Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suuri Pelillinen Pettymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Cavalera

Active Member
Mitkä pelit ovat olleet pettymyksiä saamaansa hehkutukseen nähden? Koettakaa myös perustella miksi.

Meikäläiselle top3 PS2-pettymykset:

1. ZONE OF THE ENDERS
Hiton lyhyt ja itseään toistava, eikä missään vaiheessa aiheuttanut "kerran vielä"-efektiä. Ei edes mukana tullut MGS2-demo lohduttanut, vaikka pelasin sitä varmaan enemmän kuin ZOE:a.

2. DEVIL MAY CRY
Taistelee PS2:n surkeimman PAL-käännöksen tittelistä. Hyviä arvostelujahan tämä keräsi ja NTSC-pelivideoita nähneenä kuolasin pelin perään, ja voi sitä pettymyksen määrää, kun hitaasti lampsiva sankari alkoi "juoksemaan". Lisäksi kameramies on umpikännissä (erityisesti loppupahiksissa). Ei pinna kestänyt moista.

3. NHL 2001-2003
Joka vuosi odottaa EA:lta sulavaa ja oikeasti jääkiekkoa muistuttavaa peliä, mutta EI. Toisaalta tähän on jo tottunut vuosia sitten. Sulavuus ei ole sitä mitä tällaisessa pelissä pitäisi olla, verratkaa vaikka PES:in sulavuuteen niin ihan tulee silmät kipeiksi. Pelattavuus huononee joka vuosi. Boikottiin meni tämä pelisarja 2002:n jälkeen. Onneksi Segan messiaskiekko NHL2k3 saadaan kohta lopulta tännekin.

1. Ehdottomasti suurin pettymys on ollut Silent Scope. Aikoinaan ostin sen ensimmäisenä PS2-pelinäni (oli pakko saada jokin peli :) ). Peli oli aivan liian lyhyt, eikä sisällössä ollut juuri kehumista.

2. Star Wars: Starfighter. Vaikkei peli ollut sinänsä huono, siinä ei ollut sellaista syvyyttä, että sitä olisi jaksanut pelata.

Koneen julkaisun line-up - "tässäkö tämä sitten on?" En sitten tiedä miksi mutta odotin aikanaan koneesta jotain ihan eri luokan kokemusta.
The Getaway - ei kaivanne selittelyjä
Devil May Cry 2 - Ykkösestä nautin suuresti, kakkonen olikin kuraa

Ridge Racer 5. Oli toinen peli joka hankittiin PS2:lle kun kaivattiin hyvää autopeliä, mitä RR5 ei edustanut missään mielessä. Tylsä ja mielikuvitukseton, PS Onen Ridge Racerit pieksee tuon vieläkin 6-0 ellei enemmän :rolleyes:

Älkääpä nyt vain teilatka minua tästä mielipiteestäni, mutta en ole koskaan oppinut ymmärtämään Metal Gear Solid 2:sta...:(
Ja olin melko pettynyt myös Virtua Tennis 2:sen suhteen, kun niin paljon ylistyksiä tuosta olin kuullut ja lukenut...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenssode
Älkääpä nyt vain teilatka minua tästä mielipiteestäni, mutta en ole koskaan oppinut ymmärtämään Metal Gear Solid 2:sta...:(
Ei hätää, et ole ainoa. MGS2 on ylihypetettyä roskaa :)

Ai niin, ja IMO... ehkä

Käsi sydämellä voin sanoa, että tykkään enemmän PSX:n Metal Gear Solidista...mut ei se kakkonen nyt ihan "roskaa" ole. Jos keskiarvo metacriticissä on 96, niin kyllä taitaa olla vähemmistön mielipide toi "roskaa"... ;) Hype tulee ennen peliä, arvostelut puhuvat sen jälkeen puolestaan.

Mut mielipideasioitahan nämä ovat. Ite tässä mietin että mihin sitä olis pettyny oikein ankarasti, mut ei tuu mitään mieleen. Tosin taidan kuulua siihen porukkaan mikä etsii netistä kaiken saatavilla olevan tiedon jostain pelistä ennen ostopäätöstä. Eli ei ihan heti tuu huonoja pelejä edes hankittua, turhan kalliita ne onkin sellaseen...

Mut ehkä Virtua Fighter 4 ei säväyttäny ihan sillä lailla kun olisin toivonu. Hyvä peli silti.

Mitä nyt muutamia pettymyksiä ps2:lla tulee mieleen, niin The getaway on ylivoimainen ykkönen. Todella pitkä valmistusaika ei takaa hyvää peliä. Toinen lievempi pettymys oli Stuntman. Nimetään nyt muodon vuoksi vielä kolmaskin pettymys mikä on Red faction 2. Kyllä noita riittää, joka alustalla valitettavasti...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Ei hätää, et ole ainoa. MGS2 on ylihypetettyä roskaa :)

Olen täysin samaa mieltä. Itse olin jo ostamassa peliä, mutta onneksi tajusin ottaa sen WaveJP:ltä lainaan (kiitos kulta), ja pian huomasi mikä ylihypetetty paska se oli.
Typerä juoni, rullaluistelevia 200-kilosia rikollisia, ja muutenkin se päähenkilön ja tyttöystävän välinen keskustelu, täyttä saippuaoopperaa.

Laitetaan tähän että en suuresti nauttinut MGS2sta, mutta hyviä puolia on enemmän kuin huonoja. MGS oli parempi.

Tässäpä lista peleistä, joihin syystä tai toisesta olen suhtautunut varovaisen optimisesti, mutta jotka ovat olleet pelaamisen perusteella ihan kuonaa.

Red Faction II
Ace Combat: Distant thunder
Twisted Metal: Black
WRC II Extreme
Tekken 4
MicroMachines
State of Emergency
Resident Evil: Code Veronica X

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Tässäpä lista peleistä, joihin syystä tai toisesta olen suhtautunut varovaisen optimisesti, mutta jotka ovat olleet pelaamisen perusteella ihan kuonaa.

WRC II Extreme

Kiinnostaisi tietää miten WRC II poikkeaa ensimmäisestä julkaisusta?

Tuli hankittua juuri tuo WRC platinum-julkaisuna ja pettymys on niin suuri ettei innostusta pahemmin ole WRC II Extremen hankkimiseksi.

Liikaa hypetystä koko WRC-sarjasta :mad:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Red Faction II
Ace Combat: Distant thunder
Twisted Metal: Black
WRC II Extreme
Tekken 4
MicroMachines
State of Emergency
Resident Evil: Code Veronica X

Allekirjoitan noista Tekken 4ää lukuunottamatta kaikki.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spacedeep
Kiinnostaisi tietää miten WRC II poikkeaa ensimmäisestä julkaisusta?

Vaikka nää on mielipidekysymyksiä, ihmettelin ite ainakin tota Joren listaa. No suurimmalta osin ainakin.

Tosta WRC 2:sta. Gran Turismo -sarja on mulle ollu yks kaikkien aikojen parhaita kokemuksia, luulen tietäväni jotain autopeleistä. Colin kakkosta pelasin aikoinani ihan pimeitä aikoja putkeen, se on loistava peli. No tossa syksyllä ostin sit WRC 2:n, ja enää ei oo Colin-sarjan pariin palaamista. Tajusin että Colinit on vähän sama asia kun THPS-sarja; myyvä sekoitus realismia ja helppoa pelattavuutta. Sen sijaan lähemmäks oikeeta rallia et pääse missään muussa pelissä kun WRC2:ssa. Moni urputtaa siitä ohjauksesta, mikä kieltämättä on todella huono - JOS PELAA AUTON TAKANA OLEVALLA KAMERALLA. Ite pelasin aina Colinia samalla tavalla, mut nyt tajusin pelata siitä ainoasta ja oikeasta HC-virtuaalikuskien kuvakulmasta, eli kamera puskurissa. (Näin oon aina pelannu myös Gran Turismoissa, se on se paras vaihtoehto.) Voi sitä vauhdintuntua ja auton millintarkkaa hallintaa!! Mahtava elämys, minä ainakin jäin koukkuun. Ja kavereiden kanssa sama potenssiin kaks.

WRC ykköstä en koskaan pelannu, ja tiettävästi en jääny mistään paitsi. Eihän sitä hirveesti kehuttu missään.

Mut tää kakkonen on mun mielestä parasta rallia mitä peleissä on nähty. Lisenssit on kunnossa, erikoiskokeet on satelliittipaikannuksen avulla niitä oikeita (+niitä on enemmän ku muissa rallipeleissä) ja grafiikka on upeaa. Tossa nyt jotain, jos enemmän tietoa tarvit niin pelistä löytyy kyllä oma threadi tuolta autopelien osastolta.

Kai se riippuu vähän mistä tykkää. Colin-sarja on universaalimpi - helpompi - vaihtoehto (vähemmällä automäärällä ja ilman lisenssiä), ja WRC II Extreme on vaihtoehto niille jotka oikeesti tietää millasta se ajaminen pelissä pitää olla. Ja siinä on Mustakarin Erkki pisteenä iin päälle.

Kokeile. Vuokraa, lainaa tai jotain. Älä varasta. Tiedät ainakin miltä tuntuu ennen suurempien summien sijoittamista.

Edit: Siis pähkinänkuoressa WRC2 on mun mielestä paras autopeli GT3:n jälkeen. Arcadekaahailuita en laske mukaan.

Ihan ykkönen on Medal Of Honor: Frontline. Yksi hyvä kenttä ja sitten peli huononee loppua kohden koko ajan.

Zone of the Enders. Nautti suurta suosiota ainakin Japseissa MGS2 demon takia. Peli oli ihan kiva, mutta sen pelaamisesta ei tullut mitään, kun kokoajan kuolasi sitä MGS2 demoa.

NBA Street. Idea vaikutti mukavalta (SSX koripallo), mutta itse peliin kyllästyi liian nopeasti eikä kaksinpelikään jaksanut pahemmin innostaa.

Tekken Tag Tournament. Hyvä peli, mutta kolmannen osan omistajana tämä peli tuntui liian samalta. Parempaa grafiikkaa jaksoi tietenkin ihailla.

Omalta osaltani suurimmat pettymykset:
  • Onimusha
  • Guilty Gear X
  • Red Faction 2
  • Tekken 4
  • THPS 4
En tarkoita että pelit olisivat kovin huonoja, mutta suuria pettymyksiä ne kyllä olivat. Toisin sanoen minulla oli ylisuuria ennakko-odotuksia kaikista edellä mainituista.

Yksi suurimmista pettymyksistä on kyllä NBA Street ja toinen pettymys oli WWE Smackdown: Just bring it!.
Ei ollut siitäkään pelistä legendaarisen WWF Attituden manttelinperijäksi...

Ylös Bottom