Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 4

Kuules nyt Lohikärmes. Scrubby WS+2 combos = victory. :D

Ei mutta joo, näyttävyys ennen kaikkea.
 
No hitto, kun häpeää silmät päästä jos pitää jotain 1,2 tgf+3:sta tehdä ja ohi mennytkin dewgf tuntuu paljon paremmalta, kuin onnistunut 1,2 tgf+3 :p
 
Ihan komeita videoita oli näin amatöörinkin silmästä.
Mitenkäs muuten tehdään tarkalleen se Kazuyan liike Rising Uppercut niin että se toinen äijä kaatuu, eikä jää pystyyn?
Sorry näistä amatööritermeistä, en jaksa noita nimityksiä kaivella.
 
Tordagonin alaa tuo Kazuya, mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Rising Uppercut tunnetaan paremmin nimellä Wind Godfist eli lyhyesti WGF. Ja tuo parempi versio joka kaataa (tai "lyyhistää") vastustajan on taas nimeltään Electric Wind Godfist eli EWGF koska se tuottaa enemmän tuota sähköefektiä. Ero toteutustavassa on käytännössä pelkästään nopeus. Jos teet liikkeen (f,n,d,df+2) todella nopeasti, Kazuya tekee EWGF:n.

Teoriassa riittää että painaa sitä oikeaa lyöntiä kolmen framen sisällä siitä kun suunta on siirtynyt alhaalta alaviistoon, mutta kuten sanottu, käytännössä nopeutta vaan peliin.
 
Tota joo eipä oo pahemmin tullu kirjoteltua boardille, mutta tekkeniä on jonkun verran tullu pelattua. Kaverin kanssa pelattiin tossa nelosta ja huomasin varsin hauskan jutun. Paul:n deadfist on mahdollista parrata ainakin Law:lla eli liikkeell b+3+4. En tiedä varmaan tän moni tietääkin mutta päätinpä nyt jotain kirjottaa. :p
 
Nonniih... Saatiinhan se T4 Hyvinkäällekin, vihdoin. Nyt vois jopa oppia oikeasti pelaamaan. Paha vain, että kaikki pelikaverit on vähän mitä on. Ei niitä framet kiinnosta, eikä ne opi, että Lee ihan oikeasti saa sen b+1:1,2 perille blokatun DF:n jälkeen. Kun tässä nyt Bryan jo otti DF parryttamisen esiin, niin Jin saa JFLS:n perille omasta parrystään.

Osaiskos joku sanoa lonkalta jonkun näyttävän Lee combon uf+4:stä ilman seiniä? Pelkkä 1,2,f,n, 1,2,f,n, b~3,3,d+3 alkaa tympiä jo näin yhden päivän jälkeen. Jotain hauskoja tech-setuppejakin voisin kaivata :D
Voisin tietysti kaivaa tätä asiaa vaikka TZ:sta, mutta vihaan sitä mestaa frame-taulukoita lukuunottamatta aika pyhästi.

Olis myös lievästi sanottuna "ihan mukavaa" päästä pelaamaan vähän osaavampaa porukkaa vastaan jossain vaiheessa. Opin Rautanyrkissä varmaan enemmän kuin sitä edeltäneenä 3 vuotena. Sitä se teettää, kun pelaa 3v yhtä ja samaa (huonoa tai "scrubbyä") pelaajaa vastaan...
 
Vihaat Zaibatsua? :eek: Ainoa hyvä Tekken-infosaitti ja englanninkielinen boardi, jos multa kysytään. Pitää vaan tietää kenen juttuja kannattaa kuunnella ja kenen ei. GameFAQs.comin juttuja tulee myös joskus lueskeltua, siellä vaan on niin pirun tyhjää ja koullutta...

TZ:n combo-listat on myös ihan kätevät. Voisin tietysti ulkomuistista heittää jonkin combon, mutta turvaudunpa listaan koska en ole pelannut Leellä ikuisuuksiin:
uf+4, 1, uf+4, 1,2~f, b+1,(1)~f, 1,2~f, N+3
uf+4, 1,2~f, 1, b+1,(1)~f, 1,2~f, N+3,4
uf+4, uf+4, 1,2~f, b~3,3,d+3
uf+4, b+1,(1)~f, 4,u+3

Toivottavasti muuten Arctic Chargea kohtaan ei ainakaan vielä ole mitään happamia tunteita. :) Tämänkin keskustelin voisi nimittäin kohta siirtää sinne -> Arctic Charge Forums.
 
Tervepä terve. Tulipa - vihdoin - ostettua tuo tekken 4:kin, kun hintoja niin polkivat. Nyt tarvitsiskin tietää hieman, mikä kannattaa / mikä ei kannata herrallamme Kingillä. Minkäännäköistä pätevää FAQ:ta tarjolla?
Kertokaahan toki. :)
 
Niin, ja mainita unohdin, että todellakin olen aloittelija Tekken-alalla, vasta opettelemassa Kingin liikelistaa ulkoa. :rolleyes:
 
Tungen taas Tordragonin reviirille, hän kun on perehtynyt hahmoon tarkemminkin. Vastailee vaan tänne aika satunnaisesti. Mitään FAQua en osaa suositella, mutta tässä perustietoa Kingistä ja Tekken Zaibatsun T4 King -foorumista löytyy varmasti vaikka mitä.

Tärkeimpänä pointtina King on "heittohahmo" kuten oot varmaankin huomannut. Heittoja löytyy kyllä joka lähtöön, mutta vain muutama niistä on käytännöllisiä. Kaksi tärkeintä on Giant Swing (f,hcf+1) ja Tombstone (db,f+2) ja kolmas lienee T-Bone Powerbomb (qcb+1+2). Heittoetäisyydelle pääseminen on usein (osaavaa vastustajaa vastaan) hieman hankalaa mutta siihenkin on keinonsa. Perustaktiikka on saada pari jabia perille jolloin "aloite" on sinulla ja voit yrittää heittoa. Heitoista voi kylläkin karata (painamalla pakenemisnappia juuri kun heitto nappaa kiinni), mutta siihen vaaditaan refleksien lisäksi tuuria koska kaikissa noissa kolmessa heitossa jotka luettelin on eri pakenemisnappi (Giant 1, Tomb 2, T-Bone 1+2). Liikelistan loppupäässä törmäät varmasti multi-part-heittoihin, jotka vaativat aika paljon ulkoa opettelua ja ovat ihan näyttäviä (aluksi :rolleyes: ). Tosin tässäkin ketjussa on tullut jo aiemmin mainittua että loppujen lopuksi ne on aika hyödyttömiä, mutta kyllä niillä kelpaa varomatonta vastustajaa kurmottaa. ;) Giant Swingistä pitää vielä mainita sellainen pointti että vastustaja voi tech rollata eri pyörhtää suoraan jaloilleen tipahtaessaan maahan (painamalla jotain nappia juuri kun koskee maahan) jolloin heiton vaurio putoaa puoleen. Mutta jos heiton napatessa kiinni Kingin selän takana on seinä, vastustaja lässähtää lopulta siihen (ei voi techata) ja syö koko vaurion, joka on paljon.

Muista liikkeistä en taida jaksaa jauhaa noin perusteellisesti, mutta pari pointtia kuitenkin. Yleisesti lyönnit on nopeampia kuin potkut. Pokeja eli nopeita hyökkäyksiä (yleensä lyöntejä) ja heittoja käyttämällä pääsee jo pitkälle ja sopiviin väleihin voi myös heittää peliin voimaliikkeitä kuten 1+2,1 tai f,f+4 tai b+4 tai uf+4 (tätä säästeliäästi, koska vastustaja voi rankaista). Jos uf+4 osuu saat tehtyä "jugglen", vaikkapa 1, 1+2,1. Hyviänä pokeinä pitäisin seuraavia:
1,2
2,1
d+1,2
df+1,2 (tokaa lyöntiä voi viivyttää)

Hyviä alaliikkeitä Kingillä ei ole hirveästi ja varsinkin Ali-Kickit d+3+4,4,4 kannattaa unohtaa kokonaan. db+4:llä on paikkansa, sillä voi koittaa toisinaan.

Näin äkkiseltään ei tule muuta mieleen. Kysy ihmeessä jos jäi jotakin epäselväksi. Olet muuten nähtävästi Hyvinkäältä kuten Das Lynxkin. Sopikaa ihmeessä sessioista jos kiinnostaa kaksinpelimätöt (ellette jo entuudestaan tunne :) ).


PS. Tässä vielä lyhyesti noiden merkintöjen selitykset jos ei ole tuttuja:
f=eteen, b=taaksen, d=alas, u=ylös ja väli-ilmansuunnat yhdistelemällä
hcf=half circle forward eli b,db,d,df,f
qcf=quarter circle forward eli d,df,f ja qcb vastaava taakse
1=vasen lyönti, 2=oikea lyönti, 3=vasen potku, 4=oikea potku
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hänen kanssaan juurikin pääasiallisesti harkkaan. :)
Harmi sinänsä, olin jo aivan innoissani d+3+4,4,4:stä. No mutta, kiitoksia avusta, nyt takaisin rullaamaan liikelistaa läpi.
 
Mäkin tykkään tuolla Kingillä joskus pelailla.
Varsinkin rämpyttäjiä on hauska kiusata :)
Virheistä saa kivasti rangaistua esim. b+4 tai db,f+2
Sitten tykkään pistää tuota db+4 aika usein, siitähän pääsee kätevästi karkuun jos vastustaja blokkii.
Tuota Giant Swingiäkin on kiva joskus pistellä, mutta joskus tulee epäonnistutta sen tekemisessä.
Onkos Kingillä muita juggle liikkeitä kuin uf+4?
Tuo on vähän turhan riskialtis ja en yleensä sitten viitti käyttää tuota.

Edit: f+1+2 ja Sidestep+3+4 on myös joskus aika kivoja sopivasti käytettynä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Spoon
Sitten tykkään pistää tuota db+4 aika usein, siitähän pääsee kätevästi karkuun jos vastustaja blokkii.
Tarkoitit varmaan että jos menee huti? Silloinhan King jää maahan makaamaan, mutta blokatun db+4:n jälkeen King nousee melko hitaasti jaloilleen ja syö rankaisua. Zaibatsun frame datasta kävin tarkistamassa ja blokattuna db+4 on -21, eli vastustaja saa perille minkä tahansa liikkeen jonka toteutumisaika on vähemmän kuin 21 framea. Käytännössä siis minkä tahansa ws-liikkeen koska harvempi ws-liike tulee ulos tuota hitaammin. Varsinkin hyvillä reflekseillä varustettua Jiniä (ws+2, juggle) , Law'ta (ws+2, juggle) taikka Heihachia (n, df+1,2, juggle) vastaan tuo liike on aika itsemurhaa. Ja paino sanoilla hyvät refleksit, muutoin ei ole hätää. :)

Tuota Giant Swingiäkin on kiva joskus pistellä, mutta joskus tulee epäonnistutta sen tekemisessä.
Onkos Kingillä muita juggle liikkeitä kuin uf+4?
Tuo on vähän turhan riskialtis ja en yleensä sitten viitti käyttää tuota.
Onhan noita jugglettavia liikkeitä enemmänkin: ws+1+2, CH f,f+2, CH FC,df+2, CH cd+1+2, CH uf+1+2. Kuten listasta näkyy, vaativat vaan aika monet counter hitin. Kingin combotkin toisaalta sen verran köyhiä että jugglettelu ei ole niin kannattavaa.

Edit: f+1+2 ja Sidestep+3+4 on myös joskus aika kivoja sopivasti käytettynä.
Juu varsinkin ss+3+4 tuntuu erän alussa snake dashiin yhdistettynä väistävän kaiken ja löytävän perille aika usein. Nimimerkillä kokemusta on. :p


Toivottavasti boardin ylläpitäjät eivät ota tästä itseensä, mutta sanonpa nyt vielä kerran että näitä keskusteluja voisi mielellään jatkaa tuolla uuden taistelupelisaitin foorumissa, jonka olen vihdoin saanut valmiiksi. Rekisteröityminenkin on toistaiseksi todella vaivatonta. --> Arctic Charge Forums.

EDIT: Oli todella vaivatonta ennen kuin asetusten säätämisessä ilmeni pientä olgelmaa...
EDIT2: ...Joka on nyt korjattu. Ilmottakaa jos rekisteröityminen ei ole onnitunut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Rekisteröity on...

Muistin tosiaan väärin tuon db+4:n, takoitinkin tuota db+3,4 liikettä (vai oliko se nyt 4,3?) Muisti vähän pätkii...
Oletteko muuten huomannut että kone ei ainakaan Ultra Hardilla osaa väistää Kingin UF+1+2 liikettä :p

P.S Katso privamessage-lootas
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom