Vastaus: Suomen presidentinvaalit.
Sormusaave sanoi:
Kukin äänestää miten tykkää, mutta perustelut ovat suoraan sanottuna käsittämättömät.
Mutta kerros nyt sitten ne mullistavat esimerkit tästä ketjusta ja kokemuksistasi, jotka antavat hämmästyttävän kyvyn yleistää Niinistön vaalikamppanjassa mukana olleet ja lisäksi yli 700 000 suomalaista käytöstapoja vierastaviksi. Yksi amatöörisivusto?
Samalla logiikalla voisin yleistää Halosen kamppanjassa mukana olleet demokratiaa sumentaviksi ihmisiksi ja Halosen itsessään kansaa teennäisellä esiintymisellä nuolevaksi ehdokkaaksi. Mutta en tee, koska siinä ei ole yleistämisen ja kärjistämisen takia mitään järkeä.
Tiesithän muuten, että joitkut pitävät presidentinvaaleissa tärkeimpänä valintakriteereinä ehdokkaan virkaan sopivia/sopimattomia ominaisuuksia? Sitähän minäkin.
Enpä tiennyt, että minun yhtä, tai noh, kahta ääntäni tarvitsee sen kummemmin perustella kenellekään, mutta voinhan minä niitä perusteluja aina keksiä, jos kerran halutaan.
Esimerkit eivät ole mullistavia. Aistin vain tietynlaista ilmapiiriä sieltä oikealta, joka ei nyt vaan miellyttänyt minua. Ilmapiirin saatoi luoda 5 miljoonaa ihmistä, 700 000 tai jokunen Konsolifinin boardille kirjoittaja, mutta nyt kun minuun on tällainen vaikutus tehty, niin eipä se tunne noin vain häviä. Tehkää joku sivusto, jossa väitetään Niinistön joskus halunneen poistaa kaikki työttömyyskorvaukset sun muut ja äänestysoikeuden naisilta, ehkä sitten Sauli saa taas minulta sympatiaa, koska koen vasemmistolaisten olevan fanaattisia. Ehkä.
Olet varmaan ihan oikeassa Halosesta, että kannattajat sumentavat demokratiaa ja ehdokas itse on teennäinen muumimamma ja kaikkea muuta. Eihän se niin hirmu kauniskaan taida olla. Mutta eipä se minua kiinnosta, kun joku voisi sanoa jotain samaa Niinistöstä ja hänen kannattajistaan. Joten puntit tasoittuvat sillä, kun ekan kerran äänestin Niinistöä ja toisella kerralla Halosta. Olen siis kaikkien puolella, tai kaikkia vastaan. Kummassakaan tilanteessa ei juuri ole mitään uutta.
Itse arvostan erityisesti ehdokkaan sopimattomia ominaisuuksia. Meinaan, miten niin ääneni on jotenkin huonompi, jos haluan äänestää ehdokasta, joka tykkää pelata pleikkarilla tai sitten näyttää Conan O'Brieniltä. Mie ku oon vähä yksinkertane =/