Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 4

Tässä näitä matseja viikon takaa. Sen enempää selittelemättä, kaikenlaista kämmäilyä siellä täällä kuten normaalisti eli ei mitään huippumatseja. Tuomitkaa itse. :)

entoVStor01.xvid.avi
entoVStor02.xvid.avi
entoVStor03.xvid.avi
entoVStor04.xvid.avi
entoVStor05.xvid.avi
entoVStor06.xvid.avi
entoVStor07.xvid.avi
entoVStor08.xvid.avi
entoVStor09.xvid.avi
entoVStor10.xvid.avi

Kukin matsi on noin 10mb ja pakattu XviD-muotoon, codecin voi ladata mm. täältä: Koepi's Media Development Homepage (XviD-04102002-1.exe). Matseista on myös pienemmät noin 5mb lite-versiot. En pistä niihin linkkejä mutta ne löytyvät samasta hakemistosta www.bapil.com/juho

Ja ladatkaa nyt edes joku niin ei ole tullut tehtyä ihan turhaa työtä. ;)
 
"Out of control
When I turn my power on
I will go electric
Electric
Electric
Out of control
If I let the power go
People get electric
Electric
Electric
Electric
Electric"



Joku on treenannu Kazuyan comboja... :)
 
Joo ja myös sitä miten otetaan backlash oikeaoppisesti vastaan: sidestepataan suoraan tielle, että pää on oikeassa kulmassa ja tehdään mahdollinen jab-liike, että pärähtää vielä counter-clean -osuma.

Voisi myös sanoa, että on hyvää kamaa se missä käydään parin seinän kautta backlashin voimin.
 
No oma pelaaminen näyttää videolla aina kauheammalta kun mitä todellisuudessa. Ihan näpsäkästihän tuo näytti Kazuya käyttäytyvän.

On ainakin Pre-Evo MDJ -videot katsottu, jos en ihan väärin tulkinnut... :)
 
No valehtelisin, jos väittäisin, etten ole katsonut. Mutta enemmän kyllä kiinnostaa, että missäs kohtaa nyt jotain maddogjinmäistä peliä näit? Minusta aika "normaalia" Kazuya-pelaamista, ilman mitään tietylle henkilölle ominaista pelityyliä/kikkailua ;) (paitsi tietty itselleni, joten pelin henki myös on, ettei WS+2, 1,2 tgf,3 -tyylisiä helppoja comboja tueta)
 
Voipi olla vaan mun mielikuvitusta, mutta jotenkin tuntuu että esim. 122 (+SS tavalla tai toisella) ja counttereiden kalastaminen ewgf:llä on nykyään suositumpia... En tosin nyt sano että noista matseista sellanen paistais läpi kun vähän sivusilmällä tuli katottua.

Mutta joo, plussa sulle comboista. On se vaan aina hienoa jos "naulaa" vaikka CH ewgf, ewgf, 1, ewgf. :cool:


PS. Ja ewgf muka huono liike T4:ssä... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Voipi olla vaan mun mielikuvitusta, mutta jotenkin tuntuu että esim. 122 (+SS tavalla tai toisella) ja counttereiden kalastaminen ewgf:llä on nykyään suositumpia...
Juu ja vähän epäilen, että jonkun korealaisen peli tuolla jossakin ei pahemmin vaikutteina näy yhden suomalaisen pelissä käytännön tasolla. Ja en kyllä tiedä mikä on tuolla maailmalla suosittua ja mikä ei, ihan suomalaisissa oloissa on taitoja harjoitettu ;)

On se vaan aina hienoa jos "naulaa" vaikka CH ewgf, ewgf, 1, ewgf. :cool:
On kyllä, vaikka henkilökohtaisesti pidän ewgf, dewgf, ewgf -comboa hitusen vaikeampana ja teknisempänä juuri tuon dash-liikkeen bufferoinnin takia. Tietty, kun saa tarpeeksi syvän osuman niin menee ne kolme ewgf:ää ihan paikaltaankin, mutta silloin kyllä itse menisin 1:n kautta dewgf-lopetukseen.

Jos propseja annat niin anna mieluummin WS+2, f+3, ewgf, dewgf -combosta ;) Toisin kuin tuo ewgf, ewgf, 1, dewgf niin tämä ei anna yhtään anteeksi ajoituksesta ja puhumattakaan siitä, että tässäkin pelataan bufferoinnin kanssa toisin kuin tuossa ewgf-combossa.

PS. Ja ewgf muka huono liike T4:ssä... ;)
Niin nuo jotkut tuolla maailmalla sanovat. Ylikäytettynä tulee kyllä turpaan, mutta ihan noin muuten liike on kyllä oikein pätevä. Ewgf on -- no ewgf :cool:


//edit: Niin ja tosiaan: plussaa saa antaa comboista, mutta itse pelistä en kyllä sellaisia vastaan ottaisi. Meinaan vain, että paikoin tulee jäätyä vähän yliajetuksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pääsinpä sitten vihdoin pelaamaan Tekken 4:sta ja täytyy sanoa että vaikka sitä onkin vähän haukutta ja siinä on ongelmansa, on se silti hyvä tekkeni. Tässäpä vähän mieteitäni ja kokemuksiani:

Olin viikonloppuna laneilla ja siellä järjestettiin vähän amatöörimäinen T4 turnaus. Pelissä pelattiin vain ykkösija ja sääntöinä oli 5 erästä, g.damage on, ei aikaa ja kerrasta poikki. Pääsin itse toiselle kierrokselle jolla vastaani tuli joku tyyppi joka oli vähän liian taitava minulle. Noh, eihän häviäminen ollut mitään yllätys johtuen treenin ja ihmisvastustajan ja yleisön läsnäolon kokemuksen puutteesta, ja tietystä vähän "löysän" padin takia. Onneksi sentään vein kolme erää ja varsinkin ensimmäistä olivat tiukkoja (noh, ei se eka jossa mua vietiin pahasti) eli en ainakaan mikään kauhea nyyppä ole. Vastukseni käytti Jiniä ja itse käytin Yoshia.
Ensimmäisellä kierroksella vastaan tuli odotetusti täysi "nyyppä" joka valitsi vain siistin hahmon (Craig) ja smashasi itselleen 5-0 (helpon) häviön. Hahmoni oli tällöinkin Yoshimitsu. Hahmoista sen verran että suosituimmat hahmot olivat Paul (odotetusti), Christie (yllätys?), Bryan ja Lee. Yoshimitsuja oli yksi lisäkseni (jos jotain kiinnostaa) ja sekin hävisi heti ensimmäisellä kierroksella 5-0 Paul:ia vastaan. Jäi kyllä sapettamaan se ettei muista kuin 1 ja 2 sijoista pelattu. Turnaus muuten alkoi lauantaina siinä joskus puoli neljän jälkeen aamulla eli ne joilla oli ollut aikaa/viitseliäisyyttä nukkua ennen sitä, olivat vahvoilla.
Paremmilta pelaajilta saamani palaute kyllä kannustaa harjoittelemaan lisää. Osaan nimittäin kuulemma käyttää kohtalaisen hyvin Yoshia jota nyt en ihan odottanut kokeneemmilta pelaajilta. Nyt sitä on jopa jonkin sortin syy opetella kunnolla pelaamaan tekkeniä (ja ehkä vaivaudun tulveisuudessa rautanyrkki-miiteihin). On se kyllä hyvä saada vihdoin vastaansa pelaajia joita ei viedäkään kuten ketä tahansa satunnaista "ihan vaan huvikseen" tekkeniä pelaavaa häiskää.
Nyt kun vielä hommaisi sen PS2:sen (kai sillä T3:llakin pärjää toistaiseksi)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Oliks siellä meille muille tuttuja nimiä...?
Enpä pahemmin kyselly nimiä.
Mutta jos joku oli paikalla silloin niin olisi mielenkiintoista tietää. Sen verran kuitenkin tasoa että jonkun muunkin täältä on pakkonut olla paikalla kun seinäjoen Tekken 4 mestari matsattiin. Oli muuten hienoa pelata videotykillä, mullekin sellanen :) .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Tässä näitä matseja viikon takaa. Sen enempää selittelemättä, kaikenlaista kämmäilyä siellä täällä kuten normaalisti eli ei mitään huippumatseja. Tuomitkaa itse. :)

entoVStor01.xvid.avi
entoVStor02.xvid.avi
entoVStor03.xvid.avi
entoVStor04.xvid.avi
entoVStor05.xvid.avi
entoVStor06.xvid.avi
entoVStor07.xvid.avi
entoVStor08.xvid.avi
entoVStor09.xvid.avi
entoVStor10.xvid.avi
Hienojahan nuo, vaikka Kazuyan Rising Uppercuttia(?) aika tiheään käytettiinkin. Replaytikin olisi ollut ihan kiva katsoa. Muuten tosiaan ihan hienoa mättämistä. Huomaa, että on tullu pelattua.

edit: typo ensimmäisessä viestissä. Hyvin lähti käyntiin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Enpä ole päässyt pelaamaan Tekkeniä arcadekoneella kuin viimeksi Tekken 3:sen aikoihin, kun ei täällä oulussa ole kunnon pelitaloa. Mutta meneehän tuo Pleikallaikin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan genshu
ei noita "game accelerator":ja sais mistään suomesta?

Ei, mutta koska Play-Asiasta tilaaminen on nopeaa, helppoa ja halpaa, niin mitäs vikaa siinä olisi?
 
Tännekin piti vastata jo ajat sitten mutta olen vaan jauhanut Rautanyrkistä. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ei kommenttia
Hienojahan nuo, vaikka Kazuyan Rising Uppercuttia(?) aika tiheään käytettiinkin. Replaytikin olisi ollut ihan kiva katsoa. Muuten tosiaan ihan hienoa mättämistä. Huomaa, että on tullu pelattua.
Kiitos palautteesta. Tuolla Rising Uppercutilla tarkoitat varmaan paremmin EWGF:nä (electric wind godfist) tunnettua liikettä ja hyvähän sitä on käyttää kun se noin liukkaasti Tordragonilta lähtee. Liikkeen kyllä voi helposti side stepata vasemalle tai vaikka kyykistyäkin, mutta muiden liikkeiden (etenkin df+2) pelossa en tätä juurikaan yrittänyt. Jabeilla yritin silloin tällöin keskeyttää mutta vastaiskuhan siitä usein seurasi ja Hwoarangini lenteli ilmaan. :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Penance
mun eka tekken video tosin vain tekken 3:sta :/ www.tpu.fi/~t3mlauri/JinJuggleact1.rar

pitäs ruveta tekeen tekken 4:sta mutta kun ei osaa vielä :D
Hienoa nähdä jonkun muunkin suomalaisen kuin itseni tekemiä videoita! :cool: Rehellisyyden nimissä nuo combot eivät olleet järin vaikeita tai edes taattuja kaikki, mutta oli siellä muutama hyvä, lopussa irtosi se EWGF:n pariin otteeseen. Mutta tämä tulee nyt henkilöltä joka on nähnyt ja katsoo suurin piirtein jokaisen julkaistavan combo-videon. :) Joka tapauksessa suosittelen jatkamaan jos intoa vain löytyy. Seuraavasta videosta entistä pidempi ja kauniimpi ja niin edelleen. Käytännön vinkkeinä voisin suositella tech rollin asettamista päälle, jotta combot ovat oikeasti comboja. Lisäksi teknisellä puolella pisti silmään pari "kömmahdystä" (mikä on tietysti aivan luonnollista jos ei ole videoita paljoa väsäillyt): ruudun koko 640x480 on tarpeettoman iso, 320x240 riittää mainiosti ja ääniraita oli unohtunut pakata, jolloin se vie törkeästi tilaa. Kokeilin huvikseni muuttaa nuo kaksi kohtaa ja tiedostokoko tipahti 27 megasta 11 megaan laadun juurikaan kärsimättä. Lisäksi jollakin kunnon videosoftalla esim Adobe Premierellä tai Pinnacle Studiolla editoinnista saa tehtyä todella sujuvan, mutta se nyt on lähinnä kuriositeetti ja combot ovat tietysti pääasia. Jos kuitenkin haluat joskus yrittää ja tarvitset neuvoja niin itseltäni sujuu Premieren käyttö melko hyvin. Oliko tuo videokuva muuten kaapattu emulaattorin avulla vai ihan pelattu konsolilla ja käytetty videokorttia? Tekken4-videota ajatellenhan vain tuo jälkimmäinen vaihtoehto tulee kysymykseen.
 
heh, jees, tosiaan tein ton tekken 3 videon pc:llä näppiksellä ja sen takia kombot ei ollu niinkään hienoja mitä sitten ehkä ois saanu kunnon ohjaimella kenties. Tekken 1:stä oon nyt tehny videoita ja tekken 4:sta pystyn nyt väsään, joten siitä rupeen tekeen ;)

ja tosiaan eniten harmittaa se , että ton ewgf huomasin vasta tekken 4:ssa , joten tekniikka sen tekemiseen ei ole vielä täydellisessä kunnossa. street fighterin jäljiltä teen koukkuja samaan tyyliin, joten harjottelemista on vielä. :D
 
Ei paha toi sun Tekken 3 videos Penance:cool: Itse en osaisi tuollaisia ainakaan kovin hyvin tehdä, vaikka olisihan tuota mukava laittaa omiakin mättöjä nettiin muidenkin pällisteltäväksi.
 
Ylös Bottom