Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 4

Entomo, vieläkö sulla oli sitä tv-korttia myynnissä ja paljon sä siitä pyydät? Nyt mulla olisi kone johon sitä voisi tunkea..

- ManjiMaru
 
Kiva että täälläkin käy guruja! Osaisiko kukaan kertoa miten Heihachin taktiikat on muuttuneet kun se menetti ton d+1, 2 kombon (sama mikä on vielä Paulilla)? Toinen outo juttu on toi reversal, sehän vahingoittaa -Hachi-setää! How can this be?!
 
Tuosta d+1:stä aluksi...

T3:ssa ja Tagissa d+1,2 oli kylläkin niitä huonompia liikkeitä, joten ei sikäli mikään menetys. Jokainen hahmo nimittäin ehti väliin normaalilla lyönnillä ennen sitä toista iskua. :rolleyes: Vastaiskuna (CH) tietty se toinen isku oli taattu, mutta riskialtis liike silti... T4:ssän Tile Splitterin (d+1) ominaisuuksia on muutettu paremmiksi ja vastaiskuna se nakkaa vastustajan nykyään maahan varsin ikävään asemaan ja liike myös osuu maassa makaavaan vastustajaan (isoihin ja pieniin, ja siis vaikka pysyisi paikoillaan). Eli käytännössä esim. seuraava combo on mahdollinen: CH d+1, d+1, d+1 ja jos vastustaja yrittää nousta, paiskautuu hän aina takaisin lattiaan kunnes ottaa kiltisti paikoillaan yhden d+1:n joka nakkaa pidemmälle.

Muita hieman merkittävämpiä muutoksia on tehty EWGF:ään (f,N,d~df+2) ja Hellsweepeihin (f,N,d,df+4,4...) jotka oli Tagissa kirkkaasti äijän, ja ehkä koko pelin, parhaita liikkeitä: T4:ssä EWGF nostaa ilmaan eli jugglettaa vain vastaiskuna ja Hellsweep mix-upit eivät toimi enää. Tagissa pystyi tehdä yhden sweepin -> tsunami kickit tai kaksi sweeppiä -> tsunami kickit ja jos vastustaja arvasi väärin, tuli mukavasti vauriota. T4:ssä vastustaja voi torjua molemmat versiot painamalla DB. Onhan Heitsulla tietysti JF Hellsweepit, joiden avulla yllä oleva mix-up toimii, mutta niiden tekeminen taas on hieman hankalaa. (JF = Just Frame = tarkkaa ajoitusta vaativa liike)

Mitäs muuta... Tuo "reversali" on myös vähän muuttunut: Suunnilleen kaikki liikkeet juuttuu siihen kiinni. Muistaakseni kuitenkin vastustaja syö vauriota enemmän kuin Heihachi itse kuten ennenkin, joten mikäs siinä. ;)

Tässä kaikki mitä T4 Heihachista tulee mieleen näin äkkiseltään. Muut liikkeet toimivat sunnilleen samalla tavalla kuin ennenkin. Lisäksi voisin mainita että äijän seinäpeli on varsin hyvä (wall push, 1,1,2, d+1...) joten seiniä kannattaa ehtottomasti käyttää hyväkseen. Itse en oikeastaan ole Heikillä juurikaan pelannut, mutta vastaan on tullut otettua jonkin verran.


ManjiMaru: On myynnissä vieläkin. Sanotaan nyt vaikka sama 35e, jonka itse sitä käytettynä taisin maksaa.


kepu: Ei peliseuraa? Tule seuraavaan miittiin. :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä, Heihachin wall game on kutakuinkin samaa tasoa kun Kazuyalla vaikkei sitä moni tajua hehkuttaa.


Mitä niille Finland vs Maxi -videoille muuten kuuluu?


TTT!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan


ManjiMaru: On myynnissä vieläkin. Sanotaan nyt vaikka sama 35e, jonka itse sitä käytettynä taisin maksaa.



Kaupat tuli. Mistä voin tulla hakemaan? Voit lähettää vaikka privana yhteystietoja ym.

- ManjiMaru
 
Mikäs olisi hyvä ilmacombo Ninalle?
Ja mitenkä sen röyhtäsyn pystyy tekemään, en ole vielä ikinä saanut, no en sitä ny paljon ole jaksanut yrittääkkään kyllä.

Kai muuten tulisin seuraavaan miittiin, mutta en jaksa kävellä 300 km Helsinkiin. (eli en omista autoa)
 
Oletan nyt että kyse on T4:stä eikä TTT:stä...

"Ilmacomboa" kaipaat? Niitä sanotaan juggleiksi, ja se mitä pystyt tekemään riippuu ihan siitä launcherista (tai juggle starterista), eli siitä liikkeestä millä se vastustaja sinne ilmaan saadaan. Ninalla voidaan kuitenkin perussettinä pitää f+2, df+3,2,3 -comboa, oli launcher sitten db+3+4 (tai mikä tahansa muu Divine Cannon -muoto, eli db+4,3 tai d,db+3), d,df+2 tai df+2. Ton perusuppercutin (df+2) jälkeen voi olla hankala saada seuraavaks osumaan f+2, niin siihen voit pistää tilalle vaikka vasemman jabin (1). Siinä vaiheessa kun saman jugglen tekeminen rupeaa maistumaan puulta, niin Tekkenzaibatsun sivuilta löytyy kyllä enemmän kun tarpeeksi lisää vaihtoehtoja. Mun ehdoton suosikki on db+3+4, uf+4~1,2, f,F+3. Ei ehkä ihan heti onnistu, mutta treenaamalla rupeaa aika nopeasti sujumaan. Damagetkin on paremmat kun tossa perusjugglessa minkä annoin. :) Kaikkein parasta on että df+2:n jälkeen toimii toi sama combo ja ainakin mun mielestä se on helpompi siihen tehdä kun DC:n jälkeen. Ihan ykkönen - damaget on kutakuinkin parhaat mahdolliset ja yleisesti Ninalla noi uf+4-combot on kaikkein hienoimpia.

No "röyhtäsyllä" tarkotat varmaan Evil Mistiä. Voit unohtaa sen mitä command list kertoo, oikea tapa on:

hcf, DB+2+3 (eli b,db,d,df,f, DB+2+3)


Kysy jos on epäselvyyksiä. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Mun ehdoton suosikki on db+3+4, uf+4~1,2, f,F+3. Ei ehkä ihan heti onnistu, mutta treenaamalla rupeaa aika nopeasti sujumaan.
Tuossa tosiaan kai niitä hankaluuksia voi alkajalle tuottaa se u/f+4~1,2 -osio, mutta mietin vain, että kyllähän tuohon comboon vielä yhden jabin lisää saa, pätäkkäkin nousee yhdellä! (u/f+4~1, 1,2, f+F+3). Vähän ehkä voi kyseenalaistaa sen järkevyyttä, kun ainakin omasta mielestä se vaikeuskin nousee siinä ja tokko on yhden pisteen arvoista moinen (tosin, joskus vaikeat combot ovat näyttävyydeltään sen arvoisia, että saa tehdä vaikka vähemmänkin pätäkkää). Tosin, oman combo-mieltymyksen hyvin tuntien en muuta välttis yrittäisikään tehdä, hehe.

Tuli vain mieleen, kun muistelin, etten ainakaan sinun nähnyt sitä kertaakaan tekevän/yrittävän. Ja ainakin oman combottelun jälkeen pidän tuota suurimpana pätäkkänä mitä Ninalla saan DC:sta aikaan (57), että voisitkin heittää jotain tähän, jos vahvempaa on tiedossa, kun tuntuu vähän, ettei tuo TZ:n combo-lista ole aivan ajan tasalla.
 
Juu, sen "ylimääräisen" ykkösen saa tosiaan sinne väliin, mutta hyvin pärjää ilmankin. :) Ja loppuhan voi tosiaan olla vähän muutakin kun ff+3, esim. f+1+2 tai 1,2,4. Seiniä jos jaksaa tarkkailla niin blonde bomb antaa finisherinä usein aavistuksen paremman damagen kun bad habit.

Rautanyrkissä ei välttämättä hirveesti näkyny noita comboja, ite otin varman päälle ja tein noita uf+4-comboja yleensä vaan uppercutin perään (en nyt muista tuliko videolle), siihen se on tavallaan helpompi tehdä kun DC:n jälkeen. Ja turha varmaan sanoa että mun eniten käyttämä launcher siellä oli STFU, jonka perään ei noita juggleja edes saa. Siksi siis naurettavan paljon f+2, df+3,2,3 -comboja... Saahan siihen vaikka df+3,3,3,4:n jos tyhmänrohkea haluaa olla, heh.

Ja kyllä: TZ:n T4 combo listat on Ninan osalta aivan surkeita, paljon parempiin tuloksiin on päässyt kun ite on jaksanut vähän keksiä omia (57 taitaa tosiaan olla maksimi). Edelleen olen sitä mieltä että kaikkien muiden paitsi STFU:n jälkeen toi uf+4-combo on kaikkein paras vaihtoehto. Jos vaikka itekin ens kerralla tekis sitä, kun se kerran samalla tavalla sujuu kun noi Ninan "perussetitkin"... :)


Harmi ettei Ninalla voi ihan samaan malliin pelata Tagissa. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Seiniä jos jaksaa tarkkailla niin blonde bomb antaa finisherinä usein aavistuksen paremman damagen kun bad habit.
Tuon kanssa huomasin ja siksi tosiaan vaikka STFU:n jälkeen suosin d/f+3,1,2,f+1+2:n tekemistä tuo d/f+3,2,3:n sijaan, on damageltaan sama ja vaikeampi tehdäkin, kun tuota 1+2:sta pitää pikkaisen viivyttää. Että tosiaan tuo blonde bomb ampuu sen vastustajan sen verta pitkälle, että kyllä se seinään näyttää paremmin kirpoavan.

Ja piti vielä sitä kysyä, että ihan varmasti löytyy jugglauksia joihin tuon spike combon (d/f+3,2~d+3,3) saa, joten siitä voisitkin jotain heittää. On sen verta pähee liikesarja kuitenkin, ehe.

Harmi ettei Ninalla voi ihan samaan malliin pelata Tagissa. ;)
Juu vaikka Tagista en mitään kyllä sen enempiä osaakaan niin sen ainakin Ninalta muistan, että se liikesarja jotain d/f+3,3,3, pari jabia ja BB oli aika universaali ja oikein mallikkaan oloinen, vaikka vähän helppo. Oli kuitenkin sitten taas keksimistä, kun T4 tuli eikä moista voinutkaan enää tehdä. Muistaakseni kolmosesta asti kun tuotakin olin käyttänyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Muistaakseni kuitenkin vastustaja syö vauriota enemmän kuin Heihachi itse kuten ennenkin, joten mikäs siinä.
No niin no, ainakin T4:ssä kyllä se Heihachi itse syö sitä vaurioita aikalailla puolet enemmän kuin vastustaja tuon b+2+4:n jälkeen (tarkalleen: vastustaja ottaa 18 ja Heihachi 45), ja syö vielä priorisoituna, eli jos molemmilta kuitenkin lähtisi loput energiat liikkeestä niin Heitsu tipahtaa ainoastaan ja vastustaja jää pystyyn vaurioitta. Liikkeen bonuspuolethan nyt ovat ehdottomasti siinä, että siihen todella juuttuu melkein kaikki kiinni (paitsi esimerkiksi Kingin 1+2,1 ja yleensäkin vastaavat liikkeet, ns. ei selvät raajaosumat) ja liike on nopeudeltaan 2 framea sekä se, että tarttumisen frame-ikkuna (mikälie) on kyllä kovin pitkä.

Eli ei pahemmin tarvitse edes aavistella mitä ja millä vauhdilla sieltä on jotain tulossa, kun tuolla liikkeellä nappaa. Sanotaan vain, että ei liikkeellä kyllä mitään muita tarkoitusperiä oikeastaan ole muuta kuin se, että jos vastustaja tippuu siitä damagesta ja itsellä on suhteessa paljon enemmän energiaa niin hyvähän sillä on eriä lopetella, ja tyylikkäästi. Paitsi, että parin, ellei jopa kerran, jälkeen vastustaja kuitenkin osaa sitä odotella ja tekee heiton tai muun ei-tarttuvan liikkeen, yleensä tuon jälkimmäisen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tordragon
Tuon kanssa huomasin ja siksi tosiaan vaikka STFU:n jälkeen suosin d/f+3,1,2,f+1+2:n tekemistä tuo d/f+3,2,3:n sijaan, on damageltaan sama ja vaikeampi tehdäkin, kun tuota 1+2:sta pitää pikkaisen viivyttää. Että tosiaan tuo blonde bomb ampuu sen vastustajan sen verta pitkälle, että kyllä se seinään näyttää paremmin kirpoavan.

Kokeile STFU, df+3,3,3,4. :D

Ja piti vielä sitä kysyä, että ihan varmasti löytyy jugglauksia joihin tuon spike combon (d/f+3,2~d+3,3) saa, joten siitä voisitkin jotain heittää. On sen verta pähee liikesarja kuitenkin, ehe.


En osaa sanoa mitään kun ei koskaan ole tullut kokeiltua...mitä nyt joskus niitä followuppeja df+2:lle mut en muista että silloin olis kovin kannattavalta vaikuttanut. Muuten varmaan olisin ottanu käyttöön. Tällä hetkellä on T4 veljellä lainassa niin ei pysty mitään testailemaan.


Juu vaikka Tagista en mitään kyllä sen enempiä osaakaan niin sen ainakin Ninalta muistan, että se liikesarja jotain d/f+3,3,3, pari jabia ja BB oli aika universaali ja oikein mallikkaan oloinen, vaikka vähän helppo. Oli kuitenkin sitten taas keksimistä, kun T4 tuli eikä moista voinutkaan enää tehdä. Muistaakseni kolmosesta asti kun tuotakin olin käyttänyt.

Joo ja d+4,1 rulettaa...



Nähdääks sulta vielä Nina-matseja...? :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
En osaa sanoa mitään kun ei koskaan ole tullut kokeiltua...mitä nyt joskus niitä followuppeja df+2:lle mut en muista että silloin olis kovin kannattavalta vaikuttanut.
Joo mietin vain. Muuten kai muistaakseni sain sen melkein läpi menemään johonkin jugglaukseen, viimeistä potkua lukuunottamatta, että ajattelin sen olevan kuitenkin mahdollista. Pitänee kyllä testata tuossa illemmalla.

Nähdääks sulta vielä Nina-matseja...? :)
Ninalla on tultu kyllä pelattua aina kakkosesta asti, mutta eipä ole ikinä ollut kunnon opettelun alla, ja kun kunnolla vasta aloinkin peliä opettelemaan T4:n ilmestyessä (kunnolla as in Kunnolla). Mutta en tiedä joo, nyt kun tuon hayashidan sain aika mallikkaasti hallintaan niin sitä voisi Ninaa ehkä joskus kokeilla. Ei vain ole kyllä mitään empiiristä hajua siitä, että mitä esimerkiksi siitä hayasta pitäisi sitten tehdä, vain teorioita, hehe.
 
1+4
SS+1 -cancelit (b~df+4 ehkä se paras)
d,db+3
...
heitot
SS+2

Onhan noita. On vaan aika itsestään selvää mitä sieltä kannattaa käyttää kun miettii Ivory Cutterin jälkeisiä mixuppeja tai SS+1,b~df+4:n mahdollisuuksia seinien vieressä. :)

Edit: Ja eihän hyvän hayashidan jälkeen ei tartte mitään mixuppeja miettiä kun 1+4 antaa (mm.) ilmasen DC:n.
 
Sticki käytössä. Pienen testauksen jälkeen Tagissa onnistu Julian CH 121:n jälkeen kyynärpääjugglet d,df+1,2 -lopetuksella, eli kai tolla pelata pystyy. Tosin vielä täytyy miettiä että jaksaako sitä Tekkeneitä enää ruveta tikulla opettelemaan, vai jättääkö sellaset murheet muille peleille (missä ei niin paljon vielä pelitunteja ole takana, heh)...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Tosin vielä täytyy miettiä että jaksaako sitä Tekkeneitä enää ruveta tikulla opettelemaan, vai jättääkö sellaset murheet muille peleille (missä ei niin paljon vielä pelitunteja ole takana, heh)...
No en tiedä. Tokihan tikkuun siirtyminen aina oman aikansa ottaa, tai ainakin muistaakseni minulla otti, vaikken tuolloin nyt ihan älyttömän loistava esim. Tekkenissä ollutkaan. Omapahan tietty on valintasi, mutta sanon vain, että kun tikulla Tekkeninkin opettelet niin et sinä kyllä padia siinä enää takaisin kaipaa. Ohjausväline ei kyllä mene käsikädessä itse osaamisen kanssa, mutta silti padilla pelaaminen on vähän latteaa tikun jälkeen.
 
Onhan se varmaan niin. Tossa äsken tuli parikymmentä VS-matseja pelailtua SC2:ssa, ja ihan erilaista on sitä pelata tikulla (tuntuu jo ihan normaalilta), kun noita pelejä mitä aiemmin on pelkästään padilla jauhettu...ja siis yleensä aiemmin pelattu. Mut tottumiskysymyshän se on. Se tässä vaan epäilyttää että jos liian hyvin tottuu tikkuun niin jossain vaiheessa pitää uhrata pieni omaisuus kun a) vanha hajoaa, tai b) muuten vaan haluaa "hifimallin"...
 
No muistaakseni tuo olikin se suurin ongelmakohta. Back dashit ainakin olivat yhtä tervassa tökkimistä, riippuen suunnasta, ja kyllä tuo liikkuminen noin yleensä ylivoimaisesti eniten sitä treenausta tarvitsi.

Eipä kuitenkaan mikään ihme, kun kontrollit kuitenkin ihan uusiksi menee. Ainakin liikkuminen ja ehkä se nappien paineleminenkin. Ja ihan varoituksen sanan haluaisin lausua: sillä tikulla kannattaa sitten tasapuolisesti harjoitella puolelta toiselle, ettet jämähdä pahasti, kuten itse olen (vieläkin joo, vaikka huomattavaa parannusta on viime aikoina tapahtunut) jämähtänyt tuolle 2P-puolelle. Nimittäin kun alat vaikka snake tai wave dasheja harjoitella niin se palvelisi ihan kivasti, jos osaisi yhtä ketterästi sitä tikkua vispata molempiin suuntiin.
 
Ylös Bottom