Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 8

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli aivan loistava päivä ja sain 10 voiton putken päälle. Se ikävästi katkesi juuri ylennysmatsiin, mutta tänään sitten sain ylennyksen taas kerran. Täytyy sanoa että huomaa kyllä pelatessa että nyt sujuu esim alablockaaminen paljon paremmin kuin aiemmin. Jotenkin sitä osaa nähdä ja reagoida paljon paremmin kuin aiemmin.

ab539ede-53f3-45bb-8a7c-069c71de2c66-1_all_7141.jpg

Oli myös huvittavaa kun näin jonkun selittävän jollekkin redditissä kuinka Fujin-rank 49% voitto-osuudella on käsittämätöntä, mutta itse olen nyt Raijin 46,9% voitto-osuudella :D Varmaan kyllä johtuu siitä että olin alle 30% aluksi ja nyt on jo yli 1500 matsia takana niin esim. viimeset 200 matsia on varmasti isommalla prosentilla.
 
Eilen oli aivan loistava päivä ja sain 10 voiton putken päälle. Se ikävästi katkesi juuri ylennysmatsiin, mutta tänään sitten sain ylennyksen taas kerran. Täytyy sanoa että huomaa kyllä pelatessa että nyt sujuu esim alablockaaminen paljon paremmin kuin aiemmin. Jotenkin sitä osaa nähdä ja reagoida paljon paremmin kuin aiemmin.

Näytä liitetiedosto 18066

Oli myös huvittavaa kun näin jonkun selittävän jollekkin redditissä kuinka Fujin-rank 49% voitto-osuudella on käsittämätöntä, mutta itse olen nyt Raijin 46,9% voitto-osuudella :D Varmaan kyllä johtuu siitä että olin alle 30% aluksi ja nyt on jo yli 1500 matsia takana niin esim. viimeset 200 matsia on varmasti isommalla prosentilla.
Kova! Itsekin innostuin nyt varovaisesti palaamaan rankediin Ninalla vajaan 3,5 kk:n tauon jälkeen ja tuli itsekin saatua 6 voiton putki sentään ja viimeisestä kymmenestä matsista tullut yhdeksän voittoa ja ranked-matseja takana tauon jälkeen n. 15 vasta. Nina noustua fujiniksi tuli nosteltua huvikseen Law ja Lidia punaiselle, mutta sitten jäi vain quickin ja ps5-turnausten pelaamiseksi. Noissa turnauksissa onkin sitten tullut mielenkiintoisia matseja, ihan yllättäviäkin voittoja napsahdellut

Saman kyllä huomannut itsekin, että low block onnistuu nykyään helpommin, ainakin yleisimpiä hahmoja vastaan. Joku Xiaoyun snake edgen blokkaus ei kyllä meinaa onnistua kun ei vaan tajua sitä animaation alkua. Ja joo, eipä sillä kokonaisvoittoprosentilla ole rankin kannalta mitään väliä vaan juurikin niillä viimeisillä. Onko tuo muuten Jackin voitto% vai onko siinä Alisa mukana? Millä tasolla prowess muuten on nyt?
 
nosteltua huvikseen Law ja Lidia punaiselle
Raijin rankilla kaikki muutkin nousee Garyuksi ja kyllä alkaa muut hahmot olemaan ihan mahdottomia harjoitella netissä...
Onko tuo muuten Jackin voitto% vai onko siinä Alisa mukana? Millä tasolla prowess muuten on nyt?
Ihan pelkkä Jack, aika vähän lopulta tullut muilla hahmoilla pelattua ja taitaa Jackin käyttöaste olla yli 90%. Prowess on muistaakseni 179k tasolla.
 
Raijin rankilla kaikki muutkin nousee Garyuksi ja kyllä alkaa muut hahmot olemaan ihan mahdottomia harjoitella netissä...
Niin joo, siinä tulee tosiaan tuo nosto. Itsekin huomannut, että oranssilta ollut haastava saada nostettua punaiselle, kun prowess on ollut päälle 180k tuon Ninan fujiniksi nousemisen jälkeen. Xboxilla kun prowess on jotain 125k, niin Lawin sai shinryuksi aika kivuttomasti, mutta pleikalla on sitten vähän eri meininki ja jätin suosiolla garyuksi kun ei jaksa kombojakaan opetella tuolle. Tuo on vähän ikävä homma, että uusien hahmojen opettelu on niin ikävää/työlästä kun saa yhden suht korkealle.

Ihan pelkkä Jack, aika vähän lopulta tullut muilla hahmoilla pelattua ja taitaa Jackin käyttöaste olla yli 90%. Prowess on muistaakseni 179k tasolla.
Nojoo, Jaska on dominoinut. Yllättävän alhainen prowess, itsellä taisi olla nyt 187k ja en ole tosiaan nostellut Ninan lisäksi kuin yhden tenryun, kaksi garyua ja yhden tai kaksi eliminatoria. Mutta sitten nuo statsitkin vaikuttavat kyllä jonkin verran myös, mikä on vähän huvittavaa sekin.
 
Eikös tässä oo mahollisuus pelata japanilaisia huippuja vastaan? Tai jotain sinnepäin??
Voit ladata kenen vaan ghostin, vaikka parhaiden korealaisten ja pakistanilaisten. Se ei kuitenkaan vastaa kyseistä pelaajaa kuin joiltain osin ja ne kyllä keskimäärin pitäisi voittaa aika helposti.

Ihan oikeaa matsia sitten kilpapelaajia vastaan on jo vaikeampi saada aikaiseksi ottamatta heihin yhteyttä ja voipi olla, että eivät suostusi pelaamaan. Todennäköisempää olisi törmätä Euroopan huippuihin, mutta ensin pitäisi opetella niin hyväksi, että niitä tulisi vastaan (tuurilla) ilman pyytämistä. Kotimaastakin löytyy muutamia ihan kohtuullisia pelaajia Euroopankin tasolla, vaikka toki Eurooppa on selvästi Pakistanin, Korean ja Japanin perässä, mutta kai vielä jenkkejä vähän paremmin menestynyt (en ole tosin seurannut ihan viime aikojen turnauksia).

Itsellä tullut ainakin kaksi matalamman profiilin alankomaalaista kilpapelaajaa vastaan, Kyoko-Manjiii kahdesti ja Slayerslice kerran. Erävoitot menivät 0-9 :)

Edit: toki viiveet Koreaan ja Japaniin alkavat keskimäärin olla jo sen verran isoja, että pelaaminen ei siltäkään osin ole kovin kivaa. Itsellä on jonkun kerran tullut America 1 -serkulta vastustaja ja yhteys on muistaakseni ollut kuitenkin suht siedettävä, mutta ei se kovin optimaalista ole.
 
Viimeksi muokattu:
Sieltähän se ylennys napsahti, yllättävän kivuttomasti kyllä, vaikka oli tämä setti melko hikinen kun fujin ling oli vastassa. Mutta ehkäpä tulee taas quickia hinkattua jonkin aikaa, ennen kuin yrittää uudestaan rankin nostoa.

19345b620c092-screenshotUrl.jpg
 
No niin :D

Jotain valitteluja nähnyt netissä että nuo kaksi seuraavaa rankkia olisi ne vaikeimmat, tai että niihin todella moni jää jumiin. Juuri tänään katsoin Maximilian Doodin videon missä pääsi vihdoinkin niistä eteenpäin, mutta hänkin piti aika pitkän tauon välissä.
 
No niin :D

Jotain valitteluja nähnyt netissä että nuo kaksi seuraavaa rankkia olisi ne vaikeimmat, tai että niihin todella moni jää jumiin. Juuri tänään katsoin Maximilian Doodin videon missä pääsi vihdoinkin niistä eteenpäin, mutta hänkin piti aika pitkän tauon välissä.
Joo, seuraavat tulevat varmasti olemaan kyllä haastavia. Itsehän en vieläkään osaa murtaa heittojakaan. Olisi kyllä korkea aika opetella, mutta kun se on vähän tylsää hommaa.. :D

Katsoin myös Doodin ja PhidX:n videot, joissa jälkimmäinen alkoi couchaamaan Doodia, jotta tämä pääsisi Tekkenin kuninkaaksi, mutta enpä ole nyt muistanut seurata projektin etenemistä.
 
Ohhoh, nyt on ollu harvinaisen huono viikko takana. Kunnon turpasaunoja tullut ja paljon. Aika hämmentävästi ollut jonkun verran 250k+ tekken prowess vastuksia ja eihän niitä vastaan mitenkään pärjää.

Äsken kahvitauollakin tuli vastaan 287k Dragunov, jolle en yksinkertaisesti saanut mitään tehtyä. Katsoin profiilia niin kaikki statsit oli yli 90 o_O

Aika paljon tässä on kyllä vielä opittavaa.

Viimeisestä DLC hahmosta ollut paljon keskustelua netissä ja nyt on tullut vahvistus ettei tämän viikon Tekken World Tourissa sitä kerrota. Onkohan joku guest hahmo ja halutaan ensi viikolla Game Awardsissa esitellä isommalle yleisölle?
1000011392.png
 
En löytänyt Bamcon virallista tiedotetta, enkä ole TWT:tä ehtinyt vielä katsoa ollenkaan, joten en tiedä, ilmoitettiinko siellä, mutta nyt on kuulemma kerrottu, että TGA:ssa julkistetaan ekan kauden vika hahmo. Talvipäivityksessä tulee myös uusi photo mode ja 30th anniversary fight pass.

Kakkoskaudella olisi sitten tiedossa isoja "system and balance" -päivityksiä, mitä tuo system nyt sitten tarkoittaakaan. Jokainen hahmo saisi myös uusia liikkeitä (jee, lisää opeteltavaa, sitä ei ollutkaan tarpeeksi, heh)


Tuli itsellekin aika yllättävä matsi, kun 30th Anniversary Cupissa tuli vastaan God of Destruction Bryan ja voitin. Tokan erän lopussa painoin vahingossa RA:n, mutta olisin voinut muutenkin hävitä sen erän. Sen verran yllätti, että piti tuubiin ladata.



Edit: löytyi se virallinen lähdekin, piti Instagtamiin mennä :rolleyes: mutta mielenkiintoisia juttuja kyllä tulossa, toivottavasti osuvat maaliin.



Edit2: Anna saattaapi olla tokan kauden eka hahmo. Nyt kun TGA:ssa julkistetaan ekan kauden vika hahmo, niin olisi hyvä hetki suurelle yleisölle julkistaa vieraileva hahmo, kuten vaikkapa Tifa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tullut Tifaa, mutta Final Fantasya kuitenkin. Clive Rosfield ja Phoenix Gate -kenttä. Ensi viikolla sitten uutta hahmoa testaamaan. Pitäisi se FF XVI ottaakin jossain kohtaa pelaukseen, niin tämähän olisi aika sopivasti sen kanssa sitten. Täytyy kyllä sanoa, että SoulCaliburiin tämä olisi sopinut kuin kuuma miekka voihin, mutta Tekkeniin vähän oudon keskiaikainen hahmo. No, testiin menee ja onhan se toisaalta ihan hienoa nähdä summoneita Tekkenissäkin.

t8-clive.jpg

 
Mites näette Tekken vs. Virtua Fighter?

Käsittääkseni Virtuassa ei pärjää rämpytyksellä,pitää taktikoida ja osata enemmän..
Jos rankedia pelaa niin ei Tekkenissäkään pärjää rämpyttämällä, mutta en ole kyllä ikinä Virtua Fightereita pelannut niin en tiedä miten siinä toimii.

Ei tullut Tifaa, mutta Final Fantasya kuitenkin. Clive Rosfield ja Phoenix Gate -kenttä.
Itse kanssa Tifaa toivoin ja harmitus aamulla oli aika suuri, mutta kyllähän Clive näyttää helvetin hyvältä tässä pelissä. Ihan mielenkiinnolla odottelen että pääsee ensi viikolla testailemaan.
 
Jos rankedia pelaa niin ei Tekkenissäkään pärjää rämpyttämällä, mutta en ole kyllä ikinä Virtua Fightereita pelannut niin en tiedä miten siinä toimii.
Joo, ei siellä turhaan samat ammattilaiset pärjää turnauksesta toiseen. Muutamat ylimmät rankit on kyllä hyvin kaukana tavan tallaajan tasosta. Voin sanoa siitäkin huolimatta, että yhden maksimirankkisen Bryanin voitin jostain syystä. Ei tuntunut tuntevan Ninan match uppia, mikä oli kyllä tuolle rankille outoa. Seuraava Bryan oli bushin, eli 5 rankkia maksimin alapuolella. En voittanut yhtään erää, kun tämä sattui tuntemaan minun hahmon yhtä hyvin kuin omansa (oli Ninallakin bushin).

Itse kanssa Tifaa toivoin ja harmitus aamulla oli aika suuri, mutta kyllähän Clive näyttää helvetin hyvältä tässä pelissä. Ihan mielenkiinnolla odottelen että pääsee ensi viikolla testailemaan.
Joo, ei voi mitään. Mutta ihan mielenkiintoiselta tämäkin vaikuttaa, tosin stancea näytti taas olevan ainakin jonkin verran ja oliko hell sweep stancesta kanssa, eli silloin olisi stance mix uppia taas tiedossa, joka on kyllä vähän nähtyä jo. Mutta odotus ei ole ainakaan pitkä, joten kohtahan se selviää.
 
Mites näette Tekken vs. Virtua Fighter?

Käsittääkseni Virtuassa ei pärjää rämpytyksellä,pitää taktikoida ja osata enemmän..

Pelimekaniikat ovat aikalailla ihan erilaiset. Muistaakseni jopa se, että torjunnalle on oma button, et voi vain vetää tikkua vasemmalle. Eroa on vaikea selittää, mutta ehkä VF on yrittänyt olla jotenkin ”realistisempi” karatepeli?

Segan suurena ystävänä pidin itseäni aiemmin vankasti VF-miehenä, mutta kyllähän Tekkenit etenkin uusimmissa osissaan ovat aivan tolkuttoman sulavampia ja pelattavampia kokemuksia. Ei VF:kään - josta ei tosin ole uusia osia tippunut - huono tietenkään ole, mutta Tekken on parempi.

Olen sen ikäinen, että muistan kun sekä ensimmäinen Virtua Fighter, ensimmäinen Tekken ja ensimmäinen Mortal Kombat tulivat suomalaisiin kolikkopelihalleihin 1993-1994, ja kaikki ne löivät ihan yhtä ällikälle :)
 
Joku ”vuotaja” väitti, että Like a Dragonin Ichiban olisi tuo hahmo, puoli internetiä toivoi Tifaa, ja sitten tulee Clive, niin vähän laimeaksi jäi hahmopaljastus omasta mielestä. SoulCalburiin, omaan suosikkini näistä tappelupelisarjoista, olisi tosiaan sopinut todella hyvin.

Ei sillä, en ole tätä Tekkeniä vielä käsiini hankkinut. Jossain kohti myöhemmin pitää päästä testailemaan.
 
Pelimekaniikat ovat aikalailla ihan erilaiset. Muistaakseni jopa se, että torjunnalle on oma button, et voi vain vetää tikkua vasemmalle. Eroa on vaikea selittää, mutta ehkä VF on yrittänyt olla jotenkin ”realistisempi” karatepeli?

Segan suurena ystävänä pidin itseäni aiemmin vankasti VF-miehenä, mutta kyllähän Tekkenit etenkin uusimmissa osissaan ovat aivan tolkuttoman sulavampia ja pelattavampia kokemuksia. Ei VF:kään - josta ei tosin ole uusia osia tippunut - huono tietenkään ole, mutta Tekken on parempi.

Olen sen ikäinen, että muistan kun sekä ensimmäinen Virtua Fighter, ensimmäinen Tekken ja ensimmäinen Mortal Kombat tulivat suomalaisiin kolikkopelihalleihin 1993-1994, ja kaikki ne löivät ihan yhtä ällikälle :)

Unohtamatta legendaarista Street Fighter kakkosta..
 
Pitäähän Tekkenissäkin suojausta käyttää,muuten tulee turpaan..
Kyllä, Tekkenissä on perinteisesti puolustaminen ihan blockkaamalla ollut hyvin vahvaa, mutta lisäksi myös sivuaskeleet ja high-liikkeiden väistö kyykkäämmällä ovat toimineet hyvin. Tähän kahdeksanteen osaan on kuitenkin tuotu paljon 50-50 -liikkeitä, joissa pitää käytännössä vain arvata, että tuleeko sieltä high/mid vaiko low, tai esimerkiksi joissain tapauksissa unblockable high tai unbreakable heitto. Liikkuminen ei myöskään ole enää niin hyvää kuin ennen, eli taaksepäin dashays ja sivuaskeleet eivät ole enää niin tehokkaita keinoja väistellä vastustajan liikkeitä.

En ole Virtua Fighteria kokeillut varmaan puolta tuntis enempää, mutta ymmärtääkseni sarja on ollut perinteisesti paljon aggressiivisempi, jossa on Tekkeniä enemmän kivi-paperi-sakset -meininkiä. Heitot voittavat blokin, blokki voittaa iskut ja iskut voittavat heitot. Heittoja on paljon vaikeampi murtaa, koska siihen liittyy arvaamista, toisin kuin Tekkenissä, jossa ei taida joutua heittojen osalta arvaamaan kuin taitavaa Kingiä vastaan tiettyjen heittojen välillä. Virtua Fighterissa pelkällä blokkauksella eli "kilpikonnaksi" ryhtymisellä käy nopeasti huonosti ja Tekken on mennyt sinänsä myös enemmän tähän suuntaan noiden 50/50-tilanteiden vuoksi, kun taas VF:ssä voit vaan alkaa heittämään vastustajaa jos tämä ei jakele ollenkaan iskuja. VF:ssä myös liikkuminen on ilmeisesti tehokkaampaa, kuten se mielestäni tuntui myös Dead or Alivessakin olevan. Tai ainakin jälkimmäisessä se oli jotenkin paljon sulavamman oloista kuin Tekkenissä.

Täytyy sanoa, että uuden VF:n julkistuksen myötä nousi itselläkin mielenkiinto tuota sarjaa kohtaan kun siitä hieman lueskelin. Ja se mikä ainakin on hienoa: tulossa on uusi 3D-mätkintä! Edellinen taitaa olla VF5 Ultimate Showdown ja se on jo kolmas iterointi (käytännössä final showdownin remaster?) VF5:stä, joka ilmestyi jo 2006. Jos sitä ei lasketa, niin DOA6 tuli 2019 ja SC6 2018 ja nämä molemmat sarjat ovat heikossa hapessa. Tosin DOA voisi saada jatkoa jokusen vuoden päästä. Pitäisi varmaan vähän testailla tuota VF5:sta ihan huvin vuoksi jahka tässä on sopivasti aikaa.
 
Ylös Bottom