Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suomen presidentinvaalit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Suomen presidentinvaalit.

Aki Ahlroth sanoi:
Tekijä saanee myös tuomion kunnianloukkauksesta.

Voin kuvitella Halosen poissa median silmiltä, naama punasena keuhkoamassa ja vaatimassa päitä pölkylle. Huvittava mielikuva. :)

Ykkösellä ohjelmaa nyt.

Aki Ahlroth sanoi:
Tekijä saanee myös tuomion kunnianloukkauksesta.

Kerro mikä tuolla sivustolla täyttää kunnianluokkauksen piirteet? Melko 100% faktaa muutamia ylilyöntejä lukuunottamatta.

Yargo sanoi:
Jahas, yleisön pyynnöstä halutaan siis 'tasoa' ja 'laatua' lisää...

Katsos, protestiääniä on monenlaisia. Voi olla äänestämättä kokonaan, joka tosin ei ole minkäänlainen protesti. Tyhjä lappu on jo vähän parempi, Aku Ankka on ihan ok myös.

Itse teen asiat aina vähän eri tavalla, eikä sitä tarvii sen kummemmin yrittää rationalisoida, ellei nyt sitten tosiaan ole parempaa tekemistä. Mun tapa on yksinkertaisesti antaa kaksi ääntä, jotka kumoavat toisensa. =)

Kukin äänestää miten tykkää, mutta perustelut ovat suoraan sanottuna käsittämättömät.

Mutta kerros nyt sitten ne mullistavat esimerkit tästä ketjusta ja kokemuksistasi, jotka antavat hämmästyttävän kyvyn yleistää Niinistön vaalikamppanjassa mukana olleet ja lisäksi yli 700 000 suomalaista käytöstapoja vierastaviksi. Yksi amatöörisivusto?

Samalla logiikalla voisin yleistää Halosen kamppanjassa mukana olleet demokratiaa sumentaviksi ihmisiksi ja Halosen itsessään kansaa teennäisellä esiintymisellä nuolevaksi ehdokkaaksi. Mutta en tee, koska siinä ei ole yleistämisen ja kärjistämisen takia mitään järkeä.

Tiesithän muuten, että joitkut pitävät presidentinvaaleissa tärkeimpänä valintakriteereinä ehdokkaan virkaan sopivia/sopimattomia ominaisuuksia? Sitähän minäkin.

Sormusaave sanoi:
Kukin äänestää miten tykkää, mutta perustelut ovat suoraan sanottuna käsittämättömät.

Mutta kerros nyt sitten ne mullistavat esimerkit tästä ketjusta ja kokemuksistasi, jotka antavat hämmästyttävän kyvyn yleistää Niinistön vaalikamppanjassa mukana olleet ja lisäksi yli 700 000 suomalaista käytöstapoja vierastaviksi. Yksi amatöörisivusto?

Samalla logiikalla voisin yleistää Halosen kamppanjassa mukana olleet demokratiaa sumentaviksi ihmisiksi ja Halosen itsessään kansaa teennäisellä esiintymisellä nuolevaksi ehdokkaaksi. Mutta en tee, koska siinä ei ole yleistämisen ja kärjistämisen takia mitään järkeä.

Tiesithän muuten, että joitkut pitävät presidentinvaaleissa tärkeimpänä valintakriteereinä ehdokkaan virkaan sopivia/sopimattomia ominaisuuksia? Sitähän minäkin.

Enpä tiennyt, että minun yhtä, tai noh, kahta ääntäni tarvitsee sen kummemmin perustella kenellekään, mutta voinhan minä niitä perusteluja aina keksiä, jos kerran halutaan.

Esimerkit eivät ole mullistavia. Aistin vain tietynlaista ilmapiiriä sieltä oikealta, joka ei nyt vaan miellyttänyt minua. Ilmapiirin saatoi luoda 5 miljoonaa ihmistä, 700 000 tai jokunen Konsolifinin boardille kirjoittaja, mutta nyt kun minuun on tällainen vaikutus tehty, niin eipä se tunne noin vain häviä. Tehkää joku sivusto, jossa väitetään Niinistön joskus halunneen poistaa kaikki työttömyyskorvaukset sun muut ja äänestysoikeuden naisilta, ehkä sitten Sauli saa taas minulta sympatiaa, koska koen vasemmistolaisten olevan fanaattisia. Ehkä.

Olet varmaan ihan oikeassa Halosesta, että kannattajat sumentavat demokratiaa ja ehdokas itse on teennäinen muumimamma ja kaikkea muuta. Eihän se niin hirmu kauniskaan taida olla. Mutta eipä se minua kiinnosta, kun joku voisi sanoa jotain samaa Niinistöstä ja hänen kannattajistaan. Joten puntit tasoittuvat sillä, kun ekan kerran äänestin Niinistöä ja toisella kerralla Halosta. Olen siis kaikkien puolella, tai kaikkia vastaan. Kummassakaan tilanteessa ei juuri ole mitään uutta.

Itse arvostan erityisesti ehdokkaan sopimattomia ominaisuuksia. Meinaan, miten niin ääneni on jotenkin huonompi, jos haluan äänestää ehdokasta, joka tykkää pelata pleikkarilla tai sitten näyttää Conan O'Brieniltä. Mie ku oon vähä yksinkertane =/

Eikös olisi järkevää jo pikku hiljaa tehdä toiselle kierrokselle oma pollinsa?

<Yargo> Mun ansiota kaikki

Paavi sanoi:
Eikös olisi järkevää jo pikku hiljaa tehdä toiselle kierrokselle oma pollinsa?

<Yargo> Mun ansiota kaikki

Kyllä, ja kysymyksen asettelun kanssa kannattaa olla tarkka. Meinaan "kuka voittaa" ja "ketä äänestät" ovat kaksi aivan eri asiaa.

Yargo sanoi:
Kyllä, ja kysymyksen asettelun kanssa kannattaa olla tarkka. Meinaan "kuka voittaa" ja "ketä äänestät" ovat kaksi aivan eri asiaa.
Ja jos jälkimmäistä aiotaan viedä läpi, ehdokkaiden nimien lisäksi vaihtoehdoiksi kuuluvat "En äänestä", "En halua kertoa", "Annan protestiäänen", "EOS" jne/tms.

Knight sanoi:
Ja jos jälkimmäistä aiotaan viedä läpi, ehdokkaiden nimien lisäksi vaihtoehdoiksi kuuluvat "En äänestä", "En halua kertoa", "Annan protestiäänen", "EOS" jne/tms.
Jokainen, joka ei aio äänestää, voi sen jättää tekemättä. Kaksi vaihtoehtoa, josta palstalaisten mielipiteet näkyvät, riittää. Näin virallisestikin.

Taisit kuitenkin vitsillä heittää, mutta kuitenkin. Olen puhunut, ugh.

Jumala sanoi:
Jokainen, joka ei aio äänestää, voi sen jättää tekemättä. Kaksi vaihtoehtoa, josta palstalaisten mielipiteet näkyvät, riittää. Näin virallisestikin.

Totta kai myös äänestämättömille olisi tarjottava mahdollisuus nähdä (väliaikaiset) tulokset.

Itse annoin äänen tässä pollissa Tarjalle, sillä uskoin hänen vievän eniten ääniä (ensimmäisellä kierroksella) ja uskon hänen voittavan vaalit edelleen. Äänestää kun en vielä voi itse kuitenkaan.

Paavi sanoi:
Totta kai myös äänestämättömille olisi tarjottava mahdollisuus nähdä (väliaikaiset) tulokset.
Niin, jos teknisesti ei muuten onnistu, niin ilman muuta siinä tapauksessa.

Kalevan vekkkosivuilta poimittua:

HS-gallup: Niinistö kirinyt aivan Halosen kantaan

Presidentinvaalien toisesta kierroksesta povataan tasaista. Helsingin Sanomien Suomen Gallupilta tilaaman tutkimuksen mukaan kokoomuksen ehdokas Sauli Niinistö näyttäisi kirineen vasemmiston ehdokkaan Tarja Halosen kantaan.

Alkuviikolla tehty tutkimus kertoo, että Halosta äänestäisi nyt 53 ja Niinistöä 47 prosenttia kansalaisista.

Yargo sanoi:
Jahas, yleisön pyynnöstä halutaan siis 'tasoa' ja 'laatua' lisää...

Katsos, protestiääniä on monenlaisia. Voi olla äänestämättä kokonaan, joka tosin ei ole minkäänlainen protesti. Tyhjä lappu on jo vähän parempi, Aku Ankka on ihan ok myös.

Itse teen asiat aina vähän eri tavalla, eikä sitä tarvii sen kummemmin yrittää rationalisoida, ellei nyt sitten tosiaan ole parempaa tekemistä. Mun tapa on yksinkertaisesti antaa kaksi ääntä, jotka kumoavat toisensa. =)

Ei ne äänet toisiaan kumoa kun kyseessä on kuitenkin periaattessa uudet vaalit, joista tämä jälkimmäinen on ratkaiseva.

Eipä minun ehdokas (oletetusti) voittanut. Nyt toisella kierroksella onkin paha valinta, molemmilla on omat hyvät ja huonot puolensa.

Halonen:
+Antaa hyvän kuvan maailmalle, että meillä on naispresidentti
+Pääsisi Conan helmikuussa juttelemaan istuvan presidentin kanssa
-Ollut jo 6 vuotta virassa, NEXT
-Tulevana yrittäjänä hän ei ajaisi minun asiaani yhtä hanakasti kuin Niinistö

Niinistö:
+Kannustaa yrittäjyyteen Halosta vahvemmin
-Ei osaa antaa yksinkertaisimpaankaan kysymykseen suoraa vastausta, vaan yrittää miellyttää kaikkia
-Jos rupeaa taas riiustelemaan Karpelan kanssa, pääsee Suomen typerin nainen vaikuttamaan hänen mielipiteisiinsä
-Totesi radiohaastattelussa ainoastaan, että "Opiskelu on rankkaa aikaa" kysyttäessä opintotuen korotuksesta

Lähinnä tuo viimeisenä mainittu nostatti karvat pystyyn. Minusta on huutava vääryys, että narkkarit ja alkoholistit repivät valtiolta vähintään tuplasti sen verran tukia, mitä tuleva veronmaksaja, eli korkeakoulun/yliopiston opiskelija. Toisaalta, enpä ole ottanut selvää Halosen kannasta opintotukiin. Tietääkö kukaan?

Griever sanoi:
Minusta on huutava vääryys, että narkkarit ja alkoholistit repivät valtiolta vähintään tuplasti sen verran tukia, mitä tuleva veronmaksaja, eli korkeakoulun/yliopiston opiskelija.
Halosen ollessa virassa tuohon tuskin tulee muutosta, ainakaan parempaan päin.

Jumala sanoi:

On ihan fiksua erottaa vaaliasiasta kiinnostuneet vaaliasiasta kiinnostumattomista.

Griever sanoi:
Halonen:
+Antaa hyvän kuvan maailmalle, että meillä on naispresidentti
+Pääsisi Conan helmikuussa juttelemaan istuvan presidentin kanssa

Täysin irrelevantteja pointteja, minun mielestäni.

-Ollut jo 6 vuotta virassa, NEXT

Samaa mieltä.

-Tulevana yrittäjänä hän ei ajaisi minun asiaani yhtä hanakasti kuin Niinistö

Suhteellisen koulutettuna, yksityisen palveluksessa työskentelevänä toimihenkilönä en koe sosialismin ihanteita itselleni kovin läheisiksi eikä sitä voine kukaan kiistää että Halonen on jokseenkin vasemman laidan sosialisti. Ainakin sellaisen kuvan hän pyrkii itsestään antamaan, vaikka toisaalta hän itse omistaa useita kalliita sijoitusasuntoja pääkaupungissa. Halosen jatkaessa luvassa lienee melkoisella varmuudella lisää veronkorotuksia "suurituloisille" palkansaajille.

Niinistö:
+Kannustaa yrittäjyyteen Halosta vahvemmin

Totta.

Muutenkin Niinistö tuntuu ymmärtävän Halosta paremmin sen, että mikäli tässä maassa ei ole kunnon edellytyksiä yritystoiminnalle niin myös "duunareilla" on edessään ankeat ajat. Esimerkkinä se, että SDP:n ja Kepun hallituskaudella on ennätysmäärä suomalaisia yrityksiä ulkoistanut tuotantoaan halvemman työvoiman maihin koska yritystoiminnan harjoittaminen Suomessa on tehty kannattamattomaksi.

-Ei osaa antaa yksinkertaisimpaankaan kysymykseen suoraa vastausta, vaan yrittää miellyttää kaikkia

Toisaalta Halonen ei osaa vastata yhteenkään tiukempaan kysymykseen asiallisesti, vaan ryhtyy joko rähisemään tai mustamaalaamaan kilpailijaa. Tässä suhteessa kumpikaan ehdokkaista ei ole erityisen vahva, mutta Niinistön etuna on huomattavasti parempi itsehillintä ja kyky säilyttää malttinsa kovassakin hiillostuksessa.

-Jos rupeaa taas riiustelemaan Karpelan kanssa, pääsee Suomen typerin nainen vaikuttamaan hänen mielipiteisiinsä

Täysin epärelevantti huomautus.

-Totesi radiohaastattelussa ainoastaan, että "Opiskelu on rankkaa aikaa" kysyttäessä opintotuen korotuksesta

Mitäpä muuta tuohon voisi todeta? Sen enempää Suomen tasavallan presidentti kuin Euroopan investointipankin johto eivät voi vaikuttaa suomalaiseen opintotukijärjestelmään, vaan asia kuuluu hallituksen ja eduskunnan päättämiin asioihin.

Lähinnä tuo viimeisenä mainittu nostatti karvat pystyyn. Minusta on huutava vääryys, että narkkarit ja alkoholistit repivät valtiolta vähintään tuplasti sen verran tukia, mitä tuleva veronmaksaja, eli korkeakoulun/yliopiston opiskelija. Toisaalta, enpä ole ottanut selvää Halosen kannasta opintotukiin. Tietääkö kukaan?

Täysin samaa mieltä, mutta kuten sanottua: presidentillä ei ole tässä kysymyksessä päätäntävaltaa. Halosen näkemykset eivät tietääkseni ole ainakaan Niinistöä myönteisemmät tuossa suhteessa. Onhan vaarana, että nykyisistä korkeakouluopiskelijoista tulee tulevaisuudessa hänen halveksimiaan suurituloisia riistäjäkapitalisteja.

Jari Tomppo sanoi:
Toisaalta Halonen ei osaa vastata yhteenkään tiukempaan kysymykseen asiallisesti, vaan ryhtyy joko rähisemään tai mustamaalaamaan kilpailijaa.
Erityisesti tämä osa viestistäsi, Tomppo, oli täyttä paskapuhetta.

Jari Tomppo sanoi:
Ei, vaan karu totuus, jonka jokainen vaalitenttejä seurannut on omin silmin ja korvin todennut.
Minä olen nähnyt Haloselle esitettävän tiukan kysymyksen, johon hän vastasi asiallisesti eikä ryhtynyt rähisemään tai mustamaalaamaan kilpailijaa.

Ylös Bottom