Pointti onkin juuri siinä, että liika on liikaa. Elden Ringin hud ei ole liikaa. Ja nimenomaan Elden Ringin hud näytti että vähemmälläkin pärjää kuin mitä monet kehittäjät tuntuvat tuputtavan. Elden Ringin hud myöskin laittoi pelaajan tarkkailemaan ympäristöään, tutkimaan karttaa ja niin edelleen, eikä vain juoksemaan seuraavan checkpoint -pallukan perässä. Pelin immersio parani huimasti. Sen sijaan tämä Suicide Squadin näyttää siltä että pelaajaa nimenomaan aktivoidaan ruudulla vilkkuvien merkkien, haasteiden ja numeroiden avulla. Itse peli ja sen hienoudet jäävät taka-alalle. Kärjistettyähän tämä tietysti on, mutta liikaa siellä on totuudensiementä taustalla.
Vaikka jälleen kerran Ubisoftia kritisoidaankin, niin esimerkiksi Avatar: Frontiers of Pandorassa hud elementtejä pystyi halutessaan laittamaan pois päältä. Jos tässä halutaan hakea jotain kompromissia, niin tämä olisi se paras. Jokainen saa laitettua ruutuun sen verran informaatiota kuin haluaa. Tosin tuo
@Sonytendo 3000 :n linkkaama Silent Hill -klippi näyttää kyllä sen että kauhupeleissä saa olla ekstratarkkana hudin kanssa. Liika informaatio pilaa tunnelman aikalailla suoraan.