Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suosituksia itämaisiin leffoihin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nova
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Count_M sanoi:
Sen verran pitää korjata että The Killer (Die xue shuang xiong) on John Woon ohjaama.

No prkl. Itekin huomasin saman mokan, mutta liian myöhään :) No, kaikesta huolimatta sekin on ihan ok pätkä.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Kait kaikki Akira Kurosawan leffat ovat tutustumisen hankinnan arvoisia, itellä on vähän jääny ostelut kesken.

Kannattaa oottaa tuota Heron extended editionin tuloa vissii ku hankkii sen.

Jet Li:n vanhoista rainoista ainakin Once upon a time (Huang Fei-hong) trilogia on aika jees.

Versus, olisi mielenkiintoinen, itse en ole nähnyt mutta kuvaus splatter,gunplay,sworplay,kungfu,horror kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta :D
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Pekkerson sanoi:
Versus, olisi mielenkiintoinen, itse en ole nähnyt mutta kuvaus splatter,gunplay,sworplay,kungfu,horror kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta :D

Juu totta tosiaan Versus on varsin mielenkiintoinen pätkä. Suosittelen kylläkin Ryuhei Kitamuran sekoilupätkää.

Niin ja sitten Stephen Chown ohjaamat pätkät kuten God of cookery , King of Comedy , From Beijing with love , forgotten city cop ja Shaolin Soccer ovat katsomisen arvoisia jokainen. Tosin Shaolin Soccerin suomessa tullut versio on tietääkseni rankasti leikattu.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Pekkerson sanoi:
Versus, olisi mielenkiintoinen, itse en ole nähnyt mutta kuvaus splatter,gunplay,sworplay,kungfu,horror kuulostaa ainakin mielenkiintoiselta :D


Versus on kyllä mainio pätkä. Todella 'viileä' leffa. Juonta on kyllä turha odottaa mutta leffa on kieli poskella tehtyä actionia parhaimmillaan.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Tuossa nyt lähti Aasiasta päin uudempi Zatoichi ja Heron pidennetty versio tilaukseen, joita suosittelen (Tai Heron lyhennettyä. Pidempää en ole vielä nähnyt) lämpimästi.

Samalla laitoin tilaukseen uutukaiset Once Upon a Time in China trilogian ja One Armed Swordsman trilogian, joita kumpaakaan en ole aiemmin nähnyt. Mahdolliset mielipiteet näistä olisi kiva kuulla, että mitäköhän sieltä nyt oikein tuli tilattua ;) ..noh, halvallahan tuota sai

-Pjork
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Tuo Kitanon Zatoichi on pitänyt jo jonkin aikaa tilata, mutta vielä en ole siihen jaksanut panostaa. Hirveän moni tätä kehuu, toivottavasti on ennakko-odotusten mukainen.

Kaikki tieto myös tuosta One Armed -trilogiasta ovat tervetulleita, sillä sekin on hankintalistalla.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Joo eli OuatiC trilogia on ihan kova. Itse pidin ainakin noista leffoista.

Tuosta one handed swordsmanista olen nähnyt vain joskus R&A uusinta version joka kyllä oli todella hyvä leffa omasta mielestäni. Siitäkin kyllä on jo 5 vuotta vissiin aikaa kun näin sen...
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Thingy sanoi:
onko kellään tietoa milloin BattleRoyale 2 ilmestyy Suomessa. Toi ei vissiin ollut ollenkaan leffoissa täällä?! BR 2 ilmestyi Aasiassa viime talvena...

Anybody?!
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

täs on ainaki mun mielestä loistavii aasialeffoi... seitsemän samuraita, ran, tabu, hero, hana-bi, once upon a time in china, ichi the killer, the returner, aavesoturi, kikujiron kesä, lokakuun rapsodia, bruce leet, jackie chanit, battle royal, musa, eli esim. akira kurosawalla ja takeshi kitanolla on paljon todella hyviä leffoja.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Zatoichiä kyllä odotellaan jännityksellä. Olen pariin otteeseen meinannut sen tilata , mutta aattelin ,että se päätyy kuitenkin R&A festareille ja kohta odotus on palkittu teatterikokemuksella kyseisestä pätkästä.

Pitää vielä suositella kaikkia Sabun leffoja varsinkin Monday elokuvaa.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Aiemmin mainitsemattomana(tai sitten taas iski lukihäirä) mieleen tulee ensimmäisenä Iron Monkey, joka viihdytti minua kovinkin paljon. Tarantinohan levitti tätä USA:ssakin. Taisi olla leikattu Miramaxin toimesta kuitenkin. Vai puhunko taas läpiä päähäni?

Kurosawan elokuvat ovat kaikki vähintäänkin mielenkiintoisia. Suosittelen tutustumaan. Miyazaki puolestaan ei osaa huonoa elokuvaa tehdäkään.

Itse puolestani olen yrittänyt hommata Tale Of Two Sisters-elokuvaa, johon en ole vielä törmännyt suomalaisissa nettikaupoissa. Eli taitaa olla vain julkaistu Aasian puolella?
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Itse lisäisin suosituksiin japanilaisen, huumoria ja hieman toimintaakin yhdistävän Postman Bluesin, jota ei ilmeisesti kukaan ole vielä tullut maininneeksi. YLE (kanavaa en tarkemmin muista) näytti kyseisen leffan tässä muutamia kuukausia sitten ja ihan mielenkiintoista ja "erilaista" katseltavaahan se oli. Varsinkin loppupuolen pyöräilykohtaus jäi kekseliäisyydessään erityisesti mieleen.

Lyhyt arvostelu leffasta löytyy vaikkapa seuraavasta linkistä:
http://www.midnighteye.com/reviews/postblue.shtml
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Pari vielä mainitsematonta (joskin myös aika itsestäänselvää) suositusta:

1+2
Hotaru no haka (Grave of the Fireflies)
Fa yeung nin wa (in the Mood for Love)
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Viisi vuodenaikaa)

Bruce Leen leffat kannattaa tosiaan katsoa kaikki ihan fiilistelymielessä. Jet Li:n tähdittämistä nostaisin jalustalle ainakin Tai-Chi Masterin. Fong Sai Yuk ja monet muutkin alkupään leffat ovat katsomisen arvoisia. Samaan hengenvetoon pitää vielä mainita loistava, ja englanninkielisen tekstityksen ansiosta monet naurutkin tarjoava dokumentti - This is Kung Fu. Erittäin taidokasta ja autenttista materiaalia alan todellisilta taitajilta. Niin ja tietysti 36th Chamber of Shaolin. Tämä jäi kiireiden takia R&A:ssa katsomatta, vaikka lippu olikin jo taskussa. Kannattaa tsekata jo pelkästään historiallisen arvon vuoksi.

John Woon leffoista omaan makuun on maistunut parhaiten The Killer, tosin edellisestäkin katselukerrasta on jo 7 vuotta..

Onhan näita paljon mitä ei tähän hätään muistakaan, pitänee palailla myöhemmin :)
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Onko kukaan vielä nähnyt Tätä

harmittaa kun en ostanut tätä viime talvena BKKsta. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Thingy sanoi:
Onko kukaan vielä nähnyt Tätä

Kyseisestä leffasta olen lukennut arvoselun ja nähnyt trailerin mutta siihen se jääkin :( toivottavasti tulee suomeen :cool:

Edit+ se tulee Filmifriikkiin 23.8
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Onhan täällä mainittu jo todella hyviä leffoja, mutta mainitsempa minäkin joitakin. Ja jos tässä kysytään nimenomaan ei-mättöleffoja, niin minä suosittelen ainakin seuraavia:

Hong Kong leffoista:

Better Tomorrow 1,2&3
Infernal Affairs
Hard Boiled
Killer
Once A Thief
Returner
Rich and Famous
The Assassin
Tiger to Beat 1&2
Tragic Hero

Suurin osa noista on Chow Yun Fatin leffoja ja mielestäni erittäin hyviä ovat olleet.
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Monta hyvää leffaa onkin jo tullut mainittua mutta ainakin yksi näyttäisi uupuvan, elikkä sellainen leffa ku Azumi. Todella coolia aktionia ja suloinen japski tyttö pääosissa näyttelemässä todella kick ass ninjaa. Hieman oli ehkä liian pitkä, mutta kannattaa katella kuitenkin.
Ihan hupaisa oli myös sellanen pätkä ku Return of the little matchstick girl. Leffan musiikkina oli muun muassa Nylon Beattia... sekään ei onnistunut pilaamaan silti tätä leffaa :)
 
Vastaus: Suosituksia itämaisiin leffoihin

Leo Stenbuck sanoi:
http://www.imdb.com/title/tt0338763/
Eipä vaikuta ykkösen veroiselta, mikäli IMDb:hen on uskominen.


mjaa...
no imdbssä myös The Eye sai paremmat pisteet kuin The Eye 2, joka IMO on kyllä toimivampi kuin edeltäjänsä. Saattaa olla kyllä että mielipieteeseeni vaikuttaa se että näin kakkososan teatterissa ja ykkösen vain teeveestä.
Kakkososassa mukana myös hehkeä Shu Qi ;)
 
Ylös Bottom