Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yoshimitsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerropas muuten kun Ninalla pelailet, käytätkö koskaan tätä:
ss+1~f~4 ?

Eihän se ihan joka tilanteeseen sovi, mutta block adv +19 ja hit adv -6... Eli ehtiikö vaikka korkoa tökätä nilkkaan (d+4) tai muuta vastaavaa? Ite en oo käyttäny, näyttääkin niin riskialttiilta touhulta ettei paljoa houkuta.

Haya rulaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En kyllä, yleensä ss+1:stä teen b~b joka canceloi qcb:n. Todella nopea liike jonka voi toistaa, tai sitten tehdä f+1+2, 1+4, d/f+1+2. Mahdollisuudet ovat rajattomat. :)
Parhaissa matseissa Ninalla tulee Hayashidan ansiosta väistettyä kaikennäkösiä liikkeitä ja siitä pääseekin kostamaan sitten tavalla tai toisella.
 
Kovasti tuntuu olevan maailmalla suosittua ss+1~b~d/f+4 tai ss+1~b~2+4 - eikä ihme. Ite tulee enemmän tehtyä just esim. 1+4:ää (betrayer->multi...aaaah) tai jatkettua suoraan hayashidaan. Toisaalta siinä on taas yks paikka mihin sen d/b+2:n voi laittaa (heti swayn jälkeen, jos vastustajan liike on vaikka kesken)... Ja siitähän on kiva jatkaa jos sattuu perille menemään. :)
 
Pelihallit on melko pitkälti kuolemassa Suomessa. Turun ja Tampereen Pelikaanit on menny hiljattain kiinni ja Helsingissäkin määrä on kutistunut noin viidestä yhteen. Itäkeskuksessa taitaa olla tällä hetkellä Suomen ainoa pelihalli, joka sekin mennee kiinni kesällä (tai no, onhan esim. Linnanmäellä pari pelihallia täynnä vanhahkoja pelejä). Tekken 4, Virtua Fighter 4 ja muutama muu ihan laadukas pelikin sieltä Itiksestä jopa löytyy, mutta ei niitä pitäjän mukaan kukaan pelaa. Tagin aikoihin oli vähän toisin, Kampin Pelikaanissa löytyi oikeastaan aina joku jota vastaan pelata, joskus jopa jonoksi asti. Ja rahaa paloi, varsinkin jos sattui häviämään paljon.

Tämän lyhyen esitelmän jälkeen vastauksena kysymykseen Itäkeskuksessa on yksi T4-kone, mutta vastustajaa voi olla vaikea löytää. Kai noita pelejä on myös eksynyt huoltoasemille yms, tuskin T4:sia kuitenkaan.
 
Elikkäs kun kukaan (?) ei kuitenkaan esim. Lontooseen tai muualle turnajaisiin lennä, voidaankin sanoa että tämän maan Tekken-scene on (puoli)kuollut. Ja kilpailun puutteessa ei tänne todellisia mestareita niin vaan synnykään kuten esim. Koreaan, Jaappaniin tai jenkkien länsirannikolle.

Jakaako ne siellä "SM-kisoissa" jotain rahapalkintoja? Näin niinkun muna-kana -tilanteen poistamiseksi tms.?

Pläääääääääääääääh.
 
Lontoon international finalsit (Tiltin mukaan T4 MM-kisat :rolleyes: ) oli ja meni, eikä tullut voittoa Suomeen. Hollannin Euro5 onkin sitten eri asia, saatanpa sinne jopa olla lähdössä. Riippuu vähän paljonko reissulle tulisi hintaa. T4 Suomen mestarimme (titteli meni mielestäni oikealla henkilölle, vaikka turnaus olikin surkea) Juhana olisi kai tulossa myös, mitä nyt vähän alustavasti kyselin.

Muusta maasta en varmuudella tiedä, mutta pääkaupunkiseudulla on tällä hetkellä vielä kuolleempaa kuin aikaisemmin. Tai sitten koko kaupunki on täynnä himotekkenistejä joista en vain tiedä. :) Mutta niinkuin jo mainitsin, pari vuotta sitten täällä oli sentään jonkinlaista Tekken-yhteisön tynkää. Minkään asteen mestareita ei Suomesta tosiaan tule, varsinkaan nyt ilman pelihalleja.

Kyllähän noissa turnauksissa on yleensä ollut ihan mukavat palkinnot: kännyköitä, digikamera, merkkivaatteita, pelejä ja muuta elektroniikkaa. SM-kisoja Suomessa ei ole kait ollut kuin yhdet, eli tuo Tiltin Freedom Tour. Muna-kana -tilanteen poistamiseksi? Eh.. :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Muna-kana -tilanteen poistamiseksi? Eh.. :confused:

Niin, olispahan jotain porkkanaa suuremman Tekken-kiinnostuksen käynnistämiseksi jos siellä olis edes jonkunlaisia rahasummia tarjolla... :) Tietääkseni tuolla merten takana on aika hurjia summia yksittäisten turnausten voitosta voinu saada.

Vaikka kyllähän ne kolikkomasiinat olis ehdottomia joka tapauksessa. Mutta kun ei oo niitä pelaajia...

Kertokaa toki miten e5:ssä menee, jos menee. Itekin olis ihan mielenkiintosta lähteä, jos olis a) rahaa ja b) aikaa. Ja voipi olla että jää pelailut muutenkin taas taka-alalle kunhan kintun saan kuntoon... (Se on "forever sport" taas kohta!)

Mitä TZ:ssa sanoit ettet muita mätkintöjä pelaa kun Tekkeneitä, niin samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Mitäs sitä parasta vaihtamaan! Mut SC kakkosta pitää varmaan sit joskus testata, ykkönen tuli missattua kun ei Segan koneet aikoinaan kiinnostanu.
Sitä ennen pitää piestä paria kaveria T4:ssä, tosin ne on vasta vaihtanu Tagista uusimpaan.
 
Jos ei sulla oo mitään enklannin kieltä vastaan, niin näppäilepäs

www.tekkenzaibatsu.com

Kyseiseltä sivulta löydät Yoshimitsun profiilin, frame datan, liikkeet ja combot listattuna, sekä foorumin puolelta samaiselle hahmolle oman osaston jossa nää sun pyytämät vinkit + strategiat löytyy. Eli k-a-i-k-k-i mitä sun tarvii tietää.

Ja jos haluut suomeks vinkkejä niin sit varmaan pitää kysyä joltain kuka pelaa Yoshilla vähän enemmän kun minä. Onhan meillä täällä ihan oma "Yoshimitsu", eli vois kuvitella että jotain apua saat... :)
 
Aloittelijan Yoshimitsu-vinkit:

Vaihda hahmoa. Yoshimitsu vaatii ihan pirusti taitoa jos sillä meinaa pärjätä. Kokeile vaikka Jiniä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshimitsu
Kokeile vaikka Jiniä.

:D :D :D

Ei no joo, onhan se helpompi hahmo kun Yoshi. Mut kyllähän Yoshimitsullakin jotain saa aikaan kun vähän opettelee. Tuskin heti oli tarkoitus olla maailman paras...
 
Unohdin sanoa että pelaan (hikistä) TTT:tä.
Olen harjoitellut Yoshimitsulla jonkin aikaa enkä jaksa enää muita harjoitella. Kyllä rämpyttäjät saa selkään, mutta ei pärjää kavereille jotka on aikansa harjoitelleet.
Hyviksi liikkeiksi havaittuja:
("HC-Tekkenistit" voi sanoja jos nää on jotkut turhan huonoja liikkeitä. Niin ja jotkut voi olla väärin vedän näitä päästä)

f,f+4 (Fubuki)
db+1 (miekalla lyönti)
db+2,2...(pyörii matalana)
1+2 (Flea)
(1+2+3+4)--> b,B+1 (läpimeno homma)
d+3+4 (Indian Style)
d,db,b+1+2 (Rainbow Throw)

Siinä mitä tuli mieleen...
 
Pelaile vaan niitä kavereita vastaan vaikka alussa tuliskin turpiin, siinä sitä kehittyy. Varsinkin Yoshimitsun tapauksessa pitää osata lukea peliä aika hyvin. Se ei riitä että osaa tietyt liikkeet, niitä pitää osata käyttää oikeissa paikoissa. Käy siellä Zaibatsun foorumissa lukemassa muiden Yoshi-pelaajien strategioita jne., saat jotain vinkkiä siitä mikä on tyhmää ja mikä ei.

Tarkemmin sanottua osoite olis tollanen:

http://www.tekkenzaibatsu.com/forum...=2921&perpage=25&highlight=Yoshi&pagenumber=1

Eli TTT:n Yoshi-tietoutta useamman sivun verran. Ite en viitti ruveta ko. hahmosta saarnaamaan, viimeks kolmosessa oon sillä TODELLA jotain osannu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitti tosta sivusta, sieltä löytykin aika hyvin vinkkejä.
Pitäisiköhän viimeinkin ostaa T4... Onkos siinä miyä uutta?
 
Tuota tuota... Seinät. Uudet hahmot. Pikkasen muuttunut pelimekaniikka. Tarina! Parempi grafiikka. Force moodi, jos kiinnostaa. Onhan noita muutoksia vaikka muille jakaa. Vaikka arvostelijat mitä väittäis niin koskaan aikasemmin ei kahden Tekkenin välillä oo ollu näin suuria muutoksia kun siirryttäessä Tagista neloseen.

Ite en koskaan Tagista hirveesti innostunu kun kolmosta tuli aikoinaan pelattua niin paljon. Multa jos kysytään niin nelonen on kaikkien aikojen paras peli. En nelostakaan ihan heti sen ilmestyttyä ostanu kun oli Tagin jäljiltä vähän karvaita kokemuksia, mut kyllä tää loppujen lopuks on vieny multa niin monta tuntia että hirvittää itteäkin...

Mut nää on mielipideasioita, en viitti sen enempää T4:ää hehkuttaa, muuten Tag-Entomo pyörittää mut tervassa ja höyhenissä. :D (Ainakin yrittää. :p )

Kokeile ensin jos mahdollista. On T4 silti parempi paketti...

PS. Samalla tavalla sitä kavereita pieksee Tagissakin jos ei uusinta osta.
 
Onhan tuo T4:kin ihan vänkä peli, ja jos PAL-versioita vertaillaan Tag häviää minunkin silmissä 100-0. Niin suuri merkitys voi 10 hertsillä olla. Niinkuin illu tuossa sanoi fiilis T4:ssä ja TTT:ssä on melko erilainen, itseeni kolahtaa Tag nykyään paremmin (siis japski-versio tietysti).

---------

Yoshimitsusta voin antaa perustason vinkkejä, tuskin mitään äärettömän edistynyttä strategiaopasta kaipaatkaan.

Nuo mainitsemasi liikkeet:

f,f+4 - Nopea liike ja osuu kauas, mutta jos tulee torjutuksi olet haavoittuvainen eli fiksu vastustaja pystyisi saamaan jonkin vaurioittavan liikkeen läpi ilman että voit sille mitään. Tällaisia liikkeitä kannattaa loppujen lopuksi välttää, parempiakin vaihtoehtoja on. Jos vastustaja missaa jotain totaalisesti (liike ei edes kosketa hahmoasi) f,f+4 rankaisee kätevästi.

db+1 - Maassa makaavaan vastustajaan tai pienen matkan päästä ok, koska on unblockable. Muussa käytössä liian hidas, eikä tee edes kunnolla vauriota.

db+2,2... - Vastustaja voi blokata suurimman osan vaikka ensimmäinen osuisikin, parempia vaihtoehtoja on tarjolla.

1+2 (Flea) - Erittäin hyvä tietyissä tilanteissa, kuten b+1+4:n jälkeen. Tavallisena hyökkäyksen, eli silloin kun vastustaja on seisaallan aika hyödytön. Tietysti voit yrittää hypätä päälle jatkamalla uf:llä tai painaa 1+2 uudestaan (tökkää päällä ja palaa jaloilleen) ja päästä ehkä jugglettamaan, mutta silti aika huono ajatus mennä Fleaan tuosta vain. b+1+4:n osuessa 1+2,uf,1+2 on jokseenkin taattu ja tekee älyttömästi vauriota. Kannattaa ehdottomasti pistää korvan taakse.

(1+2+3+4)--> b,B+1 (läpimeno homma) - Läpimeno homma olisi f,f+2.. Aika turha liike minusta ja tuo lataus varsinkin on todella riskialtis. Ainoa hyvä puoli on että liike näyttää ihan hauskalta.

d+3+4 (Indian Style) - Vastustajaa voi yrittää jallittaa teleporttailuilla ja istualteen lähtevillä hyökkäyksillä (3+4 ja 2,DB+2,2..) mutta yleensä siinä sattuu itseään enemmän. Riippuu vastustajasta tietty.

d,db,b+1+2 (Rainbow Throw) - Hyvä heitto, tekee vauriota huomattavasti enemmän kuin tavalliset 1+3 ja 2+4. Vaikeampi karatakin (vastustajan pitää painaa 1+2) jos sillä on merkitystä.

---------

Voisin myös listata muutaman hyvän liikkeen joita kannattaa ehdottomasti käyttää:

df+2 - Jugglettaa eli heittää vastustajan ilmaan. Zaibatsun listasta voit katsoa eri comboja, mutta jo vaikka df+2, b+1,1, b+1,1, f+3 riittää pitkälle. Helppo combo ja tekee sopivasti vauriota. df+2~5 on hieman "edistyneempi" versio, joka heittää vastustajan huomattavasti pidemmälle torjuttaessa (hyvä asia) ja osuessaan tagaa parisi sisään. Tätä varten pitäisi olla parilla joku sopiva combo valmiina. Kyseessä on siis tag-combo, joka tekee ns. red-bar-damagea eli ei jätä vastustajan hahmolle sitä punaista palautumisenergiaa, mikä on loppujen lopuksi erittäin hyvä asia. df+2:ta tai df+2~5:ttä kannattaa mielestäni käyttää jatkuvasti, viisi kertaa erässä tai sinne päin.

df+4 - Suht tehokas nopea potku, jolla on hyvä kantama. Tällä kannattaa "kokeilla kepillä jäätä" vähän väliä eli ei haittaa vaikka liike menisikin blokkiin, se sysää vastustajan sopivan kauas. Ja kyllähän se aina välillä menee läpi, joten siitä vaan df+4:ää täytteeksi sinne tänne.

1,2,1 - Ensimmäinen lyönti on kahdeksan framen lyönti eli suomeksi erittäin nopea lyönti ja jos ensimmäinen osuu vastustaja ei voi blokata kahta seuraavaa. Erittäin lähellä vastustajaa tämä on hyvä ja turvallinen liike.

ss+1 - Loistava turvallinen väistävä liike, kantaa pitkälle, tekee ok vauriota ja jugglettaa vastaiskuna (jos teette vastustajan kanssa liikkeen yhtä aikaa ja sinun liikkeesi osuu, on kyseessä vastaisku eli Counter Hit). Zaibatsusta taas tähän joku sopiva combo vaikka pa: ch ss+1, d/f+1,D/B+2,(2),2,2, f,f+4.

ss+2 - Samankaltainen kuin ss+1. Ei yhtä turvallinen (jättää vastustajan lähemmäksi muistaakseni), mutta osuessa tästä saa vaurioittavamman combon.

Muita hyviä liikkeitä joita en jaksa perustella: :rolleyes:
FC, df+3 - kyykystä tehtävä kamppi
FC, b+1 - kyykystä miekkapyörähdys
b,b+1~1 - miekkapropelli, voi koittaa onneaan silloin tällöin, vastus vieressä maassa esim.
b+1+2, 1_2_3_4 - hönkäys, osuessa dashaus eteenpäin ja 1+2,uf,1+2
b+1+4 - "miekkavälähdys", tälle on omat loistavat paikkansa kuten kun vastustaja tagaa sisään ja olet lähituntumassa.

--------

Vielä noin nyrkkisääntönä voisin antaa sellaisen vinkin että jos saat vastustajaan osuman läpi kannattaa hyökätä heti uudestaan jollakin nopealla. Vastaavasti taas jos vastustaja saa sinuun iskun läpi kannattaa lähes aina blokata.

Ziisus, tulipas pitkä viesti. :eek:
Koittakaa kestää. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Onhan tuo T4:kin ihan vänkä peli, ja jos PAL-versioita vertaillaan Tag häviää minunkin silmissä 100-0. Niin suuri merkitys voi 10 hertsillä olla.

Minäpä ostin 60Hz tilaa tukevan telkun osittain juuri sen takia että oli T4 tulossa! Uus piti muutenkin hankkia, mut valehtelisin jos sanoisin ettei T4:n osto silloin vaikuttanu valintaan... :D

Mulla meinas ja mennä herneet nenään kun olin kyläilemässä kaverilla ja piti pelata vähän vanhemmalla telkulla... No, kyllä kun päivän verran pelaili niin pääs hyvin siihen rytmiin kiinni (ja hyviä matseja tuli). Niin hyvin että 60Hz tuntu taas huiman nopealta sen jälkeen kun kotiin pääsin.

----------
Joo, tossa olikin kepulle hyvin pitkälti sellanen perus-FAQ millä pitäis liikkeelle päästä.
 
Kiitoksia tuosta mini-faqista Entomostracan.

Eiköhän tuo T4 tule ostettua vähän ajan päästä, mutta nyt riittää ihan tuo TTT:kin. Aika kummallista, että ostin juuri GTA: VC:n ja Metroid Primen ja minä vaan pelailen Tagia :)

Innostuin muuten harjoittelemaan Leellä, näyttäisi ihan mukava hahmo olevan.
 
Ylös Bottom