Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suuri Pelillinen Pettymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No kun vähän autoitte niin tulihan mieleen Smackdown: Just Bring It. WWF Warzonea PS Onen aikoina nauttineena olin todella pettynyt Smackdowniin. Ei sitä pelastanut edes huikeat backstage-kamppailut. SYM vois olla ihan jees, jos uskallan hankkia sitä JBI:n jälkeen :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
En tarkoita että pelit olisivat kovin huonoja, mutta suuria pettymyksiä ne kyllä olivat. Toisin sanoen minulla oli ylisuuria ennakko-odotuksia kaikista edellä mainituista.

Naulan kantaa myös omalla listallani. PS2FINin kautta on päässyt testaamaan niin huikean määrän pelejä, että kaikki alle ysin pelit omasta mielestä joutuvat vaihtoon. Mullahan on kokonaista 10 peliä hyllyssä :D

Mullakin. Siis 10.

Ite en viitti niitä turhia pelejä edes hankkia, kyllä netistä sen verran tietoa nykyjään irtoaa ettei tuu sikoja säkeissä ostettua. Tosin ei kai se ysin raja mikään maaginen ole, ite oon ainakin huomannu että monesti arvostelijat on ihan hakoteillä. Ja yhtä usein eri mieltä mun kanssa. (Sekin tietysti riippuu arvostelijasta.) IGNille pinnat aika kohdallaan olevista arvosanoista, ja melkein samaa vois sanoa tästä sivustosta. Samaan aikaan gamespotista on tullu kaikkien aikojen vitsi noiden arvostelujen suhteen...

No niin, pitää vielä mainita näköjään Tilt.tv, niillä on _todella_ usein arvosanat ihan hakoteillä. Tietenkin nää on mielipideasioita, mut kyllä kaikki ketkä oikeesti peleistä jotain ymmärtävät huomaa että siellä joko a) tutustutaan peleihin liian hätäisesti, tai b) ei ymmärretä mistään mitään.

Nytkin tuli NHL2K3:n esimulkaisussa sontaa pelin niskaan... jokainen voi mennä tämän foorumin NHL2K3-threadista lukemaan mitä mieltä lätkäpelien ystävät ko. pelistä oikeasti ovat...

Kyllä ne aina välillä silti oikeaankin osuu. Ja pelkkä positiivinen asiahan se on että tässäkin maassa sellanen tv-ohjelma on. :)

Älkää ymmärtäkö väärin, kun sanon että PES2. Ykkönen on kuitenkin loppupeleissä minulle se pelien kuningas. Kakkonen on jotenkin liian "arcademainen", vaikka sinänsä aivan loistava peli onkin. Pidän enemmän PES1:n "simulaatiomaisuudesta".

Metal Gear Solid 2 meni loppua kohden ihan överiksi. Onhan se ihan mahtava peli "teknisesti", mutta juoni pilasi ja paljon. Jätti koko pelistä jotenkin ikävän kuvan.

Tekken 4 oli myös pettymys. Tag Tournament on imho kaikin puolin parempi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Ite en viitti niitä turhia pelejä edes hankkia, kyllä netistä sen verran tietoa nykyjään irtoaa ettei tuu sikoja säkeissä ostettua. Tosin ei kai se ysin raja mikään maaginen ole, ite oon ainakin huomannu että monesti arvostelijat on ihan hakoteillä. Ja yhtä usein eri mieltä mun kanssa.

En tosiaan itsekään pelkkien pisteiden perusteella osta vaan yritän etsiä useamman arvostelun ja katsoa miten niissä peliä kuvaillaan.

Olen keräillyt futuristisia racing-pelejä, vaikka yleisesti kyseisen genren pelit eivät enään kerää kovin suuria pisteitä. "Jet Ion GP" sai jossain 2 pistettä ja kommentin että tätä peliä ei kannata hankkia!

Ostinpa kuitenkin kun oli tarjouksessa. Pelin idea on ihan hauska, toteutuskin ihan kiva, pelattavuus niin ja näin. Äänet ja grafiikka siinä on parasta, mutta tuntuu että ei sitä peliä ole kovin suurella vakavuudella alunperinkään suunniteltu. Tai sitten mulla on vaan omituinen huumorintaju :D

Peljä on monia nähty, mutta yksi nyt heti tuli mieleeni:

Final Fantasy X

Syy: Yritin (sis ihan oikeestaan) päästä sisälle, mutta homma ei toiminut yhtä hyvin kuin VII-IX. Lisäksi tekninen puoli oli ihan k*stu kokonaan, telkusta pitää aina kytkeä 16:9 zoomi päälle, muuten päätä käy särkemään ne sururaidat!

3 n k ! n E

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
ihan kuonaa.

WRC II Extreme
Resident Evil: Code Veronica X

WRC II Extreme on todella hyvä peli. Colin3 on trenditietoisten suosikkipeli ja hyvä niin. Vähän samaan tapaan kuin WRC II Extreme on Segan NHL2k3 ja Colin3 EA:n NHL.

Resident Evilin kohdalta en ymmärrä kritiikkiä myöskään? Siis onko tässä nyt kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta, että et vaan tykkää koko RE-sarjasta? Vai tarkoitetaanko tässä sitä, että PS2 versioon ei tehty käytännössä paljoakaan muutoksia Dreamcast versiosta ja sen takia peli on kuonaa? Code Veronica on nimittäin yksi huikeimpia Resident Evil kokemuksia RE Zeron jälkeen.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
WRC II Extreme on todella hyvä peli. Colin3 on trenditietoisten suosikkipeli ja hyvä niin. Vähän samaan tapaan kuin WRC II Extreme on Segan NHL2k3 ja Colin3 EA:n NHL.

Aamen.

Omalle kohdalleni sattuneista State of Emergency on kyllä se kaikkein paskin hankinta. Kaveri kehui hyväksi ja menin sokkona ostamaan.

Onhan sitä hauska välillä hetken rymistellä, mutta korkeintaan puolivuosittain...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
Höpöhöpö. Mikä hiton trenditietoisten peli? WRC2 on se, jota myydään virallisena pelinä ja kalliilla mainoskampanjalla. Kummassakin pelissä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Kummatkin pelit ovat realismiltaan samassa sarjassa. Ihan makuasia kummasta enemmän pitää ja se kummasta pitää enemmän riippuu ihan itse peleistä, ei mistään trendikkyydestä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Höpöhöpö. Mikä hiton trenditietoisten peli? WRC2 on se, jota myydään virallisena pelinä ja kalliilla mainoskampanjalla. Kummassakin pelissä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Kummatkin pelit ovat realismiltaan samassa sarjassa. Ihan makuasia kummasta enemmän pitää ja se kummasta pitää enemmän riippuu ihan itse peleistä, ei mistään trendikkyydestä.

No ei se ihan noin ole... Ei sillä oo mitään tekemistä lisenssin ja mainosten kanssa, kyllä se ajettavuus on ihan eri luokkaa WRC2:ssa. Mulla ei oo Colin-sarjan luisteluun enää paluuta, vaikka loistava peli se Colin kakkonen olikin - WRC2 vei mukanaan todella vahvasti. Jokainen joka autopeleistä jotain tietää, ymmärtää noiden kahden erot ajettavuudessa. Siis CMR3 ei ole huono peli, kyllähän arvostelut sen jo kertovat. WRC2 on silti lähempänä tosielämää, ei sitä voi kukaan kiistää (ja nyt siis puhutaan siitä ajotuntumasta). WRC:t ovat hardcore-virtuaalikuskin valinta. Aikasemmin olen verrannut Colineja THPS-sarjaan, ja pidän edelleen kiinni siitä.

Minä olen puhunut. Jos joku on eri mieltä asiasta niin tämä ei ehkä ole oikea paikka kinata. Autopelit-osiosta löytyy kyllä faktaa vaikka muille jakaa...

Uskon tietäväni ainakin jotain autopeleistä. En kirjoituksesi mukaan siis voi olla eri mieltä kanssasi. Ehkei nyt kuitenkaan.....

Kummatkin ovat ns. kevytsimulaatioita. Eivät arcadea, eivätkä mitään Grand Prix Legendsiä vastaavaa, vaan siitä väliltä. Kummatkaan eivät ole ns. hardcorea. Kummasta pitää on ihan makuasia ja kumman ajotuntumaa pitää uskottavampana on sitä myös.

Tämä ketju _on_ tosiaan henk.koht. mielipiteistä kertomiseen, ei minkään "yleisien totuuksien" julistamiseen.

Twisted Metal: Black - ah ja voih mitä sensuuri sai aikaan. Yritän pitää tätä hyvänä pelinä, mutta kun se ei anna mitään syytä tulla pelatuksi. Kerran olen jaksanut sen läpäistä. Kaverinikaan eivät siitä pidä :( Credits- biisi on kyllä v*tun hyvä.

The Getaway - Tämänkin kanssa taistelen, mieletön hypetys ja sitten aika keskinkertainen ja välillä turhauttavan huonokin pelikokemus. Tosin vielä ennen joulua jokin sai minut pelaamaan sitä aika simona, hurjasta kritiikin määrästä huolimatta ("VUODEN PETTYMYS"). Mutta nyt kyllä ei ole mitään syytä sitä pelata. Myydä sitä kyllä en aio.

Dynasty Warriors 3 - DW2:n jälkeen huikeat odotukset, kaksinpeli ja ties mitä. Olin jo aikeissa ostaa tämän ja maksaa huimat 65 (kaksi aiempaa 'pettymystä' omistan kyllä). Mutta sitten, huh-huh... toiminnan pitäisi olla siistiä, toisin kuin tässä pelissä, helvetin tylsää, eikä mitään merkittäviä uudistuksia DW2:sta. Ei iskenyt niin pätkääkään. Pidän jopa Dynasty Warriors 2:sta parempana pelinä. Plussana tässä on vielä helvetin mauttomat ja täysin sopimattomat musiikit tälläiseen peliin (tai mihin peliin hyvänsä, hyi hyi)...ja nyt on tulossa DW4, hohhoijjaa.

Final Fantasy X - en ole koskaan oikein osannut pelata FF:iä, enkä myöskään tätä uusinta. Luulin, että tämä mullistaisi ajatukseni sarjasta, mutta eijhhjhj. Tosin, nyt kuulun varmaan tässä asiassa vähemmistön puolelle(mitäs, täällähän on Final Fantasy- aluekin). Eikä ollut edes kovin kaunis peli :-)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Koneen julkaisun line-up - "tässäkö tämä sitten on?" En sitten tiedä miksi mutta odotin aikanaan koneesta jotain ihan eri luokan kokemusta.
The Getaway - ei kaivanne selittelyjä
Devil May Cry 2 - Ykkösestä nautin suuresti, kakkonen olikin kuraa
Hmm..mä kyllä kaipaisin selittelyjä Getawayhyn. Tosin, itse ostin pelin, enkä edes kuunnellut hypejä, joten en pettynyt yhtään. Hyvä peli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
Hmm..mä kyllä kaipaisin selittelyjä Getawayhyn.

Jos jostain kaipaisin selittelyjä se ei olisi tämä peli...

Tänään sellaiset pari tuntia kattelin ja itsekkin vähän kokeilin, ei voi sanoa muuta kuin että pettymys oli.

Pelattiin siitä "laser säde"-kohtauksesta sen rikollisen stoorin loppuun. Eli siis sen DC 'jotain' osion alkuun.

Kuulin kaverilta että pelissä on sellainen Puuta, Heinää ja Muutama Vesiperä meininki (Lontoon ala-maailma) ja olin haltioissani. Noh olihan siinä sellainen. Mutta entäpä sitten kun se video loppui ja varsinainen peli alkoi?

- Kankea ohjaus (kesti vaikka kuinka päästä niistä laser säteistä ohi, ilman että osui niihin)

- Ärsyttävä se tausta pimputus, jopa niiden laaser säteiden ääni oli ärsyttävä (tosin sitä kohtaa joutui juuri kankean ohjattavuuden takia hieromaan melko kauan...)

- Pelin välivideoiden meininki ei jatku normaalissa pelissä

- Se nainen mikä siinä oli mukana tuli kokoajan luotien tielle

- Yhden kerran peli meni täysin tinaan, niin että äänet lähti pois ja se pelihahmo jota ohjattiin vain juoksi seinää päin ja ampui, ei auttanut muu kuin sulkea kone

- Toisen kerran peli meni tinaan niin että se nainen joka oli mukana hyppäsi ensin yhtäkkiä autosta ulos ja sen jälkeen käveli aidan läpi ja jatkoi matkaansa suoraan talon seinän sisään ja yhtäkkiä vain tuli 'game over' ja ilmoitus siitä että se nainen jonka nimeä en nyt muista oli kuollut...

- Jonkin verran pätkimistä

- "Oonko nähnyt sut jossain, voinko tarjoo sulle drinkin?"

Kaverinikin joutui myöntämään että melkoinen pettymys se oli ihan hyvän alun jälkeen...

Tosin pettymys tuskin olisi ollut yhtä suuri jos en olisi koskaan kuullut sanottavan että peli on tunnelmaltaan samanlainen kuin tämä niin leppoisa elokuva Puuta, Heinää ja Muutama Vesiperä...

Olihan siinä hyvät grafiikat ja välivideot oli tunnelmallisia (vaikka niitä ei pystyny skippaamaan <-huono puoli jos joutuu aloittamaan tehtävän kokonaan alusta) ja ääninäyttely oli erinomaista...Ja "ääni tehosteet" (esim. auton äänet) oli kyllä mainioita.

Hypetyksen perusteella MIELESTÄNI todellakin epäonnistuminen...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Mitäs mieltä olette Need For Speed 2:sta? Hitti vai huti?
Tuo lainauksesi oli vastaukseni toiseen viestiin, jossa pakotettiin tiettyä mielipidettä, jos "tietää autopeleistä jotain". Paino oli sitä paitsi sanalla 'jotain'. Se ei siis ollut mitään elvistelyä.

NFS2 oli aika huttua. Ensimmäinen PC-versio oli grafiikaltaan ruma ja nykivä. Etappiradoista oli luovuttu, radat olivat liian mielikuvituksellisia ja lähes kaikki muukin oli tehty huonommin kuin loistavassa edeltäjässä. 3D-kiihdytetyssä Special Editionissa grafiikka oli jo ihan hienoa ja se pyöri todella pehmeästi, jolloin pelaaminen oli jo ihan hauskaa.

Ylös Bottom