Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 6 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tekken 6 [ Hype ]

Jeh, oon pelannu vf:ä ihan ykköstä saakka ja tälläkin hetkellä omistan vf4evon ja vf5. Ei ne pärjää vaan Tekkeneille.

Ja kyllä niitä juggletuksia tulee ihan casuaalimatseissakin. Riippuu täysin ihan pelaajista. Itselläni sattuu olemaan vaan aika mättöpelihenkistä ystäväporukkaa :)

No hei toki mä juggleja käytän kavereita vastaan, mutta todellakin tarkoitin näitä ihan tehokkaimpia ja jopa kerrasta tappavia komboja. Itse pelaan mieluummin siten, että käytän vähemmän juggleja ja keskityn enemmän mind-gameen ja poke-taktiikoihin. Kyllä ne jugglet osaa vaikka unissaan, niin ei kiinnosta niitä pahemmin spämmiä matseissa. Ellei sitten ole vaarassa hävitä monta erää putkeen ;)

Ilmeisesti kuulun casual porukkaan kun ei ole mitään tietoa mistä täällä räyhätään :D
Kaikki mättöpelit ovat hauskimpia pelata samalla sohvalla kavereiden kanssa sen kummemmin miettimättä jotai perkeleen jugleja sun muita.

Vähän tarpeettoman kovaa kritiikkiä tuntuu T6 saavan osakseen. Kannattaa pitää mielessä että TTT/T4 aikaan olisi helposti voinut ajatella T5:n uudistuksista samalla tavoin: "seinä-combot eikä seinä-techiä => aivan liikaa vauriota yhestä launchista", "crushaavia juggle-starttereita => peli menee vain random launchien spammaamiseksi", "pitkän matkan heitot => oikean etäisyyden hakeminen liikkumisella poistuu kokonaan" jne... Eli ei kannata tuomita boundia, ragea ja muita uudistuksia ennenaikaisesti. Jos vaatii "puhdasta" ääri-skilli Tekkeniä on pakko unohtaa myös T5DR ja pistää NTSC Tekken Tag kehiin... :p

On T6:sta kuitenkin positiivisiakin kommentteja kuulunut mm. SDTekkenin T6 Impressions artikkelissa (ja vanhempia japanilaisten kommentteja: Player Impressions 1, Part 2.

Mainittakoon nyt samalla että vaikka combot on yleisesti ottaen ajallisesti pitkiä ja ilmeisesti aikasempaa jonkin verran tehokkaampia niin vaurion skaalausta on myös uusimmissa versioissa paranneltu. Lyhyesti sanottuna, mitä pidempi combo sen vähemmän loppupään osumat tekee vauriota. Samoin ragea on viilailtu useaan otteeseen ja viimeisimmät arvot mitkä oon ite kuullu on aktivointi kun 5% jäljellä ja iskuihin tehoa +10%. Olikohan vielä lisäksi niin että comboissa tuo +10% lasketaan vain launcheriin. T6 matseja kun kattelee niin combojen tai ragen vaurio ei ainakaan mulle mitenkään pomppaa silmiin. Seinä-combojen pituuden kieltämättä huomaa mutta niissäkin vauriota on skaalattu.

Jos backdash cancelin aikana ei voi jostain syystä blokata niin en tiedä tuoko se juurikaan muutosta käytännön peliin. T5DR:ssäkin backdashin aikana menee osumat läpi. Blokata voi survomalla b:n pohjaan mutta ei kukaan niin tee koska siinä "jähmettyy" paikoilleen ja backdashia ylipäänsä lähdetään tekemään sen takia että ollaan tekemässä toinen backdash tai sidestep tai jotakin muuta siihen heti perään. Jos nyt ymmärsin tuon "Korean Backdashissa ei pysty enään suojaamaan" oikein (en ole kuitenkaan varma ymmärsinkö) niin sanoisin että ei kuulosta kovin merkitykselliseltä muutokselta.

En ole juurikaan lueskellut peliä pelanneiden T6-kommentteja foorumeilta, joten en ole varma mikä on nykyinen mielipide Japanissa, Koreassa jne. Jos joku tietää jotain hyviä ketjuja niin heittäkää ihmeessä linkkiä.

Kaikkein idioottimaisimman tuntusta on just toi juggle ja boundijuttu. Oikeesti siinähän kerkiää käydä paskalla kun toinen hakkaa jugglea :eek:

Mitä pahaa tässä on?
No nyt Bruce Lee ja Steve the boxer lyö yhtä nopeaa/hitaasti kuin pelin vanhat papat. Toiseksi Mishimoiden jabit on nyt aivan uskomattoman hyviä. Hit confirmable, knockdown, wall splat osumalla kun kaikki muut hahmot saa vain pari iskua sisään.

Mutta joo, tää nyt on ehkä väärä foorumi jutella näin tarkoista muutoksista, suurin osa täälläkin varmaan casual-pelaajia. Jatketaan näitä framen nyhjäyskeskusteluja täällä, niin saa tähän threadiin ilmotella vähän kevyempää tavaraa.

Kaikkein idioottimaisimman tuntusta on just toi juggle ja boundijuttu. Oikeesti siinähän kerkiää käydä paskalla kun toinen hakkaa jugglea :eek:

XD
Repesin ihan!:D

No joo,aika totta toi onkin.Kaveri vetää hirveät combot ja et voi muuta kuin katsoa kun hahmosi lentää kentän puolelta toiselle.Ollappa se "Air Control"-juttu Soul Caliburista...Mutta sitten Tekken varmaan menettäisi puoli loistoa siinä sivussa....

Kyllä tuolla Youtubessa on katottu aika monta T6 Arcade pätkiä,ja tosi kauniilta ja upealta näyttää.
Jostain kumman syystä takerruin äänimaailmaan(taas kerran) ja combot jotenkin vain iskivät päähän.Vau.Hahmojakin on enemmän kuin koskaan.(Kyllä,myös Tekken Tag häviää hahmo kaartissa)Kuitenkin olin hiukka yllättynyt,että NELJÄ uutta hahmoa tulee kehiin!Tähän saakka on ollut kolme...Tai kaksi.(T4 & T5)Bob-nimistä äijää kannatan itse eniten.En tiedä miksi,mutta vain kannatan.:rolleyes:

Itse olen pettynyt tasojen määriin.Kyllähän se on hyvä,että on laajat tasot ja että jotkut tasot ovat yhdessä,mutta kuitenkin varmaan se määrä on se,mikä ratkaisee tasoissa.T5:a oli aika hyvä määrä tasoja.Meno ei koskaan käynyt turhan tylsäksi,mutta noin 12 tasoa on ihan naurettavaa.Joo,upealta näyttää,mutta 12 tasoa kuulostaa aika vähältä...Paljonkos vitosessa oli?En tahdo muistaa... :/

Itse pelin julkaisussa kuitenkin menee vielä hyyyyvä tovi,joten ehtii säästämään itse konsoliinkin.:D
Siinä ajassa,toivotaan parasta!
Itse ajattelin pelata Soul Calibur 4:a kavereilla ja kotona Smash Bros.Brawlia...Joten mättöpelejen merkeissä odottelu kuluu. :)

Mitä väliä pelaajien kannalta? Yhtä hyvä peli sieltä on kuitenkin tulossa.

Mitä väliä pelaajien kannalta? Yhtä hyvä peli sieltä on kuitenkin tulossa.

Noh tuskin se pelaajiin vaikuttaa, mutta Sony menettää nyt taas yhden "playstation" -pelinimikkeensä. Joka on valitettavaa ihn jo kilpailun kannalta

No se on totta. Luin ehkä hieman väärin, kun Zoukkakin yritti leikkiä draamakuningasta PS3 myyntiin kommentillaan.

Ainiin, tääkin on tulossa...
En tiedä, en ole ostanut viimestä VF:ääkään enkä SC4:sta... Pitää nyt kattoo.
Tekken 3 oli kyllä ehdoton ykkönen ekalla plekellä ;)

No se on totta. Luin ehkä hieman väärin, kun Zoukkakin yritti leikkiä draamakuningasta PS3 myyntiin kommentillaan.

Liittyy lähinnä johonkin esihistorialliseen listaani jossa oli pelisarjoja joiden mukaan koneeni valitsen. Tekken oli listan viimeinen nimike.

Muoks: Tosin ei tällä uutisella loppuunsa ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään kun vasta vuoden päästä on julkaisu. Katellaan sitten uudelleen.

Sitä en kyllä tajua miksi tota julkasua pitää venyttää noin paljon. Ihan ku peli ei olisi jo PALJON aiemmin valmis julkastavaksi. :(

Hmm... Ettei vaan ois siksi, että aina kun peli ilmestyy konsolille, niin arcadesta häviää älytön määrä porukkaa. Ei varmasti.

Sitä en kyllä tajua miksi tota julkasua pitää venyttää noin paljon. Ihan ku peli ei olisi jo PALJON aiemmin valmis julkastavaksi. :(

Soul Calibur 4:n julkaisu varmaan on suurin syyllinen. Namcon ei ole mitään järkeä julkaista kahta mättöpeliä ja samalla suurinpia pelisarjojaan kovin lähellä toisiaan, koska se olisi aivan turhaa sisäistä kilpailua. Nyt kassaan kilahtaa rahaa ensi vuonnakin.

Soul Calibur 4:n julkaisu varmaan on suurin syyllinen. Namcon ei ole mitään järkeä julkaista kahta mättöpeliä ja samalla suurinpia pelisarjojaan kovin lähellä toisiaan, koska se olisi aivan turhaa sisäistä kilpailua. Nyt kassaan kilahtaa rahaa ensi vuonnakin.

Hyvä pointti, toikin varmasti vaikuttaa ja Philon mainitsema tosiseikka varmaankin myös.

Ylös Bottom