Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Telkkari vai tykki?

Vastaus: Telkkari vai tykki?

Joo meikältä löytyy panasonicin 42" plasma töllö ja yamahan 7.1 vahvistin.
5.1 järjestelmä itellä käytössä. Soffat on sopivasti 3m päässä töllöä
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Ei täällä muuten satu olemaan ketään, joka olisi työn puolesta tykkien kanssa tekemisissä? Voisin joskus häiriköidä neuvoja kysymällä.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Telkkari, eli sonyn 40 lcd.
Kavereina tvllä on Sony STR-DG910 vaffari, Magnat quantum 2 x 603, 1 x 613, takana 2 x Wharfedale Diamond 9.DFS, subbarina audio pro sub level 110.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Morjens vaan kaikille!

Ennen oli PS3 kiinni tuossa olkkarin 50" plasmassa mutta kun sain leffahuoneen valmiiksi niin nyt kuvana on 96" 720p kuva ja ah on se niin ihanaa. Ehkä seuraava päivitys olisi FullHD tykki joskus kun viitsii. En ole itse kovin perustanut tuolle FullHD hömpötykselle kun itse en ainakaan oikein meinaa erottaa eroa ainakaan 50" kokoisissa kuvissa, ehkä tuossa tykkikuvassa sen jo huomaisikin ja siksi se kiinnostaa ainakin hitusen... Noh, onneksi on muutakin osteltavaa niin ei tartte miettiä hetkeen tykin ostamisia kun pärjää näillä entisilläkin toistaiseksi.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Tykki oli ennen ja nykyääs 42" fullhd töllötin...
Allekirjotuksessa on linkki kuvaan mistä näkyypi systeemit
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Ostin Sonyn KDL 40W4730 100hz töllön. Ei toimi pleikkarin kanssa hyvin, nopeissa kohdissa sumenee ja alkaa nykimää, vaikka mitä säätöjä olen käynyt läpi. Onneksi Expertti lupaa ottaa telkkarin takasin. Onko kellään muulla kokemuksia 100hz telkkareista.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Ostin Sonyn KDL 40W4730 100hz töllön. Ei toimi pleikkarin kanssa hyvin, nopeissa kohdissa sumenee ja alkaa nykimää, vaikka mitä säätöjä olen käynyt läpi. Onneksi Expertti lupaa ottaa telkkarin takasin. Onko kellään muulla kokemuksia 100hz telkkareista.

Mulla on samainen telsu, tosin 46 tuumaisena. En ole itse huomannu moista featurea, oli motion flow päällä tai ei. Todennäköisesti jotain virhettä sun yksilössä.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Morjens vaan kaikille!

Ehkä seuraava päivitys olisi FullHD tykki joskus kun viitsii. En ole itse kovin perustanut tuolle FullHD hömpötykselle kun itse en ainakaan oikein meinaa erottaa eroa ainakaan 50" kokoisissa kuvissa, ehkä tuossa tykkikuvassa sen jo huomaisikin ja siksi se kiinnostaa ainakin hitusen...

Katseluetäisyydellä on tässä varmasti merkitystä. On eri asia katsoa 50" kuvaa kahden metrin päästä tai esim. 3,5 metrin päästä 50" kuvakoossa.

Ennen minulla oli 50" Sonyn 720p taustaprojisio telkkari, jolla katsoin BR-kuvaa noin 2,2 metrin päästä. Vaihdoin 46" 1080p W4000 Sonyyn.

Katseluetäisyys on sama.

Vaikka kuvakoko hiukan pieneni niin ero 1080p resoluution hyväksi on todella selvästi näkyvissä ja kiistaton BR-materiaalilla. Olen nähnyt kahdessa eri kohteessa +70" 1080p tykkikuvaa. BR-materiaalilla 1080p kuva on häikäisevän tarkka verrattuna alemman resoluution kuvaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Tervehdys papat :)

Olohuoneesta löytyy Panasonic PV60 42" plasma ja kotiteatterina Jammun 6.1 vahvari+ tietenkin PS3 ja Wii. Kaiuttimina toimii kaksitie Accoustic Energyt ja aktiivisubbarina B&W 12" .
Ensi vuonna on tarkoitus hommata Panan AE3000 tykki ja kangas kehystettynä.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Itsellä videotykki ollu pelien kuvanlähteenä vuodesta 2005. Hommaa aloiteltiin panasonicin pt-ae700:lla ja nykyään virkaa hoitaa sonyn vpl-hw10 fullHD. Kuvan koko 104 tuumaa, joka tuntuu sopivalta. Aluksi heijastuspintana toimi maalattu mdf-levy, nykyään mdf-levy johon liimattu screenikangas.

Varakäytössä samsungin 40" fullHD töllö, jota tuli hetki käytettyä kun panasonicin tykki hajosi. Sen verran oli tuo iso kuva palanut aivoihin, ettei pelaamisesta tällä(kään) tullut yhtään mitään.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Itelläni on Samsungin 40" HD-ready ja Jamon kotiteatterisetti 2 kajarilla ja subbarilla. Tosin peliäänistä ei hirveesti iltasin nauti kun mukula on nukkuus ja akka valittaa jos on liian kovalla.

Parin vuoden päästä ois tarkotus ettiä omakotitalo, jos perhekoko kasvaa niin sinne tulee Wilholle oma huone omine leluineen :)
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Omakotitalon myötä panostin tosissani AV-järjestelmään. Kotona jylisee OR:n Hi 7.1 järjestelmä, sekä perus HD Ready 32" telkku (päivittäistä katselua varten) ja Samsungin Z3 tykki leffoja / pelejä varten. Ulkoasu oksettaisi varmasti sisutusohjelma Innon Marko Paanasta, mutta leffa-/pelikokemus on vertaansa vailla. Blue Ray-soittimena toimii siis edelleen PS3.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Omakotitalon myötä panostin tosissani AV-järjestelmään. Kotona jylisee OR:n Hi 7.1 järjestelmä, sekä perus HD Ready 32" telkku (päivittäistä katselua varten) ja Samsungin Z3 tykki leffoja / pelejä varten. Ulkoasu oksettaisi varmasti sisutusohjelma Innon Marko Paanasta, mutta leffa-/pelikokemus on vertaansa vailla. Blue Ray-soittimena toimii siis edelleen PS3.

mulla samoilla jäljillä 32" telsun kattomiseen ja
hitachin tykki, onkyo vahvistin ja or / audio pro kaiuttimet + omatekemä subikka..

ja tosiaan innogei paananen antais mulle varmaan läpyn ku näkis olkkarin mutta äänentoiston toimivuudesta en tingi
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Tällä hetkellä katsotaan yli 10 vuotta vanhasta 32" putkitöllö Sonysta kaikki materiaali.

Syksyllä olisi tarkoitus panostaa HDReady-tykkiin. Hinta about 800€ kuulostais hyvältä. FullHD-tykkejä tuli katsottua viime viikolla muutamassakin liikkeessä, mutta en nähnyt kuvan olevan niin paljon parempi että 1500-2500€ oisi kannattanut maksaa. Puusilmä kun olen ;)
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Telkkarilla näemmä jatketaan, eilen tuli taloon LG:n 42" Full-HD (mallia LH3000). Hintaa oli euron vaille tontun. Todella tyytyväinen kuvanlaatuun. Tykillä en ala vielä räpläämään, sitä varten pitää tosiaan olla jo se oma leikkihuone.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Vihdoin sain sen oman leikkihuoneen ja pleikkarille kaveriksi Sanyon Full HD-tykin. Kiva oli pelailla 42" plasmankin kanssa, mutta kyllähän tuo suurempi kuva esim. autopeleissä tekee fiilistä puolet lisää. Vielä pitäisi keksiä ratille joku hyvä systeemi.

Blu-ray -leffoissa tuo tykki toisaalta ikävästi paljasti levyjen laatueron, kun plasmalla kaikki näytti niin terävältä ja hienolta. Dark Knight-testauksen jälkeen keskiverrotkin sinilevyt näyttävät kuin dvd-matskulle :D
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Vihdoin sain sen oman leikkihuoneen ja pleikkarille kaveriksi Sanyon Full HD-tykin. Kiva oli pelailla 42" plasmankin kanssa, mutta kyllähän tuo suurempi kuva esim. autopeleissä tekee fiilistä puolet lisää. Vielä pitäisi keksiä ratille joku hyvä systeemi.

Blu-ray -leffoissa tuo tykki toisaalta ikävästi paljasti levyjen laatueron, kun plasmalla kaikki näytti niin terävältä ja hienolta. Dark Knight-testauksen jälkeen keskiverrotkin sinilevyt näyttävät kuin dvd-matskulle :D


Minkäs Sanyon ostit?
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

Minkäs Sanyon ostit?

PLV-Z700, karvan päälle 1200 euroa kustansi. Puoli vuotta sitten olisi tonnin allekin vissiinkin saanut, mutta nostivat pirulaiset hintoja.

Edellinen kokemus tykeistä oli dvd-resoluution Optoma (dlp) muutama vuosi sitten ja kyllähän tuo kehitys on näemmä melkoisesti niistä ajoista kehittynyt. Lcd tuli hommattua sen takia, ettei sateenkaaret hypi silmille. Varsinkin peleissä se pikkaisen meinasi dlp-projulla häiritä.

Mustan taso on ainut juttu, mitä tästä tykistä mieluusti petraisi hieman, mutta senkin saa säädettyä esiasetuksia huomattavasti paremmin kohdilleen.
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

32" Mirai.

On ihan riittävä ollut tähän asti ja hintaansa nähden hyvä. Mitä nyt FPS peleissä on syytä ehkä istahtaa lattialle lähemmäs ruutua, sohvalta asti ei tahdo kaikkea vilskettä vanhat silmät havaita...
 
Vastaus: Telkkari vai tykki?

LG 47'' (LH7000) full hd ja todella tyytyväinen olen ollut. Kotiteatterisarjaan liitetty vaikken siitä saakkaan juuri pelien kanssa nauttia. Ilta-aikaan on mahdollisuus pelailla, niin ei voi käyttää kuin kuulokkeita (lapset nukkuu).
 
Ylös Bottom