Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yoshimitsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wavedash on nimenomaan Mishimoiden oma pikku erikoisuus, eli ketjutetaan crouch dasheja peräkkäin todella nopeasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Wavedash on nimenomaan Mishimoiden oma pikku erikoisuus --
...unohtamatta mm. Kingejä, eh :P Mishimoilla ehkä ko. liiketekniikalla potkii paremmin, mutta yhtä kaikki validia se on myös Kingillä.

002300:lle vielä, että periaatteessa wave dashin tekeminen on helpompaa kuin annetaan ymmärtää. Unohtaa vain kaikki tekniset seikat mitä ko. liikkumistekniikasta puhutaan (joita on kyllä yllättävän paljon) ja lähtee vain rakentamaan itselleen tikun (tai Yoshi -like henkilöiden ollessa kyseessä: padin) pyöritys/nitkutus/heilutus tekniikkaa, joka tosiaan perustuu crouch dashien ketjuttamiseen. Vaatii kyllä ketteryyttä sormilta erittäin paljon, jos moista suurilla nopeuksilla aikoo tehdä ja yleensä, kun huomaa ettei wave dash oikein onnistu ollenkaan niin kyse saattaa vain olla siitä, ettei sormet liiku tarpeeksi nopeasti.

Ottaa välillä päähän ne muutamat "kuolemattomuusfreimit" tech rollin yhteydessä... On lukemattomia kertoja käynyt niin että kaveri tech rollaa ja siihen väliin kun yrittää ottaa heittoa tai tehdä jotain sopivaa liikettä niin kädet/jalat sujahtaa vastustajan läpi. Murr! En tiedä onko tää vaan Kingin harmina (tuskin...), mutta ainakin b+3, 2,1 ja pari heittoa on kohdannut kummitusvastustajan. Ja tämä ollaan varmistettu replaystä.

Uusi tiimi, tällasta se sitten on...

(TTT!)

Edit: toki ne crouch throwt (hienoa fingelskaa, btw) on edelleen rautaa tech trappeina...

Kyllä koko Tekken 4 on yksi kummitusframe, ettei kyllä jaksa ihmetyttää, jos jonkun tietyn jutun jälkeen tuollaisia läpimenojuttuja löytyy. Menee niitä kierrepotkujakin kahden sentin päästä läpi hahmolla kuin hahmolla. Mutta olen joo myös huomannut tuon seikan, mutta eipähän ole menoa haitannut ja tuntuu vähän vaikealta ajatella, että moisesta voisi kalastaa jotain etua. Mixuppia vain tech rollauksen jälkeen.

Muistelin vain, että tagissa noilla kyykyheitoilla oli enemmän tech trap -ansa-arvoa. En kyllä empiirisesti ole vertaillut, muistan vain saaneeni läpi enemmän kyykkyheittoja tagissa kuin nelosessa.

Jinin sweeppihän on yks klassinen esimerkki tällasesta. Samaan aikaan jos toinen on jotain tiettyä liikettä tekemässä (esim. high kickiä) niin aika järjestäen sujahtaa sweep vastustajan tukijalan läpi. No, en pelaa Jinillä niin aika sama mulle... ;)

Ilmoitusluontoisena asiana Tordragon on kaiketi tulossa käymään Helsingissä nyt viikonloppuna 24.-26. lokakuuta joten tiedossa on peinen pieni neljän hengen (minä, Tordragon, Juhana, Yoshi^) miitti luonani Espoossa. Tervetuloa kaikki joita kiinnostaa liittyä joukkoon, todennäköisesti pelaamme lähinnä Tekken4:ää.

Mini-miitti on ohi (tai itse asiassa oli jo lauantai-iltana), kiitos kaikille osallistujille, eli itselleni ja Tordragonille. :rolleyes: Eipä tänne sitten muita päässytkään tulemaan.

Nelosta tuli pelattua runsaasti ja Tagiakin jonkin verran. Matseja tallennettiin parisenkymmentä kappaletta ja kait siellä muutama katseen kestävä löytyy, mutta ei mitään helmiä todellakaan. Vaikkakin Tordragonin Kazuya-combot oli aika näyttäviä. Voin iskeä joitakin matseja nettiin lähiaikoina ja linkkiä sitten vaikka tähän ketjuun.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Hyvät pelit yhtä kaikki aina hyvään hikeen asti vaikkakin osallistujamäärä oli massiiviset kaksi neljän sijaan. Viikonloppu tosin on yllättävän lyhyt aika ja aikataulut muiden asioiden parissa veivät potentiaalista peliaikaa, mutta kyllä sitä tosiaan yhdessäkin päivässä hieman ehti.

Backlash jäi kyllä pysyvästi mieleen ja koomiseksi ne kyllä otteluita veti, kun tuli niitä syötyä moninkerroin ja jopa kahden-kolmen seinän kauttakin välillä. Myös Miharu hieman "yllätti" ja vähemmän jaksoi yllättää suvereeni Jin-jyräys :P Mainittavaa on myös, että Tagissa kyllä oma peli oli yhtä puuroa, melkein ymmärrettävistä syistä, ja suurin osa voitoista taisi johtua vain Entomon löysäilyistä ;)

Jos matseja meinaat valkata nettiin niin pidä ainakin se mielessä, että eivät ne fox stepit (mitkälie) nyt sentään kusseet - niillä vain tosiaan tavoiteltiin jotain normaalia suurempaa, hehe.

Illu! Kertoilit jossain päin tuosta Accelerator-vempeleestä. Saako sillä tosiaan PAL-peleihin 60Hz, ja jos saa, niin mistä kyseisiä vempeleitä kannattaisi hankkia? Haluaisin saada TTT:n pelittämään, kun siinä liikutaan kuin täit tervassa.

Juu siinähän se linkki jo tulikin. Muista PAL-peleistä en tiedä (enkä vähiten sen takia ettei ole tullut edes kokeiltua), mutta pääasiahan on se että saa Tagin pyörimään NTSC-tilassa. Sääli että niin jumalallinen peli saa turhan vähän huomiota suoraan sanottuna -piip- eurokäännöksen takia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Juu siinähän se linkki jo tulikin. Muista PAL-peleistä en tiedä (enkä vähiten sen takia ettei ole tullut edes kokeiltua), mutta pääasiahan on se että saa Tagin pyörimään NTSC-tilassa. Sääli että niin jumalallinen peli saa turhan vähän huomiota suoraan sanottuna -piip- eurokäännöksen takia.

Mitä olet mieltä tuon TTT:n nopeista nousuista? Tarkoitan tuota kun painaa eteenpäin kun oma hahmo putoaa, niin hahmo dippaa itsensä pystyyn vikkelään. Nelosessa liike ei näytä olevan enää niin hyödyllinen...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paraloop Zwei
Mitä olet mieltä tuon TTT:n nopeista nousuista? Tarkoitan tuota kun painaa eteenpäin kun oma hahmo putoaa, niin hahmo dippaa itsensä pystyyn vikkelään. Nelosessa liike ei näytä olevan enää niin hyödyllinen...

Öh, tech rolleistako? (Vai pelkästään niistä "niskahypyistä" jossa tullaan jalat edellä ylös?) Samanlaisia ne on Tagissa ja nelosessa. Ja tech rollit yleisesti on samanlaisia niin VF- kuin Tekken-sarjoissakin. Vältetään turhan damagen syöminen maassa mutta vastapainona on vastustajan tech trapit jolloin pyörähdetään suoraan entistä pahempiin vaihtoehtoihin. Pitää tietää mitä tekee ja milloin...

Edit: Niin ja Moneybookers-systeemi on erittäin kätevä kun tuolta play-asiasta tilailee. Kaiken lisäksi kyseinen pulju on muutenkin ihan OK. Mulle tuli ainakin levy suhteellisen nopeasti... ja lafka on kuitenkin Hong Kongissa. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paraloop Zwei
Turha. ;) Niin Tagissa kuin nelosessakin. Vähän sama juttu kuin backrollin kanssa (taakse pohjaan kun tippuu maahan), molempien aikana ottaa helposti osumaa ja jälkeenpäin on haavoittuvainen joten muut ylösnousuoptiot on paljon parempia. Käytännössä tech roll on useimmiten paras vaihtoehto. Eli en suosittele ja itse asiassa enpä muista koskaan nähneeni matsivideoissa kenekään käyttävän tuota nousua, ja niitä olen nähnyt, noh, paljon. :) Osittain tästä syystä illukaan ei kenties ollut ihan kärryillä mistä on kyse. Tai sitten minä en ole... :rolleyes:

PS. Minä vs Tordragon matsit on kaapattu, nyt pitää vaan valita "parhaat" ja uppia jonnekin.

"kun painaa eteenpäin" on joko vaikeaa suomea tai jäi vaan huomaamatta. No joo, eli oli kyse vaan siitä tyhmästä loikasta... :)

PS. Minäpä olen ihan lähiaikoina nähnyt sen jossain TTT-videoissa. En muista mikä video oli. Eikä se siitä hyvää vaihtoehtoa tee... :rolleyes:

Ylös Bottom