Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 4

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SilverMist
Mutta hei, jos Ninan d/b+2 menee läpi (Ei tarvitse edes counteria koska on clean) niin siitähän saa jo melkoiset damaget.
d/f+2 toimii nostavana jos saman tien tehtynä.

Joo hyvä satsi on. Toi d/b+2 ei tietysti oo aina clean kun haluais, mut väliäkö sillä jos osuu. Ei vaan tuu sitä stunia, täytyy keksiä perään jotain muuta. Ja harvemmin se EI osu kunnolla.
 
Ai joo, oliks aikasemmissa Tekkeneissä Ninalla se leaping sidekick myös u/f+3+4, vai onks se ihan uutta tässä nelosessa? Se on ja yllättävän kivaa napata double heel hold siihen perään, 85 tai 88 damagea. Tosin sekin on sarjassamme näitä mitä oppii nopeesti puolustamaan, puhumattakaan siitä miten vaikeeta on yleensä saada se heel hold + hyppypotku perille. :p
 
Eikös se ihan uusi liike ole.
Ja tosiaan, se on älyttömän vaikea saada perille, mutta kun sen saa perille niin kyllä siihen sen setin saa helposti vedettyä ilman, että vastustaja pääsee näpyttelemään itsensä irti siitä.

Ja tosiaan d/f+2 ei ole clean aivan joka ilmansuunnasta, mutta väliäkös sillä :p
Harmi vaan, että se on kuitenkin suht hidas liike toteuttaa.

1+4:sta saakin sitten tehtyä ihan omat kuviot.
 
Nina on THE bitch.

Edit: Ainoa mikä siinä on huonompaa kun ennen on se takaperin puolikkaan puuttuminen, mut kyllä noi uudet & kierot lisät hyvittää sen enemmän kun hyvin.
 
Ahaaa....

Joo, se olikin Ninalla spider kneestä just framella miten pääsee double slapiin... Siitä on sit kaks eri vaihtoehtoa vielä jos haluaa vielä uusia ruumiinosia murjoa. Esim. 1,2,3:1+2 , 1,2,4,3,1+2+3.
Yhtä pirullinen kun se reversal-multi throw starter, mut helpompi.

On kiero mimmi, on. TTT:ssä ei ollu hyvä, mut nyt taas (onneksi) yks pelin parhaita hahmoja.

PS. Minä silti haluaisin loikkia niitä taaksepäin puolikkaita. :mad:

Edit: Lisää kivaa: d/f+1+2 CH -> u/f+3+4 -> 1,3,2+4,3+4,1+2 .... buhahahaaa!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu, onhan tuo spider knee joissain tilanteissa käytännöllinen, mutta harva sarja menee sen jälkeen läpi hyvää pelaajaa vastaan.

Edit: Lisää kivaa: d/f+1+2 CH -> u/f+3+4 -> 1,3,2+4,3+4,1+2 .... buhahahaaa!!

Ihan hyvä setti sinänsä, parin kerran jälkeen vaan oppii pakenemaan :/
Itse tykkäsin kovasti seuraavasta setistä:
d/b+2, 1,2,3:1+2, 1,2,4,3,1+2+3 josta tulee mukavasti damagea (110).
Ainoo huono puoli tossa on se, että heti 1,2:sen jälkeen voi blokata :p
Muutenkin tuo taisi olla stunni josta pääsee pakoon eteenpäin painamalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SilverMist
Juu, onhan tuo spider knee joissain tilanteissa käytännöllinen, mutta harva sarja menee sen jälkeen läpi hyvää pelaajaa vastaan.



Ihan hyvä setti sinänsä, parin kerran jälkeen vaan oppii pakenemaan :/
Itse tykkäsin kovasti seuraavasta setistä:
d/b+2, 1,2,3:1+2, 1,2,4,3,1+2+3 josta tulee mukavasti damagea (110).
Ainoo huono puoli tossa on se, että heti 1,2:sen jälkeen voi blokata :p
Muutenkin tuo taisi olla stunni josta pääsee pakoon eteenpäin painamalla.


Juu ei ne varmoja olekaan, mut helppoja joka tapauksessa. Ja Ray hands ei edes stunaa jos tekee liian läheltä.

Spider kneetä sillä just framella kannattaakin kokeilla enemmän WS+3:n muodossa. Ootko kokeillu tota sun sarjaa niin että d/b+2:n jälkeen tuleekin vaan 2,3:1+2? Ainakin counterihittinä normaalitilanteessa se on taattu, mutta 1,2,3:ssa sen polven voi tosiaan blokata.

No se on joka tapauksessa mukavaa että jos 1+2:n saa tehtyä oikein, siinä on ne pari vaihtoehtoa vastustajan pään menoks.

Minä ainakin tykkäsin siitä Tom vs. JrLime -matsista, missä yks parhaista korealaisista Jin-pelaajista ottaa kunnolla takkiin Nina-pelaajalta. Neljä ottelua, 3-1 Ninalle. Osoite löytyy zaibatsusta jostain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Siitä vaan hayashida steppiä harjottelemaan, sillähän se Jin näyttäis kaatuvan. Aika toivotonta voi kyllä olla padilla. Ite tykkäsin enemmän JrLime vs Crow -matseista. Aivan loistavia. :cool:

www.electriccancel.com. Tuollahan ne on kaikki vieläkin saatavilla.
 
Tosi mestarit pelaakin padilla... ;) Joo kyllähän se vähän treenausta välillä vaatii mut ei oo vielä sellasta liikettä vastaan tullu ettei onnistuis. Sehän oliskin fiksu veto koodaajilta tehdä mahdottomia liikkeitä. :p
Mut joo, kyllä minä ainakin tykkään T4:n Ninasta, mahtavan nousun tehny Tagin jälkeen.

Mitäs Silvermistin videoille kuuluu...?
 
Tosi mestarit pelaa padilla? Todellakin, kuten minä esimerkiksi..

Niin, kyllähän padilla jonkinlaista hayashidaa ja wave dashia voi tehdä, mutta samoihin nopeuksiin kuin tikulla ei kovin helpolla pääsee. Esimerkiksi Yoshimitsulla (joka siis tänne kirjoittelee, ei hahmolla) on kyllä pad-pelaajaksi ihan näppärä WD. Tosin hayashidassa niitä suuntia on pari enemmän enkä lähtis sitä padilla harjottelemaan jo senkin takia että siinähän menee paukalo hyvin nopeasti muusiksi. :(
 
Siinähän se kovettuu. ;) Ei no pitäähän sitä miettiä mihin aikaansa uhraa. Varsinkin kun ei sen pelin tartte ryntäilysäntäilyyn perustua.
 
Videoita ei valitettavasti ole enempää :/ (Ainakaan capturen arvoisia), entomo ja Yoshi ovat kuitenkin tulossa tänne tässä joku v-loppu niin eiköhän sitä lisämatskua sitten taas tule. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Ite tykkäsin enemmän JrLime vs Crow -matseista. Aivan loistavia.

Hyviä, joo, mut meni vähän liian ykspuoliseksi. Sitä se vähän tuppaa olemaan cheapilla hahmolla jos vastustajakin jotain osaa. Näyttävyys puuttuu. :( Vielä vähän lisää arvaamattomuutta (ei ehkä liikkeisiin, mutta liikkeeseen!), ja enemmän SS:ää (ja kenties kyykkäämistä) mukaan niin olis kivempi katella. Varsinkin Crow oli täysin ennalta arvattava, siihen se kaatuikin sen peli. Vaikka kyllähän ne liikkeet mitä kaveri sylki autto asiaa jonkun verran. :rolleyes:

By the way, nyt on kaikki nähty... "Shut Your Mouth" -threadissa tiedetään aina paremmin, heh. Mä en edes jaksa enää vaivautua. :p
 
Aika mielenkiintoista minusta että kaveri voitti käytännössä yhdellä liikkeellä. Mutta noinhan siinä käy kun vstustaja ei uskalla kyykistyä tai side stepa puhumattakaan hyökkäämisestä. En tiedä mikä tuo Crow on miehiään, mutta käsittääkseni Amerikan suurimpaan turnaukseen ei ihan ketä tahansa kadun miestä päästetä pelaamaan. Kolmannessa erässä älys sentään vaihtaa Pauliin ja johan muuttu 2,1,4:ksi Jinin 2,1:t, ei enää riitä +1 8-framereita vastaan.. Hyviä muuten ne kommentit taustalla: "I think he's kinda boring." :eek:


By the way, nyt on kaikki nähty... "Shut Your Mouth" -threadissa tiedetään aina paremmin, heh. Mä en edes jaksa enää vaivautua. :p
Minäpä jaksoin.
 
Kazuyan ewgf osuu jos kaveri on nousemassa maasta ja on vasta about puol metriä maan pinnasta. Ja pitäis high-liike olla. Onks noita muita tollasia?
 
Hwoarangin RFF 3~4 eli Backlash osuu joskus mitä eriskummallisemissa tilanteissa, kerran osui muistaakseni Mardukiin suunnilleen maan pinnassa, mutta kyllä kai se framen tai pari ehti jo nousta. Backlash on yläliike, mutta jalka lähtee pyörähtämään vasemmalta melko alhaalta. Muita vastaavia ei nyt tule mieleen, mid-liikkeitä tietysti sitäkin enemmän. EWGF on kuitenkin varmaan räikein tollanen. Teoriassahan sekin osuu ylös, vaikka melko matala liike onkin. Lisäksi sillä on samanlainen isohko "hitbox" eli alue johon liike vaikuttaa kuin TTT:ssä. Kyllä EWGF on aina EWGF vaikkei kunnolla jugglettaisikaan. :rolleyes:

Jos oikein ryhtyy filosofisoimaan niin käsittääkseni peli katsoo kahta asiaa ja päättää osuuko liike vai ei: sitä koskettaako se käsi tai jalka vastustajan ruumiiseen ja sitä missä tilassa vastustaja on. Jotkut liikkethän ei osu maassa makaavaan vaikka ne selkeästi koskettavatkin. Ja jos hamo on kyykyssä yläliike ei ikinä osu (duh :rolleyes: ). Maasta noustessa hahmo ei ole teoriassa kyykyssä eli ylähitit voivat osua jos ne kuitenkin koskettavat. Vastaavasti taas joidenkin liikkeiden aikana hahmo on ns. "technical crouchissa" eli vaikka hahmo näyttäis olevan suunnilleen pystyssä se lasketaankin kyykyssä olevaksi ja yläliikket eivät osu. Esim Hwoarangilla olen joskus aikoinaan muutamaan kertaan yrittänyt rankaista Backlashilla tai LFF b+4:llä Heihachin huti mennyttä qcf+2:ta ja aina se jalka vain meni pään läpi. :(

Tulipas pitkä tarina yksinkertaisesta asiasta, mutta juu, onhan noita kummallisuuksia osumisen suhteen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo. Näyttää sangen hupaisalta ajoittain.

Edit: Se on muuten IMO positiivinen juttu, että ewgf on tätä nykyä high eikä mid. Onhan se kiva antaa vastustajallekin jotain mahdollisuuksia väistää... ;) Sitä paitsi aika über liike se on edelleen.
Menis mulla ainakin maku koko hahmosta jos foorumeissa käytäis samanlaista taistelua jonkun liikkeen halpamaisuudesta kun mitä LS:n tapauksessa. Nyt Kazuyakin on paljon monipuolisempi kun ennen, ei tartte perustaa peliään parin liikkeen varaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom