Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 8

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipa Hyvä Peli eipä siinä kauaa mennyt kun eilen aloitin ja nyt läpi.
Vajaa 40h mittarissa (jos ei olisi GTA V -projektia tullut aloitettua, niin olisi lähemmäs 60h) ja tarinaa en ole vielä aloittanutkaan. Tosin character episodeja olen mennyt jo yli 2/3. Tarkoitus mennä ne (Junia ja Reinaa lukuunottamatta) läpi ja sitten aloitella story, mutta rankedia tulee pelattua päivittäin kuitenkin.

Aivan "hemmetin" hyvä peli kyllä ja saa nähdä tuleeko tästä itselle vuoden pelatuin peli jopa. Huntin voittaminen kyllä vaatinee sitten lähemmäs 300h luultavasti, joten saa nähdä miten tämä jaksaa pitää kiinnostusta yllä.

Täydellinen tämä ei tietenkään ole. Esim. rage artit voisi puolestani jättää pois, etenkin kun nyt on tuo heat. Erityisesti ärsyttää, kun tulee vielä välillä vahingossa aktivoitua tuo rage ja se yleensä sinetöi sen erän tappion. Samoin ranked-systeemi taitaa olla vähän hassu, kun vasta keltaisella tasolla alkaa tappioista menettää pisteitä, joten siihen kasautuu iso määrä pelaajia ja sitten ylemmillä tasoilla saattaa menettää selvästi korkeamman rankin vastustajaa vastaan kohtuuttoman paljon pisteitä. Mutta nuo ei ole itseä kyllä vielä häirinnyt, enkä tiedä tuleeko tuo korkean rankin systeemi koskaan häiritsemäänkään (ja ehkä sitä muutetaankin?). Ei refleksit enää taida riittää kovin ylös rankedissa, vaikka oppisikin hahmot tuntemaan riittävästi. Mutta onhan tämä kokonaisuutena todella jees. Tulee kyllä vanhat hyvät Tekkenit mieleen.
 
Meni juuri tarina mode läpi ja olipahan loistava tekele kokonsisuudessaan. Ensimmäistä kertaa sarjan historiassa tarinaan ja hahmoihin oli saatu syvyyttä sen verran että tätä oli tosi mielenkiintoista seurata.

En edelleenkään siedä noita eri kieliä mitä tarinassa hölötetään sekaisin, niitä varmaan on sen 10 erilaista ja samaan aikaan voi olla puolet niistä yhdessä cutscenessä. Myöskin 10 chapterin gameplay oli aika heikkoa niissä special matseissa ja samalla olisi pitänyt seurata mitä hahmon sanoo kun puhuivat japania,saksaa,ranskaa,italiaa ja muita samaan aikaan kun hakkasit hahmoja kanveesiin.

Mutta muuten oli tosi erinomainen kampanja joka nousee yhdeksi parhaista.
 
Meni juuri tarina mode läpi ja olipahan loistava tekele kokonsisuudessaan. Ensimmäistä kertaa sarjan historiassa tarinaan ja hahmoihin oli saatu syvyyttä sen verran että tätä oli tosi mielenkiintoista seurata.
Yhdeksän chapteria takana ja on tosiaan ollut mielenkiintoinen tarina ja Reina ollut kyllä onnistunut hahmo ainakin tähän asti. Ei ihme, että on onlinessa niin suosittu. Harmi vaan kun tarina on niin lyhyt ja jatkoa saanee sitten odottaa 2030-luvulle.
 
Tämä on maistunut mulle niin hyvin että ei puutu enää kuin win a group battle Trophy ja platina kilahtaa. Tuo Trophy kuitenkin on osoittautunut vaikeaksi koska siellä fight loungessa pitäisi käsittääkseni voittaa tuo group battle mutta siellä ei ole ristin sielua. Hyvällä säkällä välillä näet yhden tyypin. Sama homma Tekken ballin kanssa. Kolme matsia pitäisi ottaa onlinessa/loungessa että saisi viimeisen illustrationin auki mutta kun ei ole pelaajia
 
Tämä on maistunut mulle niin hyvin että ei puutu enää kuin win a group battle Trophy ja platina kilahtaa. Tuo Trophy kuitenkin on osoittautunut vaikeaksi koska siellä fight loungessa pitäisi käsittääkseni voittaa tuo group battle mutta siellä ei ole ristin sielua. Hyvällä säkällä välillä näet yhden tyypin. Sama homma Tekken ballin kanssa. Kolme matsia pitäisi ottaa onlinessa/loungessa että saisi viimeisen illustrationin auki mutta kun ei ole pelaajia
Voisin jeesiä jos haluat ja aikataulut sopii. Itseltä puuttuu enää loput storyn 4 trophyä. Mulla on loungessa aina ollut kyllä ihan hyvin porukkaa, tosin hyvin harvoin siellä käyn. Toinen asia sitten, että miten herkästi joku random tulee haastamaan, eilen istuin hetken siinä pelikoneella odottelemassa, mutta ei tullut ketään. Kaverin kanssa kuitenkin käytiin siellä pelaamassa muutama matsi, niin siinä tuli tuo trophy. Rantapalloa kokeilin ekaa kertaa muutama päivä sitten ja voitin jopa nuo kolme matsia. Eilen kävin pikaisesti siellä, niin oli hiljaista ja sain vain yhden matsin ja rökäletappion.
 
Päivitystä tulossa, muistaakseni olin näkevinäni, että olisi ensi tiistaina 20.2. mutta tuossa kaappauksen ilmoituksessa ei sitä vielä ole.

Jonkinlainen TEKKEN SHOP tulee uutena ominaisuutena, saapa nähdä mitä kaikkea mikromaksuhommaa sieltä (luultavasti) tulee. En nyt itse hirveän innoissani tuosta ole, vaikka vähän tällaista osasin odottaa (mikäli sieltä siis mikromaksuhommaa tms tulee). DoA6 onnistui rahastamisella suututtamaan fanit, joten toivottavasti tässä pysyy järki päässä.

image-1.png

Edit: eli tuo live event on 20.2. ja siinä kerrotaan lisää päivityksen sisällöstä, jolle ei siis vielä annettu julkaisuajankohtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä tulossa, muistaakseni olin näkevinäni, että olisi ensi tiistaina 20.2. mutta tuossa kaappauksen ilmoituksessa ei sitä vielä ole.

Jonkinlainen TEKKEN SHOP tulee uutena ominaisuutena, saapa nähdä mitä kaikkea mikromaksuhommaa sieltä (luultavasti) tulee. En nyt itse hirveän innoissani tuosta ole, vaikka vähän tällaista osasin odottaa (mikäli sieltä siis mikromaksuhommaa tms tulee). DoA6 onnistui rahastamisella suututtamaan fanit, joten toivottavasti tässä pysyy järki päässä.

Näytä liitetiedosto 14224

Edit: eli tuo live event on 20.2. ja siinä kerrotaan lisää päivityksen sisällöstä, jolle ei siis vielä annettu julkaisuajankohtaa.
Tämä event oli tänään aamupäivästä, jotain poimintoja:
  • Seuraava päivitys helmi-maaliskuun-vaihteessa, ykköskaudella muutenkin tiheään tahtiin tulossa päivityksiä
  • Tekken-8-Season-One-roadmap-1024x576.jpg
  • Eddystä näytettiin keskeneräistä pelikuvaa, vielä ei annettu julkaisupäivää
  • Ainakin Eddyllä tulee olemaan jonkinlainen uusi "taso-elementti" tms, vielä taidettu selventää, että tuleeko tällainen kaikille hahmoille, vaiko vain install-tyylisten stancejen hahmoille (esim. Bryan, Snake eyes) vai mitenkä. Itsellä jäi vähän epäselväksi, että miten tuo käytännössä vaikuttaa tai ylipäätään toimii.
  • Plugaajia kannattaa reportata (valikon community-välilehdeltä löytyy myös disconnectanneet pelaajat), lupasivat tähän puuttua. Jää toki nähtäväksi, tapahtuuko mitään ja oli vähän jänniä selityksiä
  • Tekken Shop tulossa, jossa sekä ilmaisia, että oikealla rahalla ostettavia vaatteita. 400 coinia taitaa olla n. 4€ ja sillä irtoaa noita valmiita kokonaisia asuja, joten ei nyt ihan ryöstöhinta omalle mainille hankkia jotain, mutta koko rosterille kaiken ostaminen maksanee sitten pienen omaisuuden jos sellaiseen haluaa lähteä.
  • Shoppiin tulee uutta sisältöä parin kuukauden välein
  • Muutama muutos hahmojen liikkeisiin, mm. Victorin heitoista vapautumisen tiukkaa ikkunaa fiksataan armollisemmaksi. Ei kuitenkaan isompaa balansointia vielä tässä vaiheessa.
  • TWT alkaa 12.4.
  • Puheissa oli, että joskus lisättäisiin photo ja ghost vs ghost -moodit.
  • T7:ssa ei hirveästi käytetty tournament-pelimuotoa (sen ollessa pitkään hyvin rikki, joten ihmekös..), mutta jotain useamman pelaajan pelimuotoa mietitään
Onhan tää kasi vaan maistuva. Rankedissa tosin huomannut, että kovin pitkää sessiota ei ainakaan tällä hetkellä pysy virkeänä, joten suosiolla lopetettava kun alkaa vireystaso liikaa laskea.

Tilasin myös viime viikon lopulla Saksan Amazonista Haute42:n T16 nappiboksin adapterin kera ja yllätys olikin iso, kun tuli ilmoitus, että olisi jo tänään perillä, kun lupailivat vasta pe-ma -tienoille. Menee kyllä pädin lihasmuisti roskiin, joten saa nähdä miten haastavaa tuo aluksi on. Mietin myös, että voisin ottaa PS3:n Tekken Hybridin (TTT HD + TTT2 Prologue) Hauten harjoittelukäyttöön, koska näitä ei ole vielä tullut käytännössä ollenkaan pelattua. Alkuperäinen TTT on myös nostalginen peli, joten hauska käydä sitä mättämässä.

Kuitenkin, johan tässä tulee joka päivä enemmän tai vähemmän turhauduttua Dual Senseen, kun inputit menee miten sattuu, joten ainakin odotukset paremmasta ohjaimesta ovat korkealla.
 
Menee kyllä pädin lihasmuisti roskiin, joten saa nähdä miten haastavaa tuo aluksi on.
Ite olin jotenkin yllättynyt että ei oikeasti mennyt kauhesti uusiksi. Muutamissa ekoissa matseissa piti aktiivisesti miettiä missä mikäkin näppäin on, mutta sen jälkeen sujui oikein hyvin. En koe että minusta tuli mitenkään parempaa taistelijaa, mutta aika paljon hauskempaa se kyllä on :D Kuten tuolla aiemmin mainitsin niin nämä alas-alaeteen-eteen tms. liikkeet tulee jotenkin hankalammin kuin d-padilla niin Granblue Fantasy Versus: Rising tyyliset pelit, joissa tätä käytetään enemmänkin, taitaa mennä tästä eteenpäinkin ihan kapulalla.
 
Ite olin jotenkin yllättynyt että ei oikeasti mennyt kauhesti uusiksi. Muutamissa ekoissa matseissa piti aktiivisesti miettiä missä mikäkin näppäin on, mutta sen jälkeen sujui oikein hyvin. En koe että minusta tuli mitenkään parempaa taistelijaa, mutta aika paljon hauskempaa se kyllä on :D Kuten tuolla aiemmin mainitsin niin nämä alas-alaeteen-eteen tms. liikkeet tulee jotenkin hankalammin kuin d-padilla niin Granblue Fantasy Versus: Rising tyyliset pelit, joissa tätä käytetään enemmänkin, taitaa mennä tästä eteenpäinkin ihan kapulalla.
Okei, mä ajattelin, että noi neljäsosakierrot ois napeilla helpommat, ainakin jos käyttää oikeaa kättä apuna. Ainakin jengi mainostaa, että kbd ja wavedashit ois helpompia ja electricitkin ehkä. En sit tiedä, en oo osannut enkä opetellutkaan mitään noista koskaan, mut nyt täytyy ainakin kbd kokeilla. Paulilla vielä sway tekee kbd:stä vähän haasteellisemman kuin hahmoilla, joilla ei oo swayta.

En kyllä itsekään odota, että tuo varsinaisesti paremmaksi tekisi, mutta odotan sen suorituskykyä kuitenkin parantavan just sen takia, että inputit menis selvästi paremmalla prosentilla oikein. Toisaalta suuntanäppäimillä saa myös pienemmän viiveen liikkumiseen kuin d-padilla, kun joka suuntanäppäimelle on sormi koko ajan valmiina vs padilla sormen liikuttelu. Toi voi joko pelastaa mut joiltain hitaammilta low-iskuilta (esim. Law hellsweep, ei vaan meinaa koskaan ehtiä, vaikka wanha ja tuttu liike), joita oon tällä hetkellä yleensä hieman liian hidas blockkaa, kun refleksit ei oo ihan parhaat. Mutta voi olla, että ei sekään auta.

Jotenkin katoin nopeasti tota UPSin ilmoitusta aikaisemmin, ei se ollutkaan tänään, vaan ensi maanantaille ennustavat ja paketti on vasta lähtenyt Puolasta, joten pädillä jatketaan vielä...
 
Ostin pelin viikonloppuna, nyt joku yli 10h pelannut. Oon aivan koukussa. Arcade quest vedetty läpi ja ranked matseja pelannut. Jack 8:lla pelailen.
 
Päivitys tulee huomenna klo 4 ja serverin huoltotauko ylihuomenna aamulla.

Korkean rankin plugaajille, joita on reportattu ahkerasti ja todettu syyllisiksi tulee rankin resettaus beginner-tasolle. Ei nyt hirveästi vakuuta, mutta onpahan jotain edes tehty. Mutta kun automatiikka puuttuu, niin saapa nähdä, jääkö tämä ainoaksi kerraksi. Ainakin yksi QoL-fiksaus on saatu aikaiseksi, eli jos itse painaa rematch ja kaveri ehtii painamaan cancel ennen tai samoihin aikoihin, aiheuttaa se oman pelin hyytymisen n. 30 s ajaksi.

Tässä notet:

 
Tänään serverit alhaalla 19-24, servereiden huoltoa ja lisää kamaa kauppaan. Aika hiljaista ollut forkalla tämän puolesta. Toki jos ei onlineen kohde, niin on tuo yksinpelin puoli melko lyhytikäinen, vaikka laadukas onkin.

Hautepad T16 lähti myyntiin ja G16-malli tulee toivottavasti huhtikuun alussa tilalle. T16:n kytkimet oli liian äänekkäät perheelliselle, eikä oikein ollut kunnollisia vaihtoehtoja hiljentämiselle, kun siinä on Choc V2:t. G16:ssa on sitten MX-kytkimet, joten vaihtoehtoja riittää ja tuli tilattua kahdet erilaiset testiin. Ohjain itsessään on pienempi kuin T16, joka on itselle ehkä vähän miinus, mutta katsoo sitten, että miten se pysyy hyppysissä ja saahan sen tarvittaessa pultattua johonkin isompaan lautaan. Kuitenkin leverlessillä qcf ja qcb tuntui tulevan todella varmasti, sen vähän mitä ehdin testailemaan. Viime aikoina dual sensen d-pad ehkä vähän "ajautunut sisään", kun qcf alkanut tulemaan paremmin, qcb taas ei niinkään (leftiltä pelattaessa). Ehkä tuossa d-pädissä on jotain tällaista käytönpuutetta ollut myös, muissa peleissä sitä ei ole hirveästi tullut käytettyä, kun vasen totta hoitaa aika lailla ne liikkumisen yms.

Tuli myös scrubuiltua Paul punaiselle vyölle (Garyu). Välillä tulee armottomia tappioputkia, mutta sitten tulee taas parempia iltoja. Kunhan ei ota liian vakavasti tappioita, niin pikku hiljaa sitä kehittyy ja onhan se maistuvaa.

Reilu viikko sitten matsasin hra Tekkenin, eli Kneen Paul-ghostia vastaan mirror matchin. Sanoisin, että nuo ghostit toimii aika huonosti noin korkealla tasolla, kun ne eivät osaa sopeutua ollenkaan ja tuolla tasolla ei pelata super aggressiivisesti, joten voitin 3-0 ihan perussetillä abusaamalla samoja toimivia liikkeitä. Jossain punaisella taas tullut vastaan tyyppejä, joille hävinnyt ja saattanut hävitä heidän aggressiivista ghostiakin vastaan, vaikka ne ghostit aina helpompia ovatkin. Ja tähän varmaan vaikuttaa se, että kun rosteri on iso ja jokaisen hahmon liikelista valtava, niin ei kyseisellä pelaajalla ole todennäköisesti tullut edes vastaan kaikkia liikkeitä yhdeltäkään hahmolta, joten ei ghost osaa niihin reagoida sillä tavoin kuin pelaaja olisi reagoinut. Vähän kuin ne pelaisivat laput silmillä.

Onhan tuossa ghost-systeemissä paljon potentiaalia ja onhan se kuitenkin ihan hyödyllinen ja hauska myös. Itseään vastaan näkee omat huonot tavat (vaikka välillä ghost heittää jotain, mitä ei itse muista tehneensä käytännössä koskaan) ja hyviä vastustajia vastaa pääsee vähän harjoittelemaan niiden move settejä vastaan tai esim. lämmittelemään ennen ranked-sessiota. Tietysti sitten kunnon analyysit kannattaa katsoa replaysta ja labata practisessa. Vielä kun itsekin malttaisi alkaa sitä tekemään säännöllisesti.. no, eiköhän jossain vaiheessa, ainakin sitten kun on hakannut samalla rankilla kyllästymiseen asti. Olisi kuitenkin hauska, kun olisi hakutoiminto, jolla löytäisi pelaajia. Kovimmat proot tietysti löytyy leaderboardin kärjestä, mutta esim Maximialian doodista en suorilta käsin osaa sanoa, että mistä helposti löytäisin. Ei taida ainakaan kovin kärjessä olla, kun olin katsovinani youtubesta, että prowess on jotain 140k-luokkaa.

Edit, servereiden huoltokatko onkin klo 4-10.
 
Viimeksi muokattu:
Beta-turnaukset alkaneet pari ilmeisesti eilen tsi toissapäivänä. Formaatti on 4-8 pelaajaa ja suoraan kolmella erävoitolla jatkoon, joten nipeasti pitää sopeutua jos alussa ottaa kuokkaan. Turnauksia on tunnin välein klo 14.00-01.00 Kestoksi arvioitu 35min - 2h, mutta käytännössä nuo on ohitse 20-25min sisään ja jos jää paljon ilmoittautuneita pois, niin se on sitten vartti. Palkintona psn-avatar, joka on kyllä väsynyt. Joku pleikkalogo tms ja se ei mitenkään viittaa Tekkeniin.

Yhden turnauksen onnistuin jopa voittamaan, kun kävi bracketin kanssa tuuri, että ei osunut selvästi korkeamman rankin tai skillin pelaajia kohdalle. Joka kierroksella oli sentään vastustaja, toisin kuin aikaisemmissa, joissa alussa sai luovutusvoittoja. Jos avatar olisi edes jotenkin ollut Tekken-aiheinen, niin olisi sen voinut varmaan ottaa käyttöön, mutta nyt ei. 100h alkaa lähestymään ja onhan tämä vienyt FF7 Rebirthiä omalta osalta aika reilusti. Sitä kun ei edes päivittäin tule pelattua toisin kuin tätä. Goty-ainesta ehdottomasti siis.
 
Onko peppu kipeä, punoittaa ja aristaa? Ei hätää, ylihuomenna saa Tekken talkkia ja kyllä taas helpottaa. Luvassa Eddy Gordo -spesiaali.

Täytyy kyllä sanoa, että nyt 104h kellossa ja alkaa vähän tuntua. Peli on vain liian aggressiivinen ja täynnä 50-50 -lottoa. Monet pro-pelaajat valitelleet jo alusta asti ja nyt se alkaa kyllä itseäkin häiritä, vaikka omalla tasolla ihan perusasioita parantamalla pärjäisi paremmin. Se vain, kun homma ei uutuudenviehätyksen jälkeen tunnu enää kovin hauskalta, kun kaveri myllyttää menemään sitä vauhtia, että omaan ohjaimeen ei pahemmin tarvitsisi koskea jos arvaus menikin väärin ja taas pääsi linkoukseen. Erät meinaavat olla hyvin yksipuolisia kun joka toisella hahmolla on todella vahvoja liikkeitä ja sen momentumin alussa saanut on hyvin vahvoilla voittamaan erän.

Tänäänkin voitin ensin yhtä Jiniä vastaan kaksi ekaa erää perfectillä ja hävisin sitten kolme putkeen. Rematchissa vastustaja taisi saada yhden perfectin ja erät 2-3 hänelle. Oliko hauskaa? No eipä oikeastaan, vaikka olisin voittanutkin. Peli tosin on nyt todella uusi, kun tosiaan ensimmäinen Tekken, jota ei ole ensin testattu kolikkopelihalleissa. Jospa vähentäisi tämän pelaamista ja katselisi minkälaisia pätsejä tähän tulee ja lyhyinä sessioina vähän neppailisi. Vähän hirvittää jo etukäteen, millainen monsteri tuosta Eddystä on tehty.
 
1.03.01-patch tulee meillä vuorokauden vaihtuessa aprillipäivää seuraavaan päivään, eli 2.4. klo 00.00. Servereiden huoltotauko osuu tuohon samaan saumaan, joten kaikki onlinesisältö on poissa käytössä klo 23.30-6.00. Year 1 -passin omistajat pääsevät pätsin myötä suoraan pelaamaan Eddy Gordolla. Rahvas joutuu odottamaan sitten 72h, 5.4. asti.

Samalla lisätään myös shoppiin kontenttia yms ja isoimpana juttuna battle pass, eli Tekken fight pass. Hahmojen balansointia tehdään lähinnä vasta 1.04-päivityksessä, kun on saatu ensin EVO Japan -Turnaus pois alta.


  • [*]New feature TEKKEN FIGHT PASS added to the TEKKEN SHOP
    • During the specified period, players can increase their level by completing daily and weekly missions in online matches, allowing them to obtain various items.
    • In the PREMIUM tier, where items are even more luxurious, players can also acquire TEKKEN COINS, which can be exchanged for various items in the TEKKEN SHOP.



Patch notesit kokonaisuudessaan tästä

Eilen ja tänään maistui jopa ihan pelata rankkia kun asenne oli aika hällä väliä ja sessiot suht lyhyitä. Tuli positiiviset yllätysvoitot korkeammasta Kingistä ja Dragunovista, ajattelin että ei mitään saumaa, mutta 2-1 meni nuo setit.
 
Jos Tekken 8, Mortal Kombat 1 ja Street Fighter 6 tappelisi, niin kuka voittaisi? Siis ihan tosissani kysyn, jos joku on näitä kaikkia jo kattavasti pelannut. Itselleni ei Street Fighter 6 kyllä toiminut ollenkaan. En ole itse oikeastaan koskaan tykännyt juurikaan kyseisestä pelisarjasta ja sen hahmoista - ainakaan mitenkään erityisemmin, joten olisi ehkä pitänyt ymmärtää ostaa kyseinen peli korkeintaan kunnon aleista. Mutta siis kiinnostaa näkemys, että miten näiden isoimpien tappelupelien uusimmat painokset suhteutuvat keskenään sellaisille, jotka ovat ehkä näistä jo kaikkia kolmea pelanneet. Itse olen yleensä tappelupeleistä pitänyt eniten Mortal Kombateista, mutta Tekkenitkin ovat maistuneet yleensä ihan hyvin - varsinkin tappelupeleiksi, joita en ihan valtavasti sinänsä pelaa.
 
Jos Tekken 8, Mortal Kombat 1 ja Street Fighter 6 tappelisi, niin kuka voittaisi? Siis ihan tosissani kysyn, jos joku on näitä kaikkia jo kattavasti pelannut. Itselleni ei Street Fighter 6 kyllä toiminut ollenkaan. En ole itse oikeastaan koskaan tykännyt juurikaan kyseisestä pelisarjasta ja sen hahmoista - ainakaan mitenkään erityisemmin, joten olisi ehkä pitänyt ymmärtää ostaa kyseinen peli korkeintaan kunnon aleista. Mutta siis kiinnostaa näkemys, että miten näiden isoimpien tappelupelien uusimmat painokset suhteutuvat keskenään sellaisille, jotka ovat ehkä näistä jo kaikkia kolmea pelanneet. Itse olen yleensä tappelupeleistä pitänyt eniten Mortal Kombateista, mutta Tekkenitkin ovat maistuneet yleensä ihan hyvin - varsinkin tappelupeleiksi, joita en ihan valtavasti sinänsä pelaa.
Varmaan on hyvin paljon kiinni omasta mieltymyksestä. En ole pelannut SF6 ja MK1 kuin demoa ihan kokeeksi (MK1 ehkä 10min), joten en sinänsä osaa niistä hirveästi sanoa ja SF on sarjana itselle hyvin vieras. Tekken erottuu siinä mielessä selvästi, että se on näistä ainoa 3D ja siinä on isoimman rosterin lisäksi todella laajat move setit, joten opettelemista on hyvin paljon. Se on sitten joko hyvä tai huono juttu. Yksinpelipuoli Tekkenissä jäänee selvästi SF6:lle. Moninpelissäkin Tekkenissä on omat ongelmansa ainakin näin tuoreeltaan (eeityisesti jos haluaa ranked-tilaa pelailla) ja nettikoodi ei ilmeisesti ihan SF6-tasolle pääse, mutta on ihan kohtuullinen kuitenkin ja selvästi seiskaa parempi. MK1 on saanut melko karua palautetta sarjan faneilta, mutta en tiedä miten perusteltua se sitten on.

Jos T8 meinaa hankkia moninpelin vuoksi, niin kavereiden kanssa varmaan aika jees, samoin sohvamättöihin, mutta rankedia tai randomeita vastaan kasuaalisti jos pelailee, niin ehkä odottelisin hetken aikaa balancepätsejä ja muutamia fiksejä, ellei nyt kovin polttele. Yksinpeli on taas itselle oikein hyvin maistuneesta kampanjasta ja ihan kohtalaisesta arcade questista huolimatta aika suppea, joten jos se ainoastaan kiinnostaa, niin sitten odottelisin suosiolla aleja.

Itselle ylipäätään 2D-mätöt on aika vieraita, vaikka MK:ta silloin tällöin on vähäsen tullut pelattua. Itselle vain ei tuo 2D-liikkuminen ole oikein koskaan maistunut, joten Dead or Alive ja SoulCalibur ovat olleet ne Tekkenin jälkeen mieluisimmat sarjat omalla kohdalla. Silti tuo SF6 kyllä kiinnostaisi, kun siinä pitäisi olla aika hyvät tutoriaalit, niin jos tuohonkin sarjaan pääsisi sitten helpommin sisälle.
 
Varmaan on hyvin paljon kiinni omasta mieltymyksestä. En ole pelannut SF6 ja MK1 kuin demoa ihan kokeeksi (MK1 ehkä 10min), joten en sinänsä osaa niistä hirveästi sanoa ja SF on sarjana itselle hyvin vieras. Tekken erottuu siinä mielessä selvästi, että se on näistä ainoa 3D ja siinä on isoimman rosterin lisäksi todella laajat move setit, joten opettelemista on hyvin paljon. Se on sitten joko hyvä tai huono juttu. Yksinpelipuoli Tekkenissä jäänee selvästi SF6:lle. Moninpelissäkin Tekkenissä on omat ongelmansa ainakin näin tuoreeltaan (eeityisesti jos haluaa ranked-tilaa pelailla) ja nettikoodi ei ilmeisesti ihan SF6-tasolle pääse, mutta on ihan kohtuullinen kuitenkin ja selvästi seiskaa parempi. MK1 on saanut melko karua palautetta sarjan faneilta, mutta en tiedä miten perusteltua se sitten on.

Jos T8 meinaa hankkia moninpelin vuoksi, niin kavereiden kanssa varmaan aika jees, samoin sohvamättöihin, mutta rankedia tai randomeita vastaan kasuaalisti jos pelailee, niin ehkä odottelisin hetken aikaa balancepätsejä ja muutamia fiksejä, ellei nyt kovin polttele. Yksinpeli on taas itselle oikein hyvin maistuneesta kampanjasta ja ihan kohtalaisesta arcade questista huolimatta aika suppea, joten jos se ainoastaan kiinnostaa, niin sitten odottelisin suosiolla aleja.

Itselle ylipäätään 2D-mätöt on aika vieraita, vaikka MK:ta silloin tällöin on vähäsen tullut pelattua. Itselle vain ei tuo 2D-liikkuminen ole oikein koskaan maistunut, joten Dead or Alive ja SoulCalibur ovat olleet ne Tekkenin jälkeen mieluisimmat sarjat omalla kohdalla. Silti tuo SF6 kyllä kiinnostaisi, kun siinä pitäisi olla aika hyvät tutoriaalit, niin jos tuohonkin sarjaan pääsisi sitten helpommin sisälle.
Kiitos kattavasta vastauksesta! Täytyy vielä jäädä seurailemaan tilannetta. Vievät muuten aika mahdottomasti kovotilaa nykyään. Ainakin Mortal Kombat 1 ja SF6 vievät siis hurjasti kovotilaa. Oletan, että niin tekee Tekken 8:nkin, kun muistaakseni jo seiskakin oli aika iso peli. Aika hyviä pointteja sinulta nimenomaan Tekkenin kohdalla, joten luultavasti odottelen siinäkin edelleen aleita, ennen kuin sen ostan.
 
Kiitos kattavasta vastauksesta! Täytyy vielä jäädä seurailemaan tilannetta. Vievät muuten aika mahdottomasti kovotilaa nykyään. Ainakin Mortal Kombat 1 ja SF6 vievät siis hurjasti kovotilaa. Oletan, että niin tekee Tekken 8:nkin, kun muistaakseni jo seiskakin oli aika iso peli. Aika hyviä pointteja sinulta nimenomaan Tekkenin kohdalla, joten luultavasti odottelen siinäkin edelleen aleita, ennen kuin sen ostan.
Joo, taitaa pleikalla olla 80+ gigaa. Boxista en tiedä, pc:llä ilmeisesti 100 gigan tienoilla, joten iso tuo on. Tosin taisikin itselle olla ensimmäinen ja vieläkin ainoa(?) UE5-peli, mitä tullut pelattua, joten liekö sillä enginelläkin vaikutusta. Ainakin UE5 mahdollistaa moninkertaisen polygonimäärän UE4:ään verrattuna. Tosin T8 ei taida ottaa moottorista lähellekään kaikkea irti ja MK1, joka on tehty UE4:llä näyttää suunnilleen yhtä hyvältä ellei paremmaltakin. MK1:llä onkin sitten ihan järkyttävästi kyllä kokoa... Mutta tämä menee taas ihan sivuraiteille.. :D
 
Ylös Bottom