Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Bros. Wonder

Tällä viikolla sitten vihdoin ilmestyy ja onkin jo ennakkotilaus laitettu. Ehdottomasti yksi loppuvuoden odotetuimmista itselle ja eiköhän ole varmasti laatua tiedossa, olekaan ihan hetkeen kunnon 2D Mariota julkaistu. Ilmeisesti arvosteluja odotellaan keskiviikkona mutta tätä ei ole vielä virallisesti vahvistettu.
 
En ole 2D Marioiden ylin ystävä, mutta uuden pelin mekaniikat ja eri gimmickit vaikuttavat mielenkiintoisilta. Pitänee käydä perjantaina lähimmässä cittarissa, jossa peliä pitäisi löytyä 50€ hintalapulla.
 
Vielä paremmat arvostelut ja pisteet tähän mennessä mitä osasi odottaa, ajattelin jos lähelle 90 pääsisi niin olisi jo huippu suoritus 2D Mariolta mutta siellähän on tällä hetkellä 94 Metacritic. Monet arvostelut sanoo että paras 2D Mario sitten Super Mario Worldin.

Oma peli myös laitettiin tänään postiin niin pääsee varmasti viimeistään perjantaina heti pelailemaan.

 
Ei se Mario vaan petä, tainnut tulla ainuttakaan "pääsarjan" peliä joka olis alta 90 ihan lähiaikoina.

No ostoonhan tämä pitää laittaa jossain välissä.

Nuo New Super Mario Bros. -sarjan eri pelit eivät tainneet mikään päästä ihan 90 asti , mutta siinä 85-89 paikkeilla kuitenkin. Kyseiset pelit taitavatkin olla ne viimeiset 2D Mariot niin tähän Wonderiin selvästi panostettu oikein kunnolla ja onkin tosiaan ensimmäinen 2D Mario vuosiin.
 
Viimeksi muokattu:
Nintendo ja Mario eivät tosiaankaan petä. Näkihän se jo pelin julkistus trailerista, mitä on luvassa. Sitä pelaamisen riemua, mikä on aina ollut Nintendon tavaramerkki.

Oma peli myös laitettiin tänään postiin niin pääsee varmasti viimeistään perjantaina heti pelailemaan.

Sama juttu. Harmi vaan, että Starfield on vielä pahasti kesken. Toisaalta voi tehdä ihan hyvääkin pitää siitä taukoa ja nauttia nyt viikonloppu Marion parissa.
 
Mä taas kuulun ehkä niihin harvinaisiin jotka nimenomaan tykkää enemmän 2D marioista ja ylipäänsä 2D tasoloikat uppoo enemmän kun 3D. Tämä menee hankintaan jossain vaihees, aleja turhaan odottaa koska Nintendo, tai noh voi siitä joku vitonen lähtee.
 
Nämä New Super Mariot eivät ole olleet mun suosikkipelisarjoja, mutta tätä on kehuttu niin paljon että käytin kakkos online kupongin tähän. (Ykköskuponki meni Pikminiin) Kytkin rasian lamppu rupesi värisemään, taisi alkaa jo imurointi...
 
Mul ois eshopis 25 euroa+ jotain pointseja jotka joskus laitoin et uusin onlinen mitä en oo yli vuoteen enää uusinut, nii ei puuttuis paljon, toisaalta mä oon tähää asti jokaisen switch pelin ostanut fyysisenä, mut toisaalta täs nyt säästäis. Nyt on tosi vaikeeta! :D
 
Itsellä jäi edellinen Super Mario 3D World kesken, olenko ainut kenen mielestä Marion ohjaus on jotenkin tahmea/laiska/hidas. Etenkin nopea pysähtyminen on erittäin haastavaa

Taidan hommata kuitenkin vaimolle niin saan pelata Spidermania ilman taustahuokailua illat :p
 
No jaa, Mario oli hidas ja tahmea ehkä 64:ssa mutta en minä uudemmissa ole ohjauksen kanssa kyllä tuskaillut. Se Mario 64 taas on yhä kesken siltä kokoelmalta juuri sen vuoksi että se ohjaus on niin kökkö. Siihen päälle karmea kamera ja sen kontrollit niin ei ihme ettei innosta vaikka miten klassikko olisikin.
 
Mulla ei pelkästään 3D mariossa mut ylipäänsä 3D tasoloikis on ongelmana kun ei oikee erota sitä korkeutta/etäisyyttä ku pitää pomppia alustalle ym, vaikka siinä nyt olevinaan on alla se "hyppyvarjo" mut vaikka kuinka on hyvin tehty 3D tasoloikka tuottaa se silti välil vaikeuksia erottaa, näin oli odysses ja sackboy big adventures jne. 2D tai 2.5D tasoloikat parhaita.

Outoa tässä on se et monis ns "virallisis" 3d peleis ku on hyppimisiä siinä se toimii, jostain syystä tasoloikat sit ei ihan tässä pärjää.
 
Mariohan on aina ollut pelimaailman kingi: Ensin 2D-muodossa ja Super Mario 64:stä lähtien 3D:nä. Toisaalta Super Mario 64:n jälkeen ei 2D-Mariot ole oikeastaan kiinnostaneet ja ne vähät 2D-loikinnat mitä meillä on pelattu on pelattu ennemmin Rayman Legendsiä tai Donkey Kong Country: Tropical Freezeä.
Mutta mitä hemmettiä, niinkö Mario ottaisi takaisin myös 2D-kuninkuuden? Palattaisiin Super Mario World -tasolle? Tämä ei ollut edes harkintalistalla, eivätkä Metacritic-pisteet yleensä vaikuta ostopäätöksiin kovin rankasti, mutta pitääkö tämä oikeasti hommata :oops:

Itsellä jäi edellinen Super Mario 3D World kesken, olenko ainut kenen mielestä Marion ohjaus on jotenkin tahmea/laiska/hidas. Etenkin nopea pysähtyminen on erittäin haastavaa.
En tiedä tahmeudesta, mutta eikös tuossa ollut riisutummat liikeradat kuin esim. Odeysseyssä?
 
No en tiie, arvosanat ja kehut nyt yleensä saa ihmiset liikkeelle ja ostaa peliä kun nyt on niin kehuttu. Tästä olen enemmän kiinnostunut mitä odyssestä aikoinaan jossa oli kans huikeet arvostelut mut ittelleni se ei nyt ollut mitenkään nyt Niiiin hieno, ihan perus tasoloikka, esim sackboy big adveture oli mun mielestä parempi peli. Nyt tässä ihan innoissaan pelaan ei nii kehuttua lords of the fallenia vaikka ittelleni helposti tän vuoden "hidden gem". Et en nyt tiie takaako hyvät arvostelut nyt takuuvarmaa viihdettä. o_O
 
No en tiie, arvosanat ja kehut nyt yleensä saa ihmiset liikkeelle ja ostaa peliä kun nyt on niin kehuttu.
Toki, mutta puhuinkin vain itsestäni. En minä kovin herkästi esim. osta seuraavaa Naughty Dogin peliä tai katso viimeisintä Christopher Nolanin elokuvaa vaikka saisivat 100/100 jokaisesta maailman arviosta, kun tiedän etteivät ole minua varten.
Ts. peli jota en ole edes harkinnut hyvin harvoin pomppaa kiinnostuslistalle vain arvosanojen perusteella, mutta tässä on toki se ratkaiseva muuttuja, että jossain vaiheessa elämää nimenomaan 2D Mariot olivat parasta ikinä.

Ps. Meinasin kirjoittaa, että Sackboyn pitäminen Mario Odysseyta parempana on vähän kuin tykkäisi enemmän Jimi Hendrix -coverbändistä kuin Jimi Hendrixin soittamisesta, mutta ei mulla ole syytä dissata Sackboy: Big Adventurea, tosi hauska peli sekin on. Vaikkei mitään asiaa top 100 -listalle.
 
Ylös Bottom