Vastaus: Tekken 5 Dark Resurrection / PS Store -peli
Katselin nuo kaksi matsisettiä. Philosopher näytti vievän ja hyvän näköistä peliähän se olikin. Lähti taunt-dashit, taunt~3+4 ja jet upper -rankasut nätisti. Koitat vaan Pibe sopeutua noihin testailemalla uusia juttuja niin eiköhän se tuosta tasoitu jonkin verran.
Matsivideoista nyt näkee ulkopuolinen aina jonkin puolitotuuden, mutta pari asiaa pistin merkille: Pibe et tainnut noissa matseissa heittää kertaakaan ja käytit sidewalkin sijaan sidesteppiä. Pitkän matkan heitot saattais olla toisinaan hyväkin idea, varsinkin kun Philosopherin tyyli näytti tietyllä etäisyydellä ja tappioasemassa (energioissa mitattuna siis) melko rauhallisen kyttäilevältä. Pitkän matkan heitoissa on sekin hyvä puoli että ne seuraavat sivulle melko täydellisesti eli tappavat sidewalkin, joka taas toimii sieltä parin hahmon mitan päästä melko hyvin kaikkia lyöntejä ja potkuja vastaan. Sidestepilläkin on paikkansa lähitilanteissa, mutta kannattaa noin ylipäänsä suosia sidewalkia. Kunhan on vaan valmiina heti rankomaan jollain nopealla launchilla jos/kun väistö tuottaa tulosta ja vastustaja iskee huti.
Heihachin FC df+4 kampista pystyy nyt DR:ssä tech rollaamaan (toisin kuin T5:ssä), minkä näytit tuossa matsien aikana huomaavankin kun hellsweepit pamahtivat aina blokkiin. Low/mid/heitto mixupin tietääkseni paras mitä tuosta tilanteesta saa, ei mitään taattua. Heihachin toka hellsweep on muuten täysin turvallinen. Kuulostit Philosopher tuota ihmettelevän matsien aikana. Kaikkihan tuossa yleensä sen tokan torjuvat jotteivät lähtisi juggleen jos vaan ovat hereillä, joten Heihachi voi koittaa tehdä mixuppina cd+4,n+4,4 (hellsweep, ws+4,4). Tuo vika potku tosin ei sitten olekaan turvallinen, en nyt äkkiseltään muista tarkkaan mutta siihen saattaa peräti saada 15 framen launchin rankaisuna. Mutta aika moni syö mielummin ws+4,4:stä sen ~35 pistettä vauriota kuin tokan hellsweepin josta lähtee juggle ja huomattavasti enemmän vauriota. Heihachin perus-comboissa näkee muuten yleensä launch, 1, cd+4,4,1, (pieni viivytys) d+1. Eli alussa normaali jabi eikä df+1. En voi Heihachista puhua kokemuksella mutta olettaisin että tuo on helpompi tehdä ja vauriossa ei kait ole merkittävää eroa.
Vielä yksi asia minkä olin huomaavinani oli kun Bryan tuli Heihachin eteen pomppimaan tauntilla, näytti siltä että koitit Pibe aika usein hieman hätäisesti keskeyttää juuri väärällä hetkellä. Liian lähelle Bryania ei tietty saa päästää jottei se pääse tekemään taunttia blokkiin ja siitä taattua 3+4:ää (minkä varmasti tiesittekin) mutta jos tuossa lähtee hätäilemään niin Bryanin ei edes tartte onnistua siinä ajoituksessa vaan saa 3+4:n muutenkin. Eli lyhyesti sanottuna, kannattaa ehkä ennemmin vaikka koittaa vaan backdashia ja pakottaa Bryan sekä ottamaan riskiä että onnistumaan ajoituksessa jos haluaa upottaa sen taatun 3+4:n.
Hauskoja matseja kaiken kaikkiaan, pistäkää toki lisää jos vaan jaksatte ja pystytte. Liikutteko muuten kumpikaan pääkaupunkiseudun suunnalla? Olis hauska ottaa matsia jos joskus tulette täällä päin käymään.
Ei näkyny yhtään pelaajaa kartalla Oulussa, tai ees pohjois-suomessa
Vähän vähäistä näyttää olevan peliseura.
Eipä ole tosiaan hirveästi vielä porukkaa kartalla, mutta melko uusi viritelmä tuo vasta onkin. Vuoden alussa päivitin saitin ja lisäsin mm. tuon kartan. Suosittelen silti pistämään oman nimimerkin sinne, koska silloinhan seuraava kartalle eksyvä oululainen Tekken-palaaja näkee ainakin teidät ja homma voi lähteä toimimaan. Tiedän sattumalta myös että tuo Oulun tämän hetkinen ainoa pelaaja tiiris aloitteli parin muun jannun kanssa Tekkeniä noin viikko sitten (pitänee kehottaa heitäkin lisäämään itsensä kartalle). Tuolla Arctic Chargen irc-kanavalla #taistelupelit sopivat peleistä. Tervetuloa muuten sinnekin niille jotka ircciä käyttävät (IRCnetissä siis tuo kanava).