa tekemään tuon liikkeen ja rankaisen sen jälkeen. Apua :)


En mä nyt nää tossa mitään ongelmaa periaatteesa.

Ite löytäny taktiikan turtlaavia Sagatteja vastaan:
Turtlaan kovempaa.
Yleensä niillä loppuu kärsivällisyys eka ja sit rankasen.
Tosin herpaantuu se ote välillä itelläkin ja sit sen tunteekin nahoissaan.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Nykyisin toiminta on kärjistettynä se, että yritän houkutella vastustajaa tekemään tuon liikkeen ja rankaisen sen jälkeen. Apua :)

Tämähän on aivan oikein. Taisin todeta playstationpuolen ketjussa jo että tämä peli on erittäin painottunut turtlaukselle. Jos vapaamuotoisempi freeform-peli kiinnostaa niin kannattaa siirtyä Virtua Fighteriin..
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Vegalla itse tullut nyt enemmän pelailtua, halusi kokeilla jotain muuta tuon Zangiefin jälkeen.
Kyseisellä epsanjalaisella on itseasiassa kohtuullisia lääkkeitä noita hadoken/shoryken/tatsu/mitäikinäonkaankeksittyantaahelpoillehahmoille ym. Syöksyiskuilla saa suht kivuttomasti hieman tiputeltua energiamittaria jonka jäkeen vastustajan on pakko yrittää itsekkin jotain, Vega kun pystyy väistämään jokikisen tulipallon väistövoltilla (3xkick/punch).

Tässä vaiheessa nämä sit tietenkin yrittävät sitä hyppypotku+kamppispammia johon tietty onnistuttua lisätään shorykenit. No, onhan Vegallakin oma "shorykeninsä" jolla pomppuja saa nopiasti karsittua. Vastustajan selätettyä onkin mukavaa makoilla siinä jalkojen tuntumassa, johon lähes jokikinen kerta nämä heittävät noustessaan sen shorykenin joka väistetään voltilla ja kampataan/heitetään/mittarin salliessa ultra tai superi ja jätkä kanveesiin. Sitä sit voi jatkaa aikas loputtomiin ellei ymmärrä lopettaa, sitten taas turtlausta kehíin :D

Ja Akuma on muuten harvinaisen onneton hahmo, tai sitten ovat vain sen tulipallospammerit ihmeissään kun niihin osutaan ennen kuin saavat edes aloituksesta hyppypalloa ammuttua. Ainakin omasta kokemuksesta ovat Akumat aikalailla tutisemassa kun ei onnistu ottamaan etäisyyttä tähän ihme ninjaan ;) (Ja Akumalla taitaa olla vähemmän hit pointteja kuin Vegalla, mikä ei tosissaan ole paljoa)

Pitänee sitten taas jossain vaiheessa kokeilla lisää, jäi muuten se 10row-achi saamatta kun vika Bison sai kuin saikin osuttua ultransa Vegan varpaaseen :(
(Jos vielä tänään sais sen bp:n nostettua 2k paremmalle puolelle, 1700:n tuntumassa hetki nyt pyöritty)
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Niin ja noiden stickien löytäminen on muuten aikas kovan vaivan takana. Mutta jos on hieman aikaa odottaa niin näyttäisi siltä että ainakin madcatzin puikkoja tulossa Suomeen päin 2.5.09. Tämä siis jos VPD:n kotisaittiin on uskominen, mutta kyllä verkkokaupassakin sanottiin että pitäisi tulla 3-6vkn sisällä mikä puoltaisi osaltaan asian puolesta.

Hitto en ilman tattia kyllä suostu pelailemaan Fei-Longilla/Cammylla joilla enemmänkin kiinnostaisi harjoitella. Se alakulmasta yläkulmaan heittä ei vain osu niin usein kohdalleen että huvittaisi moisen takia saada vähän väliä kuritusta itseensä. No eiköhän tuo perus ohjain sen aikaa palvele kunnes stickillä pääsee harjoittelemaan (ja luulisin että se vaatii ainakin hetkisen sitä totuttelua, no alkaapahan vasen käsi päästä helpommalla).
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Niin ja noiden stickien löytäminen on muuten aikas kovan vaivan takana. Mutta jos on hieman aikaa odottaa niin näyttäisi siltä että ainakin madcatzin puikkoja tulossa Suomeen päin 2.5.09. Tämä siis jos VPD:n kotisaittiin on uskominen, mutta kyllä verkkokaupassakin sanottiin että pitäisi tulla 3-6vkn sisällä mikä puoltaisi osaltaan asian puolesta.

Varoituksen sana Madcatzin tikuista kun olen kuunnellut ihmisten (suomalaisten ja ulkomaalaisten kommentteja). Ennen SF4 tikkuaan Madcatz oli tunnettu yhtenä surkeimmista tikunvalmistajista. Tikut eivät toimineet kunnolla eivätkä olleet kestäviä. Edelleen tämä näyttää periytyneen tuohon perus-SF4 tikkuun, joten kannattaa miettiä kahdesti vaihtoehtoja. Madcatzin TOURNAMENT EDITION Sf4 tikusta sen sijaan on hyvä, koska se sisältää huomattavasti parempia osia. Se näkyy sitten toisaalta hinnassa ja saatavuudessa. Sitä saa mistä maksaa, näin voi sanoa.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Varoituksen sana Madcatzin tikuista kun olen kuunnellut ihmisten (suomalaisten ja ulkomaalaisten kommentteja). Ennen SF4 tikkuaan Madcatz oli tunnettu yhtenä surkeimmista tikunvalmistajista. Tikut eivät toimineet kunnolla eivätkä olleet kestäviä. Edelleen tämä näyttää periytyneen tuohon perus-SF4 tikkuun, joten kannattaa miettiä kahdesti vaihtoehtoja. Madcatzin TOURNAMENT EDITION Sf4 tikusta sen sijaan on hyvä, koska se sisältää huomattavasti parempia osia. Se näkyy sitten toisaalta hinnassa ja saatavuudessa. Sitä saa mistä maksaa, näin voi sanoa.

Tuota Tournament Editionia tietenkin odottelen, sori etten selvästi asiaa ilmaissut ;)

Edit: Niin ne oli Sanwan nappuloita ym. siinä TE:ssä. Firmahan siis tunnetaan esim. arcadehallien ohajusvälineiden valmistuksesta.
 
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Tuli tämä hommattua ja ekat n.20 arcade-matsia alla (Kenillä ja Sagatilla). Enpä ihan vielä lähtis liveen pelaileen :D tulis vastustajille tylsää kun vastassa olis punchbag. Mut yhtä mukavaa pelattavaa tämä on kuin se +10 vuotta sittenkin, upean näkönen ja se että on kumarrettu old skool-pelaajien suuntaan ja pidetty homma ns. aitona on arvostettavaa
 
Ylös Bottom