Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 8

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei helkkari. Vähänkö mä tykkään tuosta avatar & pelihallisysteemistä! Tulee ihan vanha kunnon Playstation Home mieleen! Enkä edes tiennyt, että sitä rantapalloa voi myös pelaa netissä. Tosin yhtään matsia en uskaltanut kokeilla. Turpaan tulee kuitenkin.
 
Pelaileekos täällä vielä porukka tätä? Ite nyt jumittanut täysin tuohon rankediin, vaikka pitäisi kyllä malttaa treenailla ja mennä tuota offline-sisältöäkin läpi. Reilu 8 h takana ja onhan tämä maukasta.

Tutoriaalipuoli on mennyt kyllä paljon eteenpäin, siitä iso plussa. Kustomointi on melko tylsänpuoleinen, mutta ehkä siihenkin tulee lisää sisältöä pikkuhiljaa. Todella hyvin kuitenkin asusteet istuvat ja väritkin on toimivan oloiset, että siinä mielessä onnistunut kuitenkin. Dual Sensestä pakko sanoa, että eksekuutio tuntuu vähän turhan epämääräiseltä verrattuna Dual Shockeihin. Monesti tulee kämmättyä jotain, kun eteenpäin muuttuukin etuviistoon hypyksi tai sitten d, df, f onkin vain df, f tms. Täytyisi parempi ohjain jostain tähän keksiä.

Leaderboardeilla on jo boostaus menossa, ainakin ykkösenä oleva Reina ja kakkospaikalta nyt kolmanneksi pudonnut Victor on boostattu.
 
Tuli paukutettua tarina perjantaina läpi hardilla ja vaikka muutamissa matseissa oli vähän haasteita, sai tarinan pistettyä läpi aika nopsaan. Oli kyllä erittäin viihdyttävää mätkimistä ja matsit, varsinkin loppupäässä, olivat erittäin eeppisiä.

Eilen tuli sit mätkittyä vielä offline vs matseja kaverin kanssa ja onhan tämä kokonaisuutena niin perhanan sulavaa pelaamista. Ja tietenkin koko pelissä on latausruudut ihan yhtä ihanan lyhyitä kuin aiemmin.jo hehkutin.

Pitää vähän treenata muutamat muuttuneet iskut Alisalla ja sitten voisikin painumaan onlinen puolelle katsomaan kuinka sitä tässä pelissä pärjääkään.
 
Täällä vasta vähän upotettu varpaita siihen pelihalli tutorial modeen. Taitaa kolmas halli olla menossa. Hahmonmuokkausta myös tehnyt että saa edes omista suosikeista jotenkin tyylikkään näköisiä. Mutta jopa siinä pelihalli modessa huomas kun pitää vaan pelata matsi toisensa jälkeen että saa rankkeja, on se ihan törkeän hauskaa.

Tämä saattaa olla jopa hauskin tappelupeli pitkiin aikoihin koska peli ei keskity mihinkään turhuuksiin vaan hyökkäys on päivän sana.
 
Lounastauolla tuli muutama ranked matsi vedettyä ja onhan se vaan hauskaa. Vielä tulee tietenkin monentasoisia pelaajia vastaan ihan alhaisilla rankeilla, mutta eiköhän se kohta ala tasoittumaan kun ihmiset pelaavat hieman enemmän.

Oli muuten jännä kun ekan online matsin jälkeen päätin että käynpä muokkaamassa hahmoni omanlaisekseni niin se jostain syystä aktivoi tämän specialty moodin seuraavaan matsiin. Muuten ei olisi haitannut, mutta olin ottanut sen näppäimen kokonaan pois käytöstä niin tokassa matsissa tuli NIIN pahasti turpaan kun en osannutkaan hahmollani tehdä yhtään mitään. Vähän hölmöä että täytyy pitää se näppäin bindattuna ihan vain tällaisia tilanteita varten.

Monesti tulee kämmättyä jotain, kun eteenpäin muuttuukin etuviistoon hypyksi tai sitten d, df, f onkin vain df, f tms. Täytyisi parempi ohjain jostain tähän keksiä.
Tuossa kun treenailin muutamat uudet/muuttuneet iskut niin huomasin tämän täysin saman. Alas-taakse tuntui menevän pieleen yli puolet ajasta. Tuli vain joko alas tai taakse, mutta harvemmin tulivat yhdessä. Mietin kyllä että pitäisiköhän sitä joku fight stick nyt vihdoinkin ostaa ja alkaa sillä mätkimään...
 
Vähän hölmöä että täytyy pitää se näppäin bindattuna ihan vain tällaisia tilanteita varten.
Sen bindin saa onneksi vaihdettua. En muista että mistä, mutta itse laitoin siihen heiton tilalle, niin ei nyt sitten ihan sekaisin mene jos sitä vahingossa painaa.

Mietin kyllä että pitäisiköhän sitä joku fight stick nyt vihdoinkin ostaa ja alkaa sillä mätkimään...
Joo, jotain täytyy keksiä. Mulla ois vanha Horin fight commander 3 ja cronusmax kaapissa, mutta kun ei ole oikein koskaan tullut käytettyä cronusta, niin en ole saanut aikaiseksi edes selvittää tukea tuolle. Mutta hitbox kyllä kiinnostelee kovasti.

Lounastauolla tuli muutama ranked matsi vedettyä ja onhan se vaan hauskaa.
Täytyy sanoa, että todellakin on hauskaa. Joku 140 rankedia takana ja pelikellossa ~16,5h. En nyt heti olisi uskonut, että näin hyvin nappaa vaikka odotukset olivatkin korkealla. Yksinpelisisältöäkin vielä paljon jäljellä, vaikka sekin kiinnostaa. Tässä kyllä taitaa olla vuoden top3-peli itselle.
 
Dual Sensestä pakko sanoa, että eksekuutio tuntuu vähän turhan epämääräiseltä verrattuna Dual Shockeihin. Monesti tulee kämmättyä jotain, kun eteenpäin muuttuukin etuviistoon hypyksi tai sitten d, df, f onkin vain df, f tms. Täytyisi parempi ohjain jostain tähän keksiä.
Minä olen miettinyt, että onko pelaajassa vika vai pelissä. Pelaan yleensä Larsilla, ja yritän sitä "oikea-alaviisto+potku-comboa", ja se onnistuu aina satunnaisesti. Jinillä pelatessa huomaan myös, että tämähän tekee ihan mitä sattuu, jos sormi on yhtään jonkun nuolinappulan päällä. Tuo on todella raivistuttavaa. Toki voi olla, että peli on vain minulle liian nopeatempoinen, mutta ehkä tähän tottuu.
 
Minä olen miettinyt, että onko pelaajassa vika vai pelissä. Pelaan yleensä Larsilla, ja yritän sitä "oikea-alaviisto+potku-comboa", ja se onnistuu aina satunnaisesti. Jinillä pelatessa huomaan myös, että tämähän tekee ihan mitä sattuu, jos sormi on yhtään jonkun nuolinappulan päällä. Tuo on todella raivistuttavaa. Toki voi olla, että peli on vain minulle liian nopeatempoinen, mutta ehkä tähän tottuu.
Ootko käynyt kattomassa command inputteja trainingissa, että miten se ne painallukset rekisteröi? Itse kävin ja sieltähän herkästi rekisteröityy viereisien suuntien painalluksia vaikka ei olisi tarkoitus. Veikkaisin, että pelissä ei ole vikaa, vaan dual sensen d-padissa, joka on aika "mushy". En ole vielä päässyt testaamaan vaihtoehtoisia vehkeitä kuitenkaan. Itsellä Paulin death fist on jäänyt kokonaan pois käytöstä kun onnistuisi rankedissa ehkä joka kymmenes kerta.

Muutenkin yleisellä tasolla ilmeisesti useiden (ellei kaikkien) hahmojen joidenkin liikkeiden tekemistä on helpotettu aikaisempaan verrattuna, mutta ei kai mitään dramaattista muutosta sinänsä.
 
Tuli sitten innostuttua Tekkenistä sen verran että piti tilata kunnon tikku testiin. Yllättävän hyvin sitä pääsi heti mättämään eikä ainakaan tunnu olevan ihan niin pahaa huonontumista havaittavissa mitä joskus oli ohjaimesta rattipolkimiin siirtyessä autopeleissä.

Qanba Drone 2 tikku siis kyseessä.
Näytä liitetiedosto 12978Näytä liitetiedosto 12979
Tulipa tuonne hankintaketjuun jo laitettua eilen kuvia, mutta tosiaan tuli ostettua kunnon fight stick testiin ja voin sanoa että juurikin alaviistot onnistuu nyt paljon luotettavammin. Ainoa "ongelma" minkä heti huomasin oli että ne alas-alaeteen-eteen tms. tuntuu vähän vaikeammilta tehdä. Ei ainakaan vielä tule ihan kauhean luotettavasti.

Muuten vaikuttaa kyllä hauskalta vaikkakin tyttöystävä jo sanoi että tikku pitää hirveä meteliä ja onhan noi napit aika kovaäänisiä.
 
Noniin saipas vihdoin LaD pidettyä sen verran taukoa että läpäisin tuon arcade questin. Viihdyttävä pelitila joka opettaa pelaajalle alkeet ja tarjoaa paljon taisteluita. Tarina on aika tauhkaa mutta hauska pieni matka tekken mestariksi. Noin 4h siinä meni ja olipas hauska nähdä Harada pelissä myös. Myöskin paljon oli erinnäköisiä hahmoja kun kaikki taistelut käydään haamuja vastaan joka on aika nerokas systeemi, saa paljon luonnollisemman oloiset taistelut. Nyt sitten on vielä varsinainen tarina, hahmo tarinat sekä tekken palloittelu mitkä on kaikki pelaamatta. Saa nähdä uskaltautuuko sitä tuonne online puolelle koskaan kun varmaan turpaan tulee nopeasti, tosin tuo easy kontrollit varmaan auttaa paljon.

Asuka on oma päähahmo ja se meni Destroyer tasolle tuon tutorial moden läpäisyn aikana.
 
Tuli tuosta ihan iltaroskan artikkelikin vastaan.

https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000010210187.html
Sittemmin verkkosivuilta poistetussa arviossa todettiin muun muassa Tekken 8:ssa olevan vähän hahmoja julkaisussa (32), yksinpelisisällön olevan luokatonta, pelin olevan kallis (80–120 euroa digitaalisena riippuen versiosta) sekä rahalla saatavan selvää etua pelaamiseen (pay to win).
Poistetun arvion otsikko oli seuraava: ”Tekken 8 jää miltei joka saralla pettymykseksi haisten rahastukselta”. Arvosana oli 6/10.
Näyttäisi että jollain arvostelijalla on ollut kaunaa kun on sanonut että Tekken 8:ssa on liian pieni aloitusrosteri ihan vaan että voidaan myydä oikealla rahalla lisää hahmoja ja tätä syytti "pay to win" osuudeksi. Jotenkin huvittavaa että Tekken 8:ssa on ollut isoin julkaisurosteri piiiitkään aikaan ja kaikki tappelupelit nykyään sisältää season passeja, joilla saa uusia hahmoja.
 
Tuli tuosta ihan iltaroskan artikkelikin vastaan.

https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000010210187.html


Näyttäisi että jollain arvostelijalla on ollut kaunaa kun on sanonut että Tekken 8:ssa on liian pieni aloitusrosteri ihan vaan että voidaan myydä oikealla rahalla lisää hahmoja ja tätä syytti "pay to win" osuudeksi. Jotenkin huvittavaa että Tekken 8:ssa on ollut isoin julkaisurosteri piiiitkään aikaan ja kaikki tappelupelit nykyään sisältää season passeja, joilla saa uusia hahmoja.
Joo aika hassua ja eikös käytännössä tilanne ole aivan toisinpäin, että tuossa on aivan valtavasti sisältöä tappelupelien näkökulmasta. Esim MK1 taitaa kalveta tällä todella pahasti.
 
Huvittava taas tuo otsikko, jossa "japanilaismies" repi pelihousunsa. Ei voitu tarkentaa kenestä on kyse vaikka tittelin kautta, tietenkään. Piti olla geneerinen kuvaus että jää mahdollisimman paljon epäselväksi mitä on oikeasti tapahtunut. Klik klik.

Mitä muuten taistelupelien hahmovalikoimiin tulee: en tykkää myytävistä lisähahmoista yhtään. Sama kuin joku perustavanlaatuinen väline myytäisiin räiskintäpeliin erikseen. Koen että kaikki oikeasti ylimääräinen, pelaamiseen vaikuttamaton, kuten hepeneet, hiustyylit ja whateverit on sopivaa myydä ekstrana. Samoin jopa vaikka pelitilat, jos ne on oikeasti ekstraa, kuten se lentopallo.

Mutta vaikka en tuosta hahmojen myynnistä tykkää niin ei se kyllä pay to win silti ole millään logiikalla. Ellei ole osoittaa että ostohahmot on parempia kuin muut. Samoin en ole kokenut että erikseen myytävien hahmojen ongelma olisi vähäinen oletuskokoonpano, vaan ihan yleisesti koen hahmot liian oleellisena osana taistelupeliä että pystyisin tuosta tavasta pitämään.
 
Joo aika hassua ja eikös käytännössä tilanne ole aivan toisinpäin, että tuossa on aivan valtavasti sisältöä tappelupelien näkökulmasta. Esim MK1 taitaa kalveta tällä todella pahasti.
Joo, base rosterissa on kyllä hurja ero. SF6 18, MK1 22 ja T8 32 hahmoa. Kääntöpuolena sitten ison rosterin liikkeiden opettelu on iso homma, varsinkin jos sarjaan hyppää ihan umpimetsästä.

Mutta vaikka en tuosta hahmojen myynnistä tykkää niin ei se kyllä pay to win silti ole millään logiikalla. Ellei ole osoittaa että ostohahmot on parempia kuin muut.
No, T7 DLC-hahmot olivat kyllä melkoisen väkeviä (etenkin ennen balansointeja) ja tietty kun ne uutena tulevat peliin, niin niiden liikkeetkin ovat enemmän tai vähemmän uusia/unohtuneita edellisistä osista, joten niitä vastaan on aluksi hankalampi pelata kuin base rosteria vastaan. Samaa tukee myös se, että T7-turnauksissa näkyi aika vähän enää muita kuin DLC-hahmoja, niiden nerffauksista huolimatta. Mutta silti, mistä voi etukäteen tietää, että T8:n DLC-hahmot ovat sitten p2w? Tekkenit menneet balansoinnin osalta kuitenkin paljon parempaan suuntaan ja balansointia tehdään myös aktiivisesti, kuten jo ensimmäinen T8:n pätsi osoitti.
 
Ylös Bottom