Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 8

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rap
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä, Tekkenissä on perinteisesti puolustaminen ihan blockkaamalla ollut hyvin vahvaa, mutta lisäksi myös sivuaskeleet ja high-liikkeiden väistö kyykkäämmällä ovat toimineet hyvin. Tähän kahdeksanteen osaan on kuitenkin tuotu paljon 50-50 -liikkeitä, joissa pitää käytännössä vain arvata, että tuleeko sieltä high/mid vaiko low, tai esimerkiksi joissain tapauksissa unblockable high tai unbreakable heitto. Liikkuminen ei myöskään ole enää niin hyvää kuin ennen, eli taaksepäin dashays ja sivuaskeleet eivät ole enää niin tehokkaita keinoja väistellä vastustajan liikkeitä.

En ole Virtua Fighteria kokeillut varmaan puolta tuntis enempää, mutta ymmärtääkseni sarja on ollut perinteisesti paljon aggressiivisempi, jossa on Tekkeniä enemmän kivi-paperi-sakset -meininkiä. Heitot voittavat blokin, blokki voittaa iskut ja iskut voittavat heitot. Heittoja on paljon vaikeampi murtaa, koska siihen liittyy arvaamista, toisin kuin Tekkenissä, jossa ei taida joutua heittojen osalta arvaamaan kuin taitavaa Kingiä vastaan tiettyjen heittojen välillä. Virtua Fighterissa pelkällä blokkauksella eli "kilpikonnaksi" ryhtymisellä käy nopeasti huonosti ja Tekken on mennyt sinänsä myös enemmän tähän suuntaan noiden 50/50-tilanteiden vuoksi, kun taas VF:ssä voit vaan alkaa heittämään vastustajaa jos tämä ei jakele ollenkaan iskuja. VF:ssä myös liikkuminen on ilmeisesti tehokkaampaa, kuten se mielestäni tuntui myös Dead or Alivessakin olevan. Tai ainakin jälkimmäisessä se oli jotenkin paljon sulavamman oloista kuin Tekkenissä.

Täytyy sanoa, että uuden VF:n julkistuksen myötä nousi itselläkin mielenkiinto tuota sarjaa kohtaan kun siitä hieman lueskelin. Ja se mikä ainakin on hienoa: tulossa on uusi 3D-mätkintä! Edellinen taitaa olla VF5 Ultimate Showdown ja se on jo kolmas iterointi (käytännössä final showdownin remaster?) VF5:stä, joka ilmestyi jo 2006. Jos sitä ei lasketa, niin DOA6 tuli 2019 ja SC6 2018 ja nämä molemmat sarjat ovat heikossa hapessa. Tosin DOA voisi saada jatkoa jokusen vuoden päästä. Pitäisi varmaan vähän testailla tuota VF5:sta ihan huvin vuoksi jahka tässä on sopivasti aikaa.

Vähän off-topikkia mut todetaan nyt tähän..Namco on aika huippu tekemään pelejä!
 
Vähän off-topikkia mut todetaan nyt tähän..Namco on aika huippu tekemään pelejä!
Namco on onnistunut Tekkenin kanssa siinä mielessä, että se on tarpeeksi helposti lähestyttävä, siinä on Massalle vetoavat hahmot, se on näyttävä ja toisaalta siinä on myös paljon syvyyttä sitten kilpailullisessa mielessä. T7 kyllä nosti sarjan suosion hyvin pitkästä aikaa korkealle samalla kun SF5 oli melko syvällä. T7:ää kritisoitiin paljon siitä, että siinä puolustajalla on paremmat mahdollisuudet kuin aloitteen tekijällä, joten ammattilaisten matsit olivat välillä sitä, että kyttäillään alkumatsi ja kellon lähestyessä nollaa aletaan vasta yrittää isompia ratkaisuja. Tähän T8:n lisääntynyt aggressiivisuus ja 50/50-liikkeet liittyvät, että nyt pelkästään puolustamalla ja vastustajan liikkeisiin reagoimalla todennäköisyydet eivät ole enää puolellasi.

Todetaan VF:stä vielä että kuten @MarcheM totesikin, niin VF on realistisempi, kombot ovat lyhempiä, ei ole ollut "mittariliikkeitä", ei ole come back - systeemejä (T8: Rage art, heat), hahmot eivät ole animetyylisiä, vaan vähän tavallaan ehkä tylsähkönkin oloisia ja liikkeet ovat realistisempia.
 
Season 2 alkaa Anna Williamsilla huhtikuussa. Näyttää ihan hauskalta taas kerran.

Itsellä jäänyt pelaaminen aika vähiin Cliven julkaisun jälkeen niin ihan hauska palata pelin pariin.



Season 2:ssa tulossa myös paljon päivityksiä ranked systeemiin ja pelattavuuteen/balanceen.
 
Noniin, tammikuun alkupuolella alkaneissa Tekken 30th Anniversary PS5 -turnauksissa on päästy Tekien 7:n kohdalle ja niistä on tullut jokaisesta napattua voitto ja sitä myöten kultareunuksinen avatar. Nämä turnaukset ovatkin hyvin jaksaneet pitää mielenkiintoa yllä peliä kohtaan, on tullut välillä niissä ylitettyä itsensäkin, viimeksi TG Supreme Claudion voitto pari päivää sitten.

Innostuin turnauksissa pärjäämisen johdosta parisen viikkoa sitten kokeilemaan rankkiakin vähäsen pitkän tauon jälkeen ja nyt sitten viimepäivinä otin kunnon sessioita ja tavoitteeksi kishiniksi nousemisen ennen kakkoskauden alkua. Promoja tippuikin hyvään tahtiin, vaikka tulihan siinä käytyä jo putoamisvaarassa purplellekin ainakin kerran. Viisi kishin-promoa se otti, joista kaksi viimeistä tuli tänään ja Ninalle kun napsahti todella sopivasti 800. ranked-voitto, tippui myös kishin-rank. Hieman kuumotti kun latausruudussa tuli hyvin harvinainen Raven vastaan, mutta sehän meni 3-0 ja revanssikin meinasi mennä samoin, mutta päättyi sitten 3-2, joten setti menikin sitten hämmästyttävän hyvin. Prowess kipusi myös muutaman tonnin ollen nyt 200k. Onneksi tuo prowessiin perustiva MM lähtee romukoppaan kohta. Pelikellossakin pleikalla reippaat 602h. Tämän vuoden puolellakin tullut jo sata tuntia. Niin ja onhan sitä hieman tullut huvin vuoksi Kingillä räpellettyä myös, ihan hauskaa sekin ollut. Jahka Anna tulee, niin pelaukseen kyllä lähtee. Toivottavasti olisi edes puoliksi yhtä hauska pelattava kuin Nina, mutta omalla twistillä.

Ai että, tämä se vaan jaksaa jatkaa antamistaan. Loistava peli puutteistaan huolimatta.

195915d414018-screenshotUrl.jpg
 
Palailin pelin pariin pitkästä aikaa ja hyvältä maistuu!
Rupesin paukuttelemaan Hwoarangilla, koska tuntuu että hahmo istuu omaan käteen ja onhan se pirun cool!
Vanquisheriksi olen päässyt rankedissa. Ihan kivoja voittoja tullut ja välillä tulee pataan huolella, mutta yritetään ottaa oppi talteen.
Tää on yks niistä peleistä itelle, että huomaamatta menee useampi tunti kun uppoutuu matseihin.
 
Täytyy kyllä todeta, että meni ihan päin sitä itseään tämä season 2 patch kokonaisuudessaan. Onhan siellä useita hyviäkin juttuja, mutta ne eivät kyllä hirveästi lämmitä. Todella monella hahmolla on poistettu heikkouksia ja lisätty kolikonheittomiksauksia, eli hahmot alkavat pelitavaltaan muistuttaa yhä enemmän toisiaan. Komboista on tehty aivan jäätäviä, Paulilla on bugi, että tietyn liikkeen cancelin jälkeen vastustaja blokkauksesta huolimatta ottaa ws4:n sisään ja Jack-8 sai melko huiman "make some noise" liikkeen...

Onkos @MarcheM käynyt "pitämässä ääntä" Jaskalla? Piti itsekin käydä muutama matsi Jaskalla testaamassa, että miten se toimii.

Eipä paljoa huvittaisi tätä pelata, mutta tulee tuo fight pass ainakin pelailtua ja ainakin vähän noita avatareita taas yritettyä. Ikävä vaan kun niitä on nyt yhden sijasta neljä kerrallaan tarjolla, niin sehän vaatisi sitten aika paljon pelaamista jos meinaisi yrittää saada kaikki. Voi voi, toivottavasti älyävät oikeasti tehdä riittävät korjausliikkeet, ykköskausi oli loppupuolella jo mielestäni todella hyvä muutamia ongelmia lukuunottamatta. Nyt meininki on sitten sitä, että ei huvittaisi yhtään.
 
En ole vielä ehtinyt! Netissä kyllä paljon valituksia nähnyt... Tiistaina taas kotiin niin pääsee testailemaan tappelutikun kanssa, ei kauheasti viitsi Tekkeniä pelata remoteplayllä Portalin kautta.
 
Tulipa nyt eilen testattua ja kyllähän combojen pituus vaikuttaa aika pitkältä. Tuli juurikin Paul vastaan (joka ei muuten tuntunut yhtään season 1 Paulilta) ja oli kyllä sellaista pyöritystä että huhhuh. Vaikuttaa kyllä varmasti että on n. 5kk tauko takana ja piti oikeasti hetki hakea taas mistä mikäkin isku tuli niin en varmastikaan kauhean hyvätasoinen ole tällä hetkellä. Irtosi sieltä kyllä silti pari voittoa useampien tappioiden keskellä.

Ehkä vielä enemmän huomaisi muutosta jos enemmän pelaa, mutta pieni katsaus ei nyt NIIN kauhean erilaiselta tuntunut.

Näin muuten tuossa viime viikolla unta että Kunimitsu oli lisätty peliin ja sillä tyytyväisenä pelailin. Toivottavasti season 2 toisi hänet mukanaan :D

Make some noise iskun hienoutta en kyllä ymmärtänyt, onko siinä framet jotenkin loistavat vai mikä siitä tekee niin hyvän?
 
Ehkä vielä enemmän huomaisi muutosta jos enemmän pelaa, mutta pieni katsaus ei nyt NIIN kauhean erilaiselta tuntunut.
Joo, varmasti tuntuu melko levottomalta menolta jo ihan tuon tauon puolesta. Uusien liikkeiden lisäys tekee itsellä sen, että omaltakin osalta tuntuu, kuin olisi pitänyt taukoa. Bryania vastaan ainakin itse huomannut, että hahmo muuttui melko ikäväksi uusien full crouch liikkeiden takia. Jos jotain, niin se kyllä on mielenkiintoista, että miten Knee tulee nyt pärjäämään EVO Japanissa. Arslania siellä ei varmaan nähdäkään, kun tuli tämän patchin lisäksi viisumiongelmatkin.

Make some noise iskun hienoutta en kyllä ymmärtänyt, onko siinä framet jotenkin loistavat vai mikä siitä tekee niin hyvän?
Hyvät framet, voi loopata, hankala counteraa ja koska siitä voi miksata, niin se on arpomista ja tekee vielä kovasti chippiä blokkiin.

Tässä taitaa olla aika hyvin tiivistetty.

 
Itsehän vaihdoin nyt T7 ainakin hetkeksi, jota en edes paljoa ole pelannutkaan, etenkään netissä, siellä varmaan 10-15 matsia trophyjä ja acheivementtejä keräillen. Täytyy sanoa, että on ollut yllättävän hauskaa, vaikka vähän kankeahkolta tuntuukin. Ei ole turhan paljon kaikkea efektiä yms ruudulla, eikä koko ajan armotonta arpomista. Rankkia nyt sitten Paulilla eteenpäin, tuli juuri otettua death match Hwoarangin kanssa, sehän meni kivasti 8-0 :D

Bruce ja Lee on muuten myös Tekkenissä...
Jep, molempien esikuvina Bruce Lee, vaikka Leestä sitä ei ehkä enää niin huomaa.
 
Ylös Bottom